۱۲ مورد از زیباترین اقامتگاه های بوم گردی گیلان(خواندن 12 دقیقه)

اقامتگاه های بوم گردی گیلان

استان گیلان یکی از گردشگرپذیرترین استان‌های ایران بوده و سالانه افراد بسیاری برای لذت بردن از دریا و جنگل راهی این استان شمالی می‌شوند. به مانند تمامی استان‌های ایران، امروزه اقامتگاه‌های بوم گردی متعددی در استان گیلان نیز به وجود آمده است که هر کدام سعی بر حفظ زندگی بومی و سنتی این منطقه دارند. ما در این مقاله به معرفی ۱۰ مورد از زیباترین اقامتگاه های بوم گردی گیلان پرداخته‌ایم، پس اگر قصد سفر به این استان زیبا را دارید و به دنبال مکانی برای اقامت هستید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.  

اقامتگاه بوم گردی خانوم بزرگ فومن

اقامتگاه بوم گردی خانوم بزرگ فومن در شهر فومن و در ۵۲ کیلومتری مرکز استان گیلان یعنی شهر رشت قرار دارد. این اقامتگاه دارای ۲ طبقه و ۴ اتاق است که تمامی اتاق‌ها به صورت سنتی طراحی شده‌اند و دارای سرویس کف خواب هستند. اقامتگاه خانوم بزرگ در مجموع دارای ۲۵ نفر ظرفیت است و مهمانان باید از سرویس بهداشتی، حمام و آشپزخانه موجود در طبقه دوم به صورت اشتراکی استفاده کنند. اقامتگاه مذکور دارای امکاناتی چون اینترنت رایگان، پارکینگ غیرمسقف، ماشین لباس‌شویی، کولر و بخاری است.

مهمانان اقامتگاه در این مکان می‌توانند انواع غذاهای بومی و سنتی فومن را سفارش بدهند. در اقامتگاه خانوم بزرگ فروشگاه صنایع دستی نیز وجود دارد که می‌توانید برای خرید سوغاتی از آن استفاده کنید. این اقامتگاه در نزدیکی گشت رودخان قرار گرفته و تنها ۷ کیلومتر با قلعه رودخان فاصله دارد، در نتیجه در کنار لذت بردن از زندگی روستایی می‌توانید از جاهای دیدنی فومن نیز بازدید کنید.

آدرس: فومن، قلعه رودخان، بعد از کارگاه سنگ بلوک بهسازان.

اقامتگاه بوم گردی گیل خانه کوچصفهان

گیل خانه را می‌توان یکی از بهترین اقامتگاه های بوم گردی گیلان به شمار آورد. این اقامتگاه در روستای گیلوا دشتان رشت قرار دارد و دارای ۱۲۰۰ متر مساحت است. خانه اقامتگاه درون باغی قرار گرفته تا مهمانان علاوه بر تجربه گذراندن زندگی در یک محیط روستایی، از فضای زیبای باغ و آرامش حاکم بر آن نیز بهره ببرند. گیل خانه دارای ۴ اتاق در طبقه بالا و یک سوئیت اختصاصی در طبقه اول است که مهمانان ساکن در اتاق‌های طبقه بالا باید از سرویس بهداشتی و حمام مشترک استفاده کنند ولی مهمانان ساکن در سوئیت اختصاصی دارای سرویس بهداشتی و حمام اختصاصی هستند. در اقامتگاه بوم گردی گیل خانه آشپزخانه‌ای وجود دارد تا مهمانان بتوانند وعده‌های غذایی خود را در این مکان تهیه ببیند ولی در صورت علاقه به خوردن غذاهای محلی نیز می‌توانند انواع مختلفی از این غذاها از جمله مرغ ترش، باقالی پلو، فسنجان، ترشه تره و میرزاقاسمی را با هماهنگی قبلی با پرسنل اقامتگاه سفارش دهند.

آدرس: کوچصفهان، ۷٫۵کیلومتر به سمت لشت نشا، روستای گیلوا دشتان، خیابان وحدت، پلاک ۱۴۴٫

اقامتگاه بوم گردی تلارخانه خمام

اقامتگاه بوم گردی تلارخانه خمام در ۱۳ کیلومتری شهر رشت و در روستای مرزدشت منطقه خمام قرار دارد. این اقامتگاه در سال ۱۳۹۴ به سبکی گیلکی افتتاح شد و مهمانان می‌توانند در این مکان انواع فعالیت‌هایی چون میوه‌چینی، حصیربافی و غذا دادن به حیوانات را تجربه کنند. اقامتگاه تلارخانه دارای ۲ طبقه و ۴ اتاق است که به صورت کاملا سنتی تزیین شده و هر کدام از اتاق‌های دارای نامی مخصوص است. اتاق‌های چی چی و کلبه ننه خونه دارای ظرفیت ۳ نفره و اتاق‌های حاج حاجی و خوبوسه دارای ظرفیت ۴ نفر است. تمامی اتاق‌های این اقامتگاه دارای سرویس کف خواب بوده و مهمانان هر اتاق باید از سرویس بهداشتی ایرانی و حمام موجود در حیاط به صورت مشترک استفاده کنند.

اقامتگاه تلارخانه دارای امکاناتی چون پارکینگ غیرمسقف، وعده صبحانه، اینترنت رایگان و فروشگاه صنایع دستی است. همچنین مهمانان اقامتگاه می‌توانند انواع غذاهای محلی گیلان مانند باقالاقاتوق، ترش تره، میرزاقاسمی و کباب ترش را با هماهنگی قبلی با پرسنل اقامتگاه برای وعده‌های غذایی خود سفارش دهند.

آدرس: شهر شفت، روستای تکرم.

اقامتگاه بوم گردی تکرم

در ۲۰ کیلومتری شهر رشت خانه‌ای قدیمی وجود دارد که امروزه به یکی از اقامتگاه های بوم گردی گیلان تبدیل شده است. در اطراف این اقامتگاه باغ میوه، باغ چای و باغچه‌های سبزیجات وجود دارد. اقامتگاه تکرم دارای ۲ طبقه و ۵ اتاق است و در مجموع ۴۰ نفر ظرفیت دارد. تمامی اتاق‌های این اقامتگاه دارای سرویس کف‌خواب است. مهمامان اقامتگاه می‌توانند انواع فعالیت‌های بومی مانند پخت شیرینی، سفالگری و چیدن و دم کردن چای را انجام دهند و همچنین از فروشگاه موجود در اقامتگاه مربا و سیر ترشی به عنوان سوغات خریداری کنند.

از امکانات اقامتگاه تکرم می‌توان به پارکینگ غیرمسقف، اینترنت رایگان، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی و آب لوله‌کشی اشاره کرد. این اقامتگاه در نزدیکی بسیاری از جاذبه‌های گردشگری گیلان از جمله مرداب سراوان، قلعه رودخان، سد خاکی ساقلکسار، روستای ماسوله، پل باستانی لیشاوندان، مجموعه تاریخی کمسار و تالاب قایقرانی سیاه‌درویشان قرار دارد و مهمانان می‌توانند به سبب وجود جاده آسفالت با خودرو شخصی به این مکان‌ها بروند.

آدرس: کیلومتر ۲۰ جاده رشت به بندر انزلی، روستای خمام، کمربندی، میدان ولیعصر، روستای مرزدشت، ابتدای خیابان امام زاده.

اقامتگاه خوش نشین رودبار

اقامتگاه خوش نشین رودبار از معروف‌ترین اقامتگاه های بوم گردی گیلان است که در ۳۰ کیلومتری شهر رشت واقع شده است. ساختمان این اقامتگاه دارای ۶۰ سال قدمت است و در سال ۱۳۹۶ به عنوان یکی از اقامتگاه های بوم گردی گیلان افتتاح شد. این اقامتگاه دارای ۲ طبقه و ۴ اتاق است.

از جمله امکانات اقامتگاه خوش نشین رودبار می‌توان به پارکینگ غیرمسقف، تراس اختصاصی برای هر واحد، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی، پنکه، بخاری گازی و آشپزخانه اشاره کرد. سرویس صبحانه در این اقامتگاه رایگان بوده ولی برای باقی وعده‌های غذایی نیاز است مسافران با پرسنل اقامتگاه هماهنگ کرده باشند تا بتوانند از انواع غذاهای گیلانی به عنوان وعده‌های غذایی خود بهره ببرند. اقامتگاه خوش نشین رودبار در مزدیکی رودخانه فرارود، جنگل هیرکانی و آبشار آلوبن قرار دارد و گردشگران می‌توانند پیاده خود را به این مکان‌ها برسانند.

آدرس: گیلان، ۴۶ کیلومتری شمال رودبار، بخش بلوکات، روستای بالابراگور.

اقامتگاه بوم گردی داروک ماسال

اقامتگاه داروک در شهرستان ماسال واقع شده و دارای ۲ طبقه و ۴ واحد است. در طبقه بالا ۳ واحد ۱۸ متری و در طبقه پایین ۱ واحد ۱۸ متری وجود دارد که هر کدام از این واحدها دارای تراس بزرگ، توالت، حمام و پکیج و اسپیلیت هستند. تمامی واحدهای این اقامتگاه دارای سرویس کف‌خواب هستند. از آن جایی که واحدهای طبقه بالا دارای توالت فرنگی و واحد طبقه پایین دارای توالت ایرانی است، در محوطه اقامتگاه ۲ توالت ایرانی و فرنگی در محوطه تعبیه شده است.

اقامتگاه داروک دارای امکاناتی چون اینترنت رایگان، راهنمای تور گردشگری و پارکینگ غیرمسقف است. برای وعده‌های غذایی مهمانان لازم است با هماهنگی قبلی با پرسنل اقامتگاه وعده‌های غذایی خود را سفارش دهند و از خوردن غذاهای خوشمزه محلی چون میرزاقاسمی، باقالاقاتوق، سیر قلیه، ترش تره و … لذت ببرند. از آن جایی که داروک در شهرستان ماسال قرار دارد، مهمانان اقامتگاه می‌توانند از دیدن جاذبه‌های گردشگری این شهر مانند دریاچه‌ها، جنگل‌ها، چشمه‌ها و قلعه رودخان لذت ببرند.

آدرس: شهر ماسال، بین ماسال و ماسوله، روستای چالکسر.

اقامتگاه بوم گردی بام رودبار

اقامتگاه بوم گردی بام رودبار در روستای ییلاقی دارستان شهرستان رودبار واقع شده است. این اقامتگاه در زمنی به مساحت ۷ هکتار قرار گرفته است و دارای زیربنای ۲۶۰ متر است. این اقامتگاه در نزدیکی یک دریاچه و کوه‌های سرسبز واقع شده است و از این نظر منظره‌ای دلنشین را برای ساکنان اقامتگاه به وجود می‌آورد اقامتگاه مذکور دارای ۲ طبقه بوده و ۳ اتاق ۲۲ متری ۵ نفره در طبقه دوم و ۱ اتاق ۲۴ متری ۶ نفره در طبقه اول آن جای گرفته است. در تمامی اتاق‌های این اقامتگاه ۱ تخت وجود دارد تا مسافرانی که نمی‌توانند بر روی زمین بخوابند از آن استفاده کنند. باقی مسافران باید از سرویس کف‌خواب این اقامتگاه استفاده کنند. مهمانان اقامتگاه باید از سرویس بهداشتی و حمام به صورت اختصاصی استفاده کنند.

از امکانات اقامتگاه بام رودبار می‌توان به پارکینگ غیرمسقف و راهنمای تور اشاره کرد. همچنین این اقامتگاه دارای رستورانی است که در آن انواع غذاهای گیلانی از جمله میرزاقاسمی، ترشه تری، قورمه، باقالاقاتق و شامی رودباری سرو می‌شود.

آدرس: شهر رودبار، پایین بازار، روستای ییلاقی دارستان.

اقامتگاه بوم گردی احمد رضوانشهر

احمد یکی از معروف‌ترین اقامتگاه های بوم گردی گیلان است که در شهرستان رضوانشهر و روستای ارده واقع شده است. این اقامتگاه در باغی زیبا قرار دارد و از این نظر منظره‌ی زیبایی از درختان را به پیش چشمان مهمانان به تصویر می‌کشد. اقامتگاه با مصالح چوبی ساخته شده و دارای ۸ سوئیت و ظرفیت ۵۰ نفری است. تمامی سوئیت‌های این مجموعه ۳۰ متری بوده و ظرفیت ۶ تا ۸ نفر دارد و از امکاناتی چون توالت ایرانی و فرنگی، حمام اختصاصی، سرویس کف‌خواب، و سیستم گرمایشی و سرمایشی بهره می‌برند.

در طبقه اول آشپزخانه‌ای قرار دارد که مسافران می‌توانند وعده‌های غذایی خود را در آن جا تهیه کنند و همچنین در طبقه دوم نیز بازارچه‌ای وجود دارد که مسافران می‌توانند با خرید صنایع دستی از این بازارچه برای عزیزان خود سوغاتی ببرند.

آدرس: شهر رضوانشهر، پونل، ۳۰ کیلومتری جاده پونل به خلخال، روستای ارده.

اقامتگاه بوم گردی ماه‌نشین رودبار

اقامتگاه ماه‌نشین در روستای دیورش شهر رودبار واقع شده است. این اقامتگاه به صورت کاملا سنتی ساخته شده و در داخل محوطه آن آلاچیق‌های چوبی برای دورهمی‌های شبانه و صرف وعده‌های غذایی وجود دارد. این اقامتگاه در مجموع دارای چهار اتاق ۱۲ متری است و مسافران باید از سرویس بهداشتی و حمام این اقامتگاه به صورت اختصاصی بهره ببرند.

مسافران می‌توانند با هماهنگی قبلی انواع غذاهای سنتی و محلی گیلان را از طریق این اقامتگاه سفارش دهند. گفتنی است ماه‌نشین در در نزدیکی جاذبه‌های گردشگری چون چشمه آب سفید، قله درفک، دریاچه حلیمه جان و آبشار کلشتر قرار دارد.

آدرس: شهر رودبار، سه راه توتکابن، روستای دیورش، کوچه ماه نشین.

اقامتگاه بوم گردی نارون رستم آباد

اقامتگاه بوم گردی نارون رستم آباد در باغی زیبا قرار دارد که پر از درخت‌های متنوع است و ویویی زیبا را برای مسافران به وجود آورده است. در این اقامتگاه آلاچیق چوبی نیز وجود دارد که مهمانان می‌توانند برای شب‌نشینی و یا صرف وعده‌های غذایی خود از آن استفاده کنند. ایوان این اقامتگاه نیز مکانی مناسب برای صرف وعده‌های غذایی و یا گذراندن عصر است.

اقامتگاه نارون دارای دو سوئیت ۶ نفره و ۸ نفره است که سوئیت اولی یک خوابه و دومی دو خوابه است. هر دو این سوئیت‌ها دارای توالت و حمام و آشپزخانه اختصاصی است. برای وعده‌های غذایی نیز مسافران می‌توانند با هماهنگی قبلی انواع غذاهای گیلانی را صرف کنند.

آدرس: شهر رستم آباد ، روستای پلنگ دره.

اقامتگاه بوم گردی کتام رشت

  • اقامتگاه بوم گردی کتام رشت

اقامتگاه بوم گردی کتام رشت در روستای سقالکسار در نزدیکی شهر رشت، استان گیلان واقع شده است. این اقامتگاه در بافت روستا قرار گرفته است و به جاذبه های طبیعت گردی مثل دریاچه سقالکسار . شفت نزدیک است و گردشگران میتوانند به راحتی از این مناطق زیبا دیدن نمایند.

آدرس: استان گیلان ، شهر رشت ، روستای سقالکسار، نرسیده به سد خاکی سقالکسار

اقامتگاه بوم گردی روخانکول رودبار

  • اقامتگاه بوم گردی روخانکول رودبار

اقامتگاه بوم گردی روخانکول در روستای براگور شهرستان رودبار واقع شده است . قدمت این اقامتگاه ۵۰ سال می باشد.

این اقامتگاه به صورت سنتی با چوب ساخته شده است . این اقامتگاه در دو طبقه و دارای ۲ اتاق ۷ نفره و یک سالن ۱۵ نفره و یک تراس بزرگ می باشد که نمایی زیبا رو به طبیعت سرسبز و زیبای روستا دارد. 

امکان سرو انواع غذاهای سنتی و بومی مانند باقالا قاتوق، میرزا قاسمی، فسنجان، سیرقلی، سیر کوکو و… برای گردشگران فراهم شده، همچنین گردشگران می توانند در تفریحاتی چون جنگل نوردی و گشت محلی شرکت کنند همچنین مکان هایی برای شنا نیز وجود دارد.

آدرس:  استان گیلان ، شهر رودبار ، اتوبان رشت،قزوین،امامزاده هاشم،روستای براگور

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید