روستای سینوا ؛ جذاب، چشم‌نواز، رؤیایی و دلکش(خواندن 9 دقیقه)

جنگل فضایی ناب، سبز و دلنواز
جنگل فضایی ناب، سبز و دلنواز

شمال ایران زمین سرشار است از زیبایی و طراوت و سبزی. هر وجب از این خاک سبز به قدر کوه‌هایی بزرگ و بلند و نیرومندی از جنس آهنربا جذبه و کشش دارند و مگر می‌شود اهل سفر و سیر و سیاحت بود و شیفته و مفتون شمال و جاده‌ها و شهرها و روستاهای سبزش نشد! گفتم روستاهای شمالی و دل هوای عطر خاک باران‌خورده کرد و دیده سودای سبزی برگ‌های لطیف و شبنم‌های لغزان منتظر مانده برای سقوطی رؤیایی و دل‌انگیز را در سر پخت. به نظر می‌رسد امروز، روز شمال است و سلطان جاده‌های شمال، چالوس دلربا، بیش از همه به دلربایی و جلوه‌گری می‌پردازد. اگر موافق باشید از شما دعوت می‌کنم بار و بند سفر را ببندید و همراه میزبون قدم در راه دل‌انگیز سفر قرار دهید تا همراه و هم‌گام با هم به یکی از جذاب‌ترین و دل‌انگیزترین و رؤیایی‌ترین روستاها در حوالی شهر چالوس سفر کنیم. مقصد سفر امروز مجلۀ گردشگری میزبون روستای سینوا است.

دیدار از روستای سبز و دل‌انگیز سینوا همراه با میزبون

اندکی بیشتر در مورد روستای تماشایی و محبوب سینوا …

سینوا محبوب دوچرخه‌سوارها

آیا شما هم از این دسته جوانان پر شور و شاد و پر انرژی هستید که به تفریح و ورزش جذاب دوچرخه‌سواری علاقه دارند! اگر در این مجموعه از جوان‌ها قرار می‌گیرید لازم است عرض کنم خدمت شما که سینوای رؤیایی بهشت دوچرخه‌سواران شمرده می‌شود. چرا!؟ چون از منطقۀ مرزن‌آباد تا جنگلی که در حوالی روستای سینوا قرار گرفته است سراسر، سرایی است وسیع و دنج مخصوص دوچرخه و دوچرخه‌سواران و خوشبختانه امکان ورود خودرو به این محدوده امکان‌پذیر نخواهد بود. به همین دلیل در این محدودۀ جذاب و دوست‌داشتنی دوچرخه‌سوارهای شاداب و چالاک به صورت گروهی به حرکت می‌پردازند و چه لذتی دارد این همراهی ناب و لذت‌بخش … .

این محدودۀ رؤیایی که شاید حتی در رؤیا دیدارش دشوار به نظر برسد و شاید همۀ ما آدم‌ها توفیق دیدار چنین رؤیای نابی را نداشته باشیم سرشار از زیبایی است و البته همان طور که قانون طبیعت ایجاب می‌کند سرشار از پستی و بلندی است. اما گذر از این پستی‌ها و بلندی‌ها گرچه که ممکن است انرژی بیشتری طلب کند اما بدون شک سوختن این اندک انرژی بیشتر به دیدار از مناظر حیرت‌برانگیز مسیری که در جریان است ارزش خواهد داشت. در این راه هم سبزی خواهید دید و هم مه، هم کوه خواهید دید و هم دره. هم عطر خاک باران‌خورده را خواهید شنید و هم ابرهای پایین آمده را در آغوش خواهید گرفت.

قدم‌زنان به سمت روستای محبوب سینوا

اما اگر به هر دلیلی مشتاق تجربۀ دوچرخه‌سواری در این مسیر دل‌انگیز نیستید، یا مثلاً ترجیح می‌دهید با سرعت پایین‌تری این مسیر را طی کنید تا بیشتر از محیط اطراف خود لذت ببرید توصیه می‌کنم پیاده و قدم‌زنان این مسیر رؤیایی را طی کنید. اگر چنین قصدی داشتید می‌توانید از مسیر محلۀ کردیچال که در مرزن‌آباد قرار دارد راه را آغاز کنید. این مسیر به سمت تلاجو ادامه پیدا می‌کند و سپس با گذر از روستای محبوب و سبز سینوا به شهر چالوس جذاب و دوست‌داشتنی ختم می‌شود. اما نکتۀ مهم و حیاتی این است که گذر از این راه جذاب و دلبرانه بدون راهنما اشتباه بزرگی است و میزبون اکیداً توصیه می‌کند که برای طی‌کردن این مسیر رؤیایی حتماً با یک فرد راه‌بلد همراه باشید.

رودخانه‌هایی آبی و خروشان در حوالی روستای سینوا

بدون شک این روستای جذاب و قشنگ, این همه زیبایی و سرسبزی و شکوه و درخشش عقیقین را مدیون خروش و جوش رودخانه‌ای آبی و فیروزه‌ای خواهد بود. البته نه تنها یک رودخانه بلکه دو رودخانه درست در قسمت غربی این روستا قرار دارند و حیات می‌بخشند به جسم چالاکش. این دو رودخانه که شریان‌های حیاتی این روستا و جنگل‌های اطراف آن به شمار می‌روند یکی رودخانۀ سردآبرود و دیگری رودخانۀ چالوس نام دارند. این دو رودخانۀ جذاب و محبوب هر ساله در تمام روزهای سال مورد توجه گردشگران عزیز قرار می‌گیرند و تمام نگاه‌ها را جذب خود می‌کنند و قدم‌ها را به سمت خود می‌کشانند. رودخانۀ سردآبرود از جملۀ مناطق حفاظت‌شده به شمار می‌رود و در این رودخانه تعداد بسیار زیادی از انواع ماهی‌های قزل‌آلا و ماهی خیاطه و انواع دیگری از ماهی از قبیل سس ماهی و سگ ماهی زندگی می‌کنند. اما اطراف این رودخانه سراسر سرشار است از مرتع‌هایی سبز و دلگشا که فضای مناسب و مساعدی برای پیک‌نیک و دورهمی‌های خانوادگی یا دوستانه محسوب می‌شود.

جنگل فین در حوالی روستای باطراوت سینوا

در قسمت جنوب غربی شهر چالوس، در حالی که فقط و فقط ۱۰ کیلومتر از شهر چالوس فاصله گرفته باشید، جنگلی بزرگ و سبز و مدهوش‌کننده را به چشم خواهید دید. این جنگل حیرت‌برانگیز و شگرف با نام فین شناخته می‌شود. راه رسیدن به این جنگل محبوب و رؤیایی راهی سخت و دشوار است و بیشتر به سفرهای قهرمانی می‌ماند. تصور کنید از مسیری جذاب و شگفت‌انگیز عبور می‌کنید، آن هم در حالی که تمام محیط اطراف شما را سبزی و درخشش آن فراگرفته است و پرندگانی نادر و زیبا که خانه و کاشانه‌شان جنگل فین است در آن حوالی به چرخش و پرواز می‌پردازند و از هر گوشه و کنار حیوانی مقیم جنگل را خواهید دید که از ورود نا به هنگام شما در قلمرواش به وجد آمده است. شاید باورش دشوار به نظر برسد اما همین چند سال اخیر گفته شده بود که در این جنگل حیواناتی از قبیل پلنگ و یوزپلنگ نیز زندگی می‌کنند. اگر از مردم محلی در مورد نام و نشان این جنگل بپرسید آن را با نام مشل‌موزی یا محمدآباد به شما معرفی خواهند کرد. در هر صورت با هر نامی که آن را بخوانید این جنگل بکر و جذاب نزدیک‌ترین همسایه برای روستای سینوا، روستای سینواچشمه و همچنین تلاجو به شمار می‌رود.

مرداب هسل قاب جذاب نقاشی در همان حوالی

در قلب جنگل فین رؤیایی که بدون شک هوش و حواس را از سر بیننده خواهد ربود مردابی خاص و چشم‌نواز با نام مرداب هسل به چشم می‌خورد. شاید باورتان نشود ولی اگر در روستای سینوا حضور داشته باشید تا قاب رنگین و جذاب مرداب هسل فقط و فقط ۲۶ دقیقه فاصله خواهید داشت. می‌گویم قابی رنگین، چون مرداب هسل در هر فصل از سال با توجه به تغییر شرایط آب و هوا به رنگی ویژه و جذاب در می‌آید و درست به مثال یک تابلوی نقاشی می‌درخشد و چشم‌ها را به خود خیره می‌کند. البته این تابلوی جذاب نقاشی علاوه بر منظرۀ چشم‌نوازی که در اختیار نگاه مهربان و مشتاق شما قرار می‌دهد همچنین آوای جذاب و دلنشین دارکوب‌های ساکن بر شاخسارهای مرطوب این جنگل و قورباغه‌هایی که در گودال‌های کوچک آب و در حوالی مرداب ساکن هستند در فضا پیچیده‌اند و به این ترتیب شما با نه یک تابلوی نقاشی معمولی بلکه با یک تابلوی سه بعدی جذاب و فرح‌بخش روبه‌رو خواهید بود.

در راه سرشار از شگفتی که از جنگل تا مرداب پیش رو خواهید داشت انواع و اقسام درخت‌های میوه از قبیل درخت‌های آلوچه خرمالو، انار، انجیر، سیب ترش جنگلی و میوه‌های محلی را به چشم خواهید دید. از ویژگی‌های منحصر به فرد این مرداب وجود جلبک‌هایی براق و درخشان بر پهنۀ ۳هزار و ۸۰۰ متری سطح مرداب است. این جلبک‌ها در فصل سرد پاییز به رنگ نارنجی تغییر می‌یابند و در زمستان طیف قرمز را درمی‌نوردند. مرداب هسل در زیبایی و شکوه مثل و مانند ندارد. اگر مشتاق هستید بیشتر در مورد مرداب هسل بخوانید فقط و فقط کافی است روی لینک زیر کلیک کنید:

مرداب هسل در مازندران ؛ نگاره‌ای ناب از طبیعت

روستای جذاب و تماشایی سینوا کجاست؟

در استان جذاب و دلربا و بهشتی مازندران زیبا، دو روستای دل‌انگیز وجود دارد که اتفاقاً هم‌نام هم هستند و در فاصلۀ به نسبت کمی از هم قرار گرفته‌اند. با این تفاوت جزئی که روستای سینواچشمه در حدفاصل مابین جاده چالوس و اتوبان تهران – شمال واقع شده است و روستای سینوا تا توانسته است از جاده رو پوشانده است و فاصله گرفته و به آغوش جنگل سبز و دل‌انگیز پناه برده است.

روستای سینوای چالوس دلربا در جهت جنوب شهر چالوس درست بعد از پلیس‌راه کندوان واقع شده است. این روستای چشم‌نواز و دلگشا فقط و فقط ۱۰ کیلومتر با شهر چالوس فاصله دارد. در واقع اگر در جهت جنوب شهر چالوس به اندازۀ ۵ کیلومتر پیش بروید تابلویی سبز را در مقابل خود خواهید دید روی این تابلو نام گیرا و دلبرانۀ روستای سینوا نگاشته شده است. از زمانی که از تابلو عبور کنید تا زمانی که به سینوای نازنین مازندرانی برسید فقط و فقط باید ۵ کیلومتر دیگر رانندگی کنید. هر زمان این تابلو را دیدید به سمت آن بپیچید و به راه خود ادامه دهید تا طراوت و شکوه روستای سینوا را با چشم ببینید.

سفر به روستای سرسبز و چشم‌نواز سینوا

همان طور که نوشتم و خواندید روستای سینوا در حوالی شهر چالوس قرار دارد و شما خیلی راحت می‌توانید وارد جاده چالوس رؤیایی شوید و در آن رانندگی کنید و به شهر چالوس برسید. از میزبون می‌شنوید با اجاره ویلا در چالوس رحل اقامت بیفکنید و حتی اگر فرصت داشتید یکی دو روزی استراحت کنید تا بعد از سر فرصت و با آرامشی ناب به سمت روستای سینوا حرکت کنید. چون این روستای سرشار از طراوت و تازگی فقط و فقط ۱۰ کیلومتر از شهر چالوس فاصله دارد. بنابراین با این تمهید شما می‌توانید در قالب یک سفر یک روزه از صبح خیلی زود، ترجیحاً پیش از طلوع خورشید، به سمت روستای جذاب و تماشایی سینوا بروید و تا هر زمان که مایل بودید در این روستا بمانید و از این همه جذابیت و شکوه آن بهره ببرید.

میزبون زیباترین و شیرین‌ترین لحظات را برای شما یاران جان در روستای دل‌نواز سینوا آرزو دارد …

سفر به روستای خوش‌منظره و باشکوه سینوا به سلامت …

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید