معرفی خاص ترین اقامتگاه های بوم گردی کاشان(خواندن 8 دقیقه)

اقامتگاه های بوم گردی کاشان

کاشان یکی از قدیمی‌ترین شهرهای ایران است و از قدمتی ۷۵۰۰ ساله برخوردار است. در این شهر هنوز هم حال و هوای سنتی وجود دارد و سالانه گردشگران بسیاری برای تماشای مراسم گلاب‌گیری به این شهر زیبا سفر می‌کنند. یکی دیگر از دلایلی که شهر کاشان را به شهر توریستی تبدیل می‌کند، کویر مرنجاب است که یکی از زیباترین کویرهای موجود در ایران است. گردشگرانی که به این شهر سفر می‌کنند، برای لذت بردن از فضای سنتی این شهر علاقه به اقامت در اقامتگاه‌های بوم گردی دارند. در این شهر تاریخی خانه‌های قدیمی بسیاری وجود دارد که برخی از آن‌ها به اقامتگاه‌‌های بوم گردی تبدیل شده‌اند. در این مقاله به معرفی بهترین و خاص‌ترین اقامتگاه های بوم گردی کاشان پرداخته‌ایم، پس اگر به دنبال سفر به کاشان و اقامت در این اقامتگاه‌های بوم گردی هستید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

اقامتگاه بوم گردی خانه نقلی

خانه اقامتگاه بوم گردی نقلی متعلق به دوران قاجار بوده و دارای بافت سنتی و زیبایی است. این اقامتگاه دارای بادگیر، ایوان رو به حیاط، دو حیاط کوچک، سرداب، اندرونی، بیرونی و حوضی زیبا در وسط حیاط است و به سبک خانه‌های کویری ساخته شده است. خانه نقلی دارای مساحتی برابر با ۱۹۸ متر است و به عنوان کوچک‌ترین خانه در این منطقه به طور کل دارای ۹ باب اتاق به نام‌های آبانگان، مردادگان، تیرگان، خانه نقلی، خزان، خرم روز و … است. اتاق‌های این اقامتگاه سه نفره بوده و قابلیت اضافه کردن سرویس کف خواب به آن‌ها را نیز داراست. از بهترین ویژگی‌های اتاق‌های اقامتگاه خانه نقلی یخچال اختصاصی، سرویس سرمایشی و گرمایشی و سرویس بهداشتی و حمام اختصاصی است.

مهمانان در این اقامتگاه می‌توانند انواع غذاهای سنتی و بومی کاشان را سفارش داده که از این غذاها می‌توان به کوفته آب سماق کاشانی، خورش نخود آله، چلو دیزی کاشان، آبگوشت لوبیا سفید، جوجویی تاس کباب کاشانی و گوشت و لوبیا اشاره کرد. صرف کردن هر کدام از این غذاها یادگاری خوب از اقامت در شهر کاشان خواهد بود. بسیاری از جاذبه‌های گردشگری شهر کاشان از جمله خانه عامری‌ها، بازار سنتی کاشان، باغ و حمام فین، خانه تاریخی طباطبایی‌ها، بازار بزرگ صفویه، غار نیاسر و روستای گردشگری و قلعه ابیانه در نزدیکی اقامتگاه خانه نقلی واقع شده است.

آدرس اقامتگاه بوم گردی خانه نقلی: کاشان ، خیابان فاضل نراقی، پشت مسجد آقا بزرگ، گذر آب انبار خان.

اقامتگاه بوم گردی مهینستان راهب

اقامتگاه بوم گردی مهینستان راهب دارای عمارتی دو طبقه است که قدمت آن به دوره قاجار برمی‌گردد. مرمت این خانه از سال ۱۳۸۹ شروع شد و در سال ۱۳۹۳ تمام شد و پس از آن به عنوان یک اقامتگاه بوم گردی کاشان به بهره‌برداری رسید. اقامتگاه بوم گردی مهینستان راهب به عنوان لوکس‌ترین اقامتگاه تاریخی گردگشری انتخاب شده است. این اقامتگاه در مجموع ظرفیتی برابر با ۴۱ نفر را دارد و به طور کل از ۱۶ اتاق لوکس با امکانات عالی از جمله اینترنت، سرویس بهداشتی اختصاصی، خدمات لاندری و … تشکیل شده است.

در اقامتگاه بوم گردی مهینستان راهب یک رستوران سنتی وجود داشته که مهمانان می‌توانند انواع غذاهای سنتی و محلی کاشان از جمله گوشت و لوبیا، زرشک پول مرغ، آبگوشت لوبیا سفید، کوفته آب سماق کاشانی، خورش نخود آله، جوجه کباب، چلو کباب، چلو دیزی، جوجویی تاس کباب کاشانی و … میل کنند. همچنین یک چایخانه سنتی نیز در این اقامتگاه وجود دارد که انواع نوشیدنی‌ها و دمنوش‌های سنتی در آن سرو می‌شود. اقامتگاه مهینستان راهب در بهترین نقطه شهر واقع شده است و در اطراف آن انواع جاذبه‌های گردشگری کاشان از جمله چشمه سلیمانیه، باغ فین کاشان، تپه سیلک کاشان، خانه تاریخی طباطبایی، شهر زیرزمینی نوش آباد و حمام تاریخی سلطان امیر احمد قرار دارد در نتیجه مهمانان اقامتگاه در کم‌ترین زمان ممکن می‌توانند خود را به این مکان‌های تاریخی و گردشگری برای بازدید برسانند. گفتنی است مهمانان اقامتگاه می‌توانند از راهنمای تور موجود در اقامتگاه نیز برای رفتن به مکان‌های تاریخی و گردشگری شهر کاشان استفاده کنند.

آدرس اقامتگاه بوم گردی مهینستان راهب: کاشان، خیابان فاضل نراقی، کوچه فرهنگ ۳۱.

اقامتگاه بوم گردی خانه عامری‌ها

خانه عامری‌های کاشان خود یکی از جاذبه‌های دیدنی شهر کاشان است که از سال ۱۳۹۳ به اقامتگاه نیز تبدیل شده است. قدمت این خانه به دروه زندیه برمی‌گردد و از چندین خانه مجزا که به هم متصل هستند، تشکیل می‌شود. این مجموعه به طور کل دارای ۹۰۰۰ متر مساحت است. خانه عامری‌ها دارای یکی از بلندترین بادگیرهای کاشان است که این مورد یکی از ویژگی‌های جالب این خانه سنتی محسوب می‌شود. تالار آینه در این مجموعه به رستورانی تبدیل شده است که مهمانان داخل اقامتگاه و یا خارج از آن می‌توانند غذاهای لذیذی را در آن جا نوش جان کنند. در این مجموعه غرفه‌هایی برای فروش محصولات محلی نیز وجود دارد که برای خرید سوغاتی گزینه مناسبی محسوب می‌شود.

آدرس اقامتگاه بوم گردی خانه عامری‌ها: کاشان، خیابان علوی، خیابان باستان هفتم، هتل سرای عامری ها کاشان.

اقامتگاه بوم گردی خانه پارسی

اقامتگاه بوم گردی خانه پارسی دارای قدمتی ۱۸۰ ساله است و در اسفند سال ۱۳۹۶ به عنوان یک اقامتگاه بوم گردی افتتاح شده است. این اقامتگاه در ۵ طبقه و ۱۱ اتاق ساخته شده است. این اتاق‌ها به صورت ۵ اتاق دو تخته دبل، ۳ اتاق سه تخته، ۲ اتاق چهار تخته و ۱ اتاق پنج تخته است. تمامی اتاق‌های این اقامتگاه دارای سرویس بهداشتی و حمام اختصاصی هستند که این مورد از ویژگی‌های خوب اقامتگاه بوم گردی خانه پارسی به شمار می‌رود. گفتنی است سرویس بهداشتی ایرانی مشترکی در حیاط این مجموعه نیز قرار دارد که مهمانان می‌توانند از آن نیز استفاده کنند.

در اقامتگاه بوم گردی خانه پارسی رستورانی سنتی وجود دارد که گردشگران می‌توانند انواع غذاهای محلی کاشان از جمله شفته انار، گوشت لوبیا پلو شوید، شفته بادمجان، شفته سماق، تاس کباب و … را در آن جا میل کنند. یکی از مزیت‌های این اقامتگاه صبحانه خوشمزه و طبیعی است که هر روز در حیاط اقامتگاه سرو می‌شود. همچنین کافه‌ای بر روی بام اقامتگاه بوم گردی خانه پارسی وجود دارد که مهمانان می‌توانند در کنار صرف خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های خوشمزه این کافه، از دیدن مناظر شهر کاشان و همچنین آسمان پرستاره کویر در شب لذت ببرند. این اقامتگاه در نزدیکی مسجد جامع کاشان، حمام تاریخی سلطان امیر احمد، خانه تاریخی بروجردی‌ها، یخچال‌های قلعه جلالی و قلعه جلالی و حصار سلجوقی قرار دارد و مسافران با کمی پیاده‌روی می‌توانند به این مکان‌ها برسانند.

آدرس اقامتگاه بوم گردی خانه پارسی: کاشان، خیابان فاضل نراقی، کوچه فرهنگ پنجم.

اقامتگاه بوم گردی خانه تاریخی احسان

اقامتگاه بوم گردی خانه تاریخی احسان از دسته اقامتگاه های بوم گردی کاشان است که قدمت آن به دوران قاجار برمی‌گردد. این اقامتگاه دارای دو طبقه بوده و در آن حیاط بزرگ و باصفایی وجود دارد که با وجود حوض و باغچه‌های موجود در آن مکانی مناسب برای گذراندن عصر و شب‌نشینی مهمانان است. این  اقامتگاه در مجموع ظرفیت ۶۷ گردشگر را دارد و دارای امکاناتی چون اینترنت رایگان، پرسنل مسلط به زبان انگلیسی، راهنمای تور، آشپزخانه، پارکینگ غیر مسقف، تالار فیلم و نمایش، کارگاه سفال‌گری، کتابخانه، موزه و گالری است. اقامتگاه بوم گردی خانه تاریخی احسان در نزدیکی جاذبه‌های گردشگری کاشان مانند مسجد آقا بزرگ و بازار کاشان قرار گرفته و مسافران می‌توانند تنها با چند دقیقه پیاده‌روی به این اماکن برای بازدید برسند.

آدرس اقامتگاه بوم گردی خانه تاریخی احسان: کاشان، میدان کمال الملک، ابتدای خیابان فاضل نراقی، روبروی مسجد آقابزرگ، کوچه فرهنگ ۳۵.

اقامتگاه بوم گردی ترنج

یکی از جالب‌ترین اقامتگاه های بوم گردی کاشان اقامتگاه بوم گردی ترنج است. این اقامتگاه خانه‌ای نقلی و کوچک است که فضایی آرام و صمیمی را به وجود آورده است. در اتاق‌های این اقامتگاه کرسی، بالشت‌های رنگی و پرده‌های گلداری وجود دارد که نشان از سنتی بودن این اقامتگاه است. این اقامتگاه به طور کل برای ۲۵ نفر ظرفیت دارد و در دو طبقه بنا شده است که طبقه اول آن دارای یک سالن بزرگ با آشپزخانه‌ای عمومی است و برای دورهمی، غذاخوری و استراحت مناسب است. طبقه دوم این اقامتگاه دارای ۴ اتاق دو نفره، ۲ اتاق پنج نفره، ۱ اتاق شش نفره و ۱ اتاق هشت نفره است. گفتنی است اتاق‌های شش و هشت نفره دارای آشپزخانه اختصاصی هستند. مهمانان باقی اتاق‌ها باید از آشپزخانه عمومی استفاده کنند. سرویس بهداشتی و توالت فرنگی و ایرانی این اقامتگاه درون حیاط واقع شده و مهمانان باید به صورت مشاع از آن استفاده کنند.

اقامتگاه بوم گردی ترنج در دل بافت تاریخی شهر کاشان قرار گرفته و در نزدیکی مکان‌هایی چون حصار سلجوقی، قلعه جلالی، مرکز صنایع دستی و خانه‌های تاریخی شهر است.

آدرس اقامتگاه بوم گردی ترنج: کاشان ، خیابان ملافتح الله، روبروی پارک ملافتح الله، جنب کارگاه صنایع دستی کاشان.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید