آبشار لاتون در حوالی شهر آستارا در استان گیلان(خواندن 9 دقیقه)

آبشار لاتون در حوالی شهر آستارا در استان گیلان
آبشار لاتون در حوالی شهر آستارا در استان گیلان

آبشار لاتون در حوالی شهر آستارا در استان گیلان واقع شده است. سرسبزی و شکوهی که سراسر استان دل‌نواز و محبوب گیلان را در بر گرفته شهرۀ آفاق است. شهر آستارا نیز در زیبایی و طراوت و دلکشی زبانزد خاص و عام است. حالا کافی است تصور کنید که در این استان بی‌همتا، در حوالی شهر منحصر به فرد آستارا، آبشاری خانه دارد که عنوان بلندترین آبشارهای ایران زمین را به خود اختصاص داده است و یکی از آبشارهای برجسته و قابل توجه در سراسر جهان به شمار می‌رود. بنابراین در این مقاله میزبون قصد دارد شما، یاران همیشگی، را به بهشتی از جنس خاک پاک و ناب ایران زمین دعوت کند. بهشتی که سرشار است از زیبایی و شکوه و سرسبزی و طراوت. از شما یاران مهربان دعوت می‌کنم در ادامه با میزبون همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در مورد این بهشت تحسین‌برانگیز و تماشایی به دست بیاورید. بدون شک بعد از خواندن این مقاله اشتیاق سفر به گیلان زیبا و دیدار از آبشار بلند و حیرت‌برانگیز لاتون در قلب مهربان شما قوت خواهد گرفت.

گشت و گذار در گیلان باشکوه همراه با میزبون

آبشار دلنواز لاتون کجاست؟

آبشار لاتون در حوالی شهر آستارا در استان گیلان جای گرفته است. بنابراین، بدون شک، در اولین گام لازم است راهی دیار گیلان و شهر باصفای آستارا شوید. اما با رعایت این شرط که محو زیبایی و شکوه شهر آستارا نشوید و پس از اندکی استراحت به سمت روستاهای آسیاشوان و کوته کومه راهی شوید. آبشار لاتون بعد از روستای کوته کومه و در همسایگی روستای آسیاشوان واقع شده است. اما برای رسیدن به این آبشار دلنواز و با طراوت لازم است زمانی در حدود ۴ ساعت را به جنگل‌نوردی و سبزنوردی بگذرانید. البته شک نداشته باشید که تمام این ۴ ساعت سرشار از شکوه و زیبایی خواهد بود و این ۴ ساعت بخشی از شیرین‌ترین خاطرات سفر را برای شما به ارمغان خواهد آورد. گردشگرانِ مشتاقِ طبیعت، خیلی خوب می‌دانند که همیشه مسیر سفر از مقصد جذاب‌تر و تماشایی‌تر خواهد بود.

زیبایی‌های مسیر، پیش از رسیدن به آبشار لاتون

آبشار لاتون در حوالی شهر آستارا در استان گیلان با ۱۰۵ متر ارتفاع، توانسته است عنوان بلندترین آبشار ایران زمین را به خود اختصاص دهد. ارتفاع بسیار زیادی که سبب می‌شود از فاصله‌ای دور، پیش از این که چشم زیبایی و شکوهش را ببینید، آوای پر جوش و خروش آن تمام پهنۀ دشت‌های اطراف را پر کند. به این ترتیب در تمام طول ۶ کیلومتر راهی که باید از میان سبزه‌زارها عبور کنید تا به آبشار برسید با آرامش کامل از طبیعت لذت ببرید. در کنار چشمه‌سارها بنشینید. هوای لطیف دشت‌های حاضر در مسیر را تنفس کنید و تا می‌توانید از این فضای تماشایی عکس بگیرید. البته با رعایت این شرط که عکس‌گرفتن، لحظه‌ای که در آن هستید، را از شما نرباید. اول از فضای حاضر و زمان در جریان به طور کامل لذت ببرید و سپس لحظه را به دام بیندازید و ثبتش کنید و برای همیشه برای خودتان نگهش دارید.

پ.ن: آبشار لاتون فقط و فقط ۱۵ کیلومتر از شهر جذاب و تماشایی آستارا فاصله دارد. این آبشار در جنوب شهر آستارا جای گرفته است. همچنین می‌توان گفت آبشار لاتون مرز میان استان گیلان و استان اردبیل محسوب می‌شود.

آبشار لاتون و جنگل‌های اطرافش

آبشار لاتون در حوالی شهر آستارا در استان گیلان توانسته است اوج شکوه طبیعت را به تصویر بکشد. به عبارتی دیگر این آبشار و زیبایی‌های اطرافش بیشتر شبیه به یک تابلوی نقاشی هستند که یک نقاش زبردست با دقت و حوصله در مدت زمانی چشمگیر به ترسیم و تصویر آن پرداخته است. بنابراین میزبون پیشضنهاد می‌کند هر زمان ۶ کیلومتر مسیر را پشت سر گذاشتید و به آبشار رسیدید و شکوه و عظمت آبشار را دیدید به سمت جنگل‌های سبز اطراف ابشار رهسپار شوید به قلب آن‌ها بروید و از درختان بلندقامت و تنومند جنگلی میوه بچینید. شاید بتوان گفت چشیدن طعم منحصر به فرد میوه‌هایی جنگلی از قبیل گلابی، آلو، به، فندوق، گردو، و سیب وحشی یکی از بهترین ارمغان‌های این منطقۀ جذاب و دلنواز خواهد بود. همچنین شاید مشتاق باشید در مورد ساکنان دیگر این جنگل‌های سبز نیز بدانید. خوشبختانه در این جنگل‌‌ها حیوانات وحشی و خطرآفرین به چشم دیده نشده‌اند اما برخی از حیوانات از قبیل جوجه تیغی، گاو، اسب، و گراز در این جنگل‌ها خانه دارند.  

صعود از قله‌های سبز به بهانۀ دیدار از آبشار لاتون

آبشار لاتون در حوالی شهر آستارا در استان گیلان از دامنه‌های شرقی کوه بلندی به نام اسپیناس سرچشمه می‌گیرد. به عبارتی دیگر در همان محلی که آبشار لاتون واقع شده است دو قلۀ بلند و جالب توجه برای گردشگران علاقه‌مند به ورزش مفرح کوهنوردی به چشم می‌خورد. به این ترتیب، گردشگرانی که از آمادگی بدنی خوبی برخوردار باشند و تجهیزات کامل نیز همراه داشته باشند می‌توانند در این طبیعت‌گردی بی‌نظیر از کوهنوردی نیز لذت ببرند. البته مسیر طولانی و پیچ و خم بسیاری که تا زمان رسیدن به آبشار لاتون بر سر راه گردشگران عزیز قرار می‌گیرد بدون شک به آمادگی بدنی نیاز خواهد داشت و اگر واقع‌بینانه به این امر نگاه کنیم تمام افراد نخواهند توانست این مسیر دشوار اما لذت‌بخش را پشت سر بگذارند و این زیبایی منحصر به فرد تنها نصیب افرادی خواهد شد که به ورزش و کوهنوردی و پیاده‌روی خو گرفته باشند و وابستۀ انواع و اقسام ماشین‌ها نباشند.

طبیعت و سلامتی

آبشار لاتون در حوالی شهر آستارا در استان گیلان قطعه‌ای از بهشت است. شاید هم بتوان گفت مظهر طبیعت ناب است. به هر حال، تأیید هر یک از این تعابیر خود گویای این امر است که ما انسان‌ها بخشی از طبیعت هستیم و به طور قطع نیاز خواهیم داشت که زمانی را در این فضای سرشار از آرامش، اکسیژن، طراوت، زیبایی، سبزی و شکوه سپری کنیم. به این ترتیب، میزبون پیشنهاد می‌کند دشواری این راه سبز را با جان و دل بپذیرید و راهی سفر به این دیار بکر شوید. عبور از راه‌هایی که امروزه دشوار به نظر می‌رسند اتفاقاً دقیقاً همان چیزی است که بدن ما برای داشتن سلامت به آن نیاز دارد و روح ما برای تجربۀ آرامش و رهایی از مشکلات دنیای صنعتی به آن محتاج است. به یاد داشته باشید که ما بخشی از طبیعت هستیم اما در حال حاضر از آن بسیار دور شده‌ایم.

بهترین زمان برای سفر به آبشار لاتون

آبشار لاتون در حوالی شهر آستارا در استان گیلان و در نوار مرزی این استان دلبرانه با استان اردبیل واقع شده است. بر این اساس و با وجود همسایگی این آبشار دلنواز با استان اردبیل به نظر می‌رسد فصل سرد زمستان برای سفر به این منطقۀ ییلاقی و بکر خیلی مناسب نباشد. به همین دلیل میزبون پیشنهاد می‌کند اوایل فصل بهار و شاید حتی تعطیلات عید نوروز را برای سفر به این منطقه و دیدار از آبشار پر خروش لاتون انتخاب کنید. اما اگر به هر دلیلی در اوایل فصل بهار امکان سفر برای شما مقدور نبود به هیچ عنوان نگران نباشید چون زیبایی و شکوه این منطقۀ ییلاقی جذاب و تماشایی در ۹ ماه از سال پایدار خواهد بود. این محدوده در تمام ۹ ماه سال از رنگ سبز طبیعت برخوردار است و شاید بتوان گفت که در این منطقه، طبیعت هرگز رنگ زرد و نارنجی را به خود نخواهد گرفت.

سفر به استان گیلان و دیدار از آبشار لاتون

آبشار لاتون در حوالی شهر آستارا در استان گیلان یکی از بی‌نظیرترین مقاصد سفرهای داخلی به شمار می‌رود. چون برای رسیدن به این آبشار جذاب و حیات‌بخش از زیباترین و دلنوازترین راه‌ها و مسیرها عبور خواهید کرد. خوشبختانه برای رسیدن به آبشار، لازم است تمام گردشگران به صورت پیاده و قدم‌زنان پیش بروند. به این ترتیب دیگر از آلودگی هوا و ترافیک سنگین ماشین‌ها خبری نخواهد بود و در عوض هوایی لطیف در کنار سبزی انبوه درخت‌ها و شاخ و برگ بسیار آن‌ها قرار گرفته است و بیش از پیش به شکوه مسیر، طراوت و نشاط بخشیده است. قدم‌زدن در این راه دلنواز مزایای دیگری نیز دارد. شاید بتوان گفت مهمترین مزیت این سبزنوردی عبور از دل طبیعت و دیدار از زیباترین و چشم‌نوازترین چشم‌اندازهای طبیعت منحصر به فرد ایران زمین است. میزبون پیشنهاد می‌کند به استان گیلان سفر کنید، با اجاره ویلا در آستارا اقامت داشته باشید و سپس همراه با عزیزترین عزیزان خود راهی آبشار لاتون شوید. بدون شک حضور همراهانی خوش‌سفر و خوش‌صحبت و خوش‌فکر زیبایی این مسیر رؤیایی و دل‌انگیز را هزاران برابر افزایش خواهد داد.

  • میزبون حتم دارد که آبشار لاتون قدرت رقم‌زدن شیرین‌ترین خاطرات ممکن را برای شما یاران جان دارد …
    • میزبون در انتخاب مقصد سفر، بهترین‌ها را برای شما همراهان مهربان گلچین می‌کند …

سفر به گیلان سبز، آستارای دلنواز، آبشار منحصر به فرد لاتون، به سلامت …

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید