رامسر عروس شهرهای ایران(خواندن 4 دقیقه)

مازندران، ارتفاعات شهر رامسر
مازندران، ارتفاعات شهر رامسر

رامسر شهری بی همتا در استان مازندران است که می‌توان صحنه زیبای تلاقی ساحل و جنگل را در آن مشاهده کرد. رامسر را عروس شهرهای ایران لقب داده‌اند. لقبی که به‌حق شایسته چنین مناظری است.

این شهر به دلایل فراوان از جمله موقعیت جغرافیایی، برخورداری از امکانات اقامتی و جاذبه‌های گردشگری، وجود فرودگاه و داشتن آب گرم معدنی، قطب گردشگری کشور و حتی جهان است. رامسر ۰۷/۳ درصد از مساحت استان مازندران را تشکیل میدهد. غربی‌ترین شهر مازندران که از شمال به دریای خزر و از جنوب به کوه‌های البرز محدود است.

مرکبات، چای و برنج از تولیدات این شهر می‌باشد. به همین دلیل وجود زمین‌های برنج و چای و باغ‌های مرکبات به زیبایی شهر افزوده است. رامسر به دلیل نزدیکی دریا به جنگل، در تمام فصل‌های سال گردشگران زیادی را از داخل و خارج کشور به خود جذب می‌کند.

برای شناخت بهتر رامسر، میزبون را همراهی کنید.

بلوار معلم، رامسر. عکس از kiomars.h
«رامسر، بلوار معلم» عکس از kiomars.h

جاذبه‌های گردشگری رامسر

شهر رامسر دارای مناطق مختلف سیاحتی است که هر کدام ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارند. به همین خاطر اگر بخواهیم از تمام مکان‌های گردشگری این شهر بازدید کنیم، می‌توانیم با اجاره روزانه خانه در رامسر اقامت کرده و برای استفاده بهینه از سفر خود، برنامه‌ای دقیق تدوین نماییم. همچنین برای افرادی که دوست دارند محل اقامتگاه‌شان از امکانات کامل برخوردار باشد، اجاره ویلا لاکچری در رامسر گزینه بسیار مناسبی است.

جواهرده

یکی از زیباترین مناطق توریستی رامسر، روستای ییلاقی جواهرده است که با رامسر حدود ۲۷ کیلومتر فاصله دارد. جویبارهای بالادست با آبشارهای زیبا از جمله مکان‌های زیبای جواهرده هستند که چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کنند. همچنین وجود قله‌های سرسبز سرخ تله، واژک‌سه‌براره‌رژه و چکاد قله سماموس که یخچال‌های دائمی دارد، جذابیت این روستا را دو چندان کرده است. عده زیادی از گردشگران برای استفاده از چشمه‌های لپاسر که جنبه درمانی دارند، راهی این روستا می‌شوند.

از آثار تاریخی جواهرده می‌توان به مقبره شاه یحیی کیایی، گورهای گبری و مسجد آدینه اشاره کرد.

در جواهرده می‌توانید از آب معدنی گازداری بنوشید که در دل رودخانه روان است.

پارک جنگلی جواهرده که در دره و کنار صفارود قرار دارد نیز مورد استقبال اکثر گردشگران می‌باشد.

رامسر، جواهرده
رامسر، جواهرده، عکس از محسن گازر

بوستان جنگلی صفارود

در دل دره‌ها و کنار رود صفارود بوستانی قرار دارد که از آب و هوای بسیار دل‌انگیزی برخوردار است. این بوستان در کیلومتر ۹ مسیر روستای جواهرده واقع شده است. وجود رودخانه‌ای با آب معدنی گرم و سرد به همراه مناظری جنگلی، طبیعی و بکر باعث شده تا این بوستان یکی از توریستی‌ترین مکان‌های رامسر شود.

تله کابین رامسر

این تله کابین بزرگترین تله کابین ایران می‌باشد و در ۵ کیلومتری غرب رامسر واقع شده است. در خاورمیانه تنها تله کابینی است که ساحل دریا را به ارتفاعات جنگل‌های سرسبز وصل می‌کند. با همین وصف کوتاه می‌توان تصور کرد چه چشم‌انداز زیبایی در انتظارمان است.

مبدأ تله کابین ساحل است و از دل جنگل گذر می‌کند تا به بلندای کوه ایل‌میلی برسد. ۲کیلومتر طول دارد و تا ارتفاع ۷۰۰ متری بالا می‌رود. رستوران و کافی‌شاپ‌های مختلف، غارهای ایل‌میلی، پارک جنگلی هزارپله، خرابه‌های قلعه نظامی و بام سرسبز رامسر از جمله جاذبه‌های بالای کوه ایل‌میلی هستند. برای رفتن به تله کابین رامسر خود را آماده کنید تا در صفی طولانی بایستید. زیرا هیچ گردشگری حاضر نیست بدون دیدن این مناظر، رامسر را ترک کند.

آبشار ایج

از ذوب شدن برف‌های دائمی که در ارتفاعات اشکورعلیا قرار دارند آبشار ایج به وجود آمده است. این آب‌ها به سوی روستای ایج روان می‌شوند، از روی سنگی بلند به روی سنگ‌های پایینی ریخته و به شکل آبشارهای متعدد به عمق دره سرازیر می‌گردند.

از میان جاذبه‌های گوناگون این منطقه، پوشش گیاهی معطر، یخچال‌های دائمی خشم چال، چشمه‌های اطراف و فضاهایی مانند غار که زیر سنگ‌های آبشار قرار دارند بسیار قابل توجه هستند.

گرسماسر

گرسماسر در انتهای مسیر رامسر به کتالم قرار دارد. مسیری جنگلی و بسیار زیبا.

در سر راه کوهنوردانی است که به سوی قله سماموس می‌روند تا از مناظر طبیعی و باشکوه لپاسر بهره بجویند.

گرسماسر یکی از شاهکارهای ییلاقی رامسر است.

«طراوت و زیبایی کوه‌های رامسر» عکس از kiomars.h

اگر بخواهید تمام جاذبه‌های رامسر را در خاطرات خود ثبت کنید، باید حداقل سفری ده روزه را متصور شوید. سفرتان را با اجاره روزانه ویلا در رامسر آغاز کنید و هر روز را برای تجربه یک جای جدید راهی مناظری شوید که انتظارتان را می‌کشند. اگر تمایل دارید در روستا اقامت کنید، می‌توانید با اجاره خانه روستایی در رامسر اقامت خود را آسان‌تر نمایید.

اگر هم زمان کمی برای سفر دارید، پیشنهاد ما این است که حتی برای سفری یک روزه، رامسر را تجربه کنید.

5 دیدگاه‌ها

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید