تفریحات آبی کیش؛ اگر به غواصی علاقه دارید این متن را بخوانید!(خواندن 7 دقیقه)

غواصی در کیش
غواصی در کیش

تفریحات آبی کیش، خود یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این جزیرۀ زیبا محسوب می‌شوند. حضور در پهنۀ وسیع خلیج فارس، تفریحات پر هیجانی که کمتر در دیگر شهرها شاهدش هستیم، همه و همه باعث می‌شوند کیش، بیش از پیش مورد استقبال گردشگران قرار بگیرد. خیلی از ما در شهرهای مرکزی ایران ساکن هستیم و به آب‌های درخشان آبی و جاری دسترسی نداریم. در ضمن اهالی ساکن در مناطق ساحلی نیز برای ورود به اعماق آب‌ها به امکانات و آموزش نیاز دارند. پس با این احتساب حضور در اعماق آب‌ها برای همۀ ما جذاب و وسوسه بر انگیز است. یکی از جالب‌ترین این تفریحات، غواصی است. جالب است بدانید که امکان این تجربۀ ناب برای تمام ما که کنجکاویم از دنیای زیر آب با خبر باشیم فراهم شده است. اگر شما هم به غواصی علاقه‌مند هستید با میزبون همراه باشید.

غواصی

در اعماق آب‌های نیلگون خلیج فارس، دنیای عظیمی در جریان است. این دنیای عظیم و رنگارنگ برای ما انسان‌ها که در خشکی زندگی می‌کنیم و مخصوصاً اهالی ساکن در مرکز ایران که با دریا ارتباط ندارند بسیار مهیج و شگفت انگیز است. خوشبختانه در کیش امکان غواصی برای گردشگران کنجکاو و پر شور مهیاست. امکانات مهیا شده برای غواصی در کیش متعددند در ادامه به انواع این امکانات اشاره خواهد شد:

غواصی در کیش
غواصی در کیش

اسنورکلینگ نوعی غواصی سطحی است. این نوع غواصی به وسیلۀ ماسک غواصی، لوله تنفسی و باله‌های غواصی انجام می‌شود. نایت دایو غواصی در شب است. در این نوع غواصی، دنیای زیر آب را با جلوه‌ای تازه تجربه می‌کنید. عکاسی ماکرو امکانی دیگر است که برای گردشگران عزیز فراهم شده است. با به کار گیری این تکنولوژی شما می‌توانید از سوژه‌های کوچک موجود در خلیج عکس بگیرید. گردشگران با اجاره خانه محلی در کیش به این جزیرۀ پر جاذبه سفر می‌کنند و از امکانات منحصر به فرد آن استفاده می‌کنند. برای شما هم امکان چنین تجربه ای فراهم است. کافی است راهی سفر شوید.

هزینۀ غواصی در خلیج فارس ۷۵۰۰۰ تومان است. که شامل ۴۰ دقیقه آموزش و ۲۰ دقیقه حضور در آب می‌شود.

قوانینی که برای غواصی باید رعایت کنید:

خوشبختانه برای غواصی در جزیرۀ کیش نیازی نیست که شنا بلد باشید. این طوری همۀ افراد شانس تجربۀ این اتفاق تازه را دارند. البته افرادی که به بیماری قلبی، فشار خون یا آسیب‌های ستون فقرات مبتلا هستند برای حفظ سلامتی خودشان باید حتماً مسئول مربوطه را از این مسأله آگاه کنند.

غواصی در کیش
غواصی در کیش

امتیاز دیگری که برای گردشگران عزیز در جزیرۀ کیش لحاظ شده است، آموزش است. ممکن است خیلی از افراد برای غواصی آموزش ندیده باشند، اما هیچ جای نگرانی نیست، چون به مدت ۴۰ دقیقه آموزش صورت می‌گیرد. برای حفظ امنیت کامل تمام جزئیات را با دقت کامل دنبال کنید. در ضمن تجهیزات غواصی در کلوپ‌های دریایی ارائه می‌شود که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

معرفی برخی از سایت‌های غواصیِ جزیرۀ کیش 

کلوپ‌های دریایی با توجه به شرایط فردی و عمومی، شما را به سایت‌های متنوعی که در کیش وجود دارد راهنمایی می‌کنند. میزبون در ادامه به معرفی این سایت‌ها می‌پردازد تا هنگام تصمیم‌گیری آگاهانه‌تر انتخاب کنید.

بیگ کورال و ژوراسیک پارک

غواصی در کیش
غواصی در کیش

اگر به اسنورکلینگ، نایت دایو و عکاسی ماکرو، علاقه مند هستید. این سایت برای شما انتخاب مناسبی است. چون در این دو سایت شما می‌توانید  جراح، دخترناخدا، هامور، جاش، ساردین، باراکودا، تون، اژدرماهی، موری ایل، استون فیش، اسکورپیون، دلقک و ریف شارک، سفره ماهیان، انواع لابستر و لاک‌پشت‌های پوزه عقابی و پشت سبز، مرجان‌های طبقاتی و مغزی، انواعی از سافت کورال و … را ببینید. لازم است بدانید، عمق این دو سایت به هنگام مد کامل به بیش از ۶ تا ۸ متر و هنگام جزر کامل به کمتر از ۵ متر می رسد.

ساترن کرک

غواصی در کیش
غواصی در کیش

این سایت کمی متفاوت است و برای غواصی حرفه‌ای مناسب است. نام دیگر ساترن کرک، شکاف جنوبی است. این سایت در فاصله‌ای دورتر از سایر امکانات و دیدنی‌های جزیرۀ کیش قرار گرفته است. این سایت، همان طور که از نامش پیداست، از شکافی تشکیل شده که ۲۲ متر عمق دارد. دسترسی به این سایت فقط با قایق و با استفاده از مراکز غواصی در سطح جزیره کیش امکان پذیر است. به همین دلیل کمتر گردشگران به سراغ این سایت می‌روند. در ساترن کرک، می‌توانید دسته‌های بزرگ باراکودا، بلک تیپ و خفاش ماهیان را ببینید.

کشتی داما

دنیای رنگی در اعماق آب‌ها
دنیای رنگی در اعماق آب‌ها

این سایت که برای غواصی مبتدی و حرفه‌ای مناسب است، در حوالی یک کشتی باربری سنگالی قرار گرفته است. این کشتی در عمق ۳۳ متری آب‌های جنوب شرقی کیش لنگر انداخته است. اگر به عکاسی در عمق خلیج فارس علاقه دارید، به سراغ پروانۀ کشتی بروید. پروانه کشتی که در عمق ۳۰ متری قرار دارد، برای عکاسی بسیار جذاب است. در این سایت می‌توانید خفاش ماهیان، باراکودا، انواع سنگسر، سرخو، اژدرماهیان و … را ببینید.

کلبه هور

غواصی در کیش
غواصی در کیش

کلبۀ هور نیز برای غواصان مبتدی و حرفه‌ای مناسب است. این سایت در غربی‌ترین دماغه جزیره کیش واقع شده است.  از طریق ساحل کوچک جنوب سایت و یا از طریق پرتگاه صخره‌ای غرب آن می‌توانید به کلبه هور وارد شوید. بستر این سایت صخره‌ای است. در این سایت می‌توانید هامور، سرخو، سنگسر، انواع صدف‌ها و لاکپشت‌ها، غاری کوچک به طول ۵ متر و ….را ببینید.

کشتی یونانی

غواصی در کیش
غواصی در کیش

این سایت برای اسنورکلینگ، غواصی حرفه‌ای مناسب است. همچنین در هنگام نامساعدبودن هوا و وزش بادهای شرقی این سایت به علاقه‌مندان غواصی توصیه می‌شود. تا عمق ۴ تا ۵ متری آب را می‌توانید با استفاده از اسنورکلینگ مشاهده کنید. عمق آب در قسمت پروانه کشتی حدود ۸ متر است. این عمق برای غواصان مبتدی مناسب نیست. بهتر است فقط غواصان حرفه‌ای و متخصصان کشتی‌های غرق شده از این قسمت بازدید کنند.

سایت سمبارون

غواصی در کیش
غواصی در کیش

در غرب جزیره کیش و مابین جزیره کیش و هندورابی سایتی مرجانی وجود دارد. این سایت که برای اسنورکلینگ، غواصی حرفه‌ای، نایت دایو مناسب است، با عنوان سایت سمبارون شناخته می‌شود. برای دسترسی به این سایت می‌توانید از قایق‌های بندرگاه کیش استفاده کنید. همچنین، بازگشت از بندرگاه هندورابی امکان پذیر است. سایت سمبارون با کیش ۱۰ کیلومتر و با هندورابی ۷ کیلومتر فاصله دارد. عمق این سایت به ۱۰ تا ۱۲ متر می‌رسد.

دشت ستاره‌ها

جزیره کیش همیشه برای کسانی که عاشق کشف کردن هستند، حرفی برای گفتن دارد. دشت ستاره‌ها یکی از هیجان انگیزترین سایت‌های غواصی است که در جنوب جزیره کیش قرار گرفته است. این منطقه کمی دور است به همین دلیل افراد کمی به آنجا مراجعه می‌کنند. اما هنوزهم هستند کسانی که عاشق دیدن مکان‌هایی هستند که بکر و دست نخورده است. بستر شنی این بخش در عمق ۱۶ متری خود پذیرای ستاره‌های دریایی است. همچنین بسیاری از گونه‌های جانوری دیگری مانند: دسته های جاش، انواع سفره ماهیان، لاک پشت، شیر ماهی و برخی اوقات کوسه‌های بلک تیپ  نیز در این بخش آب جولان می‌دهند.

کشتی خرما

در جنوب جزیره و درست رو به روی پارک آبی و در نزدیکی سایت ساترن کرک، کشتی باری کوچکی غرق شده است. بار کشتی خرما بود به همین دلیل به آن کشتی خرما می‌گویند. این کشتی در زمان جز و مد به زیر آب رفته و دوباره پدیدار می‌شود. همین آن را بستری برای توتیاهای کوچک و شن‌های دریا کرده است. آبزیانی مانند: ملوان ماهی، هامور، سرخو، انواع پروانه ماهیان، انواع فرشته ماهیان، گیش، نودی برانچ و انواع صدف ها هیجان غواضی برای شما را بیش از پیش افزایش می‌دهند.

پیشینۀ کیش:

جزیرۀ کیش؛ مرکز توریستی گردشگری بین‌المللی

لذت غواصی در جزیرۀ کیش

از جمله تفریحات ناب که مختص به جزیره کیش است، غواصی است. خوشبختانه امروزه در کشور ایران این امکان برای گردشگران وجود دارد و برای تجربۀ این اتفاق نادر نیازی به سفر به خارج از کشور نیست. شما می‌توانید با یک سفر داخلی که نسبت به سفرهای خارجی هم هزینۀ کمتری را در پی دارد و هم زمان کمتری را شامل می‌شود غواصی را تجربه کنید. بسیاری از ما این روزها مدام درگیر کارهای روزانه و وظایف شغلی خود هستیم و نمی‌توانیم برای سفر زمان زیادی را در نظر بگیریم. پس بهترین انتخاب یک سفر داخلی بی‌نظیر و پر جاذبه و مهیج است. جزیرۀ کیش این امکان را برای گردشگران فراهم کرده است.

جاهای دیدنی کیش و همچنین تفریحات جالب و مهیجی که در این جزیرۀ بی همتا فراهم شده‌اند، نه تنها گردشگران داخلی، بلکه گردشگران خارجی بسیاری را به خود جلب می‌کنند. اگر دوست دارید در مورد تفریحات آبی جزیره کیش بیشتر بدانید می‌توانید به مجلۀ گردشگری میزبون مراجعه کنید.

میزبون برای شما سفری آگاهانه و دلپذیر را آرزو دارد. 

سفر خوش.

2 دیدگاه‌ها

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید