سد میجران؛ قلب تپنده رامسر(خواندن 2 دقیقه)

رامسر «سد میجران»
رامسر «سد میجران»

رامسر، عروس زیبای مازندران در دامن خود مناظر افسانه‌ای بی‌مثالی را جای داده است. هر اندازه وقت خود را صرف طبیعت‌گردی در این شهر ر‌‌‌و‌ٔیایی کنید باز هم شگفتی‌هایش تمامی ندارند.

بسیاری از گردشگران در طول سال بارها با اجاره ویلا رامسر را مقصد اقامتی چند روزه قرار می‌دهند و هر بار در گوشه‌ای از این خطه خوش رنگ و لعاب به طبیعت‌گردی می‌پردازند.

یکی از این مناظر خارق‌العاده که بخش مهمی از زیبایی‌های رامسر را تشکیل داده است، «سد میجران» می‌باشد. (عکس از لیلا مولایی)

سد میجران

این سد در ۲۰ کیلومتری جنوب شرقی رامسر بر روی رودخانه خروشان نسارود قرار گرفته است. سدی سنگ‌ریزه‌ای با هسته بتن آسفالتی که در اسفند ماه سال ۱۳۸۲ تأسیس گردیده است. حجم ذخیره آب در آن به ۸ میلیون متر مکعب می‌رسد. این سد به منظور تأمین آب نوشیدنی و آب زراعی شهرهای کتالم، سادات‌شهر، رامسر و همچنین تقویت و توسعه صنعت گردشگری ساخته شده است.

در میان جنگل‌های زیبا و سرسبز رامسر و در دل کوه‌ها، مابین «اربه کله» و «دالخانی» سد زیبای میجران و مناظر اطرافش به مانند نگینی می‌درخشد. زمانی که از بالای جاده سد مجیران به آن نگاه می‌کنید، منظره‌ای فوق‌العاده به پیش چشمان شما به تصویر کشیده می‌شود. از یک طرف جنگل‌های سرسبز رامسر و از طرفی دیگر کوه‌های مرتفع این منطقه جلوه‌ای عالی را به این سد می‌دهند به طوری که با نگاه کردن به آن انگار به یک نقاشی زیبا خیره شده‌اید. اگر در روز برای بازدید از این منطقه به سد مجیران بروید، انعکاس زیبای آسمان در آب سد موجب چند برابر شدن زیبایی سد خواهد شد.

رامسر، «سد میجران»
رامسر، «سد میجران»، عکس از آرش نوچیان

سفر به قلب رامسر

اگر مسافر رامسر هستید و سد میجران یکی از مقاصد بی‌شمار شما برای سیاحت است، می‌توانید با اجاره سوئیت ارزان در رامسر اقامت کنید و بر اساس برنامه‌ریزی برای هر یک از زیبایی‌های رامسر زمانی را اختصاص دهید.

برای رفتن به سد میجران ابتدا باید به جاده میرزا کوچک خان وارد شوید. این جاده در ۷ کیلومتری شرق رامسر قرار دارد و حدود ۲۰۰۰ متر بالای سطح دریا قرار دارد. خود این جاده به دلیل وجود جنگل دالخانی در اطراف آن مسیری بسیار زیبا را به وجود آورده است به طوری که با گذر از این مسیر می‌توانید از طبیعت زیبای رامسر لذت ببرید. با طی حدود ۶ کیلومتر به دوراهی هریس می‌رسید که یک مسیر انحرافی به سمت راست دارد. با وارد شدن به این مسیر، چشمانتان منظره بی‌نظیر سد میجران را خواهند دید. در ادامه مسیر پس از رسیدن به دوراهی طالش‌سرا، اگر به سمت راست بروید به ورودی سد میجران می‌رسید. با ادامه مسیر وارد جاده خاکی جنگلی می‌شوید و تصاویری را مشاهده می‌کنید که گویی بهشت روی زمین‌اند.

مسیر رامسر به سد میجران
مسیر رامسر به سد میجران

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید