معرفی بهترین اقامتگاه‌ های جزیره هرمز(خواندن 7 دقیقه)

اقامتگاه های جزیره هرمز

جزیره هرمز به دلیل وجود تنگه هرمز و موقعیت جغرافیایی که دارد، یکی از مهم‌ترین جزایر خلیج فارس به شمار می‌آید. این جزیره از منطقه‌های خاص و شگفت‌انگیز ایران است و دارای جاذبه‌های گردشگری بسیاری است که سالانه توریست‌های داخلی و خارجی بسیاری را برای بازدید از این مکان‌های تاریخی و طبیعی به جزیره هرمز می‌کشاند. اگر قصد سفر به این جزیره زیبا را دارید، خواندن این مقاله را از دست ندهید زیرا در این مطلب به معرفی بهترین اقامتگاه‌ های جزیره هرمز پرداخته‌ایم.

معرفی اقامتگاه ماجرا

بخشی از پروژه گردشگری مدیران جزیره هرمز برای جذب توریست‌های داخلی و خارجی، اقامتگاه ماجراست. این اقامتگاه را می‌توان یکی از زیباترین اقامتگاه‌ های جزیره هرمز دانست، دارای طراحی منحصر به فرد و عجیبی است و همین طراحی موجب معروف شدن آن شده است. طراحی این اقامتگاه به گونه‌ای است که نگاه هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند. خانه‌های رنگی و گنبدی شکل این اقامتگاه جلوه زیبایی به این بخش از جزیره هرمز داده است به طوری که تنها با نگاه کردن به عکس اقامتگاه ماجرا علاقمند سفر به جزیره هرمز و اقامت در این اقامتگاه ویژه و خاص می‌شوید. این ظاهر خاص و تلفیق معماری سنتی و مدرن ایرانی موجب شده اقامتگاه ماجرا به خاص‌ترین اقامتگاه ایران تبدیل شود.

اقامتگاه ماجرا در سال ۲۰۲۰ برنده جایزه بین‌المللی طلایی مسابقه تیلدای تایوان شده است و همین نشان از جذابیت منحصر به فرد این اقامتگاه است به طوری که چشم معماران خارجی را نیز به خود جلب کرده است.

معماری منحصر به فرد اقامتگاه ماجرا

اقامتگاه ماجرا همان‌طور که پیش‌تر گفته شد از خانه‌های گنبدی رنگارنگ و زیبایی تشکیل شده است که طراحی آن از سبک خانه‌های بومیان جزیره هرمز الهام گرفته است. ارتفاع کم و معماری ساده این خانه‌ها نشان از سنتی بودن طراحی آن داشته و همین امر موجب جذب افراد بسیاری به این اقامتگاه شده است. رنگ‌های زرد، قرمز، آبی و زرد از رنگ‌هایی هستند که بر روی این خانه‌های گنبدی زیبا زده شده‌اند. این رنگ‌ها نیز با توجه به رنگ‌های خاک جزیره هرمز انتخاب شده‌اند زیرا جزیره هرمز به دلیل داشتن خاک‌های رنگی مشهور است. یکی از ویژگی‌های این اقامتگاه استفاده از نیروی کار محلی و مصالح ایرانی در طی ساخت آن است که این دو مورد به افزایش رشد اقتصاد ایران و همچنین جزیره زیبای هرمز کمک بسیاری کرده است.

اقامتگاه ماجرا در نزدیکی ساحل واقع شده از این رو امکان رفتن به دریا را برای مهمانان راحت کرده است. از نظر مسافتی این اقامت ۳۱ کیلومتر از فرودگاه بین‌المللی بندرعباس فاصله دارد. در اطراف این اقامتگاه ساحل مفنق هرمز، قلعه پرتغالی‌ها و موزه دکتر ناد علیان قرار دارد در نتیجه برای بازدید از این مکان‌های دیدنی نیز مهمانان اقامتگاه مشکلی از جهت رفت و آمد نخواهند داشت. همچنین این اقامتگاه با جنگل‌های حرا نیز تنها ۴ کیلومتر فاصله دارد و کار را برای بازدید از این جنگل‌های خاص نیز راحت کرده است. اقامتگاه ماجرا در حال حاضر افتتاح نشده است ولی به دلیل منحصر به فرد بودن آن در صورت بازگشایی شاهد استقبال مهمانان داخلی و خارجی بسیاری خواهیم بود.

معرفی اقامتگاه صبورا

یکی دیگر از معروف‌ترین اقامتگاه‌ های جزیره هرمز اقامتگاه صبوراست که تنها ۳۲ کیلومتر از فرودگاه بین‌المللی بندرعباس فاصله دارد. این اقامتگاه دارای ظرفیت ۲۸ نفر است و تنها ۵ اتاق و سوئیت دارد. از ویژگی‌های این اقامتگاه می‌توان به داشتن توالت ایرانی و فرنگی مشترک، حمام مشترک، تسلط پرسنل به زبان انگلیسی و داشتن آشپزخانه اشاره کرد.

اقامتگاه صبورا در نزدیکی بسیاری از جاذبه‌های گردشگری جزیره هرمز واقع شده است و مسافران تنها با طی کردن مسافتی کمتر از ۱۰ کیلومتر می‌توانند به تمامی این جاذبه‌ها دسترسی داشته باشند. از این جاذبه‌ها می‌توان به ساحل لاک‌پشت‌ها، ساحل چند درخت، ساحل منفق، سنگ پسین، غار کریستالی، غار سکوت و دره رنگین کمان اشاره کرد.

هتل ساحل سرخ

هتل ساحل سرخ یک هتل سه ستاره نسبتا سنتی در جزیره هرمز می‌باشد که در سال ۱۳۹۵ احداث شد و یک هتل تقریبا تازه تاسیس می‌باشد. این هتل از امکانات نسبتا خوب و رایجی مانند اینترنت، حمام، سرویس بهداشتی، آشپزخانه مجهز به امکاناتی مانند یخچال،  لوازم سرمایشی و گرمایشی برخوردار است. در حیاط این هتل چند عدد تخت چوبی قهوه ای رنگ قرار دارد که با قالی‌های سنتی فیروزه‌ای تزئین شده‌اند؛ همچنین در حیاط این هتل چند صندلی به همراه سایه‌بان قرار گرفته است تا مهمانان بتوانند در ساعات خوش آب و هوا و خنک روز، در حیاط این هتل کمی استراحت کرده و از آب و هوای خوش آن لذت ببرند. اصلی‌ترین عاملی که توانسته است نظر مسافران را به این هتل جلب کند، قیمت مناسب آن نسبت به سایر هتل‌ها می‌باشد.  

معرفی اقامتگاه خندغ

اقامتگاه خندغ از خاص‌ترین اقامتگاه‌ های جزیره هرمز است و معنای نام آن در زبان محلی مردم جزیره دعوت کردن است. خندغ‌ها در گذشته افرادی از زن‌های محله بودند که به خانه‌های مردم می‌رفتند و آن‌ها را به مراسم‌های مختلف عزا و یا عروسی خود دعوت می‌کردند. دلیل وجود خندغ‌ها به دلیل نبود کارت دعوت در گذشته بوده است. این اقامتگاه ۳۴ کیلومتر با فرودگاه بین‌المللی بندرعباس فاصله دارد و در نزدیکی آن برخی از جاذبه‌های گردشگری جزیره هرمز چون موزه دکتر ناد علیان، ساحل چند درخت، سنگ پسین، غار سکوت و ساحل مفنق قرار دارد.

اقامتگاه خندغ دارای ۴ سوئیت است و در کل ۲۵ نفر را در خود جای می‌دهد. دو اتاق این اقامتگاه به صورت هفت نفره و دو اتاق آن به صورت ۵ نفره ساخته شده است و از امکانات موجود در آن می‌توان به وجود تشک، پتو، تخت دوبل و کولر گازی اشاره کرد. سرویس بهداشتی اقامتگاه خندغ به صورت خصوصی نبوده و مسافران باید به صورت عمومی و مشترک از سرویس‌های بهداشتی مجموعه استفاده کنند. اقامتگاه خندغ دارای یکی از بهترین رستوران‌ها در بین رستوران‌های جزیره هرمز است و مسافران می‌توانند بهترین غذاهای محلی را در این رستوران بچشند. این اقامتگاه به اینترنت نیز مجهز است از این رو از نظر ارتباطی مشکلی را برای مهمامان اقامتگاه به وجود نخواهد آورد.

اقامتگاه دره شن‌ها

اقامتگاه دره شن‌ها فاصله بسیار نزدیکی با دریا دارد و در بین اقامتگاه‌ های جزیره هرمز انتخاب مناسبی برای افرادی که علاقمند به دیدن دریا و ساحل هستند، خواهد بود. گفتنی است این اقامتگاه با فرودگاه بین المللی بندرعباس ۳۸ کیلومتر فاصله دارد. اقامتگاه مذکور به شکل ویلایی ساخته شده و در کل دارای ۴ سوئیت است و ظرفیتی برابر با ۱۶ نفر دارد. اتاق‌های موجود در اقامتگاه دره شن‌ها به دو شکل معمولی و وی آی پی هستند از این رو مسافران می‌توانند با توجه به نیازشان یکی از این اتاق‌ها را انتخاب کنند. برای هر دو اتاق معمولی و وی آی پی صبحانه رایگان بوده ولی اتاق‌های وی آی پی دارای عصرانه رایگان نیز هستند. از دیگر امکانات اقامتگاه دره شن‌ها می‌توان به راهنمای تور، اسپیلت، توالت فرنگی و حمام مشترک و تسطل پرسنل به زبان انگلیسی اشاره کرد.

از ویژگی‌های اقامتگاه دره شن‌ها نزدیکی به جاذبه‌های گردشگری جزیره هرمز از جمله موزه دکتر ناد علیان، غار سکوت، ساحل چند درخت، دره رنگین کمان، قعله پرتغالی‌ها و ساحل منفق است.

معرفی اقامتگاه کوتوک

اقامتگاه کوتوک از آن دسته اقامتگاه‌ های جزیره هرمز است که در تمامی سال آماده پذیرایی از مهمانان است. این اقامتگاه به شکلی سنتی ساخته شده و ۳۸ کیلومتر از فرودگاه بین‌المللی بندرعباس فاصله دارد. اقامتگاه مذکور از دیگر اقامتگاه معرفی شده در این مطلب کوچکتر بوده و تنها ظرفیت ۱۵ نفر را دارد. اقامتگاه کوتوک در نزدیکی بسیاری از جاذبه‌های گردشگری جزیره هرمز واقع شده است که با ۲۰ دقیقه رانندگی می‌توان خود را به این مناطق رساند. از این جاذبه‌های گردشگری می‌توان به غار سکوت، قلعه پرتغالی‌ها، دره رنگین، غار کریستالی و ساحل منفق اشاره کرد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید