تفریحات آبی مهیج در جزیرۀ زیبا و بی‌نظیر کیش(خواندن 18 دقیقه)

جزیرۀ زیبا دیدنی و مهیج کیش در طول تاریخ پر خاطره‌اش همیشه برای گردشگران جذاب بوده است. این جزیره در دوران مختلف زندگی‌اش همیشه مردم با سلایق متفاوت را به خود می‌خوانده است. امروزه این جزیره بیش از تمام دوران خود جاذبه دارد. با پیشرفت علم و تکنولوژی رفته رفته امکانات تفریحی تازه‌ای ایجاد شده است. کیش به علت موقعیت و آب و هوایی که دارد مرکز تجمع تفریحات مختلف شده است. در این متن به برخی از تفریحات آبی مهیج این جزیرۀ دل‌انگیز اشاره می‌کنیم.

تفریحات آبی کیش

یکی از تفریحات وسوسه برانگیز تفریحات آبی هستند. اتفاقاً این تفریحات ویژگی‌های خاصی دارند و شرایط خاصی نیاز دارند. خوشبخانه تمام این شرایط در کیش مهیا است. میزبون پیشنهاد می‌کند به کیش سفر کنید و این تفریحات را تجربه کنید.

شاتل کیش

شاتل کیش
شاتل کیش

شاتل کیش از ورزش‌های بسیار هیجان انگیز است. شاتل ساواری را هم به صورت تک نفره و هم به صورت دسته جمعی می‌توان تجربه کرد. این ورزش به این گونه است که شما سوار یک تیوب می‌شوید بعد با قایق‌های تندرو با سرعت بسیار بالا بر روی سطح خلیج همیشگی فارس توسط قایق موتوری کشیده می‌شوید. هیجان این تفریح بسیار بالاست. دیگر اینکه لازم است قدرت بدنی خوبی داشته باشید که در پیچ‌ها بتوانید خودتان را کنترل کنید. در غیر این صورت درون آب خواهید افتاد.

اسکوتر زیر دریایی کیش

اسکوتر زیر دریایی
اسکوتر زیر دریایی

اسکوتر زیر دریایی وسیله‌ای جذاب و پر هیجان است. جالب است بدانید برای تجربۀ این ورزش مهیج نیاز نیست که حتماً آموزش‌های خاص این ورزش را دیده باشید. این دستگاه این امکان را ایجاد می‌کند که همۀ افراد بتوانند غواصی را تجربه کنند. با استفاده از این دستگاه بدون نیاز به حمل وسایل غواصی، بدون داشتن گواهینامۀ خاص غواصی و حتی بدون بلد بودن شنا می‌توانید غواصی کنید.

پاراسل لذتبخش ترین ورزش آبی در کیش

پاراسل
پاراسل

یکی از لذت بخش ترین و محبوب ترین ورزش های آبی در کیش در بین کسانی که می خواهند یک ورزش آبی جذاب را تجربه کنند پاراسل است. برای تجربۀ این ورزش آبی به همراه دوستان یا خانواده خود سوار بر چتر پاراسل می‌شوید و به وسیلۀ قایق با سرعت کشیده می‌شوید و در آسمان آبی کیش اوج می‌گیرید. چتر پاراسل می‌تواند ارتفاعی بین ۱۵۰-۳۰۰ متر بالاتر از سطح دریا را برای شما فراهم کند.

فلای بورد کیش

فلای بورد کیش
فلای بورد کیش

فلای بورد یکی از هیجان‌انگیزترین تفریحات دریایی کیش است که بسیاری از افراد تنها برای تجربه این تفریح هیجان‌انگیز به کیش سفر می‌کنند. فلای بورد ورزشی آبی است که با اتصال به یک جت اسکی شخصی بر روی هوا معلق نگه داشته می‌شود و با پمپاژ و فشار آب امکان مانور دادن و انجام حرکات نمایشی را ایجاد می‌کند. این کار به وسیله یک کفش انجام می‌شود. کفش مذکور به لوله‌های بزرگی متصل است که آن لوله‌ها نیز به جت اسکی وصل شده است. لوله‌ها با استفاده از پمپاژ آب به حرکت درآمده و کفش و به دنبال آن فردی که کفش را به پا کرده است را کنترل می‌کنند. گفتنی است فرد به راحتی نمی‌تواند خود را بر روی فلای بورد کنترل کند و برای این کار به عضلات قوی نیاز دارد. در ابتدا فرد به کمک فلای بورد چندین بار دور جت اسکی می‌چرخد و سپس تا ۱۲ متر بالا می‌رود که تقریبا می‌توان گفت ارتفاع زیادی است.

این ورزش بسیار هیجان‌انگیز است و برای افرادی که ترس از ارتفاع دارند و یا مشکل قلبی دارند خطرناک است. فلای بورد را تنها افراد بالای ۱۸ سال می‌توانند انجام دهند و همچنین افرادی که دارای اضافه وزن هستند و وزنی بالای ۱۰۰ کیلوگرم دارند، اجازه استفاده از این ورزش آبی را نخواهند داشت.

اسکوتر برقی کیش

اسکوتر برقی
اسکوتر برقی

اگر به هر دلیلی دوست ندارید به آب بزنید و ترجیح می‌دهید در ساحل باقی بمانید و از دور زیبایی‌های خلیج فارس را تماشا کنید به پیشنهاد میزبون اسکوتر برقی را امتحان کنید. منظورم از اسکوتر برقی همان موتورهای کوچک برقی است که شباهت بسیاری به دوچرخه دارند و به وسیله آن می توانید در جاده های مخصوص دوچرخه سواری از این وسیله استفاده کنید و طبیعت و زیبایی های کیش را مشاهده کنید. نیروی محرکه اسکوترها از باطری تامین می‌شود به طوری که اگر کاملا شارژ شود تا یک ساعت یا بیشتر می‌توانید با آن به موتور سواری مشغول باشید. شما می‌توانید در مراکز تفریحی جزیره کیش از جمله اسکله تفریحی و پارک ساحلی مرجان اسکوتر برقی را اجاره و استفاده کنید. این وسیله خطری ندارد اما به هر حال بهتر است احتیاط را رعایت کنید. اگر سرعت زیادی نداشته باشید هیچ اتفاق بدی نخواهد افتاد.

کایت بوردینگ

کایت بورد
کایت بورد

اما کایت‌ بوردینگ (Kiteboarding) این تفریح از تلفیق اسکی روی آب و پاراگلادینگ شکل گرفته است. در این ورزش نیروی کشش کایت نیروی لازم برای اسکی روی سطح آب را تأمین می‌کند. برای تجربۀ این تفریح نیاز است که آمادگی بدنی داشته باشید و قبلاً آن را تجربه کرده باشید. اما به هر حال همیشه یک اولین باری وجود دارد. شاید این بار که به این جزیره سفر کردید اولین بار تجربۀ این تفریح لذت‌بخش باشد.

جت اسکی

جت اسکی
جت اسکی

اگر طرفدار هیجان و سرعت بالا هستید جت اسکی برای شما یک پیشنهاد ویژه خواهد بود. ضمن اینکه تفریح با جت اسکی فرصت تجربۀ سرعت بالا بر پهنۀ وسیع خلیج فارس را ایجاد می‌کند. این ورزش یا تفریح مهیج بسیار مورد علاقۀ گردشگران قرار می‌گیرد. چون یک تجربۀ ناب و منحصر به فرد است.

جت اسکی
جت اسکی

نکات قابل توجه: از هر جت اسکی در هر دور تفریح در نهایت دو نفر می‌توانند استفاده کنند. میزان هزینۀ تفریح با جت اسکی برای هر دور که ۱۵ دقیقه زمان را شامل می‌شود ۷۵۰۰۰ تومان خواهد بود.

شرایط و قوانین تفریح با جت اسکی در جزیرۀ کیش

جت اسکی
جت اسکی
  • تعداد نفراتی که می‌توانند هم‌زمان از جت اسکی استفاده کنند بر اساس وزن افراد تعیین می‌شود. بر این مبنا افراد سنگین وزن باید به تنهایی جت اسکی را تجربه کنند. البته این مسأله به قدرت و توان موتور جت اسکی نیز بی ارتباط نخواهد بود. جت اسکی‌ قوی‌تر می‌تواند وزن بیشتری را تحمل کند.
  • پیش از شروع زمان تفریح با جت اسکی در کلوپ مربوطه به واسطۀ مربیان مجرب آموزش‌های لازم ارائه می‌گردد. این آموزش‌ها را جدی بگیرید. با توجه به این آموزش‌ها امنیت خود را در حین تفریح تضمین خواهید کرد.
  • در هنگام تفریح با جت اسکی از محدودۀ مشخص شده توسط مسئولین کلوپ دریایی مربوطه خارج نشوید و به محدودۀ سایر کلوپ‌ها و شناورها نروید.
  • از انجام مانورهای آکروباتیک و خطرناک اجتناب کنید. محدودۀ مشخص شده یک محیط تفریحی است.
  • برای جلوگری از برخوردهای احتمالی بین جت اسکی شما و سایر افراد لازم است دست کم ۱۰۰ متر با دیگر شناورها فاصله داشته باشید.
  • در تفریح با جت اسکی باید جانب احتیاط را همچون زمان رانندگی با ماشین سواری رعایت کنید. از جمله در هنگام دورزدن لازم است به قدر کافی سرعت خود را کم کنید تا تعادل جت اسکی از بین نرود و منجر به واژگونی جت اسکی نگردد.
  • اما به هر حال اگر جت اسکی دچار واژگونی شد آرامش خود را حفظ کنید. فرمان جت اسکی را رها کنید و اجازه دهید دستگاه به صورت خودکار به حالت اولیۀ خود برگردد. اگر فرمان را به موقع رها نکنید آب وارد موتور دستگاه می‌شود.
  • اگر بر پهنۀ وسیع خلیج فارس در حال تفریح با جت اسکی شناوری را دیدید که به سمت شما می‌آمد و احتمال برخورد را داشتید اهرم گاز را رها کنید و فرمان جت اسکی را به یک سمت به طور کامل بچرخانید. مراقب باشید که به جای اهرم گاز اهرم ترمز را رها نکنید. در این صورت با شدت بسیار به مانع یا شناور دیگر برخورد خواهید کرد.

پ.ن: سرعت بالای جت اسکی نیازمند دقت و احتیاط زیادی است. از آنجایی که به طور مداوم از جت اسکی استفاده نمی‌شود و تنها برای ۱۵ دقیقه و به منظور تفریح مورد استفاده قرار می‌گیرد نیازمند دقت و احتیاط بیشتر خواهد بود.

  • استفاده از جلیقه نجات و کلاه ایمنی در هنگام استفاده از جت اسکی الزامی است. کلوپ دریایی جلیقۀ نجات و کلاه ایمنی را در اختیار گردشگران قرار خواهد داد.
  • جت اسکی یکی از مهیج‌ترین تفریحات آبی محسوب می‌شود. این لقب را به دلیل سرعت بسیار کسب کرده است. افرادی که تفریح جت اسکی را انتخاب می‌کنند لازم است توانایی کنترل سرعت بسیار آن را داشته باشند. شاید بتوان گفت تفریح جت اسکی یکی از تفریحاتی است که علاوه بر آموزش به مهارت کنترل دستگاه نیز احتیاج دارد.

 اسکی روی آب

یکی دیگر از تفریحات جذاب و مهیج آبی در جزیرۀ پرجاذبۀ کیش اسکی بر پهنۀ وسیع و درخشان خلیج فارس است. در مورد چگونگی این تفریح لازم است بگویم افراد برای تجربۀ این ورزش آبی باید اسکی مخصوص را به پا کنند. سپس با سرعتی تقریباً در حدود ۳۰ کیلومتر بر ساعت روی آب کشیده خواهند شد.

اسکی روی آب
اسکی روی آب

لازم است بدانید نخستین سایت تفریح مهیج اسکی روی آب در خاورمیانه متعلق به جزیرۀ کیش است. این تفریح به دو شیوه قابل اجرا است:

اسکی روی آب با قایق:

نوع قدیمی‌تر و شاید معمولی‌تر اسکی روی آب با کمک قایق صورت می‌گیرد. در این نوع اسکی روی آب اسکی به یک قایق متصل می‌شود و سپس با حرکت قایق اسکی نیز به دنبال آن بر پهنۀ آب کشیده می‌شود. این نوع اسکی روی آب ۸۰۰۰۰ تومان هزینه دارد. همچنین مدت زمان تفریح ۲۰ دقیقه خواهد بود.

کِیبل اسکی:

در این روش که تازه‌تر به نظر می‌رسد اسکی به وسیلۀ قایق بر پهنۀ آب کشیده نمی‌شود. در این روش فرد اسکی کننده کابلی را در دست نگه می‌دارد. این کابل به نقطه‌ای در برج دریایی وصل شده است. با حرکت قلاب که از دو جهت به برج دریایی وصل است اسکی به حرکت در خواهد آمد. برای این نوع اسکی روی آب از پاراگلایدر نیز استفاده می‌شود. کیبل اسکی کیش ۸۶۰ متر طول و ۱۶۰ متر عرض دارد. این کیبل اسکی که لقب بزرگ‌ترین کیبل اسکی جهان را به خود نسبت داده است ۵ برج دارد. این کیبل بزرگ در آنِ واحد امکان اسکی روی آب را برای ۱۲ نفر به طور هم‌زمان فراهم می‌کند. سرعت اسکی به این طریق بین ۲۸ تا ۶۲ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

اسکی روی آب
اسکی روی آب

نکات قابل توجه: کیبل اسکی در کیش در مجاورت اسکله تفریحی بزرگ کیش و پلاژ آقایان قرار دارد. هزینۀ تفریح اسکی روی آب با روش کیبل اسکی به ازای هر ۶۰ دقیقه برای هر نفر ۶۰۰۰۰ تومان خواهد بود.

بنانا

بنانا
بنانا

بنانا بسیار شبیه تفریح آبی شاتل است. تفاوت بنانا و شاتل در شکل تیوپ منحصر می‌شود. در بنانا شکل تیوپ شبیه موز طراحی شده است.

بنانا
بنانا

به همین دلیل هم به این تفریح بنانا گفته می‌شود. در مورد چگونگی انجام این تفریح باید بگویم شما بر این تیوپ موزی شکل سوار شده و به وسیلۀ یک قایق تندرو بر پهنۀ آب کشیده خواهید شد. البته این تفریح بی شباهت به موج‌سواری نیست.

بنانا
بنانا

در واقع سرعت و هیجان حرکت بر پهنۀ آب جذابیت ویژۀ این تفریح محسوب می‌شود. در ضمن هزینۀ این تفریح نسبت به سایر تفریحات آبی مناسب‌تر است. به ازای ۱۰ الی ۲۰ دقیق تفریح با بنانا ۵۰۰۰۰ تومان هزینه دریافت می‌گردد.

پ.ن: بنانا از هیجان کمتری نسبت به دیگر تفریحات آبی برخوردار است. به همین دلیل این تفریح برای کودکان یا افرادی که به هیجان خیلی زیاد علاقه ندارند مناسب‌تر به نظر می‌رسد.

بیگ بال

یکی دیگر از تفریحات مفرح و مهیج در کیش بیگ بال است. این تفریح به هیچ عنوان خطری ندارد. از این جهت یک تفریح ایمن محسوب می‌شود و کودکان نیز می‌توانند به راحتی آن را تجربه کنند. به علاوه بسیار بامزه است و تجربه‌ای شیرین لذت‌بخش و متفاوت خواهد بود.

بیگ بال
بیگ بال

در این تفریح فرد وارد یک توپ بزرگ می‌شود. سپس توپ بزرگ به وسیلۀ مسئول بخش بر پهنۀ خلیج فارس رها می‌شود. فردی که به درون توپ وارد شده است باید تا می‌تواند حرکت کند تا توپ بر اثر حرکات او بر روی آب تکان بخورد. اگر موفق شوید توپ بزرگ را بغلتانید همراه آن بر پهنۀ وسیع خلیج فارس خواهید غلتید.

بیگ بال
بیگ بال

در صورت تمایل به تجربۀ این تفریح مفرح و جالب به ساحل مرجان بروید. برای استفاده از این امکان تفریحی هر روزه از صبح تا شب فرصت خواهید داشت. البته در ساعات اوج گرما نمی‌توانید از این تفریح استفاده کنید.

بیگ بال
بیگ بال

در ارائه و مدت زمان این تفریح سلیقۀ شما شرط خواهد بود. در واقع هم نوع وسیله و هم مدت زمان استفاده را شما انتخاب می‌کنید. به این ترتیب هزینۀ پرداختی نیز متغیر خواهد بود. هزینۀ این تفریح از ۶۰۰۰۰ تومان تا ۲۰۰۰۰۰ تومان متغیر است. همچنین مدت زمان تفریح از از ۱۰ دقیقه تا ۱ ساعت و ۴۵ دقیقه قابل انعطاف خواهد بود.

بادی مارینا

بادی مارینا
بادی مارینا

یکی دیگر از تفریحات آبی مهیج و جذاب که اتفاقاً کودکان هم می‌توانند در آن شریک باشند و از سفر به کیش لذت ببرند بادی مارینا نام دارد.

بادی مارینا
بادی مارینا

بادی مارینا در واقع سرسره‌هایی بادی هستند که بر پهنۀ خلیج فارس بر سطح آب قرار گرفته‌اند. افراد علاقه‌مند به این تفریح شیرین و جذاب می‌توانند بر روی سرسره‌های بادی قدم بزنند یا از آن سر بخورند.

بادی مارینا
بادی مارینا

البته ممکن است در حین سُرخوردن ماهی‌ها را در حال شناکردن ببینید. بادی مارینا بسیار جذاب و دوست داشتنی است. در واقع در این تفریح بر آب‌های زلال و شفاف و آبی خلیج فارس طعم شیرین زندگی را خواهید چشید.

هزینه: ۶۰۰۰۰ تومان

مدت زمان: ۱ ساعت

پلاژها

پلاژ
پلاژ

یکی از تفریحات مهیجی که اصولاً گردشگران در سفر به کیش و بر پهنۀ خلیج فارس مایلند تجربه‌اش کنند شناکردن است. مسلماً شناکردن در آب‌های نیلگون خلیج فارس بسیار جذاب و وسوسه برانگیز خواهد بود. اما شناکردن در آب‌های نیلگون خلیج فارس به ساحلی مناسب جهت شناکردن نیاز دارد. همچنین لازم است افرادی به منظور حفظ شناگر در حال شنا در ساحل حضور داشته باشند که اگر چنانچه خطری شناگر را تهدیدی می‌کرد برای نجات حاضر شوند.

پلاژ
پلاژ

به همین منظور در کیش پلاژهایی در نظر گرفته شده است. اولین نکته اینکه این پلاژها محدوده‌هایی حفاظت شده از خلیج فارس هستند. در این محدوده‌های حفاظت شده گردشگران می‌توانند با فراغ خاطر به شنا بپردازند یا از حضور در ساحل لذت ببرند. دوم اینکه این پلاژها نجات غریق سایه‌بان، سالن‌های بدنسازی مهیج همراه با مربی زبده، دوش آب شیرین را در اختیار گردشگران عزیز قرار می‌دهند.

پلاژ
پلاژ

در ضمن این پلاژها به دو گروه مخصوص بانوان و مخصوص آقایان تقسیم می‌شوند. پلاژهای مخصوص بانوان در بخش شمالی جزیره و پلاژهای مخصوص آقایان در بخش شمال شرقی جزیره واقع شده‌اند.

هزینه: ۱۲۰۰۰۰ تومان

قایق سواری

یکی دیگر از تفریحات آبی که همیشه در طول تاریخ وجود داشته است، امروزه هم همچنان وجود دارد و در آینده هم به حتم وجود خواهد داشت قایق‌سواری است. البته اصولاً در هر کجای دنیا که آب وجود داشته باشد قایق‌سواری هم صد در صد بر قرار خواهد بود. اما قایق‌سواری بر پهنۀ وسیع خلیج فارس را با هیچ امکان دیگری نمی‌توان عوض کرد. در جزیرۀ بی‌همتای کیش انواع قایق برای تفریح گردشگران آمادۀ خدمت‌گزاری خواهند بود. برخی از انواع قایق‌سواری در کیش عبارتند از:

قایق‌سواری با قایق تندروی معمولی

قایق‌سواری در کیش
قایق‌سواری در کیش

هزینه: ۷۰۰۰۰ تومان     مدت زمان: ۳۰ دقیقه

قایق‌سواری با قایق تندروی دو موتوره 

قایق‌سواری در کیش
قایق‌سواری در کیش

هزینه: ۹۰۰۰۰ تومان     مدت زمان: ۳۰ دقیقه

قایق‌سواری با انواع قایق‌های پدالی و پارویی

قایق‌سواری در کیش
قایق‌سواری در کیش

هزینه: ۳۰۰۰۰ تومان     مدت زمان: ۲۰ دقیقه

قایق‌سواری با قایق‌های بادبانی کاتاماران

قایق کاتاماران
قایق کاتاماران

پ.ن: قایق کاتاماران قایقی دوطرفه است. برای راندن این قایق دو طرفه لازم است قایق‌ران تعادل قایق را ایجاد کند. این نوع قایقرانی به قدرت و سرعت عمل احتیاج دارد. البته شاید کار راحتی نباشد اما به حتم چالش برانگیز مهیج و جذاب خواهد بود.

هزینه: ۱۳۰۰۰۰ تومان     مدت زمان: ۳۰ دقیقه

قایق‌سواری با انواع قایق‌های بادبانی

قایق‌سواری در کیش
قایق‌سواری در کیش

هزینه: ۲۷۰۰۰۰ تومان     مدت زمان: ۳۰ دقیقه

قایق‌سواری با قایق کف شیشه‌ای

قایق‌سواری در کیش
قایق‌سواری در کیش

هزینه: ۳۰۰۰۰ تومان     مدت زمان: ۲۰ دقیقه

شناور آکواریوم

شناور آکواریوم
شناور آکواریوم

به دنیای زیر آب علاقه دارید؟ کنجکاو هستید که بدانید در زیر این آب‌های به ظاهر آرام چه دنیایی در جریان است؟ هرگز به یک سفر هیجان انگیز به زیر آب فکر کرده‌اید؟ به نظر شما وسوسه برانگیز نیست؟ اجازه دهید طور دیگری بپرسم. به نظر شما امکان دارد در مقابل چنین وسوسه‌ای مقاومت کرد؟ اگر شما هم کنجکاو و ماجراجو هستید، اگر دوست دارید زندگیِ در جریان در زیر آب‌های نیلگون و به ظاهر آرام خلیج فارس را از نزدیک با چشمان خودتان بدون واسطه ببینید شناور آکواریوم یک انتخاب ویژه و تکرارناپذیر است. از این فرصت پرشگفتی حتماً استفاده کنید.

هزینه: ۵۰۰۰۰

زمان استفاده: هر روز ۱۰:۰۰ تا ۱۷:۰۰ هر یک ساعت یک بار

پارک آبی اوشن

پارک آبی اوشن
پارک آبی اوشن

یکی دیگر از تفریحات پرهیجان و پرشگفتی و جذاب در جزیرۀ کیش یا شاید بهتر باشد بگویم بر پهنۀ بی‌کران خلیج فارس پارک آبی اوشن است. این پارک آبی روباز انواع و اقسام تفریحات مهیج آبی از قبیل سقوط از برج‌ها و سُرخوردن از سرسره‌های بلند و مارپیچ آبی را برای گردشگران ماجراجو و دوستدار هیجان به ارمغان آورده است. شک نداشته باشید در پارک آبی اوشن لحظات جذاب و شیرینی را خواهید گذراند.

پ.ن: لذت سفر به کیش در پارک آبی اوشن تکمیل خواهد شد.

هزینه: ۱۳۵۰۰۰ تومان

ساعات استفاده: آقایان، روزهای زوج ۱۰:۰۰ تا ۱۶:۰۰ و جمعه‌ها ۹:۰۰ تا ۱۶:۰۰

بانوان، روزهای فرد ۱۰:۰۰ تا ۱۶:۰۰ و پنج شنبه‌ها ۰۹:۰۰ تا ۱۶

ماهیگیری

ماهیگیری
ماهیگیری

یکی دیگر از امکانات جذابی که جزیرۀ کیش به گردشگران می‌بخشد امکان ماهیگیری است. شاید خیلی از ما آدم‌ها دوست داشته باشیم که دست کم یک با در عمرمان لذت ماهیگیری را تجربه کنیم. خوشبختانه در کیش شرایط تحقق این آرزو مهیاست. در جزیرۀ کیش کلوپ‌هایی تأسیس شده‌اند که تمام وسایل و تجهیزات لازم جهت ماهیگیر را در اختیار گردشگران قرار می‌دهند. شنا با مراجعه به این کلوپ‌ها می‌توانید لذت ماهیگیری را تجربه کنید.

پ.ن ۱: ماهیگیری به تمرکز احتیاج دارد. البته اگر ماهیگیری را تجربه کنید خواسته ناخواسته قدرت تمرکز خود را نیز افزایش داده‌اید.

پ.ن ۲: در کیش دو نوع از روش‌های متداول ماهیگیری ارائه می‌شود. انتخاب با شماست.

ماهیگیری ثابت با شناور

هزینه: ۱۴۰۰۰۰ تومان برای ۱ تا ۳ نفر     مدت زمان: ۳ ساعت

ماهیگیری ترولینگ با شناور

هزینه: ۳۵۰۰۰۰ تومان برای ۱ تا ۵ نفر     مدت زمان: ۳ ساعت

پ.ن: این روش از هیجان بیشتری برخوردار است. در این روش طعمه را با ریسۀ لیدر به نخ اصلی غلاب ماهیگیری وصل می‌کنند. پس از اینکه چوب ماهیگیری ثابت شد قایق شروع به حرکت می‌کند و غلاب را می‌کشد. این روش بیشتر جنبۀ تفریحی دارد. چون در بیشتر مواقع بعد از عکس گرفتن از ماهی و وزن کردن و شماره‌گذاری آن ماهی را رها می‌کنند.

کشتی‌های تفریحی

کشتی تفریحی
کشتی تفریحی

در جزیرۀ کیش کشتی‌هایی تفریحی در حال خدمت‌رسانی به گردشگران هستند. این کشتی‌ها خدمات خود را به صورت سانس‌هایی دو ساعته به گردشگران ارائه می‌دهند. در این کشتی‌ها خدمات متفاوتی از قبیل اجرای موسیقی به صورت زنده، اجرای انواع جُنگ‌های شاد، استندآپ کمدی و انواع و اقسام برنامه‌های شاد و مهیج به صورت زنده برگزار می‌شود. در ضمن این کشتی‌های تفریحی اغلب به رستوران نیز مجهز هستند. برخی از این کشتی‌های تفریحی در جزیرۀ کیش عبارتند از:

کشتی رانیا

تنروترین کشتی تفریحی بر پهنۀ خلیج فارس که گنجایش پذیرش ۴۰۰ نفر مهمان به صورت هم‌زمان را دارد به نام کشتی رانیا خوانده می‌شود. در این کشتی امکاناتی از قبیل رستوران، کافی‌شاپ، عرشۀ وی آی پی به مسافران ارائه می‌گردد.

هزینه: ۸۵۰۰۰ تومان

کشتی آکواریوم طوطیا

این کشتی تفریحی علاوه بر خدمات رایج از قبیل رستوران و کافی‌شاپ و اجرای برنامه‌های زنده از کف‌پوش شیشه‌ای برخوردار است. این کف‌پوش شیشه‌ای محبوبیت این کشتی تفریحی را هزاران برابر افزایش داده است.

هزینه: ۶۰۰۰۰ تومان

کشتی آرتمیس

بزرگترین رستوران دریایی نه تنها جزیرۀ کیش که کل کشور کشتی آرتمیس نام دارد. این کشتی ۳۰ متر طول و ۱۰ متر عرض دارد. همچنین این کشتی دو طبقه است. در طبقۀ اول این کشتی ۱۳۰ صندلی برای مهمانان در نظر گرفته شده است.

هزینه: ۸۵۰۰۰ تومان

کشتی دنا

کشتی ۳ طبقۀ دنا ساخت کشور استرالیاست. این کشتی از نوع کشتی‌های کاتاماران است. کشتی تفریحی دنا ۲۵۰ نفر ظرفیت دارد.

هزینه: ۷۰۰۰۰ تومان

کشتی نوید دریا

کشتی تفریحی نوید دریا دارای ۳ طبقه است. این کشتی سالن وی آی پی، سالن فرست کلاس و همچنین سالن موزیک و یک کافی‌شاپ دریایی نیز دارد.

هزینه: ۹۰۰۰۰ تومان

کشتی سیمرغ خلیج فارس 

کشتی تفریحی سیمرغ خلیج فارس نیز علاوه بر سایر امکانات کشتی‌های تفریحی جزیرۀ کیش از کف شیشه‌ای برخوردار است.

هزینه: ۷۰۰۰۰ تومان

کشتی آکواریوم گردشگر

کشتی تفریحی آکواریوم گردشگر نیز همان طور که از نامش پیداست هم چون یک آکواریوم بر چهنۀ خلیج فارس گردش می‌کند. از کف شیشه‌ای این کشتی تفریحی نیز می‌توانید اعماق خلیج فارس را ببینید.

هزینه: ۵۰۰۰۰ تومان

کشتی اوستا

کشتی تفریحی و مجلل اوستا ظرفیت پذیرش ۴۵۰ مهمان به صورت همزمان را دارا می‌باشد.

هزینه: ۹۰۰۰۰ تومان

کشتی ستاره

در این کشتی تفریحی به واسطۀ پنجره‌های تعبیه شده در سالن زیر آب امکان تماشای  عجایب دنیای زیر آب تا عمق ۲٫۵ متری به شما هدیه خواهد شد.

هزینه: ۶۰۰۰۰ تومان

پیشینۀ کیش:

جزیرۀ کیش؛ مرکز توریستی گردشگری بین‌المللی

سفر به کیش

با سفر به این جزیرۀ جذاب و دیدنی، پر هیجان ترین و شگفت انگیزترین تفریحات آبی را تجربه کنید. هیجان، حس جوانی است. با تجربۀ این تفریحات اجازه دهید آدرنالین در رگ‌های شما جریان بیابد. بدن همان طور که به غذا احتیاج دارد به انجام تفریحات مهیج نیز محتاج است. اما فراموش نکنید که هیجان این تفریحات و لذت بردن از آن در گرو استراحت کافی و مناسب است. کافی است پیش از سفر با رزرو سوئیت در کیش از هرگونه دغدغۀ خاطری دربارۀ اقامتگاه، خود را رها کنید. با استراحت کافی در یک سوئیت کیش را با فراغ خاطر تجربه کنید و تا می‌توانید از زندگی و زیبایی‌هایش لذت ببرید.

2 دیدگاه‌ها

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید