جاذبه‌های گردشگری کلاردشت ؛ شهری سرشار از زیبایی و طراوت(خواندن 12 دقیقه)

جاذبه‌های گردشگری کلاردشت
جاذبه‌های گردشگری کلاردشت

یکی از شهرهای جذاب و تماشایی در استان مازندران کلاردشت زیباست. کلاردشت در همسایگی شهر محبوب چالوس واقع شده است. به گمانم همین که شهری در بهشت مازندران واقع شده باشد و با چالوس بی‌همتا همسایه باشد در وصف زیبایی و شکوه بی‌نظیرش کفایت می‌کند تا به عنوان مقصد ناب ایران‌گردی انتخاب شود. با همین وصف و به همین دلیل مجلۀ گردشگری میزبون کلاردشت زیبا را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کرد. شما هم در این سفر ناب و جذاب با میزبون همراه باشید.

دیدار از جاذبه‌های ناب گردشگری در کلاردشت همراه با میزبون

جادۀ سبز و خیال‌انگیز کلاردشت به عباس‌آباد

یکی از جاده‌های سبز، رؤیایی و خیال‌انگیز در شمال ایران زمین که زیبایی و شکوهش وصف‌ناپذیر است و حیرت‌برانگیز جادۀ عباس‌آباد به کلاردشت است. در واقع جاذبه‌های گردشگری کلاردشت از همان ابتدای قدم‌نهادن در راه آغاز می‌شود و دلبری می‌کند. سفر به کلاردشت سفری است که از مسیر می‌شود لذت برد و برای لمس طبیعت نیازی نیست تا هنگام رسیدن به مقصد صبر کنید.

پ.ن: خوشبختانه در جادۀ عباس‌آباد به کلاردشت انواع و اقسام رستوران‌ها و استراحت‌گاه‌ها تعبیه شده‌اند. هر زمان دیو خستگی و گرسنگی به سراغ شما آمدند فقط و فقط کافی است خودروی خود را به سمت پارکینگ هدایت کنید و در رستوران‌های ناب شمالی غذایی بی‌نظیر و محلی نوش جان کنید.

دریاچه ولشت؛ آبی، پنهان، دلربا …

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری کلاردشت که هر ساله عدۀ کثیری از گردشگران را به تماشای خود فرا می‌خواند با نام دریاچۀ ولشت شناخته می‌شود. این دریاچۀ زیبا، جذاب و دلربا در میان رشته کوه‌های البرز جا خوش کرده است و اگر از فراز کوه به سمت دامنۀ کوه نگاه کنید این دریاچه را همچون فیروزه‌ای درخشان که بر روی انگشتری از نقره سوار شده است خواهید یافت. دریاچۀ ولشت سرشار از زیبایی است و از زیبایی و شکوه و درخشش خود به تمام اطرافش بخشیده است. به همین دلیل سراسر این منطقه سرشار است از طراوت و شادابی طبیعت.

دریاچه ولشت بهشت پنهان شهر چالوس در دامنۀ رشته کوه البرز

دهکدۀ مازیچال؛ سبز، رنگین، درخشان …

یکی دیگر از جاذبه‌های ناب گردشگری در شهر رؤیایی و خیال‌انگیز کلاردشت در استان بهشتی مازندران با نام دهکدۀ مازیچال شهرت دارد. جالب است بدانید که دهکدۀ مازیچال در ارتفاع ۲۶۰۰ متری از سطح دریا قرار گرفته است.

پ.ن. اول: بر این اساس اگر هوای دست رساندن به آسمان در سر دارید فقط و فقط به دهکدۀ مازیچال رهسپار شوید. چون بی‌گمان بر فراز دهکدۀ مازیچال دست به آسمان خواهد رسید.

پ.ن. دوم: دهکدۀ مازیچال تنها ۲۰ کیلومتر با شهر کلاردشت فاصله دارد. بنابراین با اجاره ویلا در کلاردشت می‌توانید اقامت داشته باشید و در یکی از روزهای سبز و آبی و آرام سفر خود رهسپار روستا یا دهکدۀ باشکوه مازیچال شوید.

جذابیت و زیبایی دهکدۀ مازیچال غیرقابل وصف است. تصور کنید بر فراز بلندایی ناب ایستاده‌اید، ابرها در جوار شما پرسه می‌زنند، اگر سر به زیر بیندازید و به دامنۀ کوه نگاه کنید آبی نیلگون دریای خزر را خواهید دید. و شما در میان دریا و آسمان بر دشتی سبز ایستاده‌اید. در همین حال دست‌های خود را باز کنید، دمی عمیق فرو دهید و آرزو کنید. بهشت همین‌جا است.

البته در کنار این همه طراوت و زیبایی لازم است اضافه کنم که دهکدۀ مازیچال نمود اعلای زندگی است. در این روستا عطر غذاهای محلی، به همراه صدای زنگوله‌های بزغاله‌های کوچک و سفید که در دشت در حال چرا هستند در فضا پیچیده است. در این دهکدۀ جذاب و تماشایی اهالی روستا با دست خودشان در تنورهای خانگی نان می‌پزند و شک ندارم که از مهمانان خود با نان داغ تنوری و غذاهای محلی ناب پذیرایی خواهند کرد.

روستای رودبارک

روستای رودبارک به یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری کلاردشت تبدیل شده است. نه تنها خود روستا بلکه جاده منتهی به خود روستا نیز خودش آنقد هیجان‌انگیز و جذاب است که به تنهایی جاذبه گردشگری برای کلاردشت به حساب می‌آید. برای رسیدن به این روستا در حدود ۴ کیلومتر از قسمت حسن کف به سمت غربش حرکت می‌کنیم. در خارج روستا نیز ۱۵ کیلومتر در مسیر رودخانه راه بروید، به قله زیایی خواهید رسید. چشمه آب سرد رودبارک، امیر چشمه، ماهیان خال قرمز قزل آلا، خانه های ویلایی زیبا، باغهای مشجر و سرسبز، قرارگاه های کوهنوردی، آداب و رسوم و فرهنگ عامیانه مردم این روستا، بدون شک از جذاب‌ترین بخش‌های سفر به رودبارک و کلاردشت خواهد بود.

کاخ اجابیت در کلاردشت زیبا …

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری کلاردشت زیبا با نام کاخ اجابیت شناخته می‌شود. این کاخ که یک جاذبۀ گردشگری تاریخی به شمار می‌رود، در دوران پهلوی بنا شده است. این کاخ دو طبقه با معماری خاصی به سبک اروپایی طراحی و ساخته شده است. همچنین داخل این عمارت سرشار است از تزئینات چشم‌نواز و تحسین‌برانگیز که به صورت تمام و کمال از طراحی دکوراسیون داخلی اروپایی تبعیت می‌کند. فضای اطراف این کاخ سرشار است از درختان مو و سرو. حضور این درختان جلا و درخششی بی‌مثال به این منطقه بخشیده است. کاخ اجابیت تا پیش از این به عنوان موزه مورد استفاده قرار می‌گرفت اما در حال حاضر در اختیار نهاد ریاست جمهوری قرار دارد.

روستای کردیچال، مظهر طراوت و زندگی …

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری کلاردشت که بسیار جذاب و تماشایی است و از طراوتی سرشار برخوردار است با نام روستای کردیچال شناخته می‌شود. این روستای ناب طبیعتی وصف‌ناپذیر دارد. در سفر به کلاردشت حتماً سعی کنید به روستای کردیچال نیز سری بزنید. شک نداشته باشید که از این گردش بی‌نهایت لذت خواهید برد.

خرّم زیاد آنکه گفت: که مازندران را بهشت‌ است جفت!

علم کوه

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری کلاردشت با نام علم کوه شهرت دارد. اگر اهل کوهنوردی هستید به حتم با علم کوه به قدر کافی آشنایی خواهید داشت. اما اگر به کوهنوردی علاقه دارید و هنوز فرصتی پیش نیامده تا این ورزش جذاب و نفس‌گیر را تجربه کنید بهتر است در اولین تعطیلات پیش رو راهی علم کوه شوید. علم کوه فقط و فقط ۲۰ کیلومتر با کلاردشت فاصله دارد. به این ترتیب کافی است شما به کلاردشت سفر کنید، در کلاردشت اقامت داشته باشید و سپس در یکی از روزهای سفر راهی علم کوه شوید. لازم است اضافه کنم که علم کوه در سمت جنوب غربی کلاردشت واقع شده است.

پ.ن: علم کوه پس از دماوند بلندترین قله در ایران زمین به شمار می‌رود. این قلۀ بلند لقب آلپ ایران را به خود اختصاص داده است. بنابراین صعود از این قله به هیچ وجه کار راحتی به نظر نمی‌رسد اما همیشه دشوارها جذاب‌تر خواهند بود. در ضمن در مسیر صعود به قلۀ مرتفع علم کوه امکان تماشای گونه‌های ناب جانوری از قبیل بز، خرس قهوه‌ای، پلنگ، گرگ، شغال، روباه، کبک دری و انواع و اقسام گونه‌های خاص و منحصر به فرد گیاهی وجود دارد. این بی‌نظیر است.

سنگ سماور

یکی از جاذبه‌های گردشگری کلاردشت که به حق یکی از مظاهر عجیب، خارق‌العاده و حیرت‌برانگیز طبیعت به شمار می‌رود با نام سنگ سماور شهرت یافته است. سنگ سماور سنگی بزرگ است که در مسیر صعود به علم کوه در ارتفاع ۴۵۰۰ متری واقع شده است. این سنگ به صورت عمودی در میان آسمان و زمین جا خوش کرده است. احتمالاً این سنگ عجیب از لحاظ ارزش‌های زمین‌شناختی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

روستای هریجان

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری کلاردشت با نام روستای هریجان شناخته می‌شود. این روستا سرشار از جذابیت و تصاویر ناب طبیعت است. در سفر به کلاردشت دیدار از این روستای جذاب و تماشایی را فراموش نکنید. طبیعت زندگی‌بخش است. روستای هریجان سرشار از زندگی است.

مجتمع تفریحی باغ چمن

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری کلاردشت که یک مجتمع تفریحی است، با نام باغ چمن شهرت یافته است. این مجتمع تفریحی انواع و اقسام امکانات ناب گردشگری را برای ایران‌گردان عزیز ایجاد کرده است. در مجتمع تفریحی باغ چمن امکاناتی نظیر: هتل، کافی‌شاپ، دریاچه ماهیگیری، پارکینگ، اسب‌سواری، دوچرخه‌سواری، امکان بازدید از مجموعه شیلات و پرورش ماهی، محوطه پیاده‌روی متصل به جنگل، محوطه بازی و آلاچیق تعبیه شده است.

روستای سیاه بیشه

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری کلاردشت با نام روستای سیاه بیشه شناخته می‌شود. این روستا سرشار است از زیبایی و یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این روستا مه غلیظ همیشگی آن است به صورتی که برای یافتن این روستا در هنگام ورود قطع به یقین دچار مشکل خواهید شد. چون این روستا در میان مه و سبزی برگ درختان خودش را پنهان کرده است. و خدا می‌داند پس از ورود به این بهشت حیرت‌انگیز چه مدت در آن اقامت داشته باشید. دل‌کندن از این روستای جذاب و تماشایی واقعاً دشوار است.

رودخانه سردآبرود

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری کلاردشت با نام رودخانۀ سردآبرود شهرت دارد. آب ناب این رودخانه از ارتفاعات علم کوه وسوسه‌برانگیز و تخت سلیمان سرچشمه می‌گیرد.این رودخانۀ باشکوه پس از گردش در بخش عظیمی از کلاردشت رؤیایی سرانجام به دریای خزر می‌ریزد.

تپه باستانی کلار

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری کلاردشت با نام تپه باستانی کلار شناخته می‌شود. تپه باستانی کلار ابهامات بسیاری را در مورد دریای خزر گره‌گشایی می‌کند. چون بر فراز این تپه نقوشی برجسته که یادگار دوران بسیار دور یعنی ۸۰۰ سال پیش از میلاد مسیح هستند دیده شده است.

سفر به کلاردشت

سفر همیشه زندگی‌بخش خواهد بود. اما سفر به شهری سبز در شمال ایران زمین که سرشار است از طراوت و حس زندگی بیش از سایر سفرها لذت‌بخش و زندگی‌بخش خواهد بود. شما هم با اجاره ویلا کلاردشت زیبا را تجربه کنید. هر چند روز که امکان دارد از زندگی در شهر و دیار خود فاصله بگیرید و طعم ناب زندگی را در قلب طبیعت بچشید.

سفر به کلاردشت به سلامت …

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید