آشنایی با اقامتگاه متا فیروزکوه(خواندن 6 دقیقه)

اقامتگاه متا فیروزکوه

اقامتگاه متا فیروزکوه واقع در استان تهران و شهرستان فیروزکوه است. این اقامتگاه از سال ۱۳۹۸ در حوزه اقامتگاه‌های بوم گردی شروع به فعالیت کرده است. در این مطلب با معرفی این اقامتگاه و امکانات آن با ما همراه باشید.

اقامتگاه متا کجاست؟

اقامتگاه متا فیروزکوه همان‌طور که از نامش پیداست در فیروزکوه که یکی از شهرستان‌های استان تهران است و در یکی از روستاهای خوش و آب و هوای این منطقه به نام امیریه واقع شده است. امیریه در فاصله ۴ کیلومتری شمال شرقی فیروزکوه قرار گرفته است و حدود ۱۲۰ کیلومتر با شهر تهران فاصله دارد. این روستا به دلیل جاذبه‌های طبیعی منحصر به فرد و همچنین آب و هوای بسیار خوشی که دارد به یکی از مقاصد گردشگری طبیعت دوستان تبدیل شده است. ساختمان این اقامتگاه در دامنه رشته کوه‌های البرز بوده به همین دلیل در این منطقه مناطق سرسبز و زیبایی که چشم هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند، مشاهده خواهید کرد.

درباره اقامتگاه متا فیروزکوه

اقامتگاه بوم گردی متا در محیطی به مساحت ۴۰۰ متر مربع واقع شده و از ۲ ساختمان مجزا تشکیل شده است. یکی از ساختمان‌ها دارای ۲ اتاق شش نفره و دیگر ساختمان دارای ۲ اتاق شش نفره و یک سوئیت ۷ نفره معروف به سوئیت هور است. اتاق‌های ۶ نفره این اقامتگاه دارای ۴ تخت سینگل و ۲ ظرفیت کف خواب است و مهمانانی که از این اتاق‌ها استفاده می‌کنند باید از سرویس بهداشتی و حمام مشترک استفاده کنند. در کل سرویس بهداشتی‌ها ۲ ایرانی و ۲ فرنگی بوده و ۴ حمام هم در لابی وجود دارد. سوئیت ۷ نفره نسبت به اتاق‌های ۶ نفره شرایط بهتری داشته و در آن مهمانان می‌توانند از توالت فرنگی و حمام اختصاصی استفاده کنند. این سوئیت دارای تراسی ۴۵ متری بوده و همچنین سرویس کف خواب و هال و پذیرایی جداگانه دارد. گذراندن عصر در تراس این سوئیت و لذت بردن از آب و هوای خوش این منطقه لذتی عالی را برای گردشگران به وجود می‌آورد. اقامتگاه متا فیروزکوه بین ۳۰ تا ۳۵ نفر ظرفیت داشته به همین دلیل لازم است قبل از رفتن به آن جا نسبت به رزرو اقدام نمایید.

امکانات ارائه شده در اقامتگاه متا فیروزکوه

در این اقامتگاه مهمانان می‌توانند از پارکینگ غیر مسقف؛ راهنمای محلی تورهای گردشگری، اینترنت و وای فای رایگان، سیستم گرمایشی و سرمایشی اعم از بخاری گازی، هیتر و پنکه رومیزی، زیرانداز، ماشین لباسشویی، اتو، جاروبرقی و وسایل بازی و سرگرمی استفاده کنند. گفتنی است پرسنل این اقامتگاه به زبان انگلیسی مسلط هستند تا مهمانان غیر ایرانی نیز بتوانند اقامتی خوش را در این اقامتگاه به سر ببرند.

اقامتگاه متا فیروزکوه دارای یک سالن غذاخوری و دمنوش خانه بوده که در سالن غذاخوری غذاهای سنتی مختلفی نظیر کتلت گوشت، بشقاب سبزیجات برای افراد گیاه‌خوار، میرزا قاسمی، خوراک راگو و … و در دمنوش خانه دمنوش‌ها و شربت‌های مختلفی چون چای دارچین، آبمیوه فصل، خاکشیر، خیارسکنجبین و … سرو می‌شود.

در شب امکان برپایی آتش و خوردن چای هیزمی نیز در این اقامتگاه فراهم است و می‌تواند شب‌نشینی جذاب و دل‌نشینی را با دیگر مهمانان اقامتگاه برای شما به وجود آورد.

اتاق نمک، جذاب‌ترین بخش اقامتگاه متا

در اقامتگاه متا فیروزکوه اتاقی به نام اتاق نمک و یا غار نمک وجود دارد. نمک‌درمانی از گذشته‌های بسیار دور برای درمان طبیعی بسیاری از بیماری‌ها استفاده می‌شده است به طوری که بسیاری از غارهای نمک در حدود ۱۱ الی ۱۵ قرن قبل از میلاد دارای فضای درمان‌کننده‌ای بوده و اثرات شفابخشی را بر روی بیماران داشتند. همچنین استفاده از نمک برای درمان بیماری به قبل از این دوران برگشته و یونانیان در قدیم از نمک برای درمان بیماری‌های متعددی استفاده می‌کردند و با خواص آن به خوبی آشنا بودند. از بهترین خواص نمک می‌توان به خلط آوری، کاهش التهاب‌های پوستی و همچنین پاکسازی دستگاه تنفسی اشاره کرد. به دلیل این خاصیت قرار گرفتن در اتاق نمک موجب درمان بیماری‌های تنفسی و بیماری‌های پوستی شده زیرا از طریق هوا می‌توان یون منفی موجود در اتاق نمک را جذب کرد. از دیگر خواص نمک درمان سرماخوردگی عمومی، درمان آنفولانزا، از بین بردن آلودگی‌های هوای موجود در مجرای تنفسی، با کیفیت تر کردن خواب فرد و همچنین کاهش خروپف برای فرد در خواب، کاهش آلرژی نسبت به آلودگی هوا، کاهش التهاب، درمان عفونت‌های مرتبط به گوش مانند اگزما، درمان آکنه، درمان درماتیت، درمان پزوریازیس و همچنین از بین بردن استرس و خستگی‌های بی دلیل اشاره کرد.

گفتنی است برای استفاده از اتاق نمک در این اقامتگاه لازم است استفاده یک یا چند سانس از این اتاق را به همراه رزرو اقامتگاه، رزرو کنید. گفتنی است هر سانس استفاده از اتاق نمک ۴۵ دقیقه است.

جاذبه‌های طبیعی اطراف اقامتگاه متا فیروزکوه

اقامتگاه متا فیروزکوه در منطقه‌ای واقع شده که در اطراف آن جاذبه‌های گردشگری بسیاری وجود دارد. به طور مثال تنها با ۳۰ دقیقه رانندگی از سمت تهران به سمت فیروزکوه می‌توانید خود را به سد نمرود و غار بورنیک برسانید. هر دو این موارد از معروفترین جاذبه‌های گردشگری آن منطقه به شمار می‌روند. در اطراف شهرستان فیروزکوه سوادکوه، آلاشت، شورآب و دریاچه شورمست وجود دارد که دیدن آن‌ها نیز خالی از لطف نخواهد بود. از دیگر جاذبه‌های گردشگری نزدیک به امیریه می‌توان به قلعه و تپه تاریخی پیرکمر، تنگه واشی، غار رودافشان، پارک ملی خجیر، بنای تاریخی گور گنبد، امام زاده اسماعیل (ع) و چشمه آب معدنی خمده اشاره کرد. 

سخن پایانی

بهترین زمان برای سفر به اقامتگاه متا فیروزکوه بهار و تابستان است. این منطقه خوش آب و هوا در این فصل به دلیل وجود درختان و آب و هوای تمیز بهترین محل برای اقامت کسانی است که به دنبال کمی دور شدن از فضای شهری هستند. برای چند روزهم که شده از محیط پر سر و صدای شهری دور شده و گوش جان به صدای طبیعت بسپارید. فیروزکوه و به خصوص روستای امیریه از خوش آب و هواترین مناطق اطراف تهران بوده که بسیاری از افراد با مراجعه به این مکان و گذراندن ساعاتی در آن جا از طبیعت زیبای آن لذت می‌برند. اگر به قصد سفر به این شهر خوش آب و هوا سفر کردید می‌توانید در اقامتگاه متا فیروزکوه مانده و از امکانات آن جا بهره‌مند شوید. خود اقامتگاه متا به دلیل دارا بودن اتاق نمک می‌تواند یکی از دلایل سفر شما به فیروزکوه و روست

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید