اقامتگاه لوله ای عسلویه در دهکده گردشگری پازارلند شیرینو(خواندن 7 دقیقه)

دهکده گردشگری پازارلند

یکی از بزرگ‌ترین، زیباترین و مجهزترین دهکده‌های گردشگری دریایی در جنوب ایران، دهکده گردشگری پازارلند شیرینو است. بسیاری از افراد با شنیدن اسم عسلویه تنها به یاد پتروشیمی و پالایشگاه‌ها در این منطقه می‌افتند ولی این دهکده گردشگری واقع در عسلویه محیطی جذاب و مناسب برای گذراندن اوقاتی خوش در کنار دریای خلیج فارس است. در این مقاله با معرفی دهکده گردشگری پازارلند شیرینو، خاص‌ترین دهکده گردشگری در ایران و اقامتگاه لوله‌ای موجود در آن با ما همراه باشید.

معرفی دهکده گردشگری پازارلند شیرینو

دهکده گردشگری پازارلند در ابتدا تنها برای کارکنان و کارمندان صنایع گاز و پتروشیمی عسلویه راه‌اندازی شد ولی رفته رفته با گسترش بیشتر و اضافه کردن امکانات متعدد، به دهکده گردشگری امروزی برای استفاده عموم تبدیل شد. پازارلند مساحتی برابر با ۲۰ هکتار دارد و در سواحل منطقه‌ای به نام شیرینو قرار دارد. از آن جایی که سفر به این دهکده گردشگری در مقایسه با جزیره‌های مطرح جنوب ایران مانند کیش و قشم پایین‌تر است موجب استقبال بیشتر مردم در این روزها شده است. در این دهکده مجموعه‌ای از مراکز تفریحی، تجاری، توریستی و اقامتی گرد هم آمده‌اند و همین مزیت موجب شده مسافران سفری بی‌دردسر و در آرامش را سپری کنند.

دهکده پازارلند در استان بوشهر و در سواحل دریای شیرینو قرار داشته و در بین دو بندر کنگان و عسلویه قرار دارد. فاصله پارازلند تا عسلویه ۲۰ کیلومتر و تا کنگان ۵۰ کیلومتر است. برای رفتن به این منطقه می‌توانید خود را با هواپیما به فرودگاه عسلویه رسانده و سپس با استفاده از تاکسی‌های موجود در فرودگاه به سمت پارازلند بروید. راه هوایی دیگری برای رفتن به پارازلند وجود دارد که از سمت شهر لامرد استان فارس میسر است. از فرودگاه لامرد با استفاده از تاکسی‌های فرودگاه می‌توانید پس از طی کردن مسافتی برابر با ۱۰۰ کیلومتر خود را به پارازلند برسانید. گفتنی است در صورتی که می‌خواهید به وسیله ماشین شخصی و به صورت زمینی سفر کنید، نگرانی از بابت مسیر نخواهید داشت زیرا به دلیل موقعیت خاص و ویژه عسلویه مسیرهای رسیدن به این منطقه تقریبا هموار و خوب است.

امکانات تفریحی دهکده پازارلند

در دهکده گردشگری پازارلند خاص امکانات تفریحی متعددی وجود دارد.

بر روی خشکی می‌توانید از شهربازی، سیرک، سینمای چندبعدی، پینت بال، باغ پرندگان، اتاق‌های ماساژ، فوتبال دستی‌های انسانی، تفریحات ورزشی مانند بیلیارد، استخر، زمین بازی تنیس و سالن مجهز بدن سازی و … استفاده کنید. هر کدام از این بخش‌ها می‌توانند تجربه‌ی سفری متفاوت را برای مسافران به ارمغان بیاورند.

از تفریحات دریایی این دهکده گردشگری می‌توان به غواصی به کمک مربیان مجرب و کارآزموده، بازدید از ماهی‌ها و مرجان‌های موجود در خلیح زیبای فارس، جت اسکی، پاراسل، قایق سواری، دوچرخه دریایی، کایاک‌های یک نفره و دو نفره، رولر، تراکتور دریایی و قایق خانواده اشاره کرد. به بیان دیگر هر نوع تفریحی که در دریا بتوان انجام داد را در این دهکده می‌توانید پیدا کنید.

رستوران‌ها و چایخانه سنتی پازارلند

مهمانان در دهکده گردشگری پازارلند شیرینو نگرانی از بابت خورد و خوراک نخواهند داشت زیرا در این دهکده انواع مختلفی از رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها با منوهای مختلف و قیمت‌های متفاوت موجود است. رستوران‌های موجود در پازارلند دارای انواع غذاهای دریایی، فست فود، غذاهای سنتی جنوب و غذاهای ایرانی است که تجربه‌ای لذت‌بخش و خوشمزه را برای مهمانان دهکده به ارمغان می‌آورند. چایخانه سنتی پازابند انواع مختلفی از دم‌نوش‌ها را در اختیار مراجعه‌کنندگان قرار می‌دهد. گفتنی است مسافران می‌توانند از رستوران هتل پازارگاد تمامی وعده‌های غذایی را به صورت VIP دریافت کنند.

بهترین زمان برای سفر به دهکده پازارلند چه زمانی است؟

از آن جایی که این منطقه در نزدیکی دریا واقع شده در روزهای گرم سال آب و هوای شرجی و مرطوبی دارد. از این رو بهترین زمان برای سفر به این دهکده منحصر به فرد اواخر پاییز، فصل زمستان و اوایل بهار است که آب و هوا بهتر بوده و مسافران می‌توانند از هوای مطبوع منطقه لذت ببرند و اوقات خوشی را در آن جا به سر ببرند. گفتنی است در این ایام پازارلند از هر زمان دیگری شلوغ‌تر خواهد بود.

اقامتگاه‌های دهکده گردشگری پازارلند شیرینو

در این دهکده گردشگری اقامتگاه‌های متعددی وجود دارد که اقامت در هر کدام از آن‌ها می‌تواند موجب ثبت خاطره‌ای شیرین در ذهن شما شود. در ادامه به معرفی اقامتگاه‌های موجود در دهکده گردشگری پازارلند پرداخته‌ایم.

اقامتگاه لوله‌ای، خاص‌ترین اقامتگاه پازارلند

اقامتگاه لوله‌ای که به ویولا نیز معروف است، ویلاهای ساخته شده از لوله است. این فضا یادآور میدان‌های گازی و تاسیسات مرتبط به پتروشیمی در عسلویه است. طراحان در ساخت این اقامتگاه از ۲۱ لوله با طول ۱۲ متر و قطر ۲٫۲ متر بهره برده‌اند که زمانی به عنوان ضایعات صنعتی پتروشیمی بودند و امروزه تبدیل به اقامتگاه شده‌اند. این سازه‌ها مقاومت بالایی در برابر خوردگی دارند به همین دلیل بسیار مناسب قرارگیری در نزدیکی دریا هستند. این لوله‌ها دارای تمامی امکاناتی که در اتاق‌های یک هتل وجود دارد، هستند و منظره‌ای شگفت‌انگیز را به پیش چشم مسافران به تصویر می‌کشند. در ویولاها تخت‌خواب، تلویزیون و هر آن چه یک اتاق به آن نیاز دارد به شکلی زیبا در کنار هم چیده شده‌اند. این اتاق‌ها دارای اسپلیت بوده و هوای شرجی جنوب و نزدیک دریا به کمک این اسپلیت‌ها برطرف می‌شود.

ویولاها نمایی رو به دریا دارند از این رو مسافران می‌توانند از پنجره‌های شیشه‌ای آن طلوع آفتاب و دریا را مشاهده کنند و همچنین در هنگامی که دریا بالا می‌آید، با برخورد موج آب به شیشه‌های ویولا تجربه‌ای شگفت‌انگیز را حس کنند. برای تصور ساختار ویولاها می‌توانید خانه‌های هابیت‌ها در فیلم ارباب حلقه‌ها را به یاد آورید. برخی از ویولاها در کنار خود دارای یک تخت هستند تا مسافران بتوانند بر روی آن نشسته و از ساحل و دریا لذت ببرند.

 

کلبه‌های شناور

کلبه‌های شناور یکی از خاص‌ترین اقامتگاه‌های دهکده گردشگری پازارلند شیرینو است. در حال حاضر سه عدد از این کلبه‌ها وجود داشته که توسط طراحان این دهکده طراحی شده و بر روی آب قرار گرفته است. کلبه‌های شناور دارای تجهیزات کاملی هستند و لحظات جذاب و شادی را برای مسافران به وجود می‌آورند. در کلبه‌های شناور اتاق خواب، هال، آشپزخانه، مبلمان، میز غذاخوری، صندلی مخصوص استراحت در ساحل و … وجود دارد.

کلبه‌های نامنظم

حدود ۴۰ کلبه در اشکال نامنظم و با طراحی‌های متنوع در این دهکده وجود دارد. کلبه‌های نامنظم دارای امکانات مطلوب و فضای جذابی است و اقامتی خوش را برای مهمانان فراهم می‌کنند. گفتنی است هیچ کدام از این ۴۰ کلبه مانند دیگری ساخته نشده است.

کلبه‌های اسکیمو

یکی دیگر از جالب‌ترین اقامتگاه‌های موجود در دهکده گردشگری پازارلند کلبه‌های اسکیمویی هستند. این کلبه‌ها به شکل کلبه‌های ترکمن ساخته شده و در حال حاضر تعداد ۲۰ عدد از آن‌ها در این دهکده وجود دارد. تجربه اقامت به شکل اسکیموها را در این کلبه‌ها می‌توانید به دست آورید.

کلبه‌های درختی

اقامت در کلبه‌هایی که بر روی درخت ساخته شده‌اند، رویای بسیاری از افراد است. در دهکده پازارلند کلبه‌های درختی بسیاری وجود دارد که تجربه اقامتی متفاوت برای مهمانان را رقم می‌زنند.

کلبه درختی پارازلند

سخن پایانی

دهکده گردشگری پازارلند شیرینو یکی از خاص‌ترین مکان‌ها در کل ایران است. این دهکده مکانی بسیار مناسب برای سفرهای خانوادگی و دوستانه بوده و افراد می‌توانند تجربه‌ای متفاوت از تمامی سفرهای زندگیشان را در این دهکده به دست آورند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید