توصیه‌هایی برای اجاره سوئیت و ویلا در دوران کرونا(خواندن 7 دقیقه)

اجاره سوئیت و ویلا در دوران کرونا
اجاره سوئیت و ویلا در دوران کرونا

اجاره سوئیت و ویلا در دوران کرونا نیاز به دقت و توجه بیشتری دارد. به همین دلیل میزبون قصد دارد در این مقاله به چند تا از مهمترین توصیه‌ها اشاره کند. البته لازم است اشاره شود که بهترین راه برای مقابله با ویروس کرونا و مصون ماندن از ابتلا به این ویروس منحوس، ماندن در خانه و اجتناب از سفر است. اما گاهی اوقات برخی افراد مجبور هستند به دلایل شغلی یا تحصیلی سفری هرچند کوتاه را تجربه کنند. به هر حال لازم است نکاتی برای مراقبت از خودمان به یاد داشته باشیم که اگر مجبور به سفر شدیم با رعایت این ضوابط بتوانیم از خودمان مراقبت کنیم و اجازه ندهیم ویروس کرونا به خانه و خانواده و زندگی ما راه پیدا کند. برای بیشتر خواندن در مورد این نکات از شما یاران جان دعوت می‌کنم تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

۱- از شرایط شهر مقصد آگاه باشید

اگر به دلایل شغلی یا تحصیلی مجبور به سفر باشید در انتخاب شهر مقصد اختیاری نخواهید داشت. چون بنا بر اجبار چاره‌ای ندارید جز اینکه راهی سفر به شهر مورد نظر شوید. اما به هر حال مفید است که پیش از راهی‌شدن و تصمیم برای اجاره سوئیت و ویلا در دوران کرونا از شرایط آن شهر به خصوص آگاه شوید و بدانید که آیا در وضعیت قرمز به سر می‌برد یا نارنجی یا زرد!

۲- اقامتگاه ضدعفونی‌شده انتخاب کنید

در سایت میزبون اقامتگاه‌های مختلف بر اساس اینکه آیا ضدعفونی‌شده هستند یا خیر، مرتب شده‌اند. توصیه می‌کنیم برای احتیاط بیشتر اقامتگاه مناسب خود را از میان اقامتگاه‌های ضدعفونی‌شده انتخاب کنید.

۳- در مورد اقدامات مسئول اقامتگاه در مورد مهمانان مبتلا جویا شوید

گاه ممکن است پس از اجاره سوئیت و ویلا در دوران کرونا و پس از ورود به شهر مقصد و ساکن‌شدن در اقامتگاه مورد نظر متوجه علائم بیماری کرونا شوید. در این صورت لازم است مسئول اقامتگاه اقداماتی را برای مراقبت از شما انجام دهد. بهتر است پیش از انتخاب اقامتگاه تمام شرایط و احتمالات را در نظر بگیرید و از مسئول اقامتگاه بپرسید که برای مراقبت در مقابل شرایط وخیم ابتلا چه اقداماتی را در نظر گرفته است.

۴- استفاده از ماسک و رعایت فاصلۀ اجتماعی را از یاد نبرید

پس از قرنطینه، و ماندن در خانه، استفاده از ماسک و رعایت فاصلۀ اجتماعی مهمترین راه برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا خواهد بود. بنابراین مهمترین توصیه این است که تحت هر شرایطی و در هر موقعیتی استفاده از ماسک و رعایت فاصلۀ اجتماعی را جدی بگیرید و به هیچ عنوان از آن غافل نشوید.

۵- اقامتگاهی انتخاب کنید که چند روز خالی بوده باشد

شاید جالب باشد بدانید که می‌توانید پیش از انتخاب و اجاره سوئیت و ویلا در دوران کرونا از مسئولین اقامتگاه جویا شوید که آخرین مهمان اقامتگاه چند روز پیش آنجا را ترک کرده است. چون یکی از سلاح‌های مقابله با کووید ۱۹ زمان است. برای مثال اگر ۷۲ ساعت اقامتگاه مورد نظر خالی بوده باشد تأثیر چشم‌گیری در کاهش خطر ابتلا به بیماری خواهد داشت. مخصوصاً اگر محیط اقامتگاه گرم بوده باشد. اما اگر وسایل گرمایشی خاموش بود روی سلاح زمان حساب باز نکنید و باز دست به دامن ادوات ضدعفونی شوید. چون متأسفانه در هوای سرد و خنک ویروس کرونا ماندگاری بیشتری دارد و دیرتر از بین می‌رود.

۶- خودتان دوباره اقامتگاه را ضدعفونی کنید

اقامتگاه‌ها همیشه تمیز به مهمانان تحویل داده می‌شوند. در شرایط خاص شیوع بیماری کرونا نیز توجه به بهداشت به طرز قابل توجهی افزایش یافته است. همچنین برخی از اقامتگاه‌ها که با عنوان اقامتگاه ضدعفونی‌شده به مهمانان تحویل داده می‌شوند به طور کامل صدعفونی شده‌اند. با این وجود میزبون توصیه می‌کند پس از ورود به محل اقامتگاه حتماً خودتان مجدد دست به کار شوید و ابتدا وسایل و لباس‌هایی که همراه آورده‌اید و سپس بخش‌های مختلف اقامتگاه را ضدعفونی کنید.

۷- در روزهای اقامت پنجره‌ها را باز بگذارید

پس از اینکه انتخاب مناسب خود را تکمیل کردید و به اجاره سوئیت و ویلا در دوران کرونا پرداختید و سایر اقدامات ذکرشده را هم انجام دادید زمان آن می‌رسد که نکات روزانۀ پیشگیری را رعایت کنید. یکی از مهمترین این نکات بازگذاشتن پنجره‌ها است. فراموش نکنید که هوای بسته می‌تواند خطرآفرین باشد اما با اقدام سادۀ بازگذاشتن پنجره هوا در داخل محیط اقامتگاه به چرخش در خواهد آمد و خطر ابتلا را کاهش خواهد داد.

۸- خودتان نظافت روزانۀ اقامتگاه را به عهده بگیرید

در بیشتر یا شاید بتوان گفت تمام اقامتگاه‌ها مسئولین نظافت اقامتگاه را بر عهده می‌گیرند. اما توصیه می‌شود در دوران شیوع کرونا خودتان این مسئولیت را بر عهده بگیرید و به این ترتیب اجازه ندهید نیروهای خدماتی به محیط اقامتگاه وارد شوند. چون همین رفت و آمد ساده، با وجود رعایت تمام موازین مخالف رعایت فاصلۀ اجتماعی است و ممکن است احتمال خطر ابتلا را به طرز قابل توجهی افزایش دهد.

۹- خودتان غذا بپزید و در اقامتگاه نوش جان کنید

اجاره سوئیت و ویلا در دوران کرونا امکان فوق‌العاده‌ای را در اختیار مهمانان عزیز قرار خواهد داد و آن شرایط و امکان پخت غذا در محل اقامتگاه است. در واقع یکی از نکات مثبت انتخاب اقامتگاه به صورت سوئیت و ویلا داشتن آشپزخانه و امکانات آشپزی است. چون باعث می‌شود مهمانان اقامتگاه را مثل خانۀ خودشان بدانند و در راحت‌ترین حالت ممکن روزهای سفر را سپری کنند. به این ترتیب شما می‌توانید با رعایت تمام اصول و موازین بهداشتی خودتان در محیط اقامتگاه به پخت و پز بپردازید و در محیطی تمیز وعده‌های غذایی روزانه را نوش جان کنید. با همین تمهید ساده خطر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ را تا حد بسیار زیادی کاهش خواهید داد.

۱۰- از استخر استفاده نکنید

برخی از ویلاها به استخر مجهز هستند. ممکن است مسئولین ویلا از روش‌های مختلف برای ضدعفونی آب استخر استفاده کرده باشند و به شما اطمینان خاطر بدهند که در استفاده از استخر خطری تهدیدتان نخواهد کرد. با این حال عقل حکم می‌کند که باز هم جانب احتیاط را رعایت کنید و حتی اگر اقامتگاه ضدعفونی‌شده هم انتخاب و اجراه کرده بودید از استخر استفاده نکنید. چون به هر حال خطر در کمین است. ممکن است که حتی پس از ضدعفونی باز هم آلودگی در آب استخر وجود داشته باشد و باعث ابتلا به بیماری کرونا شود.

۱۱- در مکان‌های شلوغ مانند باشگاه‌های ورزشی تردد نکنید 

یکی از اصلی‌ترین روش‌های پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، پرهیز از تردد در مکان‌های شلوغ می‌باشد که افراد در آن با فاصله بسیار کمی قرار دارند. باشگاه‌های ورزشی یکی از مکان‌هایی است که بیشترین میزان تراکم افراد را در خود جای داده‌ است؛ حتی اگر تعداد افراد نیز کم باشد، بسته بودن فضا انتقال ویروس از شخصی به شخص دیگر را تشدید می‌کند. البته بعضی از هتل‌ها مجهز به باشگاه ورزشی نیستند، اما آن دسته از هتل‌ها که باشگاه ورزشی را به عنوان بخشی از خدمات خود ارائه می‌کنند، نیاز به احتیاط بیشتری دارند تا سلامت مسافران تضمین شود. به یاد داشته باشید که کودکان به دلیل رعایت کم‌تر پروتکل‌های بهداشتی بیشتر در معرض ابتلا به این رویروس قرار دارند و باید بیش از پیش از آن‌ها مراقبت کنید. سعی کنید هنگامی که به پارک‌های بازی کودکان می‌روید از تماس دست کودکتان با چشم و بینی و دهان او جلوگیری کنید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید