رقص رنگ و عطر گل‌های بهاری در بوستان‌های مشهد(خواندن 5 دقیقه)

یکی از جاذبه‌های گردشگری در مشهد، بوستان‌های زیبایی است که هر ساله با طرح‌های خلاقانه، رنگ و جلای تازه‌ای می‌یابند. برخی از این پارک‌ها، تاریخ مشهد را درنوردیده‌اند و جنگلی محسوب می‌شوند؛ اما برخی دیگر جوان هستند و به تازگی احداث شده‌اند. زائران محترم، پس از زیارت، می‌توانند مهمان این بوستان‌های زیبا باشند؛ در سایۀ گستردۀ درختان تنومند کهنسال بنشینند و نفسی تازه کنند یا به بوستان‌های جوان بروند و از خلاقیت هنرمندان مشهدی دیدن کنند.

پارک جنگلی وکیل آباد

پارک ۷۰ هکتاری و جنگلی وکیل آباد در وسعت و قدمت زبان‌زد خاص و عام است. این پارک دارای رودی خروشان است که اگر باران ببارد جریان می‌یابد و زیبایی این پارک جنگلی را صدچندان می‌کند. وکیل‌آباد کهن از دیرباز میزبان مشهدی‌ها و زائران بوده است. در گذشته مشهدی‌ها برای فرار از گرمای طاقت‌فرسای تابستان به وکیل‌آباد می‌رفته‌اند و گاهی حتی یک ماه یا گاهی بیشتر آنجا می‌مانده‌اند. درختان بلند و تنومند وکیل‌آباد، سایه‌های وسیع و آب در جریان آن، سبب می‌شوند این پارک جنگلی در گرم‌ترین روزهای تابستان خنک و دل‌نواز باشد.

وکیل آباد، مشهد – عکس از محمد زائرنیا – شهرآرا

آدرس پارک جنگلی وکیل آباد: مشهد، انتهای بلوار وکیل آباد ،پارک جنگلی وکیل آباد.

پارک میرزا کوچک خان

پارک میرزا کوچک خان نزدیک به حرم مطهر امام رضا (ع) است. و مساحت آن حدوداً ۳۲۳۲۵ متر‌مربع است. پارک میرزا کوچک خان مشهد به زمین‌های ورزشی، کتابخانه عمومی کودکان و نوجوانان، استخر شنا و شهر‌بازی مجهز است.

آدرس پارک میرزا کوچک خان: مشهد، ضلع جنوب غربی میدان هفده شهریور ،پارک میرزا کوچک خان.

پارک مینیاتوری مشهد

پارک مینیاتوری مشهد، اولین پارک مینیاتوری در شرق کشور است که به تازگی احداث شده است. همان طور که از نامش پیداست شما در این بوستان می‌توانید ماکت‌هایی مینیاتوری از آثار باستانی سراسر کشور را در یک مجموعه ببینید. از جمله ماکت‌های موجود در آن عبارتند از: تخت جمشید، آرامگاه فردوسی، آرامگاه عطار، پل خواجو، فرودگاه مشهد، ایستگاه راه آهن مشهد، باغ شاهزاده ماهان، سد کارون و روستای کندوان. این بوستان شبیه یک هزارتو ساخته شده است شما از در اصلی وارد می‌شوید، به مسیر خود ادامه می‌دهید، در راه ماکت‌های مختلف را به ترتیب می‌بینید و به خارج از بوستان هدایت می‌شوید.

پارک مینیاتوری – مشهد

آدرس پارک مینیاتوری: مشهد، بزرگراه میثاق، بلوار الهیه، بلوار سجادیه، سجادیه ۲۶ ،پارک مینیاتوری.

پارک پردیس قائم

پارک پردیس قائم از دیگر پارکهای مشهد است. در شمال شهر مشهد با مساحتی بالغ بر ۱۷ هکتار واقع شده است. در پارک پردیس نیز گونه‌های گیاهی متنوع و بسیاری قابل مشاهده هستند.

آدرس پارک پردیس قائم: مشهد، بلوار توس، تقاطع بزرگراه شهید چراغچی ،پارک پردیس قائم

پارک خورشید

پارک خورشید یا بام مشهد نیز مشهور است. این بوستان با وسعتی در حدود ۴۰۰ هکتار بزرگترین پارک کوهستانی مشهد محسوب میگردد. برفراز بام خورشید می‌توان مشهد را در یک نگاه دید.

بام خورشید – مشهد

آدرس پارک خورشید: مشهد، انتهای بلوار هاشمیه، هاشمیه نود و یک، پارک خورشید.

مشهد؛ کلان شهر مقدس، پایتخت معنوی ایران

پارک جنگلی طرق

پارک جنگلی طرق یا کمپ مسافرتی غدیر  ۱۸۰ هکتار مساحت دارد. شاید حضور و وجود درختان اقاقیا، سپیدار، نارون و افرا و سرو از ویژگی‌های منحصر به فرد این بوستان جنگلی باشد که مثالش را در جای دیگر نتوان دید. در اردیبهشت گل‌های اقاقیا به دست باد به رقص در می‌آیند و اگر آنجا باشید شاهد بارش آن خواهید بود.

آدرس پارک جنگلی طرق: ورودی مشهد از سمت جاده نیشابور ، بزرگراه شهید کلانتری ،حدفاصل پل الغدیر و شهرک ابوذر ،کمپ مسافرتی غدیر.

پارک امت

پارک امت مشهد، حدود ۳۰ هزار مترمربع مساحت دارد. این پارک با انواع گیاهان تزئینی آراسته شده و یک شهربازی کوچک هم دارد.

آدرس پارک امت: مشهد، تقاطع بلوار امت و مفتح ،پارک امت.

پارک ملت

پارک ملت مشهد یکی از زیباترین و البته محبوب‌ترین پارک‌های مشهد می‌باشد که سرسبزی و وسعت آن بسیاری از گردشگران و اهالی مشهد را به سمت خود می‌کشاند. پارک ملت دارای یک فضای سبز جداگانه برای بانوان می‌باشد که امکاناتی از قبیل تور والیبال، زمین بسکتبال، تنیس، آب‌سرد کن و… در آن قرار گرفته است. در خارج از بخش بانوان آبنماهای کوچک و بزرگی قرار گرفته‌اند که صدای فرو ریختن آب از آن‌ها برای بسیاری دلنشین است. در هنگام تاریکی هوا چراغ‌های رنگی که زیر این آبنماها کار گذاشته شده‌اند شروع به درخشیدن می‌کنند و در کنار سرسبزی درختان و چمن‌های این پارک، آرامش را به گردشگران این منطقه هدیه می‌دهند. پارک ملت مشهد از سال‌ها پیش محل پیاده روی و ورزش بسیاری از ساکنین مشهد بوده است و حتی در ساعات پایانی شب نیز در این پارک افرادی را خواهید دید که مشغول پیاده روی و یا ورزش‌هایی مانند دوچرخه سواری و اسکیت سواری هستند. 

پارک حجاب

پارک حجاب، اولین پارک بانوان مشهد است. این پارک در حدود دوازده هکتار زیربنا دارد و به امکاناتی همچون دوچرخه، اسکیت، لوازم ورزشی، زمین ورزش کودکان و بوفه مجهز است. بانوان میتوانند از این فضایِ مختصِ خود استفاده نمایند. ورود آقایان به بوستان حجاب تا ساعات غروب ممنوع است.

پارک بانوان حجاب – مشهد

آدرس پارک حجاب: مشهد، بلوار خیام، بلوار هدایت ،پارک حجاب.

دیدار از بوستان‌های مشهد

به مشهد مقدس سفر کنید و دیدنی‌هاش را ببینید. از میان دیدنی‌های بسیاری که مشهد دارد، بوستان‌ها را از قلم نیندازید. بوستان‌های مشهد سراسر رنگ و زیبایی هستند. در سفر به مشهد، میزبون، میزبان شماست. کافیست به لیست سوئیت ارزان در مشهد سر بزنید بعد خیلی راحت می‌توانید با رزرو سوئیت در مشهد یا اجاره آپارتمان در مشهد هر چند روز که دوست داشتید در این شهر زیبای زیارتی بمانید تا در ضمن آسایش و راحتی، هم به زیارت برسید و هم از دیدنی‌های مشهد دیدن کنید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید