معرفی بهترین اقامتگاه های بوم گردی شیراز(خواندن 10 دقیقه)

اقامتگاه های بوم گردی شیراز

برخی از مسافران برای اقامت به اقامتگاه‌های بوم‌گردی و سنتی به جای اقامت در هتل‌های لوکس و زیبا علاقه دارند. این روزها در هر کدام از استان‌ها اقامتگاه‌های بوم گردی متعددی تاسیس شده که هر کدام دارای ویژگی و امکانات خاصی است. در این مقاله قصد داریم ۱۰ عدد از بهترین اقامتگاه های بوم گردی شیراز را معرفی کنیم پس تا انتهای مقاله با ماه همراه باشید.

اقامتگاه بوم گردی عمارت هفت رنگ

از معروف‌ترین و زیباترین اقامتگاه های بوم گردی شیراز عمارت هفت رنگ است. قدمت این عمارت به دوران پهلوی می‌رسد و دارای بافتی قدیمی است. این عمارت در مجموع دارای ۱۲ اتاق به صورت ۴ اتاق دو تخته، ۶ اتاق سه تخته و ۲ اتاق چهار تخته است. برخی از این اتاق‌ها دارای حمام و دستشویی اختصاصی و برخی دیگر به صورت اشتراکی هستند. با وارد شدن به این اقامتگاه در هر گوشه از آن با دنیایی از رنگ مواجه می‌شوید که نشانی از اسم این عمارت است. حتی میز و صندلی‌ها و شیشه‌های این اقامتگاه نیز رنگ و وارنگ است و موجب شگفت‌زدگی مهمانان اقامتگاه می‌شود.

در رستوران این اقامتگاه انواع غذاهای محلی شیراز و همچنین غذاهای سنتی ایرانی سرو می‌شود. همچنین شربت‌خانه‌ای در این عمات وجود دارد که در آن انواع دم‌نوش‌ها و نوشیدنی‌های خوشمزه سنتی سرو می‌شود. از امکانات این اقامتگاه می‌توان به پارکینگ غیرمسقف، سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی، راهنمای تورهای گردشگری، اینترنت و وای فای، پرسنل مسلط به زبان انگلیسی و … اشاره کرد. اقامتگاه عمارت هفت رنگ در نزدیکی مسجد جامع عتیق، امامزاده سید علاالدین حسین، حرم مطهر شاهچراغ و باغ نارنجستان قوام واقع شده است به طوری که با کمی پیاده‌روی می‌توانید خود را به این جاذبه‌های گردشگری برسانید.

آدرس: شیراز، سه راه آستانه، انتهای خیابان حسینی.

اقامتگاه بوم گردی سی راه

ساختمان این اقامتگاه در سال ۱۳۸۱ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید و در سال ۱۳۹۵ علاقمندان به صنعت بوم‌گردی با خریداری این خانه و بازسازی آن، این مکان را تبدیل به یکی از اقامتگاه های بوم گردی شیراز کردند. در حین بازسازی این اقامتگاه المان‌های قدیمی و سنتی خانه حفظ شدند تا مسافران با اقامت در این خانه به گذشته سفر کنند. گچ‌بری‌های زیبا و پنجره‌هایی با قاب‌های چوبی زیبا از ویژگی‌های ظاهری این اقامتگاه است که دل بسیاری از مسافران را در نگاه اول می‌برد.

اقامتگاه سی راه شیراز در مجموع دارای ۶ اتاق است که هر کدام از اتاق‌ها دارای سرویس بهداشتی و حمام اختصاصی بوده و این مورد یکی از مزایای این اقامتگاه محسوب می‌شود. از امکاناتی که اقامتگاه سی راه در اختیار مهمانان قرار می‌دهد اینترنت وای فای، پارکینگ غیر مسقف، سیستم گرمایشی و سرمایشی و … است. این اقامتگاه در نزدیکی برخی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری شیراز اعم از حمام وکیل، خانه فروغ الملک، مدرسه خان و بازار وکیل قرار دارد. گفتنی است برای رسیدن به اقامتگاه سی راه شیراز باید حدود ۵۰ متر را پیاده راه رفته و چندین پله را نیز طی کنید در نتیجه این اقامتگاه برای افرادی که در حرکت کردن محدودیت دارد، مناسب نخواهد بود.

آدرس: شیراز، سه راه نمازی، به سمت شاهچراغ، گذر تاریخی سنگ سیاه، پشت آرامگاه بی بی دختران، کوچه موزه‌ی مشکین فام.

اقامتگاه بوم گردی سووشون

اقامتگاه بوم گردی سووشون نیز از معروف‌ترین اقامتگاه های بوم گردی شیراز است. این اقامتگاه دارای حیاطی خودمانی و صمیمی بوده و در آن حوض آب، تخت‌هایی برای نشستن و گلدان‌های شعمدانی کوچکی دیده می‌شود که هر کدام از این المان‌ها به سنتی‌تر کردن فضا افزوده‌اند.

در این اقامتگاه بوم‌گردی در مجموع ۴ اتاق با ظرفیت ۴ و ۵ نفر وجود دارد و به طور کل قادر به پذیرایی از ۲۰ مهمان است. گفتنی است اتاق‌های این اقامتگاه دارای تخت نبوده و به صورت کف خواب ساخته شده‌اند. انواع غذاهای محلی شیراز در رستوران این اقامتگاه سرو می‌شود. در نزدیکی اقامتگاه سووشون اماکن تاریخی چون مسجد جامع عتیق، نارنجستان قوام، مسجد نصیرالملک، حرم شاه چراغ و خانه زینت الملک قرار دارد.

آدرس: شیراز، خیابان لطفعلی خان زند، کوچه باغ قوام.

اقامتگاه بوم گردی ماه منیر

اقامتگاه بوم گردی ماه منیر شیراز خانه‌ای با قدمت ۱۲۰ سال است. مساحت این خانه برابر با ۲۵۰ متر مربع است و در دو طبقه واقع شده است. این اقامتگاه در مجموع دارای ۶ اتاق به صورت ۲ اتاق دو تخته، ۱ اتاق هشت نفره کف خواب، ۲ اتاق سه تخته و ۱ اتاق به صورت سوئیت شش نفره به همراه یک خواب است. این اقامتگاه دارای حیاط با صفایی است که در آن حوض آب کوچک، گلدان‌های زیبا و تخت‌هایی برای نشستن و گذراندن اوقات فراغت وجود دارد.

اقامتگاه ماه منیر دارای رستورانی است که در آن انواع غذاهای سنتی شیراز سرو می‌شود. در کنار رستوران، کافی شاپی نیز وجود دارد که انواع نوشیدنی‌ها و دم‌نوش‌های سنتی را برای مهمانان عزیز اقامتگاه سرو می‌کند. این اقامتگاه در نزدیکی دروازه قرآن، خانه زینت الملوک، ارگ کریم خانی، باغ نارنجستان قوام، حرم مطهر شاهچراغ و مسجد و بازار وکیل قرار دارد.

آدرس: شیراز، خیابان زند، کوچه هفتم، فرعی ۷/۸.

اقامتگاه بوم گردی گل طاها

یکی از زیبا‌ترین اقامتگاه های بوم گردی شیراز اقامتگاه گل طاهاست. قدمت این اقامتگاه به دوران قاجار و ۱۲۰ سال قبل برمی‌گردد و از دو ساختمان مجزا و ۱۴ اتاق تشکیل شده است. به دلیل حفظ فضای سنتی خانه در حین بازسازی برای اتاق‌های زیر همکف پنجره، حمام، سرویس بهداشتی، یخچال و تلویزیون اختصاصی در نظر گرفته نشده است و مهمانان ساکن در این اتاق‌ها باید از این سرویس‌ها به صورت اشتراکی با دیگر مهمانان استفاده کنند.

گفتنی است برای رسیدن به این اقامتگاه نیز نیاز به گذر از چندین پله وجود دارد و افراد دارای محدودیت‌های حرکتی قادر به استفاده از آن نخواهند بود. از امکانات این اقامتگاه می‌توان به پارکینگ غیرمسقف، راهنمای تور، پرسنل مسلط به زبان انگلیسی و خشکشویی اشاره کرد. در اطراف این اقامتگاه مسجد نصیر الملک، شاه چراغ و کلیسای ارامنه قرار دارد و گردشگران می‌توانند با یک پیاده‌روی چند دقیقه‌ای خود را به این مکان‌ها برسانند.

آدرس: شیراز، سه راه نمازی، محله سنگ سیاه، بازارچه ارامنه، رو به روی کلیسای ارامنه، پلاک ۴۳.

اقامتگاه بوم گردی لوتوس

اقامتگاه بوم گردی لوتوس از دیگر اقامتگاه های بوم گردی شیراز است که در مرکز شیراز واقع شده است. این اقامتگاه دارای ۷ اتاق به صورت ۲ اتاق دو تخته، ۲ اتاق سه تخته، ۱ اتاق چهار تخته و ۲ اتاق سه نفره و پنج نفره است. تمامی اتاق‌های این اقامتگاه به سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی، سرویس بهداشتی و حمام اختصاصی مجهز هستند. از دیگر امکانات این اقامتگاه پارکنیگ غیرمسقف، آشپزخانه عمومی، اینترنت رایگان، راهنمای تور و … است.

اقامتگاه بوم گردی لوتوس در قلب شهر شیراز قرار دارد و به همین دلیل به بسیاری از اماکن تاریخی این شهر از جمله بازار وکیل، شاه چراغ، باغ قوام و … نزدیک است.

آدرس: شیراز ، خیابان لطفعلی خان زند.

اقامتگاه بوم گردی ترنجستان

خانه اقامتگاه ترنجستان یکی از قدیمی‌ترین خانه‌ها در بین اقامتگاه های بوم گردی شیراز است و قدمت آن به ۲۰۰ سال قبل برمی‌گردد. اقامتگاه مذکور دارای سه طبقه است که این سه طبقه شامل زیرزمین، همکف و طبقه اول است.

در بین اقامتگاه‌های مختلف شیراز این اقامتگاه را می‌توان جز اقامتگاه‌های ارزان دانست. اقامتگاه ترنجستان در نزدیکی نارنجستان قوام و خانه زینت الملک واقع شده است و مهمانان تنها با یک پیاده‌روی چند دقیقه‌ای می‌توانند خود را به این مکان‌ها برسانند.

آدرس: شیراز، خیابان لطفعلی خان زند، کوچه نارنجستان قوام.

اقامتگاه بوم گردی گلستان راز

یکی دیگر از معروف‌ترین اقامتگاه های بوم گردی شیراز اقامتگاه گلستان راز است که بیشترین محبوبیتش به غذاهای آن برمی‌گردد. در رستوران این اقامتگاه انواع مختلفی از غذاهای سنتی شیرازی مانند قورمه‌به، کوفته هلوی شیرازی، دو پیازه آلو، شکر پلو و … سرو می‌شود.

این اقامتگاه در محلی قدیمی قرار داشته و مسافران باید حدود ۱۰۰ متر را به صورت پیاده بروند. در اتاق‌های این اقامتگاه به دلیل قدیمی بودن تلویزیون وجود ندارد و سرویس بهداشتی نیز به صورت اشتراکی است. از امکانات اقامتگاه گلستان راز می‌توان به اینترنت وای فای در محوطه، نیمکت در محوطه، صندوق امانات و … اشاره کرد. گفتنی است این اقامتگاه دقیقا رو‌به‌روی مسجد نصیرالملک واقع شده است.

آدرس: شیراز، خیابان لطفعلی خان، کوچه ۳۶، رو به روی مسجد نصیر الملک.

اقامتگاه بوم گردی سرای همایونی

یکی دیگر از بهترین اقامتگاه های بوم گردی شیراز سرای همایونی است. این اقانتگاه در سال ۱۳۹۷ تاسیس شده است و در مجموع دارای ۱۰ اتاق به صورت ۳ اتاق سه نفره و ۷ اتاق دو نفره است. گفتنی است امکان اضافه کردن سرویس کف خواب به اتاق‌های این اقامتگاه وجود ندارد.

از امکانات این اقامتگاه می‌توان به پارکینگ، راهنمای نور، سیستم گرمایشی و سرمایشی و آشپزخانه اشاره کرد.

آدرس: شیراز، خیابان لطفعلی خان زند، کوچه ۱۲، فرعی ۱۲.۲، بن بست اول.

اقامتگاه بوم گردی ستایش

اقامتگاه بوم گردی ستایش دارای معماری زیبایی است که تلفیقی از معماری سنتی و مدرن را به رخ می‌کشد. این اقامتگاه دارای ۳ اتاق سه نفره است که هر واحد قابلیت اضافه کردن ظرفیت کف خواب را نیز دارد. از امکانات این اقامتگاه می‌توان به سیستم سرمایشی و گرمایشی، حمام و سرویس بهداشتی مشترک، راهنمای تور، اینترنت و … اشاره کرد.

آدرس: شیراز ، مسجد مشیرالملک، خیابان سنگ سیاه.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید