دریاچه ویستان بره سر رودبار ، مظهر طراوت طبیعت(خواندن 9 دقیقه)

دریاچه ویستان بره سر رودبار
دریاچه ویستان بره سر رودبار

دریاچه ویستان بره سر رودبار یکی از جاذبه‌های طبیعی در استان سبز و باطراوت گیلان است. زیبایی و شکوه استان گیلان بر تمام مردم جهان آشکار است. به همین دلیل نیز در هر سال تعداد بسیار زیادی از گردشگران خارجی در کنار گردشگران داخلی، استان گیلان را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند. استان گیلان چندین و چند شهر سرسبز و همیشه بهار دارد که هر کدام به تنهایی می‌توانند به مثال یک آهنربای قوی، گردشگران دوست‌دار طبیعت را به سمت خود جذب کنند. اما در میان تمام این شهرهای جذاب و دلربا، به واسطۀ این مقاله، می‌خواهیم مهمان شهر بی‌مثال و خیال‌انگیز رودبار باشیم. البته مقصد اصلی سفر امروز مرکز شهر رودبار نیست بلکه قرار است به حوالی این شهر دلکش سفر کنیم و یکی از تماشایی‌ترین و تحسین‌برانگیزترین نگاره‌های طبیعت حیرت‌برانگیز شمال ایران زمین را بیشتر بشناسیم. مقصد سفر امروز دریاچۀ ویستان است. دریاچۀ باطراوتی که از شهر رودبار به اندازۀ ۵۵ کیلومتر فاصله دارد. این دریاچۀ رؤیایی در محل بره‌سر یا براسر در استان گیلان در حوالی شهر رودبار واقع شده است. این منطقه از آب و هوایی کوهستانی برخوردار است و مناظر طبیعی چشم‌نوازی را در استان گیلان در آغوش گرفته است. شاید بتوان گفت موقعیت جغرافیایی شهر رودبار سبب می‌شود که گردشگران بسیاری به منظور خرید یا استراحت به شهر وارد شوند. چون شهر رودبار یک شهر میان‌جاده‌ای به شمار می‌رود. اما کمتر پیش خواهد آمد که گردشگران عزیز اوقات سفر خود را به حوالی این شهر تماشایی اختصاص دهند و از طبیعت منحصر به فردی که در آن منطقه پنهان شده است لذت ببرند. به همین دلیل میزبون از شما یاران جان دعوت می‌کند تا آخر این مقاله همراهش باشید تا دریاچۀ ویستان را بهتر و بیشتر بشناسید. بدون شک این شناخت باعث خواهد شد که هر چه سریع‌تر برنامۀ سفری لذت‌بخش و رؤیایی را طرح‌ریزی کنید و در اولین فرصت ممکن راهی سفر به سمت دریاچۀ ویستان شوید.

سفر به شهر رودبار در استان گیلان و دیدار از دریاچۀ ویستان همراه با میزبون

دریاچۀ ویستان

دریاچه ویستان بره سر رودبار در میان جنگل‌هایی انبوه با درختانی بلند و سر به فلک کشیده جای گرفته است. این دریاچه که در قلب سبز جنگل خودش را پنهان کرده است، وسعتی به پهنای ۴ هکتار و عمقی به درازنای ۱۰۰ متر دارد. حیات‌بخشی و سخاوت این دریاچۀ وسیع و عمیق به حدی است که سراسر دریاچه را انواع و اقسام گونه‌های متنوع گیاهی و جانوری در بر گرفته‌ است. به عبارتی دیگر می‌توان گفت، انواع قابل توجهی از موجودات زنده حیات خود را مدیون امتداد نبض این دریاچۀ بی‌مثال هستند. بنابراین اغراق نخواهد بود گفتن این حرف که دریاچۀ ویستان قلب تپندۀ این منطقۀ باشکوه کوهستانی به شمار می‌رود. میزبون پیشنهاد می‌کند دشواری راه رسیدن به دریاچه را بپذیرید و نگاه خود را از این همه زیبایی و طراوت محروم نکنید.

طراوت طبیعت

دریاچه ویستان بره سر رودبار نه تنها یکی از مظاهر طبیعت بلکه یکی از عجایب خلقت نیز به شمار می‌رود. آیا هرگز، تا به امروز، به نتایج و تأثیرات مثبت زلزله فکر کرده بودید؟ آیا هرگز فکر می‌کردید که زلزلۀ خانمان‌برانداز و خونین بتواند به جای مرگ، طراوت و زندگی را به ارمغان بیاورد؟ آیا هرگز فکر می‌کردید که زلزله‌ای که به راحتی تعداد بسیار زیادی از مردم ساکن در یک منطقه را دچار نیستی و خسران و زیان و غم و اندوه می‌کند بتواند درایچه‌ای عمیق و وسیع ایجاد کند که گونه‌های بسیار زیادی از گیاهان و جانوران در آغوشش به امنیت و تداوم حیات دست پیدا کنند؟ دریاچۀ ویستان نتیجۀ زلزلۀ مهیب و وحشتناکی است که چندین و چند سال پیش از این در حوالی شهر رودبار و در این منطقه رخ داده است. بر این اساس به حق می‌توان گفت که در سراسر گیتی به هیچ عنوان امری تلخ و شر وجود ندارد بلکه سراسر هر چه هست؛ نیک است و خیر است و نعمت است.

آبی، صاف، زلال؛ اینجا حیات در جریان است …

دریاچه ویستان بره سر رودبار که با نام استخر ویستان نیز شناخته می‌شود. سرشار از سکوت و آرامش و حیات است. در واقع می‌خواهم بگویم اگر مشتاق هستید دریاچه‌ای ناب و حیات‌بخش را از نزدیک ببینید که از هرگونه آلودگی مبراست و هیچ آلاینده و زباله‌ای حیات ساکنانش را تهدید نمی‌کند بدون تأمل راهی دریاچۀ ویستان شوید. چون در این دریاچۀ به نسبت عمیق و وسیع نه تنها کم آبی و خشک‌سالی رخنه نکرده است بلکه آلودگی و تیرگی نیز راه نیافته است. در این دریاچه آب آبی است، زلال ست، صاف است، آینه که نه؛ دریچه است که از آن می‌توانید دنیایی متفاوت و منحصر به فرد را که در زیر این آب‌های آرام جریان دارد را به چشم ببینید و حتی می‌توانید ماهی‌های ساکن در آن را بشمارید. شاید بتوان ادعا کرد که دریاچۀ ویستان یکی از معدود دریاچه‌هایی است که هنوز درخت‌ها و پرنده‌ها و ماهی‌ها و حتی خزنده‌ها و چرنده‌ها همه و همه در کنار هم به سلامت در حال زندگی هستند و از هرگونه تهدیدی در امان … . بیشترین تعداد ساکنان این دریاچۀ دلبرانه و سرشار از آرامش را ماهی‌های قرمز زینتی تشکیل می‌دهند. همچنین درختان بلندقامتی از قبیل درخت نی، درخت بید، درخت بلوط و درختان سر به فلک کشیدۀ راش، و درخت زالزالک به همراه گیاهانی از قبیل گل‌گاوزبان، لاله کوهی، و شیرین‌بیان که علاوه بر زیبایی و عطر دل‌انگیز خاصیت دارویی نیز دارند؛ در این منطقه به وفور یافت می‌شوند.

همسایگان دلربای دریاچۀ ویستان

دریاچه ویستان بره سر رودبار همسایگانی دلربا و وسوسه‌برانگیز دارد که شاید تا به امروز نام آن‌ها را بسیار شنیده باشید. این همسایۀ جذاب و محبوب با نام روستای داماش شناخته می‌شود و شاید هر زمان نام روستای داماش در ذهن تداعی شود همراه با آن دشتی سراسر سرشار از گل‌های منحصر به فرد و دُردانۀ سوسن چلچراغ نیز ترسیم شود. بدون شک در این منطقۀ جنگلی و بکر راهی‌شدن به سمت روستای داماش و دشت سرشار از سوسن‌های چلچراغش کار بسیار دشواری خواهد بود. اما این نکته را نیز در نظر داشته باشید که در پس هر سختی زیبایی نهفته است و هرچه راه دشوارتر و سخت‌تر باشد مقصد زیباتر و دلکش‌تر خواهد بود. بنابراین اگر طبیعت‌گرد هستید و اگر به طبیعت ناب عشق می‌ورزید اسیر محدودیت‌ها و دشواری‌های راه نشوید و دل را به دریا که نه به دشت بسپارید و قلب خودتان را مملو کنید از زیبایی و طراوت و شکوه طبیعت. همچنین به یاد داشته باشید که روستای داماش در استان گیلان و در حوالی شهر رودبار یکی از زیباترین و محبوب‌ترین روستاهای این استان جذاب و تماشایی به شمار می‌رود. میزبون پیشنهاد می‌کند مهمان روستای داماش در استان گیلان باشید.

سوغات ناب دریاچۀ رؤیایی ویستان

دریاچه ویستان بره سر رودبار مظهر طراوت و شکوه طبیعت است. بنابراین به نظر می‌رسد ارمغان این منطقۀ کوهستانی دلنواز باید تحفه‌ای از قلب طبیعت باشد. میزبون پیشنهاد می‌کند در سفر به این محدودۀ تحسین‌برانگیز از عسل طبیعی که با گشت و گذار زنبورها در میان دشتی سرشار از گل‌های رنگارنگ تولید می‌شود خریداری کنید و همراه آن اندکی هم از لبنیات محلی و مرغوبی که به دستان توانمند اهالی این خطه تولید می‌شود قرار دهید و سپس بستۀ منحصر به فردی که ارمغان طبیعت است را با میوه‌های جنگلی از قبیل تمشک، ازگیل، زالزالک، سیب، گلابی و گردو تزئین کنید. حالا دلبرانه‌ترین سوغات حاضر است تا مهر و محبت شما را به عزیزترین عزیزان‌تان برساند.

سفر به شهر رودبار در استان گیلان و دیدار از دریاچۀ ویستان

دریاچه ویستان بره سر رودبار یکی دیگر از مظاهر حیرت‌برانگیز طبیعت در استان گیلان و در کمربند سبز شمال ایران زمین به شمار می‌رود. این دریاچۀ دلکش و رؤیایی توانسته است به عنوان نقطۀ عطفی عمل کند و آب و گیاه و حیات جانوران کمیاب را در کنار هم قرار دهد و یک قاب تحسین‌برانگیز از زیباترین جلوه‌های طبیعت طراحی کند. این جاذبۀ بی‌مثال گردشگری، تصویری از طبیعت ناب ترسیم کرده است که می‌تواند الهام‌بخش بزرگترین هنرمندان برای رقم‌زدن بزرگترین و محبوب‌ترین آثار هنری باشد. به عبارتی دیگر، شاید منصفانه باشد اگر بگویم که طبیعت هنرمندترین هنرمندان عالم است و بدون شک همیشه، در طول تاریخ، بزرگترین هنرمندان در هر شاخه‌ای از درخت قطور، کهنسال و پر شاخ و برگ هنر ناب‌ترین ایده‌های هنری را از طبیعت وام گرفته‌اند. در حال حاضر نیز نه تنها در انواع و اقسام هنرهای بصری و غیربصری بلکه حتی در زمینۀ مُد و طراحی لباس نیز از طبیعت الهام گرفته می‌شود. بدون شک زیباترین تلفیق‌های رنگی را در طبیعت پیدا خواهیم کرد. بر پایۀ ارمغان ارزشمندی که طبیعت در اختیار هر یک از ما انسان‌ها قرار داده است زندگی انسانی رنگ و جلا و شکوه یافته و هر روز زیباتر و زیباتر شده است. بنابراین، حضور در طبیعت را عطیه‌ای ارزشمند بدانید و از هر فرصتی برای قرارگرفتن در قلب طبیعت، و لذت‌بردن از رنگ رنگ موجود در آن، و تمام طراوت و شکوهی که در لابه‌لای شاخ و برگ تک تک درختان موجود در طبیعت احساس می‌شود، بهره ببرید. اگر قلب مهربان شما برای تماشای دریاچۀ ویستان می‌تپد می‌توانید با اجاره ویلا در رودبار اقامت داشته باشید و سپس در یکی از روزهای سفر به سمت این دریاچۀ دل‌انگیز راهی شوید و طبیعت ناب را با تمام وجود احساس کنید.

میزبون امیدوار است که رنگارنگ‌ترین و باطراوت‌ترین لحظه‌ها از آنِ شما باشد …

  • گشت و گذار در خاک ایران زمین
    • در قلب گیلان سبز و باطراوت
      • در رودبار زیبا و تحسین‌برانگیز
        • در دریاچۀ دا‌انگیز ویستان
          • به سلامت …

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید