آیا می‌دانید در ایران زیبا چند جنگل ابر وجود دارد؟(خواندن 11 دقیقه)

جنگل‌های ابر در ایران زیبا
جنگل‌های ابر در ایران زیبا

آیا تا به حال آرزو داشته‌اید که بر فراز ابرها بایستید یا اینکه حتی روی ابرها قدم بردارید! یکی از راه‌های بودن بر فراز ابرها سفر با هواپیما است اما تا زمانی که سوار بر هواپیما باشید امکان لمس ابرها را نخواهید داشت. در این مقاله قرار است بر فراز ابرها قدم برداریم. این آرزو به هیچ وجه رؤیایی غیر قابل دسترس نیست و اتفاقاً بسیار سهل‌الوصول خواهد بود. برای تحقق این رؤیای شیرین فقط و فقط کافی است بار سفر را ببندید و راهی سفر شوید. شاید حالا بپرسید جنگل ابر کجاست؟ میزبون در این مقاله قصد دارد از تمام جنگل‌های ابر در ایران زمین بنویسد و آدرس دقیق این جنگل‌های رؤیایی را قرار دهد تا هر زمان راهی سفر شدید و قدم در راه گذاشتید بدون دغدغه مهمان جنگل ابر باشید. لازم است اضافه کنم که در ایران زیبا چند جنگل ابر وجود دارد، بنابراین گردشگران عزیز و مشتاق می‌توانند از تمامی جنگل‌های ابر دیدن کنند و به این ترتیب به ابرنوردی بپردازند یا اینکه از میان این همه جنگل ابر یکی را انتخاب کنند و عازم آن شوند.

دیدار از جنگل‌های ابر در ایران زیبا همراه با میزبون

روستای جواهرده در عروس شهرهای ایران رامسر زیبا

یکی از جنگل‌های ابر در ایران زمین در حوالی روستای جواهرده که یکی از توابع رامسر زیباست واقع شده است. روستای جواهرده رامسر، یا جواهر درخشان و کمیاب رامسر بیشتر از اینکه یک روستا باشد منطقه‌ای ییلاقی است که تنها در ۴ ماه از سال مردمش ساکن آن خواهند بود و در ماه‌های دیگر سال تنها چند نفر با عنوان نگهبان به حفظ و نگهداری از این منطقه می‌پردازند. روستا، یا منطقۀ ییلاقی جواهرده، فقط و فقط ۲۷ کیلومتر از شهر پررونق و پرطرفدار رامسر فاصله دارد. جواهرده در دهستان سخت‌سر، در ارتفاعات ۲۰۰۰ متری منطقۀ البرز، در دامنۀ کوه‌های سر به فلک کشیدۀ سماسوس در قلب سبزه‌زارهای چشم‌نواز واقع شده است. اتفاقاً ارتفاع بلند این منطقه دلیل ایجاد پدیدۀ نابی است که قرار است به خاطرش به این خطۀ ناب سفر کنیم.

به منظور بیشتر خواندن در مورد جواهرده فقط و فقط کافی است روی لینک زیر کلیک کنید:

جواهرده، جواهری در رامسر

چطور به جواهرده برسید؟!

برای رسیدن به منطقۀ ییلاقی جواهرده و قدم‌ برداشتن بر فراز ابرها کافی است از سمت غربی شهر رامسر آغاز سفر کنید و در همین جهت از جاده‌ای که اتفاقاً شیب تندی دارد و از دره و رودخانۀ صفارود می‌گذرد عبور کنید. این جاده در زیبایی و شکوه بی‌نظیر است. همین طور که در مسیر پیش می‌روید و به ارتفاعات بلندتری وارد می‌شوید به وضوح تغییرات اقلیمی و همچنین تغییر در پوشش گیاهی منطقه را احساس خواهید کرد. رفته رفته، به تدریج تراکم درختان رو به کاهش دارد و در عوض بر وسعت چمن‌زارها و بوته‌زارها افزوده می‌شود. جنگل ابر جواهرده همین جاست.

یک پیشنهاد ویژه به منظور سفر به جواهرده اسکان در شهر رامسر است. برای اقامت چند روزۀ خود در رامسر فقط و فقط کافی است روی لینک زیر کلیک کنید:

اجاره ویلا در رامسر

منطقۀ اشکورات در عروس شهرهای ایران رامسر زیبا

اشکورات نام منطقه‌ای ییلاقی و بهشتی و چشم‌نواز است که در شمال ایران زیبا واقع شده است. این منطقۀ ییلاقی و باشکوه از حوالی رودسر دل‌نواز آغاز می‌شود و تا حوالی عروس شهرهای ایران زمین یعنی رامسر بی‌همتا ادامه می‌یابد. این منطقه از چشم‌اندازی سبز و تماشایی بهره دارد و در قلب مهمانان خود آرامشی غیر قابل وصف می‌آفریند به طوری که حتی پس از بازگشت از سفر نیز با به یاد آوردن خاطرۀ ناب روزهای سفر و تجسم مناظر بکر و بی‌مثال طراوت و شادابی آن موجب انبساط خاطر خواهد شد. یکی دیگر از جنگل‌های ابر در ایران زمین در همین حوالی در انتظار گردشگران عزیز خواهد بود.

منطقۀ اشکورات رامسر به دو قسمت تقسیم می‌شود این دو قسمت عبارتند از بالا اشکور و پایین اشکور. هر کدام از این دو قسمت نیز در قلب خود چند روستا دارند. برخی از این روستاها عبارتند از: تمل، افی، نارنه، کلایه و … . همین طور که در امتداد جادۀ این منطقۀ باشکوه پیش بروید هجوم ابرها را احساس خواهید کرد. البته لازم است اضافه کنم که این منطقه تنها به زیور ابرهای انبوه زینت نیافته است بلکه دیدنی‌های بسیار دیگری از قبیل تالاب صمدآباد، کوه عروس و داماد، منطقه آسمان‌رود، غار واردار؛ از جاذبه‌های گردشگری این منطقه به شمار می‌روند.

پ.ن اول: روستای صمدآباد خود نیز یکی از مقاصد ناب سفر به شمار می‌رود. یکی از جاذبه‌های گردشگری روستای صمدآباد دریاچۀ آبی واقع در این روستا است.

پ.ن دوم: به منظور سفر به این منطقۀ جذاب و تماشایی در طول مدت سفر خود می‌توانید در شهر رامسر اقامت داشته باشید. برای رزرو اقامتگاه در رامسر فقط و فقط کافی است روی لینک زیر کلیک کنید:

اجاره کلبه چوبی در دل روستا

روستای اولسبلنگاه در حوالی شهر ماسال

یکی دیگر از جنگل‌های ابر در ایران سربلند، در حوالی روستای اولسبلنگاه در حوالی شهر ماسال قابل مشاهده خواهد بود. روستای اولسبلنگاه منطقه‌ای ییلاقی، بی‌نظیر و چشم‌نواز است و لازم است اضافه کنم که سرشار از ریبایی است و یک جاذبۀ گردشگری ناب به شمار می‌رود. طراوت و تازگی و شادابی در این منطقه موج می‌زند و حیات می‌بخشد و روح را می‌نوازد. بنابراین سفر به این منطقه سفری جان‌فزا، رویایی و بی‌نشیز خواهد بود. حالا کافی است به تمام این زیبایی‌ها هجوم ابرها از آسمان به زمین را هم اضافه کنید. شاید فقط در رؤیا چنین تصویر نابی قابل تصور باشد. با سفر به این منطقه تابلویی بی‌رقیب از طبیعت را به چشمان خود هدیه خواهید کرد.

اگر مشتاق هستید بیشتر در مورد ماسال بخوانید فقط و فقط کافی است روی لینک زیر کلیک کنید:

ماسال ؛ نگین درخشان گیلان

پ.ن اول: سفر به اولسبلنگاه چند مزیت دارد. بهتر است از زیبایی‌های غیر قابل وصف این روستا بگذریم تا در این سفر جذاب با چشمان خودتان این تصاویر ناب را ببینید. اما در مورد امکانات روستا لازم است بگویم که در این روستا تمام امکانات و تجهیزات لازم جهت آسایش، آرامش و اسکان گردشگران عزیز ایجاد شده است. بنابراین در سفر به اولسبلنگاه با فراغ خاطر قدم در راه قرار دهید.

پ.ن دوم: یک پیشنهاد ویژه برای اسکان در سفر به ماسال و دیدار از مناطق ییلاقی و روح‌نواز اطراف آن اقامت چند روزه در شهر ماسال است. اگر قصد سفر به این شهر جذاب و تماشایی را دارید همرن حالا روی لینک زیر کلیک کنید:

اجاره ویلا در ماسال

منطقۀ ییلاقی سوباتان در حوالی شهر تالش

یکی دیگر از جنگل‌های ابر در ایران زیبا در حوالی منطقۀ ییلاقی سوباتان واقع شده است. منطقۀ ییلاقی سوباتان در حوالی شهر تالش قرار دارد. جالب است بدانید که ساکنان این منطقه در اصل در لیسار اسکان دارند و فقط در فصل تابستان و بهار در سوباتان اقامت دارند. در فصل تابستان و بهار این منطقۀ ییلاقی ناب از هوایی دلپذیر و زندگی‌بخش بهره دارد. سوباتان سراسر پوشیده است از سبزه‌زارهایی وسیع که لبریزند از درختان بلند و پر شاخ و برگ.

پ.ن: منطقۀ ییلاقی سوباتان، منطقه‌ای باستانی به شمار می‌رود. در این منطقه گورهایی یافت شده‌اند که چند هزار سال قدمت برای آن تخمین زده شده است.

ارتفاع بسیار منطقۀ ییلاقی سوباتان سبب شده است در این منطقه نیز با پدیدۀ هجوم ابرها بر سطح زمین روبه‌رو شوید. البته شاید عبارت هجوم ابرها مناسب نباشد چون با پیمودن ارتفاعات و بالارفتن به سمت آسمان این ما هستیم که به خانۀ ابرها در قلب آسمان وارد می‌شویم. برای رسیدن به سوباتان زیبا و چشم‌نواز می‌توانید از جادۀ رشت به هشت‌پر بروید. وقتی از هشت‌‌پر عبور کردید لازم است به سمت جادۀ اق اولر پیش بروید.

پ.ن: اگر مشتاق و کنجکاو هستید که در مورد منطقۀ ییلاقی سوباتان بیشتر بخوانید فقط و فقط کافی است روی لینک زیر کلیک کنید:

سوباتان؛ منطقۀ سبز ییلاقی با گله‌های اسب وحشی

روستای فیلبند در حوالی عروس شهرهای ایران رامسر زیبا

یکی دیگر از جنگل‌های ابر در ایران زیبا و چشم‌نواز با نام فیلبند مازندران شناخته می‌شود. یکی از دل‌نوازترین جنگل‌های ابر در این روستای منحصر به فرد ناب واقع شده است. روستای فیلبند مازندران در ارتفاعی ۲۳۰۰ متری از سطح دریا قرار گرفته است. همین ارتفاع بسیار دلیلی است بر بروز پدیدۀ جنگل‌ ابر. شاید در سایر مناطق معرفی شده فصل و زمان خاصی فرصت دیدار از ابرها را فراهم کنند. اما در فیلبند مازندران در بیشتر اوقات امکان تماشای ابرها میسر خواهد بود. اما در کل اگر مشتاق هستید که حتماً ابرها را در خانۀشان ملاقات کنید بهتر است فصل تابستان را برای سفر به فیلبند مازندران انتخاب کنید. و اگر ترجیح می‌درهید در عوض ابر شاهد برف بسیار باشید می‌توانید فصل زمستان را برای سفر به این منطقه انتخاب کنید. زمستان‌ها روستای فیلبند سراسر پوشیده است از برف.

برای بیشتر خواندن در مورد روستای فیلبند در استان مازندران فقط و فقط کافی است روی لینک زیر کلیک کنید:

فیلبند بام شرقی مازندران در میان ابرها

جنگل ابر در شاهرود تماشایی

یکی دیگر از جنگل‌های ابر در ایران چشم‌نواز، در حوالی روستای ابر در حواشی شهر شاهرود در استان سمنان واقع شده است. اگر فاصلۀ شما تا شهرهای شمالی ایران زمین زیاد است به هیچ وجه خودتان را از زیبایی‌های ناب جنگل ابر محروم نکنید. به شهر شاهرود سفر کنید و در این منطقه مهمان ابرها باشید. اما چرا باید به جنگل ابر شاهرود سفر کنید؟ زیبایی خیره کننده آن و هوا و طبیعت مثال زدنی‌اش بهترین گزینه برای سفر به یک جنگل ابر تاثیر گذار است. این جنگل دارای قدمتی دیرنه است. به طوری که زمان تشکیل آن به دوره سوم زمین شناسی باز می‌گردد. این جنگل که جزو جنگل‌های هیرکانی است، با درختانی چون گیلاس وحشی، راش، بارانک، بلوط، سرخدار، توسکا، نمدار و نارون  پوشیده شده است. این منطقه بیش از ۳۵ هزار هکتار مساحت داشته و در پایین‌ترین نقطه خود ۸۰۰ متر و در بالا‌ترین نقطه خود ۲۹۰۰ از سطح دریا ارتفاع دارد. اگر به این جنگل سفر کنید، حتما صدای آبشارهای آلوچال و شرشر به گوشتان خواهد رسید. البته رفتن به آنجا بسیار سخت بوده و تنها می‌توان صدای آن را از دور شنید. این جنگل زیبا همواره از ابر پوشیده شده و حتی در روزهای گرم سال هم می‌توانید گذر هوای خنک و ملایم را حس کنید.  

آبشارها و چشمه‌های جنگل ابر

یکی دیگر از جذاب‌ترین مناظری که می‌توانید در جنگل ابر مشاهده کنید، آبشارها و چشمه‌های زیبا و خروشان آن هستند. جنگل ابر به طور کلی دارای دو آبشار شرشر و آلوچال می‌باشد. رسیدن به این دو آبشار نسبتا دشوار است؛ اما زیبایی وصف نشدنی آن گردشگران را با تمام سختی‌های راه به سمت خود می‌کشاند. رسیدن به آبشار شرشر کمی دشوارتر از دیگری است و تنها از عهده کوهنوردان حرفه‌ای برمی‌آید. از طرف دیگر برای رسیدن به آبشار آلوچال تنها نیاز است که ۶۴ کیلومتر در دل جنگل پیاده روی کنید. آبشار آلوچال حدود ۲۵ متر ارتفاع دارد و چیزی که آن را جذاب‌تر می‌کند، این است که برای رسیدن به آن باید از یک مسیر تماشایی و زیبا به نام دالان بهشت گذر کنید. علاوه بر آبشارهای آلوچال و شرشر، دو چشمه با نام‌های ترش و قطری نیز در این جنگل وجود دارد که محل مناسبی برای استراحت و لذت بردن از مناظر طبیعی می‌باشد. 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید