لاله زار کرمان از جاهای دیدنی بردسیر(خواندن 5 دقیقه)

لاله زار کرمان
لاله زار کرمان

ایران به نوبه خود دارای جاهای دیدنی بسیار بکر و زیبایی است. یکی از این مناطق بکر و ناب، منطقه لاله زار کرمان می‌باشد که در ۸۰ کیلومتری شرق بردسیر و ۱۲۰ کیلومتری کرمان قرار دارد. منطقه لاله زار یکی از خوش آب و هواترین مناطق ایران محسوب می‌شود و سالانه افراد زیادی برای بهره بردن از این زیبایی و آب و هوای خوش به این منطقه سفر می‌کنند. این منطقه در ارتفاع ۳۰۰۰ متری از سطح دریا قرار داشته و خانه‌های مسکونی که در این منطقه ساخته شده‌اند مرتفع‌ترین مناطق مسکونی کشور می‌باشند؛ به همین علت به این منطقه بام کرمان نیز گفته می‌شود. منطقه لاله زار محل تولد مرغوب‌ترین گل‌های محمدی در جهان بوده و در آن گیاهان دارویی همچون آویشن، بومادران، زعفران، کلپوره، آلاله و گل گاو زبان یافت می‌شود. در ادامه قصد داریم شما را با این منطقه و جاذبه‌های آن بیشتر آشنا کنیم. با میزبون همراه باشید.

روستای لاله زار، منبعی از خوش بوترین عطرها

شاید برایتان جالب باشد که بدانید سالانه کارخانه‌های معروف عطرسازی در کشورهای مختلف مانند انگلیس و فرانسه، پیش از چیده شدن گل‌های لاله زار، آن‌ها را پیش خرید می‌کنند و برای تولید عطر و ادکلن‌های مرغوب استفاده می‌کنند. عطر گل‌های محمدی و بنفشه این منطقه کل توجه کل جهان را به خود جلب کرده است. در ضمن درآمد عده‌ای از اهالی کرمان از تولید عطر و گلاب می‌باشد که واقعا یکی از لذت بخش‌ترین شغل‌ها محسوب می‌شود.

با جاذبه‌های منطقه لاله زار بیشتر آشنا شوید

طبیعت زیبا و مدهوش کننده لاله زار کرمان تنها به گل‌های محمدی و بنفشه محدود نمی‌شود. در این منطقه جاذبه‌های گردشگری دیگری نیز وجود دارد که منطقه لاله زار را به مکان مورد علاقه بسیاری از گردشگران ایرانی و خارجی تبدیل کرده است. در ادامه شما را با برخی از این جاذبه‌ها بیشتر آشنا خواهیم کرد.

۱- سد لاله زار :

یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری لاله زار کرمان، سد لاله زار می‌باشد. این سد که ابعاد نسبتا بزرگی دارد، در منطقه‌ای خوش آب و هوا قرار داشته و اطراف آن با گل‌های بنفشه و کوه‌های کم شیب پوشیده شده است.

۲- چشمه آبگرم لاله زار :

در قسمتی از منطقه زیبای لاله زار، چشمه آب گرمی را مشاهده خواهید کرد که به صورت جوشان از دل زمین خارج می‌شود. دمای آب این چشمه حدود ۴۰ درجه سانتی گراد می‌باشد که دمای نسبتا بالایی است. دیدن این منظره زیبا در کنار دشت‌های پر از عطر و بوی گل‌های محمدی هر انسانی را مدهوش و مجذوب خود می‌کند؛ مخصوصا اگر به چشمه‌های آبگرم علاقه دارید این منطقه برایتان همچون بهشت خواهد بود.

چشمه آبگرم لاله زار
چشمه آبگرم لاله زار

۳- دره گردوکار :

در این دره درختان کهنسال در کنار چشمه‌های جوشان منظره ای بسیار جذاب و دیدنی را در قسمت جنوبی کوه لاله زار کرمان پدید آورده‌اند. اگر به دره‌های نسبتا کم شیب و سرسبز علاقه دارید بهتر است تماشای دره گردوکار را از دست ندهید.

۴- رودخانه آب بخشا :

شاید بد نباشد که هر از گاهی به خود کمی آرامش خالص هدیه بدهید. اگر می‌خواهید کمی از استرس‌های روزمره و کاری دور شوید، رودخانه آب بخشا یکی از بهترین مناطقی است که می‌توانید در کنار آن به آرامش برسید و کمی از تنش‌های روزانه خود بکاهید. سرچشمه این رودخانه از ارتفاعات بردسیر است و آب آن بسیاری از گیاهان تولید دست کشاورزان را سیراب می‌کند.

رودخانه آب بخشا
رودخانه آب بخشا

۵- دشت‌های سرشار از گل محمدی :

شاید بیش از اندازه در مورد دشت‌های پر شده با گل‌های محمدی صحبت کرده باشیم، اما به قدری می‌توان از این منطقه زیبایی و آرامش استخراج کرد که لایق بارها و بارها یادآوری است. می‌توان گفت که دشت‌های گل محمدی واقع در منطقه لاله زار، زیباترین جاذبه دیدنی این منطقه است. دشت‌های سرشار از عطر  و بوی گل‌های محمدی پتانسیل این را دارند که انسان را ساعت‌های بسیار طولانی در آرامش فرو ببرند و گذر زمان را برایش بی‌معنا و مفهوم کنند. در میان روزمرگی‌ها و استرس‌های همیشگی، خود را به صرف یک فنجان آرامش در کنار تماشای منظره سبز و سرخابی گل‌های محمدی، با استشمام عطر مدهوش کننده آن و دست نوازشگر نسیم مهمان کنید.

 سوغات منطقه لاله زار کرمان

شاید بد نباشد که بعد از لذت بردن از زیبایی‌های منطقه لاله زار کرمان و سفری هر چند کوتاه، چند یادگاری نیز از این روستای زیبا با خود ببرید. از مهم‌ترین سوغاتی‌های خوراکی کرمان می‌توان به زیره، قاووت ( یا همان قاهوت )، کماچ سهن، سوهان زرند، پسته، گردو و کلمپه اشاره کرد. از بین تمام سوغاتی‌های خوراکی کرمان، ما زیره کرمان را به شما پیشنهاد می‌کنیم. زیره کرمان به خصوص زیره کوهستانی آن عطر و طعمی دارد که هرگز از زیر یادتان نخواهد رفت. زیره کوهستانی کرمان شاید نسبت به سایر زیره‌های موجود در بازار کمی گران قیمت‌تر باشد، اما عطر و طعم فوق‌العاده آن بیشتر از این‌ها ارزشمند است. از دیگر سوغات کرمان می‌توان به خرما اشاره کرد. در کرمان خرما به صورت تازه و خشک در دو نوع خرمای مضافتی و خرمای بزمانی عرضه می‌شود. اگر مایل نبودید که به عنوان سوغاتی از کرمان خوراکی ببرید، می‌توانید نگاهی به صنایع دستی آن هم بیاندازید. از صنایع دستی استان کرمان می‌توان به پته دوزی، قالی و گلیم‌های زیبای دستباف آن اشاره کرد. در بین صنایع دستی کرمان یک تافته جدا بافته به نام « ظروف مسی » نیز وجود دارد که می‌توان گفت در بین صنایع دستی کرمان محبوب‌ترین است. مردم کرمان از زمان‌های دور به شغل مسگری مشغول بودند و ظروف مسی جدا از خواصی که برای بدن دارند، به عنوان دکور نیز در بعضی از منازل مورد استفاده قرار می‌گیرند.

زیره کرمان
زیره کرمان

به عنوا سخن پایانی تنها می‌توانم بگویم که اگر خواستار یک آرامش خالص هستید تحت هیچ عنوان سفر به منطقه لاله زار کرمان را از دست ندهید. وقتی که برای اولین بار به این منطقه سفر کنید و دشت‌های سرشار از عطر و زیبایی گل‌های محمدی و بنفشه را ببینید، معنای زندگی و آرامش واقعی را بهتر درک خواهید کرد. در ضمن در صورتی که به منطقه لاله زار کرمان سفر کردید، به هیچ عنوان نگران اقامتگاه مناسب نباشید. میزبون برای شما بهترین سوئیت‌ها و ویلاها را با بهترین امکانات تدارک دیده است تا بتوانید در کنار عزیزانتان بیشترین لذت را از سفر خود ببرید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید