معرفی تفریحات غیر آبی در جزیرۀ کیش همراه با جزئیات و عکس(خواندن 57 دقیقه)

تفریحات غیر آبی در جزیرۀ کیش
تفریحات غیر آبی در جزیرۀ کیش

قطع به یقین افرادی خواهند بود در این جهان وسیع که علاقه‌ای به تجربۀ تفریحات آبی نداشته باشند. برای مثال ممکن است نوعی ترس یا بیم از آب در وجود خود داشته باشند که لذت تجربۀ تفریحات آبی را در نظر آن‌ها به حاشیه براند. یا مثلاً اینکه ممکن است برخی از افراد در دورۀ خاصی از زندگی خود بسته به شرایطی خاص امکان تجربۀ تفریحات آبی را نداشته باشند. یا به دلیل هیجان احتمالی که ممکن است این تفریحات داشته باشند یا به لحاظ رعایت مسائل مربوط به سلامتی خود امکان تجربۀ تفریحات آبی را نداشته باشند. ضمن اینکه ممکن است افرادی دوست داشته باشند در کنار تجربۀ تفریحات آبی سایر تفریحات را نیز در جزیرۀ کیش از سر بگذرانند. در هر صورت می‌خواهم بگویم تمام تفریحات و شگفتی‌های ناب در جزیرۀ کیش به تفریحات آبی رایج در این جزیره محدود نمی‌شود بلکه این جزیره در کنار انواع و اقسام تفریحات آبی مهیج فهرست بلند و بالایی از تفریحات غیر آبی دارد. با توجه به این موضوع که میزبون دوست دارد تمام گردشگران با هر سلیقه و ذائقه‌ای از سفر خود به جزیرۀ کیش لذت ببرند تصمیم گرفتم در قالب یک مقاله از تفریحات غیر آبی در جزیرۀ کیش بنویسم. شما هم اگر به هر دلیلی دوست دارید از تفریحات غیر آبی در جزیرۀ دل‌نواز کیش بیشتر بخوانید و در سفر خود به کیش این تفریحات را هم تجربه کنید مثل همیشه با میزبون همراه باشید.

تجربۀ تفریحات غیر آبی در جزیرۀ جذاب کیش همراه با میزبون

۱- تجربۀ باگی، تفریحی مهیج و جذاب در جزیرۀ کیش

باگی کیش، یکی از تفریحات غیر آبی در جزیرۀ کیش است که از هیجان بسیار برخوردار است و در یک پیست خاکی اجرا می‌شود. این پیست خاکی به عنوان یکی از سایت‌های مخصوص تفریحات و ورزش‌های منحصر به فرد در جزیرۀ کیش شناخته می‌شود. باگی کیش به نوعی همان تفریح مفرح و مهیج شن‌نوردی است. فضای خاکی یا شنی که برای شن‌نوردی در نظر گرفته شده است از جهت مساحت محدود به نظر می‌رسد اما هیجان بسیار بالایی که در این تفریح جریان دارد باعث می‌شود مساحت اندک فضا به حاشیه رانده شود. فضای شنی که برای تفریح باگی در نظر گرفته شده است به ۴۰۰ متر محدود شده است. همچنین ماشین‌هایی که به منظور تجربۀ باگی در اختیار گردشگران عزیز قرار می‌گیرد دو نفره هستند. این ماشین‌های دو نفرۀ مخصوص در قسمت پیشین خود موتوری ۴ چرخ ATV دارند. این موتورها مخصوص ماشین‌های باگی طراحی شده‌اند و به این ترتیب از شتابی به مراتب بیشتر برخوردار هستند و در مقایسه با سایر موتورها بسیار سبک‌تر هستند. همچنین اینکه این نوع مخصوص از موتورهای ATV قدرت دفع ضربات ناشی از فرود پس از پرش‌های مهیج را دارند، چون در طراحی آن‌ها از سیستم تعلیق بلند استفاده شده است. به این ترتیب می‌توان گفت طراحی خاص و منحصر به فرد این موتورها امنیت این تفریح مهیج را نیز تأمین می‌کند. به علاوه اینکه مسیر عبور باگی از جاهای دیدنی ناب و پرطرفدار در جزیرۀ کیش از قبیل درخت سبز، کلبۀ هور و کشتی یونانی می‌گذرد. در واقع همراه با لذت‌بردن از تفریح باگی می‌توانید از مناظر اطراف خود نیز لذت ببرید.

  • آدرس: کیش – میدان هرمز – جنب هایپر مارکت پاندا
  • تلفن مشاوره: +۹۸۲۱۲۵۹۱۷۹۵۵

۲- گذر طبیعت در جزیرۀ کیش، تفریحی ناب و طراوت‌بخش

گذر طبیعت یکی دیگر از تفریحات غیر آبی در جزیرۀ کیش به شمار می‌رود. این تفریح لطیف و طراوت‌بخش در محدوده‌ای از خاک ناب جزیرۀ کیش به مساحت ۳۵ هزار مترمربع احداث شده است. تقریباً ۶ هزار مترمربع از این فضا به فضای سبز اختصاص یافته است.

فضای سبز در گذر طبیعت

یکی دیگر از تفریحات غیر آبی در جزیرۀ کیش حضور در فضایی طراحی شده بر اساس طبیعت و برگرفته از زیبایی‌ها طبیعت است. فضای سبز ایجاد شده در گذر طبیعت در جزیرۀ کیش از چند ویژگی منحصر به فرد برخوردار است که عبارتند از:

  • کاشت گیاهان بومی منطقه و سازگار با محیط
  • شرایط آب و هوایی منحصر به فرد و دلپذیر
  • وجود درختان انجیر معابد در این فضا

این سه ویژگی خاص سبب شده است گذر طبیعت در جزیرۀ کیش به فضایی آرامش‌بخش تبدیل شود. به همین دلیل چه کیش‌گردان و چه کیش‌وندان از طرفداران این فضای دلپذیر و حیات‌بخش به شمار می‌روند.

طراحی مبلمانی و نورپردازی منحصر به فرد در گذر طبیعت

گذر طبیعت توانسته است مجموعه‌ای جذاب و منحصر به فرد از پوشش گیاهی خاص منطقه را به ارمغان آورد و از این جهات به عنوان یکی از تفریحات غیر آبی در جزیرۀ کیش در صدر جدول بنشیند. البته در گذر طبیعت علاوه بر انواع و اقسام پوشش‌های گیاهی و طراحی جذاب و منحصر به فرد فضای سبز, شاهد طراحی مبلمانی چشم‌نواز و اصولی به همراه نورپردازی‌های خلاقانه در سراسر این پارک دل‌نواز هستیم. در مورد نورپردازی ابداعی در گذر طبیعت لازم است بگویم که در این پارک دلگشا به هیچ عنوان تیر چراغ برق که به زیبایی خدشه وارد می‌کند را نخواهید دید، آن هم در صورتی که تمام فضا به زیبایی نورپردازی شده است و به هیچ عنوان شاهد نقطه‌ای تاریک در قلب پارک نخواهید بود.

فضای مخصوص برای بازی کودکان و ورزش بزرگسالان در گذر طبیعت

گذر طبیعت فرصتی ارزنده برای تجربۀ تفریحات غیر آبی در جزیرۀ کیش ایجاد کرده است. این پارک زیباست و طراوت و آرامش را به گردشگران عزیز هدیه می‌کند. علاوه بر این در گذر طبیعت به منظور شادی و تفریح کودکان ۵ تا ۱۲ سال نیز وسایل بازی نصب شده است. همچنین در بخش دیگری از این پارک فضایی از ماسه لبریز شده است که به کودکان امکان تجربۀ بازی با ماسه را می‌بخشد. گذر طبیعت از عرضی به متراژ ۶٫۵ متر بهره دارد این متراژ برای عرض به همراه مواد و مصالح مصرفی سازگار با محیط زیست سبب شده است فضایی مناسب و ایده‌آل به منظور ورزش با دستگاه‌های مخصوص ورزشی ایجاد شود.

تماشای حیوانات فایبرگلاسی در گذر طبیعت

یکی دیگر از بخش‌هایی که در گذر طبیعت وجود دارد و به عنوان یکی از تفریحات غیر آبی در جزیرۀ کیش شناخته می‌شود، تماشای حیوانات فایبرگلاسی در گذر طبیعت است. در گذر طبیعت امکان دیدار از باغ پرندگان، پارک لاک‌پشت‌ها و همچنین پارک آهوان کیش نیز وجود دارد. در گذر طبیعت از حیوانات مختلفی که در جزیرۀ کیش زندگی می‌کنند مجسمه‌هایی از جنس فایبرگلاس تهیه شده است. در واقع هر حیوان از کنار هم قرار گرفتن ۱۵ قطعۀ فایبرگلاس ایجاد شده است. به این ترتیب در گذر طبیعت در جزیرۀ کیش امکان تماشای حیوانات مختلف زیست بوم این جزیره و شناخت هر چه بیشتر حیوانات این منطقه فراهم شده است.

آبنماهای مرجانی در گذر طبیعت

یکی دیگر از نوآوری‌هایی که در گذر طبیعت صورت گرفته است و سبب شده که گذر طبیعت در جزیرۀ کیش، یکی از تفریحات غیر آبی در جزیرۀ کیش باشد که از محبوبیت و درخششی خاص در صنعت گردشگری بهره دارد، به شمار رود طراحی گونۀ خاصی از آبنماها در این پارک تماشایی است. جالب است بدانید برای طراحی این آبنماهای مرجانی از مرجان‌های موجود در خلیج فارس الهام گرفته شده است. به این ترتیب شما بدون اینکه لباس غواصی بپوشید و بدون اینکه وارد آب‌های عمیق و نیلگون خلیج فارس شوید فرصت تماشای مرجان‌های خلیج فارس را خواهید داشت. به علاوه لازم است تأکید کنم که این آبنما توانسته است متنوع‌ترین گونه‌های مرجانی را در فضایی منحصر به فرد به نمایش بگذارد.

  • آدرس: کیش – کناره
  • تلفن مشاوره: ۹۸۲۱۲۵۹۱۷۹۵۵

۳- موزه و نماد شهری در جزیرۀ کیش

یکی دیگر از تفریحات غیر آبی در جزیرۀ کیش که از جذابیت و اهمیت بسیاری برخوردار است با نام موزه و نماد شهری کیش شناخته می‌شود. موزه و نماد شهری کیش در واقع مجموعه‌ای تفریحی و فرهنگی و سیاحتی است که می‌تواند لحظاتی شاد و مفرح و دلچسب برای شما و خانوادۀ عزیزتان فراهم بیاورد. این مجموعۀ تمام عیار از دو قسمت اصلی تشکیل شده است و اگر بخواهید آدرس دقیق آن را بدانید باید بگویم که این مجموعه در قسمت سایت موزۀ جزیرۀ کیش در بخش ساحل غربی در فاصلۀ میان کشتی یونانی و کلبۀ هور واقع شده است. نماد این مجموعۀ فرهنگی و تفریحی سازه‌ای از جنس بتون است که در حدود ۵۰ متر طول دارد و به صورت صدفی با دهانۀ باز که مرواریدی را در خود نگه داشته است به چشم می‌خورد.

در بخش زیرین صدف و مروارید درخشانش، موزۀ کیش واقع شده است. محوطه‌ای که به موزه اختصاص یافته است به اندازۀ ۳۵۰۰ متر مربع وسعت دارد. این فضای که در یک طبقه‌ طراحی شده است به ۴ سالن تفکیک شده که این ۴ سالن یا اجزای تفکیک‌شده با عناوین: گالری، آمفی‌تآتر، بخش اداری، کافی‌شاپ، و کارگاه آموزشی شناخته می‌شوند.

همچنین در فضای بازِ پیرامونِ نمادِ بنایِ موزه، پیست مخصوصی برای دوچرخه در نظر گرفته شده است. این پیست ۴ متر عرض دارد و در مقایسه با سایر فضاهایی که برای دوچرخه‌سواری طراحی شده‌اند از عرض قابل توجه و مقبولی برخوردار است. همچنین طول این پیست به اندازۀ ۳ کیلومتر است. همچنین در همین محوطه فضایی به عرض ۶ متر و طول ۲۷۵۰ متر برای شاتل در نظر گرفته شده است.

این مجموعۀ کامل فرهنگی، تفریحی و سیاحتی در قسمت غربی جزیرۀ کیش و با هدف ایجاد تعادلی در تراکم و توزیع جاهای دیدنی کیش در تمام جزیره طراحی و احداث شده است. این مجموعه بنا دارد به امکانات و جذابیت‌های بیشتری مجهز شود و برنامۀ طولانی مدتی را در نظر دارد. بر پایۀ این برنامۀ طولانی مدت قرار است در طی سال‌های آتی این بنای عظیم و شگرف به یکی از نمادهای اصلی جزیرۀ کیش بدل شود.

  • آدرس: –
  • تلفن مشاوره: +۹۸۲۱۲۵۹۱۷۹۵۵

۴- نخلستان‌های رؤیایی و باشکوه در جزیره کیش

یکی دیگر از تفریحات غیر آبی در جزیرۀ کیش که به عنوان نماد شهرهای جنوب ایران زمین نیز شناخته می‌شود و از دلربایی و شکوهی غیر قابل وصف بهره دارد، نخلستان‌های جزیرۀ کیش هستند.

همیشه از زمان‌های خیلی دور تا به امروز رویش درختان نخل در جنوب ایران زمین، و حتی کاشت و پرورش نخل‌های سر به فلک کشیده رایج بوده است؛ تا اندازه‌ای که سیاحان و جهان‌گردانی که حتی قرن‌ها پیش، راهی جزیرۀ کیش شده‌اند نیز به این نخل‌ها و نخلستان‌ها اشاره داشته‌اند و از حضور نخل‌ها به انبوهی و کثرت یاد کرده‌اند. اما متأسفانه تنها یک نخلستان از آن همه نخلستان زیبا و چشم‌نواز برای عصر ما باقی مانده است و در حال حاضر برای گردشگران عزیز این امکان فراهم است که از آخرین بازمانده‌های نخلستان‌های بی‌مثال قرون گذشته دیدن کنند. این نخلستان جذاب و تماشایی با نام باغ بهشت خوانده می‌شود. این نخلستان زیبا و رؤیایی در غرب محلۀ سفین واقع شده است.

این نخلستان زیبا و خیال‌برانگیز مخصوصاً در حوالی غروب خورشید چشم‌اندازی غیر قابل وصف و البته حیرت‌برانگیز دارد. همچنین این نخلستان به همت مسئولین مربوطه در طرح‌های توسعۀ فضای سبز شرکت یافته است و به این واسطه به فضایی دلنشین و دلگشا بدل شده که شکوه و جلای نخلستان را چندین و چند برابر افزایش داده است.

البته در جزیرۀ کیش نخلستان‌های دیگری نیز وجود دارند. دو نمونه از این نخلستان‌ها با نام‌های نخلستان طلوع کیش و نخلستان غروب کیش شناخته می‌شوند. این دو نخلستان در قسمت شرقی جزیرۀ کیش جا خوش کرده‌اند و به اندازۀ ۱۵ کیلومتر از هم قرار گرفته‌اند. نهال‌های نخل در این دو نخلستان در سال ۱۳۷۳ غرص شده‌اند.

علاوه بر نخل‌های سر به فلک کشیده و تماشایی در محلۀ قدیمی سفین درختان دیگری نیز به صورت انبوه کشت می‌شوند. از جملۀ این درختان می‌توان به درختان زیر اشاره کرد:

  1. درخت ابریشم کهور
  2. درخت تمرهندی
  3. درخت اوکالیپتوس
  4. درخت کاسیکا
  5. درخت عقرب
  6. درخت گز
  • آدرس: کیش – سفین
  • تلفن مشاوره: +۹۸۲۱۲۵۹۱۷۹۵۵

۵- پارک ساحلی مرد ماهیگیر در جزیرۀ جذاب و تماشایی کیش

یکی دیگر از تفریحات غیر آبی در جزیرۀ کیشکه از جذابیتی غیر قابل وصف بهره دارد و بسیار، توجه گردشگران را به خود جلب می‌کند با نام پارک ساحلی مرد ماهیگیر شناخته می‌شود. این پارک ساحلی دو آب‌نما دارد. یکی از این دو آب‌نما در قسمت شرقی و دیگری در قسمت غربی پارک جای گرفته‌اند. این دو آب‌نمای خلاقانه و شگرف به واسطۀ جوی آبی به بلندای ۱۰۰ متر به هم متصل شده‌اند و این اتصال جذاب جلوه‌ای ناب به پارک بخشیده است.

پیشنهاد می‌کنم در گشت و گذار جانبخش خود در سواحل جزیرۀ کیش به کرانۀ شرقی ساحل نقره‌گون خلیج فارس رهسپار شوید. در این ساحل از فاصله‌ای دور و خیال‌برانگیز تندیس مردی را خواهید دید که به ماهیگیری می‌پردازد. این تندیس، نمایان‌گر و یادآور حرفۀ اصیل و سنتی مردان جزیرۀ کیش، یعنی ماهیگیری است. این تندیس به اندازۀ ۱۲ متر بلندا دارد و بیان‌گر ذوق و نبوغ و هنر و ظرافت هنرمندان جزیره است.

علاوه بر این موارد لازم است اضافه کنم که پارک زیبا و چشم‌نواز مرد ساحلی در جزیرۀ کیش مساحتی به وسعت ۴ هزار مترمربع را به خود اختصاص داده است. همچنین شاید جالب باشد بدانید که این پارک به علت داشتن تندیس حیرت‌برانگیز مرد ماهیگیر توانسته است رکورد تندیس‌های فیگوراتیو را بشکند. این تندیس با ارتفاع ۱۲ متری‌اش مقام و عنوان بلندترین تندیس فیگوراتیو در کل کشور عزیزمان ایران باشکوه را از آنِ خود کرده است.

این پارک وسیع و دل‌نواز نیز در کنار تمام زیبایی‌هایی که دارد با حضور نخل‌ها بیش از پیش زینت یافته است و گردهم‌آیی این همه زیبایی در یک پارک سبب شده است که غروب در این پارک ساحلی با سایر غروب‌ها متفاوت باشد و جلا، فروغ و شکوه و زیباییِ به خواب رفتن خورشید بیش از سایر نقاط زمین چشم‌ها را به خود وابسته گرداند و نه تنها چشم‌ها که قلب‌ها را شیفتۀ خود کند.

پ.ن: هر زمان مهمان پارک ساحلی مرد ماهیگیر در جزیرۀ کیش بودید سعی کنید طوری برنامه‌ریزی کنید که هنگام غروب آفتاب در این مجموعه باشید تا بتوانید غروب خورشید و آسمان ارغوانی را زیباتر از همیشه ببینید.

  • آدرس: کیش،سواحل شرقی خلیج فارس
  • تلفن مشاوره: +۹۸۲۱۲۵۹۱۷۹۵۵

۶- گذر هنرمندان در جزیرۀ کیش

یکی دیگر از تفریحات غیر آبی در جزیرۀ کیش که از شکوه و جذابیت ویژه‌ای برخوردار است با نام گذر هنرمندان شناخته می‌شود. در گذر هنرمندان تندیس‌هایی از مشاهیر بزرگ ایران زمین قرار داده شده است. این گذر افتخار برانگیز در سال ۱۳۷۸ در قسمت شرقی به صورت پارکی حاشیه‌ای در فاصلۀ میان میدان سنایی تا میدان ساحل احداث شد. در طول این سال‌ها به تعداد تندیس‌های این گذر اضافه شده است.

هدف از طراحی و احداث این گذر جذاب و تماشایی آشنایی و شناخت هرچه بیشتر گردشگران عزیز و همچنین کیش‌وندان دوست‌داشتنی با هنرمندان بزرگ و افتخارآفرین کشور عزیزمان ایران سربلند بوده است. یکی دیگر از ویژگی‌های حائز اهمیت در این گذر این است که تندیس‌های حاضر در آن متعلق به هنرمندان معاصر هستند؛ هنرمندانی که با توجه به اهمیت و ارزش بی حد و مرزی که در تاریخ ایران زمین دارند شاید کمتر مورد توجه قرار گرفته بودند. این گذر توانسته است یاد و خاطرۀ مشاهیر بزرگ ایرانی را زنده نگه دارد و افتخارات بی‌شماری که برای ایران زیبا به ارمغان آورده‌اند را یادآوری کند. علاوه بر این گذر هنرمندان در طی این سال‌ها توانسته است هنرمندان ارزندۀ معاصر را به هنرمندان محبوب و شناخته شده در میان مردم بدل کند که بسیار ارزشمند به نظر می‌رسد. در واقع می‌توان از گذر هنرمندان کیش به عنوان حرکتی فرهنگی در معرفی افتخارات ایران زمین نه تنها در میان ایرانیان بلکه در میان مهمانانی که از کشورهای خارجی به ایران وارد می‌شوند، گامی مهم و مؤثر برداشته است.

نام برخی از بزرگان ایران زمین که تندیس چشم‌نواز آن‌ها در گذر هنرمندان نصب شده است عبارتند از:

  • ابوالحسن صبا: موسیقی‌دان و سازندۀ سازهای زهی
  • غلامحسین بنان: موسیقی‌دان و خوانندۀ آواز
  • شریف لطفی: موسیقی‌دان
  • علی محمد حیدریان: نقاش
  • حسین بهزاد: نقاش مینیاتور
  • مرتضی ممیز: طراح گرافیك
  • غلامحسین سپنتا: سینماگر
  • كریم پیرنیا: معمار
  • قنبری مهر: هنرمند هنرهای دستی
  • غلامحسین امیرخانی: خوشنویس
  • عزت الله انتظامی: بازیگر
  • پروین اعتصامی: شاعر
  • و …
  • آدرس: جزیرۀ کیش، خیابان سنایی، گذر هنرمندان
  • تلفن مشاوره: +۹۸۲۱۲۵۹۱۷۹۵۵

۷- پرواز تفریحی در جزیرۀ کیش (جایرو کوپتر)

یکی دیگر از تفریحات غیر آبی در جزیرۀ کیش که از محبوبیت، جذابیت و هیجانی وصف‌ناپذیر برخوردار است با نام جایروکوپتر شناخته می‌شود. به هر حال، در تمام دوران پرواز در آسمان، برای بشر رؤیایی غیر قابل دسترس به نظر می‌رسیده است. رؤیایی که در تمام دوران تاریخ مردم بسیاری را به تلاش و خلاقیت واداشته است و اختراعات بسیاری را باعث شده است. اما در حال حاضر، خوشبختانه، ما قادر خواهیم بود خیلی راحت و به صورت تفریحی پرواز را تجربه کنیم. این امکان جذاب و مهیج با نام جایروکوپتر در جزیرۀ کیش فراهم آمده است.

جایروکوپتر وسیله‌ای امن است که برای پروازهای تفریحی در آسمان آبی طراحی و ساخته شده است. این وسیله یکی از اختراعات عصر حاضر و همین سال‌های اخیر است. گردشگران عزیز در جزیرۀ کیش با سوارشدن بر جایروکپتر می‌توانند طعم شیرین و جذاب خلبانی را بچشند.

البته تجربۀ لذت خلبانی در جزیرۀ کیش قوانینی هم دارد، این قوانین عبارتند از:

  • افرادی که می‌خواهند خلبان باشد و جایروکوپتر را تجربه کنند باید دست کم ۱۰ سال سن داشته باشند.
  • همچنین لازم است وزن خلبان‌های عزیز و جایروکوپتر سوار از ۱۰۵ کیلوگرم کمتر باشد.
  • خوشبختانه خلبانی با جایروکوپتر هم برای بانوان و هم برای آقایان امکان‌پذیر است.

پ.ن: اگر مشتاق هستید خلبانی با جایروکوپتر را تجربه کنید لازم است به کلوپ هوایی کیش مراجعه بفرمایید.

  • آدرس: کیش-جنب فاز ۳ تجاری جزیره کیش
  • تلفن مشاوره: +۹۸۲۱۲۵۹۱۷۹۵۵

۸- گشت و گذار در جزیرۀ کیش

یکی از جذاب‌ترین تفریحات غیر آبی در جزیرۀ کیش، گشت و گذار در گوشه و کنار این جزیرۀ ناب و تماشایی است. در واقع به طور حتم یکی از دلایلی که مشتاقان جزیرۀ کیش رهسپار این سفر به یاد ماندنی می‌شوند جذابیت‌های منحصر به فردی است که در وجب به وجب آن به چشم دیده می‌شود. به همین دلیل در این جزیرۀ بی‌همتا تورهای کیش‌گردی برگذار می‌شود و گردشگران عزیز می‌توانند به دیدار از بخش‌های مختلف جزیره بپردازند. برخی از مناطق طبیعی و تاریخی این جزیره عبارتند از:

  • درخت سبز
  • شهر حریره
  • شهر زیرزمینی کاریز
  • بندرگاه کیش
  • آب‌انبار کیش
  • منطقه سفین
  • ساحل مرجانی
  • کلبه هور
  • کشتی یونایی 
  • دماغه کیش

تمام این جاذبه‌هایی که نام برده شدند در محیط جزیره قرار گرفته‌اند. در واقع می‌توانید کل جزیرۀ کیش را به عنوان یک موزه در نظر بگیرید که قسمت‌های مختلف و جذاب آن در اطراف جزیره جا خوش کرده‌اند و شما با حرکتی آرام، در یک مسیر می‌توانید از این بخش‌های مختلف بازدید داشته باشید. هر کدام از این بخش‌های مختلف، تاریخ و داستانی در پس خود دارند. بدون شک شنیدن این داستان‌های دلنشین بسیار جذاب و شنیدنی خواهند بود و به طور حتم دانستن این داستان‌ها در مورد هر کدام از این جاذبه‌ها به جذابیت این آثار منحصر به فرد بسیار بسیار خواهد افزود. به عبارتی دیگر دانستن داستان‌های مربوط به هر جاذبه نوعی خویشی و ارتباط قوی بین انسان و تاریخ ایجاد می‌کند. رابطه‌ای گرم و صمیمی که در وحلۀ اول منجر به علاقۀ بیشتر به آن اثر می‌شود و در مراحل بعدی باعث ایجاد حس مسئولیت و انگیزۀ مراقبت از یادگارهای به جا مانده از روزگاران گذشته می‌گردد.

پ.ن: اگر مشتاق به شرکت در تورهای کیش‌گردی هستید می‌توانید به آدرس و شماره تلفن زیر مراجعه فرمائید.

  • آدرس: کیش – خیابان جهان
  • تلفن مشاوره: +۹۸۲۱۲۵۹۱۷۹۵۵

۹- تجربۀ دنیای مجازی / VR در جزیرۀ کیش

یکی دیگر از تفریحات غیر آبی در جزیرۀ کیش که تجربه‌ای ناب و حیرت‌برانگیز به شمار می‌رود و از جذابیتی شگرف و شگفت‌انگیز برخوردار است با نام دنیای مجازی یا VR شناخته می‌شود. انسان سال‌ها و سال‌ها تلاش کرده است و علم آموخته است و شیوه‌های مختلف را به کار برده است تا بتواند به چیزهای دست‌نیافتنی یا دور، نزدیک شود. یکی از این چیزهای دور یا عجیب که شاید برای تمام انسان‌ها لمس آن امکان‌پذیر نباشد تجربۀ اسکی روی برف است. یا مثلاً تجربۀ سرعت بسیار بسیار بالا در جاده‌ای یخ‌زده و پیچ‌درپیچ، یا هر شرایط هیجان‌انگیزی که اگر در واقعیت اتفاق بیفتد موجب ترس یا خطراتی غیر قابل جبران شود. در واقع چه روح و چه جسم انسان به هیجان احتیاج دارد. اما برای مثال در کشور ما، ایران زیبا، بارش برف آن هم در تمام شهرها به قدر کافی زیاد نیست و شاید برای تمام ما امکان تجربۀ اسکی روی برف وجود نداشته باشد. ضمن اینکه اگر برف به مقدار زیاد وجود داشته باشد باز به طور حتم هر کدام از ما برای تجربۀ اسکی که ورزشی حرفه‌ای به شمار می‌رود به آموزش و تمرین احتیاج دارد. در واقع پیشرفت تکنولوژی امکان تجربۀ اتفاقات مهیج و جذاب را بدون هیچ‌گونه درد سر یا خطری که سلامتی فرد را تهدید کند امکان‌پذیر کرده است. به این ترتیب شما می‌توانید با کمک دنیای مجازی یا VR با هر سرعتی که بخواهید رانندگی کنید یا اسکی روی بر را تجربه کنید بدون اینکه خودتان را به خطر انداخته باشید یا برای سایر افراد مزاحمتی ایجاد کرده باشید. این امکان جذاب در جزیرۀ کیش نیز فراهم شده است و شما در سفر جذاب خود به جزیرۀ کیش می‌توانید علاوه بر سایر هیجاناتی که وجود دارد دنیای مجازی را نیز تجربه کنید.

پ.ن: در تجربۀ دنیای مجازی ذهن شما وارد فضایی متفاوت با فضای واقعی می‌شود. این بازی جذاب در واقع شبیه به تصور خیلی قوی است. به این ترتیب شما تصاویری سه بعدی را می‌بینید و فکر می‌کنید وارد فضای متفاوتی شده‌اید. این فضای متفاوت ممکن است کوهستانی لبریز از برف باشد یا جاده‌ای پر از پیچ در هر صورت آنچه جذاب است ورود شما به جهانی متفاوت و منحصر به فرد است و امکان تجربۀ حضور در محیطی تازه. این بازی مهیج به خوبی می‌تواند قدرت ذهن و تصور را به رخ بکشد.

  • آدرس: کیش – مرکز تجاری
  • تلفن تماس: +۹۸۲۱۲۵۹۱۷۹۵۵

۱۰- شهربازی هایلند در جزیرۀ کیش

یکی دیگر از تفریحات غیر آبی در جزیرۀ کیش با نام شهربازی هایلند شناخته می‌شود. این شهربازی برای تمام سنین امکان تفریح و خوش‌گذرانی را ایجاد کرده است. به این ترتیب شما می‌توانید به صورت خانوادگی به این شهربازی بروید و از جذابیت‌های آن بهره ببرید. این شهربازی جذاب و مهیج در مساحتی به متراژ ۳ هکتار ایجاد شده است. شهربازی هایلند در سال ۱۳۷۸ احداث شد. این مجموعۀ تفریحی ناب و پرطرفدار از جذاب‌ترین تجهیزات تفریحی برخوردار است. در این مجموعه علاوه بر انواع و اقسام بازی‌های پرهیجان و شگفت‌انگیز، رستوران و کافی‌شاپ و حتی فضای سبز نیز تعبیه شده است. شهربازی هایلند در جزیرۀ کیش از دستگاه‌های جذابی از قبیل:

  • رولرکاستر هوایی
  • رولرکاستر آبی
  • سفینه
  • سورتمه
  • رنجر
  • چرخ وفلک
  • تاب بچه
  • ماشین ضربتی آبی
  • ماشین برقی ضربتی
  • سینما ۲۰۰۰
  • قطار لاستیکی
  • سیمیلاتور
  • آبشار
  • رودخانه وحشی
  • و …

برخوردار است.

این شهربازی با فضای شاد و تنوع بازی‌ها و ارائۀ خدمات مختلفی از قبیل غذاهای لذیذ و خوشمزه و انواع و اقسام نوشیدنی‌های گرم و سرد به همراه فضای سبز و دلنشینی که ایجا کرده است، گوی سبقت را از سایر مراکز تفریحی اینچنینی ربوده است و در رقم‌زدن بهترین و ناب‌ترین لحظات برای خانواده‌ها مقام اول را به خود اختصاص داده است. از جمله مهمترین امتیازات این مجموعۀ تفریحی این است که تمام سنین و تمام سلایق می‌توانند تفریح مورد علاقۀ خود را در آن پیدا کنند و آن را تجربه کنند. بدون شک شما و خانوادۀ عزیز شما نیز در این مجموعه تفریح مورد علاقۀ خود را خواهید یافت.

  • آدرس: –
  • تلفن مشاوره: +۹۸۲۱۲۵۹۱۷۹۵۵

۱۱- شهربازی و پارک کودک در جزیرۀ کیش

یکی دیگر از تفریحات غیر آبی در جزیرۀ کیش که از اهمیت بسیاری برخوردار است و مخصوص کودکان عزیز طراحی شده است با نام شهربازی و پارک کودک در جزیرۀ کیش شناخته می‌شود. به طور حتم تا امروز بارها و بارها پیش آمده است که در گشت و گذارهای جذاب سفر خود احساس کنید کودکان عزیز و دوست‌داشتنی از همراهی با شما خسته می‌شوند و ترجیح می‌دهند زمان خرید را به بازی سپری کنند. اتفاقاً شهربازی و پارک کودک به همین دلیل ایجاد شده است و مخصوص کودکان زیر ۱۰ سال است. با وجود این مجموعۀ تفریحی و لذت‌بخش، شما می‌توانید در کمال آرامش و با فراغ خاطر فرزند دلبند خود را به مجموعه بسپارید و برای خرید در مجتمع تجاری به سایر طبقات سر بزنید. به این ترتیب در همان زمان که شما در طبقات تجاری مجتمع در حال خرید و بازدید از اجناس مورد نظر خود هستید، فرزند دلبند شما نیز به بازی و تفریح می‌پردازد و دچار خستگی و ملال نمی‌شود.

  • آدرس: کیش – مرکز تجاری – طبقه دوم واحد ۴۳
  • تلفن تماس: +۹۸۲۱۲۵۹۱۷۹۵۵

۱۲- تجربۀ اسکوتر برقی در جزیرۀ کیش

یکی دیگر از تفریحات غیر آبی در جزیرۀ کیش که هم جالب است و جذاب و هم در مقایسه با سایر تفریحات موجود از تنوع قابل توجهی برخوردار است با نام اسکوتر برقی شناخته می‌شود. اسکوترهای برقی به وسیلۀ باتری انرژی خود را تأمین می‌کنند. انرژی ذخیره شده در باتری به مدت یک تا دو ساعت دوام خواهد آورد. در ضمن برای تجربۀ راندن اسکوتر برقی نیازی نیست که یک اسکوتر شخصی برای خود تهیه کنید بلکه خیلی راحت و بی درد سر می‌توانید یک اسکوتر برقی از ایستگاه‌های مخصوص و متعددی که در سرتاسر جزیرۀ کیش برپا هستند اجاره کنید، به تفریح و گشت و گذار بپردازید و سپس اسکوتر را به ایستگاه مورد نظر برگردانید.

شرایط اجاره اسکوتر برقی در جزیرۀ کیش

  • برای اجارۀ اسکوتر برقی دست کم باید ۱۵ سال داشته باشید.
  • همچنین لازم است کارت شناسایی معتبر همراه خود داشته باشید.
  • به عنوان ضمانت برای اسکوتری که دریافت می‌کنید لازم است مبلغ ۵۰ هزار تومان به ودیعه بگذارید.
  • حتماً لازم است از کلاه ایمنی استفاده کنید.
  • فقط باید در مسیرهای خاصی که مخصوص تردد دوچرخه طراحی شده است حرکت کنید.

پ.ن: به طور کلی رعایت ایمنی به عهده فرد می‌باشد و ایستگاه‌های اجاره دهندۀ اسکوتر مسئولیت بی‌احتیاطی را به عهده نخواهند گرفت. در واقع فردی که اسکوتر را اجاره می‌کند پیش از دریافت اسکوتر متعهد می‌شود که قوانین ذکرشده را رعایت کند و اگر هر فردی این قوانین را زیرپا قرار دهد لازم است خسارت و جریمۀ نقدی بپردازد و مسئولیت خطای خود را بر عهده بگیرد.

  • آدرس: جزیره کیش – اسکله بزرگ تفریحی
  • تلفن مشاوره: +۹۸۲۱۲۵۹۱۷۹۵۵

۱۳- تجربۀ کارتینگ در جزیرۀ کیش

یکی دیگر از تفریحات غیر آبی در جزیرۀ کیش که از جذابیت ویژه و منحصر به فردی برخوردار است با نام کارتینگ شناخته می‌شود. این ورزش مهیج ماشین‌های مخصوصی دارد که چرخ‌هایی کوچک با فرمانی کوچک و همچنین صندلی کوچکی دارند. شاید در نگاه اول این ماشین‌های کوچک و دلربا شبیه به اسباب‌بازی به نظر برسند اما در واقع این ماشین‌ها از سرعتی بسیار زیاد برخوردارند و برای راندن این ماشین‌ها لازم است راننده مهارت رانندگی بالایی داشته باشد. به طور کلی این ورزش از هیجان فوق‌العاده‌ای برخوردار است و لحظات بسیار شاد و مهیجی را برای افراد به ارمغان خواهد آورد. همچنین در پیست ویژۀ کارتینگ در جزیرۀ کیش نکات ایمنی به طور کامل رعایت شده است و خطری افراد شرکت کننده در این بازی مهیج را تهدید نخواهد کرد. البته بدون شک این تفریح ناب مناسب تمام افراد نخواهد بود.

پ.ن: افراد با سنین مختلف، یعنی از ۱۰ سال به بالا می‌توانند این تفریح جذاب و پرهیجان را تجربه کنند. در واقع آیتم اساسی برای تجربۀ این بازی مفرح، داشتن قدی بیش از ۱۴۰ سانتی‌متر است. همچنین یادآوری این نکته نیز ضروری به نظر می‌رسد که افراد زیر ۱۶ سال حتماً باید به همراه یکی از والدین خود این تفریح را تجربه کنند.

  • آدرس: جزیره کیش، میدان امیرکبیر، بلوار خلیج فارس، روبروی هتل دریا
  • تلفن مشاوره: +۹۸۲۱۲۵۹۱۷۹۵۵

۱۴- کلبۀ وحشت در جزیرۀ کیش

یکی دیگر از تفریحات غیر آبی در جزیرۀ کیش با نام کلبۀ وحشت شناخته می‌شود. البته شاید بهتر باشد به جای واژۀ کلبه از واژۀ قلعه استفاده کنیم چون مساحتی چند صد کیلومتری در جزیرۀ دلربای کیش برای این بنا در نظر گرفته شده است و ظاهر بنا نیز بیشتر به قلعه شباهت دارد تا یک کلبۀ کوچک. این قلعه، در واقع اولین قلعۀ وحشت در سراسر ایران زمین است. قلعه‌ای که در داخل آن انواع و اقسام احساسات مهیج بیدار می‌شوند و لحظاتی سرشار از آدرنالین را به ارمغان می‌آورند. ورود به این کلبه، یا به زبان خودمان قلعۀ وحشتناک، درست مانند یک بازی پرهیجان است. شاید مناسب باشد اگر برای توصیف این قلعه و ماجراهایش از بازی جومانجی یاد کنم. قدم‌گذاشتن به داخل این قلعه به معنای ورود به بازی است. بنابراین در نیمۀ راه امکان انصراف از ادامۀ مسیر وجود نخواهد داشت. به این ترتیب، به همین راحتی شما به یک ماجراجویی فوق‌العاده و درجۀ یک وارد شده‌اید. از لحظۀ ورود تا زمان خروج در هر قدم و در هر لحظه ممکن است با اتفاق یا موقعیتی عجیب شاید حتی خیلی ترسناک و غیر قابل درک روبه‌رو شوید. واکنش‌های متفاوتی از قبیل جیغ‌کشیدن یا حتی فرار ممکن است از خود نشان دهید. اما نگران نباشید چون شما در امنیت کامل به سر می‌برید و فقط در حال تجربۀ محیطی وهم‌آلود هستید تا به واسطۀ این تجربۀ لذت‌بخش بیشتر و بهتر بتوانید دنیا را درک کنید. بنابراین پیشنهاد صمیمانۀ میزبون را بپذیرید و در روزهای زیبای سفر خود به جزیرۀ رؤیایی کیش روزی را به کلبۀ وحشت اختصاص دهید.

  • آدرس: –
  • تلفن تماس: +۹۸۲۱۲۵۹۱۷۹۵۵

۱۵- کلبۀ هور در جزیرۀ کیش

یکی دیگر از تفریحات غیر آبی در جزیرۀ کیش با نام کلبۀ هور شناخته می‌شود. این کلبۀ دلبرانه در غربی‌ترین نقطه از جزیرۀ دلکش و چشم‌نواز کیش قرار گرفته است. شاید جالب باشد بدانید که محل قرارگرفتن این کلبه که اتفاقاً با واژۀ هور شهرت دارد به قدری زیباست که از روزگاران گذشته تا به امروز در تمام دوران این نقطه یکی از پربازدیدترین مناطق جزیره محسوب می‌شده است. علاوه بر طبیعت دل‌انگیز و دردانه، این منطقه یکی از مهمترین و بزرگ‌ترین سایت‌های تفریح غواصی نیز به شمار می‌رود. اگر به تفریح مهیج غواصی علاقه‌مند هستید و اگر دوست دارید بیشتر در مورد این تفریح منحصر به فرد بخوانید فقط و فقط کافی است روی لینک زیر کلیک کنید:

تفریحات آبی کیش؛ اگر به غواصی علاقه دارید این متن را بخوانید!

  • آدرس: دماغۀ غربی کیش – کلبه هور
  • تلفن تماس: +۹۸۲۱۲۵۹۱۷۹۵۵

۱۶- دیدار از پارک دلفین‌ها و باغ پرندگان در جزیرۀ کیش

یکی دیگر از تفریحات غیر آبی در جزیرۀ کیش با نام پارک دلفین‌ها شناخته می‌شود. این مجموعۀ بزرگ مساحتی بالغ بر ۱۰۰ هکتار را در بر می‌گیرد. این پارک جذاب و تماشایی در قسمت جنوب شرقی جزیرۀ کیش واقع شده است.

پارک دلفین‌ها در واقع یک مجموعۀ بزرگ و کامل است که از چند بخش تشکیل یافته. بخش وسیع و بسیار قابل توجه این پارک را فضای سبز پر کرده است. این فضای سبز، تعداد بسیار زیادی از گونه‌های گیاهی متنوع را شامل می‌شود. بخش دیگری از این پارک تماشایی به گونه‌های بسیار متنوع و حتی نادر از پرندگان اختصاص یافته است. و در نهایت لازم است اشاره کنم که دلفیناریوم بخش سوم این پارک به شمار می‌رود و در سراسر ایران زمین یگانه است و هنوز مثل و مانندی ندارد.

در قسمت دلفیناریوم انواع و اقسام گونه‌هایی از خانوادۀ پستانداران دریایی از قبیل دلفین‌ها گردآوری شده‌اند. آبزیان پستاندار ساکن در دلفیناریوم جزیرۀ کیش عبارتند از:

  • دلفین‌ها
  • شیر دریایی شمالی
  • شیر دریایی جنوبی
  • گربۀ دریایی شمالی
  • گراز دریایی
  • پنگوئن

بدون شک دیدار از این حیوانات متفاوت و منحصر به فرد آن هم از نزدیک نه از پشت قاب شیشه‌ای تلویزیون بسیار جذاب و مهیج خواهد بود؛ مخصوصاً دیدن پنگوئن‌های دوست‌داشتنی که عادت دارند در سرما و یخبندان قطب زندگی کنند.

پارک دلفین‌ها در فضایی وسیع، یعنی استخری با ۱۸۰۰۰ متر مکعب از آب دریا از ۲۱ نوع پستاندار آبزی با رعایت تمام اصول، نگهداری می‌کند. این فضا نه تنها خانۀ امنی برای این پستانداران نادر به شمار می‌رود بلکه توانسته است فرصتی ایجاد کند تا ایرانیان عزیز و مهمانان جزیرۀ کیش بتوانند گونه‌های کم‌یاب آبزی را از نزدیک ببینند و جهان را بهتر و بیشتر بشناسند.

همچنین در فضای سبز این مجموعۀ وسیع و طبیعی نیز، انواع و اقسام بسیاری از گونه‌های گیاهی پرورش داده می‌شوند. با توجه به این امر که جزیرۀ کیش اقلیمی گرم و خشک دارد و همچنین جزیره‌ای مرجانی محسوب می‌شود و انتظار می‌رود گونه‌های گیاهی محدودی را بتواند در خاک خود پرورش دهد اما تعداد قابل توجهی از انواع گونه‌های گیاهی در فضای سبز پارک دلفین‌ها رویش یافته‌اند که بسیار تحسین‌برانگیز است. برخی از انواع این گونه‌های گیاهی عبارتند از::

  • درخت نخل
  • بنجامین‌هاى بسیار بزرگ
  • درختان لور یا انجیر معابد
  • اوکالیپتوس
  • آکاسیا
  • مورد
  • کهور
  • گل ختمى
  • شیشه شور
  • تکوما
  • سیاه نوفیلد
  • کند کارپوس
  • جونیا پروس
  • بیش از ۲۵ گونه کاکتوس
  • و …

علاوه بر تنوع گونه‌های زیستی در قسمت دلفیناریوم و همچنین فضای سبز مجموعه، در قسمت مربوط به باغ پرندگان نیز با تنوع بسیار گونه‌ای روبه‌رو خواهید شد. در این باغ جذاب بیش از ۵۷ گونه پرنده گردآوری شده است. برخی از گونه‌های پرندگان که در این باغ مورد مراقبت و نگهداری قرار گرفته‌اند عبارتند از:

  • پلیکان
  • شترمرغ
  • طوطی ماکائو
  • انواع گوناگون لک لک
  • توکان
  • تورکو
  • قو
  • پنگوئن آفریقایی
  • و …

علاوه بر گونه‌های ذکر شده، یکی از گونه‌های نایاب به نام تمساح پوزه کوتاه نیز در این باغ بزرگ نگهداری می‌شود.

پ.ن: در داخل محوطۀ این باغ بزرگ اتوبس‌هایی قطاری در حال خدمت‌رسانی هستند. این اتوبوس‌های خلاقانه مخصوص گردشگران عزیز طراحی شده‌اند. با وجود این ایدۀ ناب گردشگران عزیز می‌توانند سوار اتوبوس‌هایی قطارمانند شوند و ابتدا به پارک پرندگان و سپس به دلفیناریوم بروند.

  • آدرس: میر مهنا – شهر زیر زمینی کاریز کیش
  • تلفن مشاوره: +۹۸۲۱۲۵۹۱۷۹۵۵

۱۷- اسکلۀ بزرگ تفریحی در جزیرۀ کیش

یکی دیگر از تفریحات غیر آبی در جزیرۀ کیش که البته توانسته است امکانات تفریحات دریایی را نیز فراهم کند و محبوبیتی مثال‌زدنی در میان کیش‌گردان و کیش‌وندان برای خود کسب کند با نام اسکله تفریحی کیش شناخته می‌شود.

این اسکلۀ جذاب و تماشایی که هر ساله در تمام روزهای سال شادی و نشاط را به تعداد بسیار زیادی از مهمانان خود هدیه می‌کند به دستان توانمند متخصصان و مهندسان ایران زمین بنا شده است. روش به کار گرفته شده در ساخت این اسکله با نام روش شمع فلزی به همراه عرشۀ چوبی با چهار فضای اقماری شناخته می‌شود.

اسکلۀ تفریحی کیش در فضایی به طول ۴۳۷ متر و عرض ۱۸ متر احداث شده است. این مجموعه در کل مساحتی در حدود ۱۰ هزار مترمربع را در بر می‌گیرد که خوشبختانه به دلیل رعایت اصول و قواعد مربوطه به هیچ وجه هیچ گونه آسیبی به محیط زیست وارد نکرده و زیستگاه هیچ یک از گونه‌های جانوری ساکن در آن حوالی را تصاحب نکرده است. آن هم در حالی که فرصت غیر قابل تکراری به اهالی ایران زمین و حتی سایر کشورها بخشیده است که با حضور بر فراز این اسکله بتوانند ماهی‌های رنگارنگ ساکن در خلیج فارس را به راحتی و از نزدیک ببینند و شکوه این خلیج نیلگون را با تمام وجود احساس کنند.

اسکله تفریحی کیش انواع و اقسام رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها حتی مراکز خرید و البته تفریحات مهیج را در فضایی رؤیایی جای داده است. برخی از تفریحات جذابی که در اسکلۀ تفریحی کیش ارائه می‌شوند عبارتند از:

  • قایق‌های پدالی
  • قایق‌های پارویی
  • قایق‌های ماهیگیری
  • قایق‌های کف شیشه‌ای
  • سایت غواصی
  • جت اسکی
  • و …

پ.ن: اگر مشتاق هستید در مورد اسکلۀ تفریحی کیش بیشتر بخوانید فقط و فقط کافی است روی لینک زیر کلیک کنید:

اسکله تفریحی کیش سرشار از هیجان و شادی

  • آدرس: –
  • تلفن مشاوره: +۹۸۲۱۲۵۹۱۷۹۵۵

۱۸- پارک ساحلی مرجان در جزیرۀ کیش

یکی دیگر از تفریحات غیر آبی در جزیرۀ کیش که در همسایگی یکی از معروف‌ترین مراکز خرید در جزیرۀ کیش به نام مرکز خرید مرجان کیش واقع شده است با نام پارک ساحلی مرجان شناخته می‌شود. این پارک ساحلی جذاب و تماشایی خلیج نیلگون فارس را به مرکز خرید مرجان پیوند می‌دهد. پارک ساحلی مرجان مناظر آرامبخش و دل‌نوازی را به دیدگان گردشگران عزیز تقدیم می‌کند و همین هدیۀ شگرف سبب می‌شود چه کیش‌وندان و چه کیش‌گردان این قاب رنگین طبیعت را انتخاب و زمان تفریح خود را در این پارگ دلگشا سپری کنند. همچنین در این پارک آلاچیق‌هایی به منظور استراحت مهمانان پارک فراهم آمده است. در واقع در فضای دل‌انگیز این پارک تمام افراد با هر سن و سال و هر سلیقه‌ای می‌توانند به یادماندنی‌ترین دقایق را تجربه کنند و شیرین‌ترین خاطرات را برای خود به تصویر بکشند.

پ.ن اول: هر زمان مهمان پارک ساحلی مرجان بودید حتماً در هنگام غروب به آسمان چشم بدوزید و غروب دل‌نواز خورشید را نظاره‌گر باشید. چون بعید می‌دانم این غروب منحصر به فرد را در جای دیگری نیز بتوانید پیدا کنید. از لحظه لحظۀ حضور در پارک ساحلی مرجان لذت ببرید.

پ.ن دوم: همان طور که اشاره شد پارک ساحلی مرجان در حد فاصل میان خلیج فارس و مرکز خرید مرجان واقع شده است. میزبون پیشنهاد می‌کند مرکز خرید مرجان را نیز از نزدیک ببینید. چون این مرکز خرید یکی از بهترین مراکز خرید در جزیرۀ کیش به شمار می‌رود. علاوه بر این اگر مشتاق هستید در مورد مراکز خرید در جزیرۀ جذاب کیش بیشتر بخوانید فقط و فقط کافی است روی لینک زیر کلیک کنید:

مراکز خرید کیش ؛ جذاب و دیدنی برای گردشگران

  • آدرس: پارک ساحلی مرجان
  • تلفن تماس: +۹۸۲۱۲۵۹۱۷۹۵۵

۱۹- دیدار از نمایشگاه دائمی کیومرث صیاد در جزیرۀ کیش

یکی از جاذبه‌های جذاب سفر دیدار از رویدادهای منحصر به فردی است که در شهر مقصد ممکن است وجود داشته باشد مخصوصاً در حالی که شهر مبدأ از وجود چنین جاذبه‌ای خالی باشد. به این ترتیب بی‌راه نخواهد بود اگر ادعا کنم یکی دیگر از تفریحات غیر آبی در جزیرۀ کیش می‌تواند دیدار از نمایشگاه دائمی کیومرث صیاد در این جزیرۀ دلبرانه باشد. آقای کیومرث صیادی یکی از هنرمندان عصر ما هستند که توانسته‌اند هنرهای اصیل ایرانی از قبیل خطاطی و نقاشی و معرق را با ذوق لطیف و روح شاعرانه در هم بیامیزند و آثاری باشکوه و دل‌نواز خلق کنند. آثار برجسته و هنرمندانۀ ایشان در جزیرۀ کیش که از دیرباز به عنوان مهد فرهنگ و هنر و همچنین واسطۀ میان فرهنگ‌ها و کشورها شناخته می‌شده است در تمام روزهای دل‌انگیز سال دایر است و گردشگران عزیزی که به هنر و دیدار از آثار هنری عشق می‌ورزند می‌توانند لحظات شاد، جذاب و لذت‌بخشی را در این نمایشگاه دائمی سپری کنند.

  • آدرس: –
  • تلفن تماس: +۹۸۲۱۲۵۹۱۷۹۵۵

۲۰- شترسواری در جزیرۀ دلکش کیش

یکی دیگر از تفریحات غیر آبی در جزیرۀ کیش که می‌توان گفت تفریحی منحصر به فرد است با عنوان شترسواری شناخته می‌شود. شترسواری در گذشته‌های خیلی دور یک راه بسیار عالی و مقرون‌ به صرفه و مطمئن برای تجربۀ سفرهای طولانی بود. به صورتی که تاجران باتجربه و ثروتمند با کمک‌گرفتن از شترها بارهای بسیار را از شهرهای دور به شهر و دیار خود منتقل می‌کردند و به این ترتیب عمران و آبادانی و امکانات تازه را به شهر خود هدیه می‌کردند. اما پس از اینکه دانش بشری پیشرفت کرد و وسایل ارتباطی گسترش پیدا کردند استفاده از شتر محدود شد و اهمیت پیشین خودش را از دست داد. در حال حاضر شترسواری مخصوصاً در شهرهای بزرگ و پیشرفته به عنوان وسیله‌ای برای انتقال یا ارتباط استفاده نمی‌شوند بلکه به عنوان تفریح و تجربۀ مفرح و مهیج شترسواری مورد توجه قرار می‌گیرد. این تفریح منحصر به فرد است و جذاب به نظر می‌رسد؛ چون برای ما آدم‌های قرن بیست و یکم فرصت لمس دوران گذشته را به ارمغان می‌آورد. علاوه بر این؛ شاید در میان این همه وسایل پیشرفته، از قبیل انواع ماشین‌های سرعتی یا امکان درنوردیدن آب‌ها چه بر سطح آن‌ها و چه در عمق آن‌ها و حتی فرصت دستیابی به ابرهای آسمان آن هم تنها با سوارشدن بر یکی دیگر از ساخته‌های دست بشر، گذراندن لحظاتی هر چند اندک بر پشت آرام‌ترین، صبورترین و البته حساس‌ترین زادۀ طبیعت بتواند زیباترین خاطرۀ ممکن را ترسیم کند. هر زمان مهمان جزیرۀ کیش بودید از این فرصت ناب استفاده کنید، بر پشت مقیم همیشگی صحراهای درخشان بنشینید، شک نداشته باشید می‌شود از این موجود عزیز آرامش و سکون را آموخت.

  • آدرس: –
  • تلفن مشاوره: +۹۸۲۱۲۵۹۱۷۹۵۵

۲۱- تجربۀ سافاری در جزیرۀ دل‌انگیز کیش

سافاری یا safsri در لغت به معنای سیر و سیاحت در صحرای بزرگ آفریقا است. شاید چون برای سیاحت یا اکتشاف در نقاط مختلف صحرای آفریقا نیاز است که صحراهای وسیع با ماشین‌هایی مخصوص و شاسی بلند طی شوند. در حال حاضر چه در ایران زمین و چه در سایر کشورهای دیگر عنوان تفریح سافاری به تمام تورهایی که به گشت و گذار و سیاحت در صحراها می‌پردازند اطلاق می‌شود. در کشور عزیزمان ایران زیبا یکی از مناطقی که از تفریح جذاب سافاری برخوردار است و با استقبال بسیاری از سوی گردشگران عزیز روبه‌رو بوده، جزیرۀ دل‌نواز کیش است که به عنوان یکی از دلپذیرترین تفریحات غیر آبی در جزیرۀ کیش شناخته می‌شود.

برای تجربۀ سافاری در جزیرۀ کیش خودروهای مخصوصی از قبیل لندرور و تویوتا لندکروز که دو دیفرانسیل و چهار محور دارند در نظر گرفته شده‌اند.

پ.ن: شاید حیرت‌برانگیز باشد اگر بدانید که شتر نیز در سافاری به عنوان یک وسیلۀ نقلیۀ مناسب برای سیر و سیاحت در صحرا هنوز کاربرد دارد و برخی از تورهای سافاری به جای خودروهای مخصوص با امکانات ویژه از شتر سواری می‌گیرند. به عبارتی دیگر توان و تحمل شتر، این موجود عزیز و نازنین، با پیشرفته‌ترین ماشین‌های عصر امروز قابل مقایسه است. البته شاید حتی ارجح باشد.

البته از آنجایی که سرعت و هیجان محبوبیت بیشتری دارد در بیشتر موارد مخصوصاً افراد جوان‌تر برای سافاری ماشین‌های غول‌پیکر و حتی موتورهای سرعتی را انتخاب می‌کنند. در طی این سیر و سیاحت صحرایی افراد شرکت‌کننده در تور سافاری می‌توانند علاوه بر گشت و گذار در دل صحرا از امکاناتی از قبیل رستوران‌های سرپوشیده یا رستوران‌های روباز، به همراه کافی‌شاپ استفاده کنند و تماشاگر صنایع دستی نقاط مختلف ایران زمین در قالب نمایشگاهی سنتی باشند.

۲۲- لذت و هیجان حضور در سینما شش‌بعدی در جزیرۀ دلربای کیش

یکی دیگر از تفریحات غیر آبی در جزیرۀ کیش که از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است و هیجان بسیاری دارد و می‌تواند شادترین لحظات را برای کیش‌گردان عزیز به ارمغان بیاورد حضور در سینما شش‌بعدی است. سینما شش‌بعدی با ابعادی فراتر از تصویر و صدا امکان قرارگرفتن در یک جهان داستانی مهیج را فراهم می‌آورد. فیلم‌ها و تصاویری که برای نمایش در سینماهای شش‌بعدی انتخاب می‌شوند در ژانر اکشن یا وحشت هستند. به این ترتیب هیجان تماشای این فیلم‌ها آن هم با در نظر گرفتن شش بعد بسیار افزایش پیدا می‌کند و بیننده خودش را در ماجرای داستان دخیل احساس می‌کند. به همین دلیل این تجربۀ مهیج برای کودکان که روحی لطیف و حساس دارند یا افرادی که به بیماری قلبی مبتلا هستند ممنوع اعلام شده است. اما برای سایر افراد حضور در سینمای شش‌بعدی می‌تواند بسیار جذاب، مهیج و سرشار از شادابی و نشاط باشد.

آدرس: اسكله تفريحي جديد، جنب رستوران توتي فروتي

۲۳- اسب‌سواری یا سوارکاری در جزیرۀ بی‌همتای کیش

یکی دیگر از تفریحات غیر آبی در جزیرۀ کیش، که بسیار دلبرانه و وسوسه‌برانگیز به نظر می‌رسد، امکان اسب‌سواری یا سوارکاری در این جزیرۀ سرشار از شگفتی است. شاید در خیلی از مقاصد سفر امکان چنین تجربۀ نابی وجود نداشته باشد اما در جزیرۀ کیش پیست مخصوصی برای سوارکاری در نظر گرفته شده است که تورهایی تفریحی در آن برگزار می‌شود. در این پیست‌های مخصوص تورهای تفریحی آموزش‌های لازم ارائه می‌شود که با اسفاده از آن، کیش‌گردان عزیز می‌توانند بر بهترین اسب‌های اصیل سوار شوند و حتی از روی موانع پرش بزنند. البته بدون شک سوارکاری و مخصوصاً اجرای حرکات نمایشی از قبیل پرش از روی موانع مختلف به آموزش و بیش از آن به تمرین و زمان احتیاج دارد. اما به هر حال این تجربه، تفریحی بسیار جذاب و منحصر به فرد به نظر می‌رسد. تفریحی که شاید تنها مختص به جزیرۀ دلبرانۀ کیش باشد و تنها در روزهای آرام و دلکش سفر به این جزیرۀ ناب و تماشایی فرصتش مهیا شود. بنابراین بی‌راه نخواهد بود اگر میزبون پیشنهاد کند که در روزهای سرشار از زیبایی سفر خود به جزیرۀ کیش حتماً و حتماً سوارکار شوید.

۲۴- بولینگ مریم در جزیرۀ کیش

یکی دیگر از تفریحات جذاب و منحصر به فرد که یکی از بهترین و پیشرفته‌ترین سالن‌های ورزشی و تفریحی در نوع خود به شمار می‌رود با نام بولینگ مریم شناخته می‌شود. این مجموعۀ جذاب در همسایگی اسکلۀ بزرگ تفریحی کیش واقع شده است. همچنین شاید جالب باشد بدانید که در این مجموعه نه تنها بهترین امکانات برای تجربۀ بولینگ فراهم آمده است بلکه انواع و اقسام میزهای بیلیارد از قبیل ایت بال/ اسنوكر، پیرامیت، به همراه لوازم بدنسازی، و دنیای بازی، به سونا، رستوران و كافی‌شاپ، گیم‌نت و كافی‌نت نیز مجهز است. به عبارتی دیگر می‌توان ادعا کرد یکی از لذت‌بخش‌ترین و منحصر به فردترین تفریحات غیر آبی در جزیرۀ کیش که می‌تواند شیرین‌ترین لحظات را بسازد و جذاب‌ترین خاطرات را ترسیم کند مجموعۀ تفریحی و ورزشی و گردشگری بولینگ مریم خواهد بود. این مجموعه برای کیش‌گردان عزیز امکانات استفاده از مجموعه را ایجاد کرده است. به این ترتیب حتی اگر در ورزش‌های ارائه شده حرفه‌ای و ماهر نباشید نیز باز هم می‌توانید به صورت تفریحی تمام آن‌ها را تجربه کنید و از لحظات سفر خود به جزیرۀ کیش لذت ببرید. این مجموعۀ تفریحی ناب در جزیرۀ کیش در خیابان سنایی در بلوار اسکله تفریحی واقع شده است.

۲۵- تجربۀ پینت بال در جزیرۀ کیش

یکی دیگر از تفریحات غیر آبی در جزیرۀ کیش که سرشار از هیجان است و به نوعی می‌توان گفت یک تفریح استراتژیک به شمار می‌رود با نام پینت بال شناخته می‌شود. در این تفریح مهیج افراد شرکت‌کننده لباس رزم بر تن می‌پوشند و اسلحه به دست می‌گیرند. اسلحه‌هایی که در آن تیر وجود ندارد و به جای تیر و گلوله با رنگ‌های شادی مثل زرد و قرمز و سبز و نارنجی پر شده است. در این بازی هیجان‌انگیز که تلفیقی جذاب از ورزش دو میدانی و تیراندازی محسوب می‌شود، لازم است افراد به طوری که گویی در میدان جنگ قرار گرفته‌اند از افراد دیگر فرار کنند و با سنجیدن شرایط موجود به سمت آن‌ها شلیک کنند. شلیکی که نتیجۀ آن رنگی‌شدن است. در انتهای این تفریح مهیج افراد شرکت‌کنندۀ بازی را در حالی خواهید دید که از سر تا به پا غرق در رنگ‌های شاد و چشم‌نواز هستند و آنقدر خندیده‌اند و از تفریح لذت برده‌اند که بی‌اندازه احساس گرسنگی می‌کنند و احتمالاً خواهند گفت که می‌توانند بزرگترین ظرف غذا را نوش جان کنند.

پ.ن: در سفر خود به جزیرۀ کیش حتماً این تفریح جذاب و مهیج و نشاط‌آور را تجربه کنید. چون بی‌نظیر است.

۲۶- تجربۀ بانجی جامپینگ در جزیرۀ کیش

یکی دیگر از تفریحات غیر آبی در جزیرۀ کیش که از هیجان و محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است با نام بانجی جامپینگ شناخته مکی‌شود. این تفریح مهیج و لذت‌بخش امکان پرش یا سقوط آزاد را از ارتفاع ۴۰ متری فراهم می‌آورد. اما از آنجایی که بانجی جامپینگ هیجان بسیار زیادی را به فرد وارد می‌کند لازم است پیش از تجربۀ آن اصولی رعایت شود. میزبون برای مراقبت از سلامتی شما یاران جان، برخی از مهمترین شرایط تجربۀ بانجی جامپینگ هیجان‌انگیز را در این قسمت از مقاله قرار داده است.

برای تجربۀ بانجی جامپینگ لازم است:

  1. وزن شما بین ۳۵ تا ۹۵ کیلوگرم باشد.
  2. به مسائلی از قبیل دیسک یا آرتروز یا بیماری‌های قلبی مبتلا نباشید.
  3. از لحاظ فیزیکی از سلامت کامل برخوردار باشید.
  4. از مواد مخدر یا مواد محرک استفاده نکرده باشید.
  5. اگر پیش از این عمل جراحی انجام داده‌ای حتماً مسئول مربوطه را مطلع کنید.
  6. کفش مناسب پوشیده باشید.

پ.ن اول: افرادی که مشتاق هستند بانجی جامپینگ را تجربه کنند باید بیش از ۱۴ سال سن داشته باشند. همچنین افراد بین ۱۴ تا ۱۸ سال لازم است همراه والدین خود به ایستگاه پرش بانجی جامپینگ مراجعه کنند.

پ.ن دوم: خوشبختانه امکان تجربۀ تفریح هیجان‌انگیز بانجی جامپینگ هم برای آقایان و هم برای بانوان فراهم شده است. همچنین این تفریح مهیج از پوشش بیمه برخوردار است و تا حد امکان تمام شرایط و اصول ایمنی رعایت شده است. به این ترتیب جای هیچ‌گونه نگرانی نخواهد بود. اما به هر روی، جانب احتیاط را نباید رها کرد. ضمن اینکه بهترین فردی که می‌تواند از شما مراقبت کند خودتان هستید. اگر احساس می‌کنید این میزان از هیجان برای جسم یا روح شما مناسب نخواهد بود بهتر است به سراغ سایر تفریحات لذت‌بخش در این جزیرۀ سرشار از تفریح و هزاررنگ بروید.

۲۷- تجربۀ پاراگلایدر در جزیرۀ کیش

یکی دیگر از تفریحات غیر آبی در جزیرۀ کیش که بسیار جذاب و حیرت‌برانگیز به شمار می‌رود با نام پاراگلایدر شناخته می‌شود. پاراگلایدر در جزیرۀ کیش می‌تواند امکان تجربۀ پرواز در آسمان آبی و آرام، بر فراز آبی نیلگون خلیج فارس را فراهم بیاورد. خوشبختانه این تفریح دلبرانه نیازی به آموزش خاصی ندارد. بنابراین برای حضور در میان ابرها، و در دل آسمان، فقط و فقط لازم است به جزیرۀ تماشایی کیش سفر کنید و سپس به ایستگاه مربوط به تفریح مهیج پاراگلایدر مراجعه کنید.

پاراگلایدر در جزیرۀ کیش شامل پاراموتور یا پاراترایک یا گلایدر موتوردار می‌شود. به عبارتی دیگر باید اضافه کنم که پاراگلایدر در جزیرۀ کیش به موتور مجهز است و صرفاً با هدف تفریح مورد توجه قرار گرفته است. با این تمهید، ورزش دشوار و تخصصی پاراگلایدر به تفریحی لذت‌بخش و همگانی تبدیل شده است که تمام اعضای خانواده می‌توانند آن را تجربه کنند و از این تجربۀ ناب لذت ببرند.

پ.ن: میزبون پیشنهاد می‌کند پاراگلایدر را در جزیرۀ کیش به صورت خانوادگی تجربه کنید. چون این تفریح لذت‌بخش برای تمام افراد در تمام سنین مناسب است. به این ترتیب حتی کودکان نیز می‌توانند در کنار مادر و پدر روی صندلی راحت پاراگلایدر بنشینند و پرواز در اوج آسمان را در نهایت آسودگی و امنیت تجربه کنند.

پ.ن: اگر مشتاق هستید در مورد تفریح جذاب و غیر آبی و آسمانی پاراگلایدر در جزیرۀ کیش بیشتر بخوانید فقط و فقط کافی است روی لینک زیر کلیک کنید:

پاراگلایدر در جزیرۀ کیش ؛ تفریحی مهیج و پرنشاط

۲۸- تجربۀ حضور در کافه یخی در جزیرۀ کیش

یکی دیگر از ناب‌ترین و جذاب‌ترین و آرامش‌بخش‌ترین تفریحات غیر آبی در جزیرۀ کیش امکان حضور در کافه یخی در این جزیرۀ بی‌همتا، مدرن و سرشار از خلاقیت است. شاید جالب باشد بدانید که در کافه یخی همیشه دمای هوا منهای ۱۰ درجۀ سانتی‌گراد است. شاید بتوان گفت حضور در یک قصر یخی، در جزیره‌ای که در تمام سال گرم است و همیشه با گرما شناخته می‌شود؛ بسیار حیرت‌برانگیز و جالب توجه به نظر می‌رسد. همچنین از آنجایی که چه مردم محلی و چه گردشگران عزیز به سرما در این جزیرۀ دلبرانه عادت ندارند، پیش از ورود به داخل کافی‌شاپ به مهمانان لباس گرم داده می‌شود تا بپوشند. با این تمهید در کنار انواع و اقسام تفریحات مهیجی که در جزیرۀ کیش فراهم آمده است کافه یخی با سرمای منهای ده درجه‌ای توانسته است فضایی سرشار از آرامش را برای آن دسته از گردشگرانی فراهم بیاورد که ترجیح می‌دهند حتی در هنگام تفریح و در زمان فراغت نیز با آرامش همراه باشند. البته به نظر می‌رسد تمام افراد، حتی آن دسته از افرادی که به جنب‌وجوش و هیجان علاقه دارند نیز پس از تجربۀ تفریحات مهیج مشتاق باشند که زمانی را در یک کافۀ یخی چشم‌نواز سپری کنند. کافۀ یخی در جزیرۀ کیش به بهترین شکل ممکن توانسته است فضای یخ‌بندان در مناطق سردخیز را در جزیرۀ گرم و دلنواز کیش مهیا کند.

۲۹- تجربۀ دلپذیر تور هندورابی در جزیرۀ کیش

یکی دیگر از تفریحات غیر آبی در جزیرۀ کیش دیدار از جزیرۀ هندورابی است. این جزیرۀ دلبرانه که در فاصلۀ اندکی از جزیرۀ کیش قرار دارد قابل سکونت نیست. اما از جاذبه‌های طبیعی منحصر به فردی برخوردار است. شاید بتوان گفت امکان سفر مستقیم به جزیرۀ هندورابی وجود ندارد. به همین دلیل این جزیرۀ جذاب و تماشایی به عنوان یکی از جاهای دیدنی در جزیرۀ کیش معرفی می‌شود. بر همین اساس تورهای تفریحی و گردشگری یک روزه یا حتی نیم روزه در جزیرۀ کیش فعال هستند که گردشگران مشتاق و عشاق طبیعت می‌توانند با این تورها همراه شوند و به دیدار از جزیرۀ هندورابی بروند. میزبون پیشنهاد می‌کند هر زمان به جزیرۀ جذاب و منحصر به فرد کیش سفر کردید حتماً زمانی را نیز به جزیرۀ هندورابی اختصاص دهید تا از زیبایی و شکوه غیر قابل وصف این جزیرۀ بی‌همتا نیز بهره‌مند شوید.

پ.ن اول: در جزیرۀ جذاب و تماشایی هندورابی نیز برخی از تفریحات دریایی و صحرایی را می‌توانید تجربه کنید. تفریحات دریایی و صحرایی فعال در جزیرۀ دلکش و نیلگون هندورابی عبارتند از:

  • موتورسواری که موتورهایی بزرگ با ۴ چرخ در اختیار گردشگران عزیز قرار می‌گیرد و می‌توانند با آن موتور بزرگ در دور جزیره به گشت و گذار بپردازند.
  • جت اسکی که یک تفریح دریایی مهیج و بی‌نظیر است.
  • سافاری که یک تفریح صحرایی بسیار محبوب و پرطرفدار و پرهیجان است.
  • غواصی که یک تفریح دریایی خاص، ناب و منحصر به فرد به شمار می‌رود و دنیایی متفاوت را برای گردشگران عزیز به ارمغان خواهد آورد.
  • بنانا سواری که یک تفریح دریایی ناب و دلپذیر اما با میزان پایینی از هیجان است و به همین دلیل برای بازۀ وسیع‌تری از افراد قابل تجربه است.

پ.ن دوم: اگر مشتاق هستید در مورد جزیرۀ هندورابی بیشتر بخوانید فقط و فقط کافی است روی لینک زیر کلیک کنید:

هر آن‌چه که باید درباره جزیره هندورابی بدانید

۳۰- تجربۀ حضور در کنسرت‌ها و جشنواره‌ها در جزیرۀ کیش

یکی دیگر از تفریحات غیر آبی در جزیرۀ کیش امکان حضور در کنسرت‌ها یا جشنواره‌هایی است که هر ساله در این جزیرۀ بی‌همتا با مناسبت‌های گوناگون برگزار می‌شود. شاید در تمام شهرها با تنوع بسیاری که در جزیرۀ کیش به چشم می‌خورد کنسرت‌ها فعال نباشند. اما در جزیرۀ کیش در هر فصل از سال، چندین و چند کنسرت و جشنواره با موضوعات مختلف و با سبک‌های متفاوت برگزار می‌شود. می‌خواهم بگویم اگر برای تجربۀ کنسرت جزیرۀ کیش را انتخاب کنید حق انتخاب خواهید داشت و می‌توانید از میان تعداد قابل توجهی از خوانندگان محبوب و مطرح که در آن بازۀ زمانی کنسرت برگزار می‌کنند خوانندۀ محبوب خودتان را یا دست کم سبک موسیقی مورد علاقۀ خودتان را انتخاب کنید و لحظات لذت‌بخشی را در این جزیرۀ بی‌نظیر سپری کنید. همچنین در کنار کنسرت‌ها، جشنواره‌ها نیز در این جزیره به صورت قابل توجهی فعال هستند. جشنواره‌ها در هر دوره از سال با موضوع متفاوتی ظاهر می‌شوند. برای مثال در جشنوارۀ غذاهای دریایی، انواع و اقسام غذاهای دریایی به دست سرشناس‌ترین سرآشپزهای دنیا طبخ می‌شوند و در معرض نمایش قرار می‌گیرند. علاوه بر کنسرت‌ها و جشنواره‌ها سایر برنامه‌های زنده نیز در جزیرۀ کیش برگزار می‌شوند. در واقع در این جزیرۀ هزاررنگ، انواع و اقسام تفریحات ناب، برای انواع و اقسام سلایق خاص مهیا شده است. گردشگران عزیزی که جزیرۀ کیش را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند می‌توانند آزادانه و با فراغ خاطر تفریح مناسب و مخصوص به خودشان را از میان تعداد بسیار زیاد انتخاب‌هایی که پیش رو دارند انتخاب کنند و به این ترتیب در جزیرۀ دلکش کیش بهترین لحظه‌ها را برای خود رقم بزنند. لحظه‌هایی که شاید خودشان خیلی راحت سپری شوند اما ردپایی که از خود در ذهن ما آدم‌ها بر جا می‌گذارند تا آخر عمر همراهمان خواهند بود. پس، بنابراین، میزبون پیشنهاد می‌کند همین حالا، همین لحظه را زیبا ترسیم کنید تا یادآوری آن همیشه لذت‌بخش باشد و انرژی ببخشد و هرگز موجب ملال یا افسوس یا حسرت یا غم نشود.

۳۱_ تجربه حضور در معمای اتاق فرار

اتاق فرار کیش

هیجان، ترس در شرایطی که می‌دانید در یک جایی گیر افتاده‌اید بسیار زیاد خواهد بود. اتاق فرار همان جایی است که می‌توانید همه این حس‌ها را با هم تجربه کنید. اتاق فرار کیش یا اسکیپ روم یکی از تفریحات غیر آبی کیش است که هیجان آن را می‌توانید با دیگر اعضای خانواده خود تقسیم کنید. این بازی مخصوص بزرگسالان بوده و باید برای خروج از اتاقی که در آن گیر افتاده‌اید، به کمک هم تیمی‌های خود یک سری معما را حل کنید. فرصت در این بازی محدود بوده و تنها ۱ ساعت زمان دارید.

اگر می‌خواهید در این بازی شرکت کنید، می‌توانید یکی از این دو اتاق فرار را در جزیره کیش امتحان کنید.

  • اتاق فرار پارک آبی با داستان گنجینه سرزمین گمشده
  • اتاق فرار دیپلمات با داستان فرار از اتاق ۱۹۵ تیمارستان

آدرس اتاق فرار کیش – سفین

تجربۀ تفریحات غیر آبی در سفر به جزیرۀ کیش

سفر به جزیرۀ کیش همیشه نماد و نمود شیرین‌ترین سفرها بوده، هست و بدون شک، خواهد بود. اما همیشه ممکن است مسائلی در زندگی و همچنین در روزهای سفر اتفاق بیفتند که مانع خوش‌گذرانی و لذت‌بردن از سفر بشوند. یکی از این مسائل ممکن است موانعی هر چند زودگذر باشند که حتی برای دوران کوتاهی اجازۀ حضور در آب را نخواهند داد. از من می‌پرسید در هیچ شرایطی نباید شیرینی لحظه‌های زودگذر را به راحتی از دست بدهید. در چنین شرایطی فقط و فقط کافی است به شرایط خاصی که برای شما پیش آمده است احترام بگذارید و موافق با شرایط پیش آمده از لحظات خود لذت ببرید. می‌پرسید چطور؟ خب به عنوان مثال فرض می‌کنیم در سفر به جزیرۀ کیش یکی از گردشگران مشتاق به سفر, با اجاره سوئیت در کیش برای چند روز محدود اقامت دارد. از قضا برای این گردشگر عزیز امکان تجربۀ هیچ یک از تفریحات آبی وجود نداشته باشد. یا به دلیل هیجان بالای این تفریحات، یا شرایط خاصی که سبب می‌شود این گردشگر عزیز نتواند به آب وارد شود. درست در همین شرایط است که گردشگر عزیز مورد نظر می‌تواند برود به سمت تفریحات غیر آبی. البته افرادی که تفریحات آبی در جزیرۀ کیش را تجربه کرده باشند هم می‌توانند به تجربۀ تفریحات غیر آبی در جزیرۀ کیش بپردازند.

پ.ن: اگر مشتاق هستید در مورد تفریحات آبی در جزیرۀ کیش بیشتر بخوانید فقط و فقط کافی است روی لینک زیر کلیک کنید:

تفریحات آبی مهیج در جزیرۀ زیبا و بی‌نظیر کیش

در هر صورت از هر دسته‌ای که هستید میزبون بهترین و شیرین‌ترین لحظات را در جزیرۀ کیش برای شما یاران جان آرزومند است…

سفر به جزیرۀ کیش به سلامت …

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید