سواحل تفریحی کیش ؛ زیباترین بهانه برای سفری به یاد ماندنی(خواندن 10 دقیقه)

سواحل تفریحی کیش
سواحل تفریحی کیش

سواحل تفریحی کیش را می‌توان زیباترین بهانه برای تجربۀ سفری جذاب و به یاد ماندی دانست. همان طور که ناگفته پیداست جزیرۀ دلکش کیش سرشار است از جاهای دیدنی و تفریحات مهیج و رستوران‌های فرداعلا و بازارها و پاساژهای دلبرانه. اما شاید اغراق نباشد این ادعا که اصلی‌ترین دلیلی که گردشگران پرشور و مشتاق را به سمت این جزیرۀ تماشایی جذب می‌کند، حریر لطیف و نیلگون خلیج فارس و سواحل چشم‌نواز و جان‌افزای آن است. به این ترتیب در کنار تمام اتفاق‌های خوب و لذت‌بخشی که در جزیرۀ کیش به انتظار شما نشسته‌اند لازم است زمان بسیار زیاد و قابل توجهی از بازۀ زمانی سفر خود را به ساحل‌های روح‌نواز این جزیره اختصاص دهید. در این مقاله میزبون قصد دارد از جذاب‌ترین و تماشایی‌ترین سواحل این جزیرۀ ناب بنویسد. میزبون از شما یاران همیشگی دعوت می‌کند تا انتهای این مقاله همراهش باشید تا از چشم‌انداز چشم‌نواز خلیج فارس بیشتر بخوانید تا در سفر خود به جزیرۀ کیش بتوانید بیشتر از همیشه از زمان استفاده کنید و از حضور در این سواحل دلبرانه لذت ببرید. فراموش نکنید گاهی ساده‌ترین تصویرها زیباترین لحظه‌ها را خواهند آفرید.

قدم‌زدن در حاشیۀ خلیج فارس همراه با میزبون

پارک‌های ساحلی در جزیرۀ کیش

خوشبختانه سواحل تفریحی کیش به همت مسئولین امر گردشگری در این جزیره به هنر و صنعت و تمام امکانات لازم که به گردش و تفریح رنگ و جلا می‌بخشند، زینت یافته‌اند. به این ترتیب در این سواحل چشم‌نواز می‌توانید در کمال آرامش، با فراغ خاطر، در یک آلاچیق زیبا و خوش‌منظره که البته راحت هم هست بنشینید و به افق ارغوانی و به آبی نیلگون خلیج فارس و به آرامش وصف‌ناپذیر این تصویر ناب چشم بدوزید. علاوه بر آلاچیق، در پارک‌های ساحلی جزیرۀ کیش انواع و اقسام تفریحات ساحلی مهیج و رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها آمادۀ خدمت‌رسانی هستند. با وجود این امکانات در این پارک‌ها، می‌توان گفت بخش قابل توجهی از جذابیت‌های دلکش جزیرۀ کیش در حاشیۀ خلیج فارس و در سواحل تفریحی آن گرد آمده‌اند و همین سواحل می‌توانند تمام روزهای سفر شما به جزیرۀ کیش را از آنِ خود کنند و اجازه ندهند حتی قدمی از آن دور شوید. مخصوصاً اگر بازۀ زمانی که برای اقامت در جزیرۀ کیش در نظر گرفته‌اید محدود باشد. بنابراین شاید بهتر باشد پیش از سفر برنامه‌ریزی دقیقی انجام دهید یا اینکه روزهای بیشتری برای اقامت در جزیرۀ کیش در نظر بگیرید. در ادامه میزبون به معرفی زیباترین پارک‌های ساحلی کیش می‌پردازد.

۱- پارک ساحلی میرمهنا

یکی از سواحل تفریحی کیش با نام پارک ساحلی میرمهنا شناخته می‌شود. این پارک ساحلی باشکوه در یکی از بلوارهای اصلی جزیرۀ کیش به نام بلوار دریا قرار گرفته است. موقعیت مکانی این پارک ساحلی و مجاورت آن با محلۀ عرب‌ها و بومیان جزیرۀ کیش امکان آشنایی بیشتر با مردم ساکن در جزیرۀ کیش و شناخت بهتر آداب و رسوم محلی در این جزیرۀ جذاب را فراهم می‌آورد. علاوه بر این، مرکزیت این پارک سبب می‌شود بتوانید به راحتی به تمام مراکز خرید مهم و قابل توجه در سراسر جزیرۀ دلربای کیش دسترسی پیدا کنید. اما اگر مشتاق هستید در مورد ویژگی‌های منحصر به فرد این پارک ساحلی بیشتر بخوانید لازم است از غروب‌های رؤیایی خورشید و منظرۀ بی‌رقیبی که ایجاد می‌کند بنویسم. شاید باورش دشوار باشد اما زیباترین غروب عالم را در پارک ساحلی میرمهنا در جزیرۀ کیش خواهید دید ولا غیر. از غروب‌های رؤیایی در این پارک که بگذریم به ماهیگیری، سکوتش و لذت کباب آن خواهیم رسید. در پارک ساحلی میرمهنا امکان ماهیگیری و همچنین امکان کباب‌کردن ماهی صیدشده فراهم شده است. به عبارتی دیگر می‌توان گفت پارک ساحلی میرمهنا با اینکه در مرکز جزیرۀ کیش واقع شده است و از موقعیت مکانی مرکزی، کاملاً شهری و پرجمعیتی برخوردار است اما از ارتباط بسیار نزدیک و دوستانه‌ای با طبیعت نیز بهره دارد. به صورتی که در تمام این پارک دلگشا لاک‌پشت‌های دریایی را خواهید دید که آزادانه در بخش‌های مختلف پارک به گردش می‌پردازند و خوشبختانه مهمانان پارک نیز به هیچ عنوان برای لاک‌پشت‌های آرام و زیبا دردسری ایجاد نمی‌کنند.

۲- پارک ساحلی سیمرغ

یکی دیگر از سواحل تفریحی کیش با نام پارک ساحلی سیمرغ شناخته می‌شود. این پارک ساحلی جذاب در کرانۀ جنوب شرقی جزیره واقع شده است. این پارک ساحلی دل‌نواز درست در موازات آبی نیلگون خلیج فارس قرار دارد و از یک سو با آبی بی‌کران خلیج فارس و از وسعی دیگر با کمربند دوچرخه‌سواری جزیرۀ کیش احاطه شده است. اما چشم‌انداز دل‌نواز و امکان دوچرخه‌سواری تنها امکانات تفریحی این پارک دلربا نخواهد بود. در این پارک وسیع زمینی بزرگ مخصوص بازی کودکان در نظر گرفته شده است که می‌تواند ساعت‌ها فرزندان دلبند شما را غرق بازی و شادی کند. همچنین برای نوجوان‌ها و جوان‌ها و تمام افراد بزرگسالی که شور و نشاط تفریح در قلب‌شان موج می‌زند فضا و شرایط لازم و کافی برای بدمینتون و پینگ‌پنگ فراهم آورده است. همچنین اگر موافق هیجان بیشتر باشید می‌توانید به سمت پیست اسکی رهسپار شوید و از ورزش مفرح اسکی لذت ببرید. علاوه بر این موارد، پارک ساحلی سیمرغ مسیری مخصوص پیاده‌روی ایجاد کرده است. از آنجایی که یکی از دلکش‌ترین و دل‌نوازترین و دلرباترین تفریحات عالم پیاده‌روی در مسیری سرشار از طراوت و شکوه است میزبون پیشنهاد می‌کند تجربۀ پیاده‌روی در این مسیر دلبرانه را به هیچ عنوان از دست ندهید. اما اگر مشتاق هستید علاوه بر تمام این تفریحات، تفریحی ناب و منحصر به فرد را تجربه کنید می‌توانید به دلفیناریوم جذاب و تماشایی رهسپار شوید و از تماشای جاذبه‌های گردآوری‌شده در آن لذت ببرید.

۳- پارک ساحلی مرد ماهیگیر

یکی دیگر از سواحل تفریحی کیش با نام پارک ساحلی مرد ماهیگیر شناخته می‌شود. در پارک ساحلی مرد ماهیگیر در جزیرۀ کیش با جذابیتی منحصر به فرد و دلبرانه روبه‌رو خواهید شد. این پارک ساحلی چشم‌نواز که در کرانۀ شرقی جزیرۀ دلکش کیش جای گرفته است در قلب خود مجسمه‌ای با ارتفاع ۱۲ متر دارد. این مجسمۀ بزرگ و بلندقامت که در حال حاضر به یک نماد مشهور برای جزیرۀ کیش تبدیل شده است تندیسی از مردی ماهیگیر است. ماهیگیری یکی از شغل‌های مهم و بومی جزیره به شمار می‌رود و اتفاقاً به دلیل اهمیت شغل ماهیگیری این مجسمه طراحی و ساخته شده است و این پارک ساحلی احداث گردیده است. مجسمۀ مرد ماهیگیر به عنوان دومین مجسمۀ فیگوراتیو در کل ایران زمین شناخته می‌شود. این مجسمۀ تماشایی به دستان توانمند ۴ هنرمند که از اهالی شهر مشهد بوده‌اند در سه کارگاه مختلف و در مدت زمان سه ماه ساخته شده است. بزرگی ابعاد و ظرافت به کار گرفته شده در ساخت آن، سبب شده است این تندیس تحسین‌برانگیز از ارزشی غیر قابل وصف برخوردار باشد. در این پارک ساحلی علاوه بر این مجسمۀ مبهوت‌کننده دو آبنمای تماشایی و همچنین گیاهان بومی جزیره از قبیل هور ایرانی، کنار، لور، گز، کرت، بمبرلاری، و همچنین نخل خرما نیز وجود دارند. اما اگر از زیبایی‌های چشم‌نواز پارک ساحلی مرد ماهیگیر بگذریم لازم است به تفریح منحصر به فرد و لذت‌بخش در این پارک بپردازیم. در این پارک شاهد ساحلی شنی خواهید بود که امکان درست‌کردن مجسمه‌های شنی را فراهم می‌آورد.

۴- پارک ساحلی مرجان

یکی دیگر از سواحل تفریحی کیش با نام پارک ساحلی مرجان شناخته می‌شود. این پارک ساحلی بی‌نظیر سراسر سرشار است از آلاچیق‌هایی دل‌نواز که با چشم‌اندازی چشم‌نواز از مهمانان خود پذیرایی می‌کنند. زمانی که به منظور استراحت یا گپ و گفت یا نوش‌جان‌کردن تنقلات و خوراکی‌های خوشمزه در یکی از این آلاچیق‌ها نشسته باشید می‌توانید به تماشای تصویر منحصر به فرد خلیج فارس و آسمان بی‌رقیبی که بر فراز آن خودنمایی می‌کند بنشینید. هر زمان هم احساس کردید دوست دارید تفریحات مهیج را تجربه کنید می‌توانید از میان دوچرخه‌سواری در پیست مخصوص آن یا انواع و اقسام تفریحات آبی از قبیل جت اسکی، غواصی، و حتی سواری با موتورهای کوچک ساحلی را انتخاب کنید. علاوه بر این مواردی که ذکر شد، موقعیت ویژۀ مکانی این پارک ساحلی، گردشگران عزیز را بدون نیاز به خروج از پارک به سمت مرکز خرید مرجان هدایت می‌کند. به این ترتیب تنها با حضور در پارک ساحلی مرجان قسمت عمده‌ای از تفریحات جذاب رایج در جزیرۀ کیش را تجربه کرده‌اید.

۵- ساحل اسکله تفریحی کیش

اسکله تفریحی کیش برای ساکنان و گردشگران کیش نامی آشنا است. این اسکله بزرگ یکی از معروف‌ترین مکان‌های تفریحی کیش بوده و با چشم انداز زیبایی که دارد نظر بسیاری را به خود جلب کرده است. می‌توان از این اسکله تحت عنوان محبوب‌ترین ساحل کیش یاد کرد که این محبوبیت سبب شده است که در اغلب ساعات شبانه روز مملو از گردشگر باشد. اسکله تفریحی کیش امکانات تفریحی متنوعی را برای افراد فراهم کرده است. شما می‌توانید در این اسکله به غواصی بپردازید و بخشی از دنیای اسرارآمیز زیر آب را کشف کنید. اگر خواستار هیجان بیشتری هستید،می‌توانید تفریحاتی همچون جت اسکی، فلای بورد و بالن سواری را نیز امتحان کنید؛ در مقابل اگر روحیه شما چندان با هیجان سازگار نیست، می‌توانید قایق سواری را امتحان کنید و با انواع قایق‌ها به داخل آب بروید و به صرف نوشیدن کمی آرامش خود را مهمان کنید.

قدم‌زدن در حاشیۀ خلیج فارس

در دنیایی که ما ساکن آن هستیم، تمام محیط اطراف ما را هیاهوی پیشرفت تکنولوژی و تجربه‌های تازه به همراه رنگ‌های دلبرانه و آواهای مدهوش‌کننده فرا گرفته است. زیبایی و لذت‌بخشی تکنولوژی به قدری در زندگی ما ریشه دوانده است که گاه فراموش می‌کنیم که چقدر محتاجیم به تماشای آبی نیلگون و آرام خلیج فارس و تمام رنگ‌هایی که در قعر خود پنهان کرده است و اگر بداند مهمانش دل در گروی او دارد آب زلالش را درخششی وصف‌ناپذیر می‌بخشد و خس و خاشاک اطراف را کنار می‌زند و اندکی، تنها اندکی از رنگ‌های شگرف اعماقش را به منصۀ ظهور در می‌آورد. تا به امروز پیش آمده است که مهمان خلیج فارس در جزیرۀ کیش باشید و ماهی‌های رنگارنگ ساکن در این آبی لطیف را دیده باشید! میزبون پیشنهاد می‌کند با اجاره ویلا در کیش به این جزیرۀ رنگارنگ و دلپسند سفر کنید، از تمام زیبایی‌های باشکوه این جزیرۀ دلکش بهره ببرید و سپس زمانی قابل توجه را به خلیج فارس اختصاص دهید. فقط و فقط به خلیج فارس. کنارش بنشینید. به آرامش و سکون ظاهری‌اش چشم بدوزید و غوغای درونش را پیش چشم تصور کنید. به نظر شما آیا خلیج فارس زیادی ریاکار است و زیادی سعی دارد خودش را آرام و موقر نشان دهد یا زیادی بزرگ است و آنقدر ظرفیتش بالاست که تمام غوغاهای عالم را در خود حل می‌کند و اجازه نمی‌دهد حتی ذره‌ای از آن آشوب به سطح صاف آن نفوذ پیدا کند! شاید هم گاهی وقت‌ها این ما هستیم که آن طور که باید به خلیج فارس توجه نمی‌کنیم و برای دیدن زیبایی و حتی غوغای درونش زمان صرف نمی‌کنیم. میزبون خواهش می‌کند این بار آنقدر کنار خلیج فارس بمانید تا اعتمادش را جلب کنید تا ماهی‌های رنگارنگش را ببینید، تا دلفین‌های رقصانش را ببینید، تا آشوب و ولولۀ درونش را بر شما آشکار کند.

میزبون ظهور زیباترین رویدادها را در لحظه‌های نیلگون خلیج فارس برای شما یاران جان آرزو دارد …

سفر به سواحل خلیج فارس به سلامت …

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید