بوستان‌های بی نظیر مشهد، مفرّح خاطر زائران محترم(خواندن 5 دقیقه)

مشهد، پایتخت معنوی ایران زمین، مزیّن به خورشید تابان امامت و ولایت، علی بن موسی الرضا (ع)، از دیرباز تا کنون مورد توجه مسافران از اقصا نقاط دنیا بوده است. با این حال شهرداری مشهد برای میزبانی هرچه بهتر از مسافران عزیز و گرانقدر، بالغ بر هفده بوستان در سطح شهر تدارک دیده است. برخی از این بوستان‌ها در طول تاریخ مشهد حضور داشته‌اند، برخی از آن‌ها از قدیم‌الایام احداث شده و همچنان مورد توجه، مراقبت و بازسازی قرار می‌گیرند و هر ساله در طراحی آن‌ها ایده‌های جدید و خلاقانه اجرا می‌گردد. اما برخی از بوستان‌های مشهد به تازگی در همین چند سالۀ اخیر و با اهداف خاصی ساخته شده‌اند. در ادامه بوستان‌های مشهد معرفی می‌شود.

پارک ملت

پارک ملت یا بزرگترین پارک مشهد، از زیباترین پارکهای ایران است. این پارک ۷۲۰ هزار متر مربعی به شهربازی، تاسیسات ورزشی، زمین‌های مخصوص برای ورزش‌های متفاوت از قبیل اسکیت، فوتبال، والیبال و غیره مجهز است. همچنین این پارک، یک فضای ویژه مخصوص بانوان دارد که مجزا از سایر بخش‌هاست و به طور جداگانه زمین ورزشی و وسایل ورزشی مختلفی دارد. همچنین نباید فضای سبز بزرگ، کتابخانه، سالن نمایش تأتر را از قلم انداخت. پارک ملت را می‌توان یک مجموعۀ بزرگ فرهنگی، ورزشی، تفریحی قلمداد کرد.
آدرس پارک ملت مشهد : مشهد، میدان آزادی (فلکه پارک)، ابتدای بلوار وکیل آباد ،پارک بزرگ ملت.

پارک ملت

باغ گیاه‌شناسی مشهد

باغ گیاه‌شناسی مشهد تقریباً ۲۵ هکتار مساحت دارد. ۱۱ کلکسیون از ترکیب هنر معماری، معماری منظر و علم گیاه‌شناسی در آن قابل تشخیص است. این باغ در تاریخ ۲۲ خردادماه سال ۱۳۹۲ افتتاح شد. احداث مجموعه ۱/۵ سال به طول انجامید و مبلغ اجرایی و فضای سبز معادل ۱۵ میلیارد تومان هزینه داشت. در این باغ بزرگ می‌توانید تمام پوشش گیاهی ایران زمین را در اکوسیستم‌های طبیعی خودشان در مدت یک روز و در یک مکان ببینید. از گیاهان کوهستانی گرفته تا گیاهان کویری، از انواع گونه‌های رُز گرفته تا انواع درختان سیب و انواع گیاهان دارویی.

باغ گیاه‌شناسی

از دیدن عکس تعجب نکنید. در باغ گیاه‌شناسی اقلیم‌های متفاوت کنار هم قرار گرفته‌اند. یکی از این اقلیم‌ها روستاست. فضایی به روستا و زندگی روستایی اختصاص یافته است. در این فضا علاوه بر اسب، دام، طیور، خانۀ روستایی و حتی تنور نان هم وجود دارد.

آدرس: بلوار جمهوری، حد فاصل چهار راه مقدم و پل غدیر، باغ گیاه شناسی مشهد.

مشهد؛ کلان شهر مقدس، پایتخت معنوی ایران

پارک کوهسنگی

کوهسنگی – مشهد – شهرآرا

پارک کوهسنگی، قدیمی ترین و مشهورترین بوستان گردشگری شهر مشهد است. حتماً می‌دانید که امام رضا (ع) در هنگام ورود به توس از بوستان کوهسنگی عبور کرده‌اند. از سنگ‌های موجود در کوه بزرگ و سنگی این تفرج‌گاه، دیگ‌های سنگی ساخته می‌شود. دیگر اینکه بر بلندای این کوه سنگی و عظیم می‌توانید شهدا را زیارت کنید.

کوهسنگی – مشهد – شهرآرا

آدرس پارک کوهسنگی : مشهد، انتهای بلوار کوهسنگی ،پارک کوهسنگی.

پارک بسیج

پارک بسیج حدود ۱۶ هزار مترمربع مساحت دارد. به امکاناتی همچون زمین بازی کودکان، کتابخانه، مسجد، بوفه اغذیه و فروشگاه مجهز است. آبنمای میان بوستان بسیج و درختان اقاقیا، افرا، زیتون، کاج و سرو و درختچه‌های تزیینی به طراوت این پارک افزوده است.
آدرس بوستان بسیج : بزرگراه شهید بابانظر ،بین پل فجر و تقاطع گلشهر ،پارک بسیج.

باغ ملی

باغ ملی یکی از پارکهای قدیمی شهر مشهد، در سال ۱۳۴۵ توسط حسین ملک به شهرداری مشهد واگذار شده است.
آدرس باغ ملی : مشهد، خیابان امام خمینی (ارگ)، جنب خیابان جنت ،باغ ملی.

باغ گل‌ها

باغ گل‌ها – مشهد

باغ گل‌ها، از زیباترین باغ‌ها و پارک‌های گل در سطح ایران و در نوع خود بی نظیر است. این باغ سه هکتاری از هشت باغ زیبا تشکیل شده است که در هر فصل گیاهان مربوط به همان فصل در آن کاشته می شود.

باغ گل‌ها – مشهد

آدرس باغ گل‌ها : مشهد، بلوار معلم، بین معلم ۷۱ و ۷۳، باغ گل‌ها مشهد.

پارک ارم

پارک ارم در منطقه پنجتن یعنی نزدیک به حرم مطهر رضوی واقع شده است. پارک ارم  حدود ۱۷ هکتار مساحت دارد و همچنین این پارک دریاچه و آب نما زیبایی دارد که به زیبایی‌های این پارک افزوده است.
آدرس پارک ارم : مشهد، گلشهر، بولوار شهید آوینی ،پارک ارم.

بوستان ریحانه

پارک بابا قدرت یا کمپ بابا قدرت که مدتی است به بانوان اختصاص یافته است. بنای آن متعلق به دوره قاجاریه و بیش از دویست سال قدمت دارد. کمپ بابا قدرت که تا قبل از سال ۱۳۹۳ کمپ زائران و مسافران بود. این بوستان حدود ۲۰ هکتار مساحت دارد.

آدرس پارک بابا قدرت : مشهد ،ابتدای میدان فرودگاه ،پارک بابا قدرت (پارک ریحانه).

پارک خورشید مشهد

پارک‌های کوهستانی اغلب مکانی خوش آب و هوا و دلنواز برای مراجعه هستند. اگر یکی از زائران امام هشتم (ع) هستید، پارک خورشید مشهد را در لیست دیدنی‌های خود قرار دهید. پارک جنگلی خورشید یکی از جاذبه‌های دیدنی است که در ارتفاعات مشهد قرار گرفته است. این بوستان بی‌نظیر در منطقه کوهسر قرار گرفته است.

آدرس پارک خورشید: مشهد، خیابان هاشمیه، کوهسر، پارک جنگلی خورشید

پارک وکیل آباد

گشت و گذار در یک منطقه ییلاقی روح و روان را جلا می‌دهد. همچنین سفر به مشهد را بسیار خاطره انگیزتر می‌کند. پارک وکیل آباد دقیقا همان جایی است که به آن نیاز دارید. دریاچه وکیل آباد و درختان کوچک بزرگی که در این پارک وجود دارند، به شما احساس سرزندگی می‌بخشد.

آدرس پارک وکیل آباد: مشهد، ۸ کیلومتری شمال غرب مشهد، انتهای غربی بلوار وکیل آباد

در مشهد نیز میزبان شما هستیم. به مشهد سفر کنید. نگران اقامتگاه خود نباشید کافیست لیست سوئیت ارزان در مشهد را نگاه کنید و با رزرو سوئیت در مشهد یا اجاره آپارتمان در مشهد اقامت خود را مفرح کنید. میزبون آسایش شما را تضمین می‌کند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید