آشنایی با ۵ اقامتگاه بوم گردی مازندران(خواندن 8 دقیقه)

اقامتگاه بوم گردی مازندران

مازندران یکی از زیباترین استان‌های کشور است که افراد بسیاری برای سفر و گذراندن روزهای تعطیل این استان را به عنوان مقصد خود انتخاب می‌کنند. به خصوص ساکنان شهر تهران به دلیل نزدیکی شهرهایی چون آمل، چالوس، تنکابن و ساری برای سفرهای خود و دوری از هیاهو و دود و ترافیک شهر به این استان زیبا می‌روند. به دلیل محبوبیت استان مازندران اقامتگاه‌های بوم گردی متعددی به وجود آمده‌اند که می‌توانند پذیرای مهمانان باشند. در این مقاله به معرفی ۵ اقامتگاه بوم گردی مازندران پرداخته‌ایم، پس در ادامه با ما همراه باشید.

اقامتگاه بوم گردی کلبه چوبی الیزه سوادکوه

اقامتگاه بوم گردی کلبه چوبی الیزه سوادکوه در بین شیرگاه و بابل قرار دارد و به طور مجموع دارای ۵ کلبه چوبی با ظرفیت ۴ نفر برای هر کلبه است. هر کدام از کلبه‌های این اقامتگاه زیبا دارای سالنی به ابعاد ۲۴ متر و تراسی ۱۲ متری و وسایل رفاهی همچون تلویزیون، اسپیلت، تخت، سرویس بهداشتی و حمام اختصاصی است. هر کدام از کلبه‌های اقامتگاه الیزه دارای ویوی بسیار زیبایی رو به طبیعت زیبا و شالیزارهای اطراف است و می‌تواند تجربه اقامتی متفاوت را برای شما به ارمغان بیاورد. در نزدیکی کلبه‌های اقامتگاه بوم گردی کلبه چوبی الیزه آشپزخانه و سفره‌خانه‌ای قرار گرفته است که برای سفارش غذاهای محلی و یا صرف غذا می‌توانید به آن جا مراجعه کنید. گفتنی است از انواع غذاهایی که در این اقامتگاه می‌توانید میل کنید مرغ ترش، میرزا قاسمی، باقالاقاتق، ماهی و کباب ترش است. در نزدیکی اقامتگاه بوم گردی چوبی الیزه آبشار سوادکوه که به هفت آبشار تیرکن نیز معروف است، قرار دارد. از این رو می‌توانید به صورت پیاده به این آبشار رفته و از آن دیدن کنید. آخرین آبشار این منطقه ارتفاعی برابر با ۹ متر دارد و حوضچه کوچک و زیبایی نیز در پایین آن به وجود آمده است.

آدرس اقامتگاه بوم گردی کلبه چوبی الیزه سوادکوه: استان مازندران، شهر سوادکوه، سوادکوه شمالی، حد فاصل شهر شیرگاه و شهر بابل (بابل کنار) شهر مرزیکلا.

اقامتگاه بوم گردی کلبه عادل بابل

اقامتگاه بوم گردی کلبه عادل بابل یکی از محبوب‌ترین اقامتگاه بوم گردی مازندران است که در روستای تیرکن بخش بابل کنار واقع شده است. این مجموعه تفریحی در مجموع دارای ۳ کلبه است که هر کلبه ۶ نفر ظرفیت داشته که هر کدام دارای سرویس بهداشتی و حمام و آشپزخانه اختصاصی است. یکی از کلبه‌های این اقامتگاه دارای سرویس کف‌خواب و دو کلبه دیگر دارای سرویس کف‌خواب و تخت خواب هستند. از آن جایی که اقامتگاه بوم گردی کلبه عادل در قلب جنگل‌های هیرکانی واقع شده است، ویویی بی نظیر و آب و هوایی عالی را در اختیار مسافران قرار می‌دهد. همچنین صدای دلنشین گذر آب از کنار کلبه‌ها فضایی آرامش بخش را برای این اقامتگاه به ارمغان آورده است. مهمانان عزیز اقامتگاه کلبه عادل می‌توانند با هماهنگی قبلی با پرسنل اقامتگاه غذاهای مختلف محلی اعم از کوکو سبزی، جوجه، کباب چنجه، مرغ ترش محلی، میرزاقاسمی و ماهی قزل آلا را سفارش داده و به عنوان وعده‌های غذایی خود میل کنند. از نزدیک‌ترین مناطق دیدنی به این اقامتگاه زیبا می‌توان به تپه باستانی گردکوه، دریاچه گل پل، سد سنبل رود، سد لفور، جنگل جوارم و چشمه آب معدنی سنگ بن اشاره کرد.

آدرس اقامتگاه بوم گردی کلبه عادل بابل: استان مازندران، شهر بابل، بخش بابل کنار، دهستان دراز کلا، روستای تیرکن، کوچه گلشن ۲٫

اقامتگا بوم گردی کلبه دنیز – سوادکوه 

این اقامتگاه با دارا بودن ۵ کلبه چوبی با امکانات رفاهی مناسب، از جمله بهترین اقامتگاه‌های منطقه سوادکوه مازندران محسوب می‌شود. در کلبه‎‌های این اقامتگاه اغلب از وسایل چوبی و سنگی استفاده شده است. وجود میز و صندلی‌های چوبی و پنجره‌های چوبی فضایی آرامش بخش را برای مسافران این اقامتگاه به ارمغان آورده است. اگر قصد رزرو اتاق در این اقامتگاه را دارید، بهتر است بدانید که در این اقامتگاه رستوران و یا کافی شاپی برای صرف غذا و نوشیدنی وجود ندارد و برای تهیه و صرف غذا باید به مغازه‌هایی که در حدود یک کیلومتری اقامتگاه واقع شده‌اند مراجعه کنید. از طرف دیگر این اقامتگاه دارای پارکینگ اختصاصی می‌باشد و با وجود دنج بودن منطقه، جاده منتهی به آن کاملا آسفالت است. 

آدرس اقامتگاه بوم گردی دنیز : استان مازندران، سواد کوه، سواد کوه شمالی -حد فاصل شهر شیرگاه و شهر بابل (بابلکنار) شهر مرزیکلا – مجموعه اقامتی کلبه دنیز

اقامتگاه بوم گردی لیا رامسر

اقامتگاه بوم گردی لیا رامسر از ۳ طبقه و به وسیله چوب ساخته شده است که از بین این ۳ طبقه ۲ طبقه آن اقامتی است. طبقه اول این اقامتگاه دارای ۱ سالن پذیرایی و وسایل رفاهی است و بین ۱۲ تا ۱۵ نفر ظرفیت دارد. طبقه دوم نیز مانند طبقه اول یک سوئیت کامل است که ظرفیتی برابر با ۶ الی ۸ نفر داشته و از تمامی امکانات رفاهی برخوردار است. گفتنی است هر دو این سوئیت‌ها هم دارای سرویس تخت خوب و هم دارای سرویس کف خواب هستند. در فضای بیرون اقامتگاه که فضای سبز و زیبایی است میز و باربیکیو قرار دارد تا مسافران بتوانند به آشپزی در آن جا بپردازند. گفتنی است در صورت تمایل نداشتن به آشپزی می‌توانید با هماهنگی با پرسنل اقامتگاه انواع غذاهای محلی را از غذاخوری واقع در روستا سفارش دهید. دهستان دالخانی که اقامتگاه بوم گردی لیا در آن واقع شده است، یکی از قطب‌های جنگل نوردی در ایران به شمار می‌رود و سالانه افراد بسیاری برای تماشای جنگل در چهار فصل و همچنین کوهنوردی به این روستای زیبا سفر می‌کنند.

آدرس اقامتگاه بوم گردی لیا رامسر: استان مازندران، شهر رامسر، جاده حریص، دهستان دالخانی.

اقامتگاه بوم گردی یارا تنکابن

اقامتگاه بوم گردی یارا تنکابن به دلیل قرارگیری در جنگل‌های سه هزار تنکابن دارای آب و هوایی عالی و ویویی منحصر به فرد است و به همین دلیل به عنوان یکی از زیباترین اقامتگاه-ها در بین اقامتگاه بوم گردی مازندران شناخته می-شود. اقامتگاه بوم گردی یارا دارای دو کلبه مربعی شکل و یک ساختمان دایره‌ای شکل است. گفتنی است کلبه مربعی شکل سمت راست دارای ظرفیت ۴ نفر و کلبه مربعی شکل سمت چپ دارای دو اتاق به هم چسبیده با ظرفیت ۲ نفر است و ساختمان دایره‌ای شکل به صورت یک واحد دوبلکس با ظرفیت ۸ نفر ساخته شده است. تمامی واحدهای اقامتی این اقامتگاه دارای وسایل رفاهی هستند. در محوطه اقامتگاه بوم گردی یارا کافه‌ای قرار دارد که به صورت هم زمان می‌تواند از ۴۰ نفر پذیرایی کند. در این کافه انواع غذاها و نوشیدنی‌های سنتی در اختیار مسافران قرار می‌گیرد. در نزدیکی اقامتگاه رایا چشمه آبگرم فلکده قرار دارد که از جاذبه‌های طبیعی تنکابن بوده و قابلیت درمان بسیاری از بیماری‌ها را داراست. از این رو در زمان اقامت در این اقامتگاه می‌توانید از این چشمه آبگرم نیز بهره ببرید.

آدرس اقامتگاه بوم گردی یارا تنکابن: استان مازندران، شهر تنکابن، سه هزار، نرسیده به آب نما، روستای کلاچ پا.

اقامتگاه بوم گردی ماهور بابلسر

اقامتگاه بوم گردی ماهور بابلسر از خانه‌های قدیمی این شهر بوده که پس از بازسازی به عنوان اقامتگاه بوم گردی مازندران در سال ۱۳۹۷ افتتاح شده است. این اقامتگاه در مجموع دارای ۷ اتاق به صورت ۵ اتاق دو تخته، ۱ اتاق سه تخته و ۱ اتاق چهار تخته است. تمامی اتاق‌های این اقامتگاه دارای سرویس تخت خواب و کف خواب هستند. از آن جایی که اتاق‌های اقامتگاه دارای سرویس بهداشتی اختصاصی نیستند، مسافران باید از سرویس بهداشتی و حمام داخل ساختمان به صورت اشتراکی استفاده کنند. همچنین مهمانان می‌توانند با هماهنگی قبلی با پرسنل انواع غذاهای محلی استان مازندران را برای وعده‌های غذایی خود سفارش دهند. از دیدنی‌های شهر زیبای بابلسر می‌توان به رودخانه بابلرود و اسکله قایق رانی، آستان مقدس امامزاده ابراهیم (ع)، پل معلق و حیات وحش بابلسر، منطقه توریستی کرفون و میرود، تالاب لنگور و عزیزک اشاره کرد. پس در صورت اقامت در این اقامتگاه می‌توانید از این جاذبه‌های دیدنی بازدید کنید.

آدرس اقامتگاه بوم گردی ماهور بابلسر: استان مازندران، شهر بابلسر، خیابان رجایی، خیابان منتظری، نبش موحد ۱٫

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید