دریاچه چیتگر تهران ؛ زیبا و آبی، سرشار از آرامش(خواندن 28 دقیقه)

دریاچه چیتگر تهران
دریاچه چیتگر تهران

دریاچه چیتگر تهران ساحلی سرشار از آرامش در پایتخت بزرگ و پرجمعیت ایران زمین است. این دریاچۀ زیبا، آرام و آبی به تازگی احداث شده است. شاید خیلی از گردشگران از وجود آن مطلع نباشند! و البته که چه لذت‌بخش است حضور در ساحل دریاچه‌ای بزرگ که امکان تجربۀ انواع و اقسام تفریحات شاد و مهیج را فراهم آورده است. نام دیگر این دریاچۀ جذاب و تماشایی و مفرح، خلیج فارس است. این دریاچۀ مصنوعی در قسمت غربی تهران بزرگ واقع شده و از وسعت بسیاری برخوردار است. در واقع اگر در سفر به شهر تهران راهی دریاچۀ چیتگر یا خلیج فارس شوید، در یک فضای واحد و البته پهناور و وسیع، در کنار تفریحات متنوع و مهیج و جذاب آبی، از امکانات چندین و چند رستوران درجۀ یک به علاوۀ مرکز خرید مدرن و چشم‌نواز بام لند بهره‌مند خواهید شد. تمام این جذابیت‌ها وقتی در کنار هم قرار بگیرند فضایی ناب و منحصر به فرد را به ارمغان خواهند آورد. به این ترتیب دریاچۀ چیتگر که تمام این شگفتی‌ها را در کنار هم دارد می‌تواند به عنوان یکی از دیدنی‌ترین، جذاب‌ترین و مهیج‌ترین جاهای دیدنی در شهر بزرگ تهران معرفی شود. مجلۀ گردشگری میزبون در این مقاله قصد دارد از گوشه و کنار این دریاچۀ مصنوعی و جذاب بنویسد تا تهران‌گردان عزیز در سفر خود به شهر تهران با آگاهی بیشتری گام بردارند و حتماً طوری برنامه‌ریزی کنند که یک روز کامل را در دریاچۀ چیتگر یا دریاچۀ خلیج فارس سپری کنند. بنابراین از شما یاران جان دعوت می‌کنم تا انتهای این مقاله با میزبون همراه باشید.

تجربۀ ناب تفریح و هیجان در دریاچۀ چیتگر در پایتخت ایران زمین همراه با میزبون

تفریحات و جذابیت‌های دریاچۀ چیتگر

دریاچه چیتگر تهران عنوان بزرگترین دریاچۀ مصنوعی در ایران زمین را به خود اختصاص داده است. همچنین این دریاچه شرایط تفریح و هیجان و حتی آرامش را در کنار هم در یک فضای دنج اما وسیع فراهم آورده است. این دریاچه در هر ۴ فصل سال از تهران‌گردان عزیز پذیرایی می‌کند و در تابستان و زمستان زیبا و چشم‌نواز است. در این دریاچۀ جذاب و محدودۀ اطرافش تفریحاتی از قبیل:

  • راید اسکیت هوایی
  • پرش آزاد
  • سرسره سقوط آزاد
  • چرخ و فلک
  • سینمای چند بعدی
  • و …

بر قرار هستند. بدون شک گردشگران عزیزی که شهر تهران را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند از تجربۀ این تفریحات مهیج بسیار لذت خواهند برد.

البته علاوه بر تفریحات شاد و مفرح در این مجموعه چند رستوران جذاب و منحصر به فرد نیز دایر است. وجود این رستوران‌ها و طعم فوق‌العادۀ غذاهای لذیذی که سرو می‌کنند زیبایی، شکوه و شادابی سفر شما را صد چندان افزایش خواهد داد.

اما یکی دیگر از ویژگی‌های منحصر به فرد در این دریاچۀ جذاب وجود مرکز خرید معروف بام لند در این مجموعه است.

به عبارتی دیگر می‌توان گفت اینجا به جای همه جا. در واقع اگر شما به دریاچه چیتگر تهران وارد شوید از تمام تفریحات و جاذبه‌های سفر به شهر تهران در یک فضا برخوردار شده‌اید.

دریاچه چیتگر یا دریاچه شهدای خلیج فارس

دریاچه چیتگر یا دریاچه شهدای خلیج فارس در مساحتی بالغ بر ۲۵۰ هکتار ایجاد شده است. این دریاچۀ شگرف در قسمت غرب تهران بزرگ یا به عبارتی دیگر در منطقۀ ۲۲ شهری تهران واقع شده است. این دریاچه مجموعه‌ای تفریحی و تجاری است و به عنوان یکی از جذاب‌ترین و محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری در شهر تهران گوی سبقت را از سایر جاذبه‌ها ربوده است. و البته لازم است اضافه کنم که از عجایب این دریاچه این است که در دریاچۀ چیتگر گردشگران عزیز هیجان و نشاط را دقیقاً در کنار آرامش و سکوت خواهند یافت. ویژگی منحصر به فردی که به نظر می‌رسد کمتر مثل و مانندش به چشم دیده شود. در هر صورت چه به دنبال آرامش و سکوت باشید، چه به دنبال هیجان و نشاط لازم است یک روز کامل از سفر خود به شهر تهران را به این دریاچۀ جذاب و تماشایی اختصاص دهید.

اما نکتۀ ویژه‌ای که ذکرش ضروری به نظر می‌رسد این است که این دریاچۀ تفریحی و مصنوعی در سال ۱۳۹۴ در ماه‌های گرم تابستان مورد توجه کارشناسان انجمن بین‌المللی مدیریت پروژه قرار گرفت. این کارشناسان که در قالب یک هیأت تحقیقاتی به ایران زمین سفر کرده بودند از دریاچه چیتگر تهران بازدید کردند و بر اساس ارزیابی‌هایی که انجام دادند این دریاچه را به عنوان یکی از ده پروژۀ برتر در سال ۲۰۱۵ معرفی کردند.

ورود به دریاچه و دیدار از بخش‌های مختلف آن

در ورودی به دریاچۀ چیتگر، برای سهولت در امر گشت و گذار، فضای دریاچه را به دو قسمت شرقی و غربی تقسیم می‌کنیم. اگر به سمت شرقی دریاچه رهسپار شوید مجموعۀ بزرگ و متنوعی از رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها و همچنین مرکز خرید بام لند را خواهید دید. اما اگر به طرف سمت غربی حرکت کنید دریاچۀ آبی و آرام که در سطح آرام خود سرشار از هیجان و نشاط است را خواهید دید که در کنار رستوران‌هایی جذاب و دلبرانه به همراه تفریحاتی مهیج قرار گرفته است.

تفریحات ناب دریاچۀ چیتگر هر کدام به صورت مجزا بلیط دارند و بلیط هر بازی و تفریح را می‌توانید از گیشۀ حاضر در ورودی غربی دریاچه تهیه کنید.

ساعت کاری برای تفریحات ناب و مهیج در دریاچۀ چیتگر به قرار زیر است:

  • هر هفته از روز شنبه تا روز چهارشنبه: از ساعت ۱۴:۰۰ تا ساعت ۲۲:۰۰ فعال هستند.
  • هر هفته روزهای پنجشنبه و جمعه و همچنین سایر روزهای تعطیل: از ساعت ۱۳:۰۰ تا ساعت ۲۴:۰۰ فعال هستند.

قایق‌سواری در دریاچۀ چیتگر

در دریاچۀ چیتگر امکان تجربۀ قایق‌سواری وجود دارد. این دریاچۀ وسیع از دو اسکله برخوردار است. همچنین این دریاچه چند نوع قایق متنوع برای تفریح وجود دارد. این قایق‌های جذاب و متنوع عبارتند از:

  • قایق‌های پدالی
  • قایق‌های شارژی
  • قایق‌های اتوبوسی یا کاتامارا
  • قایق‌های موتوری

اسکلۀ غربی دریاچۀ چیتگر

اسکلۀ غربی برای افرادی که از طرف برج میلاد به دریاچۀ چیتگر وارد می‌شوند بسیار نزدیک‌تر است. بنابراین اگر از سمت برج میلاد به دریاچه وارد می‌شوید بهتر است به طرف اسکلۀ غربی حرکت کنید. برای دیدن انواع قایق‌هایی که در این دریاچه وجود دارند می‌توانید به سمت ضلع غربی دریاچه به طرف پایین رهسپار شوید. حالا فقط و فقط کافی است نوع قایق مورد علاقۀ خود را انتخاب کنید.

پ.ن: تفریح آرام و در عین حال جذاب قایق‌سواری برای برخی از افراد از قبیل خانم‌های باردار و کودکان و نوجوانان زیر ۱۴ سال و افرادی که بیش از ۹۰ سال سن دارند ممنوع است. همچنین در حال قایق‌سواری امکان خوردن خوراکی یا نوشیدن نوشیدنی وجود ندارد.

راید اسکیت هوایی

راید اسکیت هوایی در قسمت غربی دریاچۀ چیتگر واقع شده است. این تفریح جذاب برای کودکان زیر ۷ سال ممنوع است اما بالای ۷ سال می‌توانند بی‌اندازه از این تفریح ناب لذت ببرند. همچنین برای تجربۀ این تفریح جذاب لازم است قد افراد بیشتر از ۱۲۰ سانتی‌متر باشد. اما افراد با قدی بیش از ۲۰۰ سانتی‌متر نیز امکان تجربۀ این تفریح مهیج را نخواهند داشت. همچنین لازم است اضافه کنم که این بازی جذاب برای افرادی که بیش از ۹۰ کیلوگرم وزن دارند نیز ممنوع است.

سرسره‌های سقوط آزاد

این بازی مهیج و جذاب در شمال دریاچه چیتگر تهران واقع شده است. این تفریح ناب برای کودکانی که کمتر از ۸ سال سن دارند ممنوع است. همچنین افرادی که می‌خواهند این بازی را تجربه کنند باید قدی در میان بازۀ ۱۲۰ سانتی‌متر تا ۲۰۰ سانتی‌متر داشته باشند. البته محدودیت وزنی برای این تفریح مهیج محدودۀ وسیع‌تری را شامل می‌شود و افرادی که کمتر از ۱۲۰ کیلوگرم وزن دارند می‌توانند از تجربۀ این تفریح مفرح لذت ببرند.

پیست پرش در آسمان

این بازی جذاب و ناب نیز در شمال دریاچۀ چیتگر واقع شده است. این بازی از محدودیت‌های کمتری برخوردار است به صورتی که کودکان بالای ۵ سال نیز می‌توانند از این تفریح لذت‌بخش بهره‌مند شوند. اما محدودیت قدی در بازۀ محدودتری نسبت به سایر بازی‌ها قرار دارد و افرادی که قد آن‌ها در بازۀ ۱۳۰ سانتی‌متر تا ۲۰۰ سانتی‌متر است می‌توانند از این تفریح لذت ببرند. همچنین بالاترین وزنی که می‌تواند کارت سبز تجربۀ این تفریح مفرح و مهیج را دریافت کند ۱۲۹ کیلوگرم است.

سینمای شش‌بعدی در مجموعۀ تفریحی گردشگری چیتگر در شهر تهران بزرگ

یکی دیگر از تفریحات جذاب و محبوب که مختص عصر و دورۀ ما می‌شود و شاید تا همین چند دهۀ اخیر دست کم در ایران زمین کمتر به چشم می‌خورد با عنوان سینماهای چندبعدی شناخته می‌شوند. این سینماها با استفاده از افکت‌های ویژه، عینک‌های بُعدافزا، و حتی ایجاد حرکت‌های فیزیکی مناسب با سکانس‌های فیلم در حال نمایش، فرصت تخیل قوی و ورود به جهان داستانی فیلم در حال پخش را ایجاد می‌کنند. این سینماها باعث می‌شوند بیینندۀ فیلم وارد ماجرای فیلم شود و به عنوان یکی از شخصیت‌های حاضر در آن فیلم در آن فضا قرار بگیرد. به این ترتیب می‌توان گفت سینماهای چند بعدی می‌توانند بیننده‌های خودشان را به یک جهان دیگر وارد کنند و اتفاقاً همین ویژگی سبب می‌شود این سینماها بسیار مورد توجه گردشگران عزیز قرار بگیرند چون لحظه‌هایی را ایجاد می‌کنند که شگفت‌انگیز، شگرف و بسیار پرهیجان هستند. خوشبختانه مجموعۀ تفریحی دریاچه چیتگر تهران نیز به سینمای شش‌بعدی مجهز است و تهران‌گردان عزیز می‌توانند در گردش بی‌نظیر و سرشار از آرامش خود سری هم به سینمای شش‌بعدی بزنند تا بتوانند در یک ماجرای هیجان‌انگیز شرکت پیدا کنند. در بیشتر موارد فیلم‌هایی که برای نمایش در سینماهای شش‌بعدی در نظر گرفته می‌شوند فیلم‌هایی از ژانر اکشن یا شاید حتی از ژانر وحشت هستند. چون میزان هیجان در این نوع از فیلم‌ها بیش از سایر انواع فیلم‌ها است. سینمای شش‌بعدی این مجموعه در قسمت غربی دریاچه جای گرفته است. تجربۀ سینماهای چندبعدی برای کودکان بیش از ۱۲ سال توصیه می‌شود شاید حتی بهتر باشد نوجوانان بیش از ۱۶ سال به این تجربۀ جذاب بپردازند. چون ممکن است کودکان نتوانند میان جهان داستانی و جهان واقعی تمایز قائل شوند و این تجربۀ هیجان‌انگیز منجر به ایجاد وحشت در ذهن لطیف آن‌ها شود.

بخش تفریحی وی آر لند در مجموعۀ تفریحی دریاچه چیتگر

یکی دیگر از تفریحات مدرن و امروزی که اتفاقاً گامی فراتر از زندگی واقعی، واقعیت و ابعاد زمان و مکان قرار داده است و شاید با این هدف شکل گرفته است که مرزهای محدودکنندۀ جهان واقعی را کنار بزند و تجربه‌ای حیرت‌برانگیز ایجاد کند با نام وی آر VR شناخته می‌شود. در این تفریح جذاب و پرهیجان، بازیکن یک عینک بزرگ و چندبعدی مخصوص روی چشم‌هایش قرار می‌دهد و به واسطۀ همین عینک مخصوص وارد دنیایی متفاوت با محیط اطرافش می‌شود. برای مثال ممکن است شما در دنیای واقعی در دریاچه چیتگر تهران روی زمینی صاف ایستاده باشید، اما به محض اینکه وارد بازی شوید محیط خود را با توجه به نوع بازی انتخابی متفاوت خواهید دید. به این ترتیب اگر شما اسکی روی برف را انتخاب کرده باشید با قراردادن عینک روی چشم‌ها، خودتان را بر فراز قله‌ای بلند و رفیع، سراسر پوشیده از برف خواهید دید. در حالی که ممکن است در تهران حتی یک قطره باران هم نباریده باشد چه برسد به چند متر برف. یا اگر مسابقات رالی را انتخاب کرده باشید، بدون شک، خودتان را در یک جادۀ پر پیچ و خم و صعب‌العبور خواهید یافت و به طور قطع تمام محیط اطراف شما را پرتگاه‌های عمیق فرا گرفته‌اند. با این وجود، بسیار طبیعی است اگر مسئول بازی جذاب و حیرت‌برانگیز وی آر اجازه ندهد کودکان کم سن و سال و حساس یا مثلاً خانم‌های باردار یا حتی تمام افرادی که به نوعی بیماری قلبی دارند وارد این بازی پرهیجان شوند. اما اگر هیچ کدام از این مسائل در زندگی شما وجود ندارند، اگر هیجان زیاد ذهن شما را ناراحت نمی‌کند، حتماً این تفریح ناب و مدرن را تجربه کنید. چون ورود به قلمرو جهانی متفاوت با آنچه در محیط واقعی و جهان واقع وجود دارد بسیار لذت‌بخش و جذاب است.

رول گلایدر یا اولین زیپ لاین ریلی در ایران زمین

یکی دیگر از تفریحات ناب، پرهیجان و شگفت‌انگیزی که در دریاچۀ شهدای خلیج فارس یا چیتگر تهران بزرگ ارائه می‌شود با نام رول گلایدر شهرت یافته است. این تفریح پیش از این تنها در کشورهایی نظیر آلمان، انگلیس، آمریکا و فرانسه رواج داشته است و برای اولین بار در شهر بزرگ ایران زمین، در تهران باشکوه راه‌اندازی شده است. این تفریح جذاب، بسیار شبیه تجربۀ ترن هوایی است با این تفاوت که این بار کابینی برای نشستن بازیکن‌ها بر روی آن وجود ندارد؛ بلکه این بار افراد به صورت معلق و تنها به واسطۀ یک قلاب، ریلی پر پیچ و خم را بالا می‌روند و سپس در سراشیبی آن، رها می‌شوند و پس از آن دیگر باید تمام آن پیچ و خم‌های بسیار را در حالتی پروازی طی کنند تا به نقطۀ سکون برسند. ریل‌های این دستگاه جذاب به اندازۀ ۱۲۰ متر طول دارد و ارتفاعی که از آن به سمت پیچ و خم‌ها رها می‌شوند ۱۴ متر است. این تفریح بدون شک یک تفریح منحصر به فرد و شگفت‌انگیز است و می‌تواند شادترین و به‌یادماندنی‌ترین لحظات را ایجاد کند. البته به طور قطع این بازی با توجه به هیجان بسیار زیادی که ایجاد می‌کند محدودیت‌هایی نیز خواهد داشت. برای مثال کودکان کم سن و سال نباید وارد این بازی شوند. علاوه بر این افراد با هم متفاوت هستند و ممکن است برخی از افراد تاب تحمل این حجم از هیجان را به هر دلیلی نداشته باشند. بنابراین میزبون خواهش می‌کند با توجه به شرایط فردی خودتان برای ورود به بازی یا تنها تماشای آن از دور تصمیم بگیرید. آنچه بیش از هر امر دیگری اهمیت دارد سلامت شما است. اما اگر به هیجان علاقه دارید و مطمئن هستید که برای سلامتی شما مشکلی ایجاد نخواهد کرد دل به دریا بزنید و پرواز در عین رهایی را تجربه کنید.

تشک پرش آزاد در دریاچۀ چیتگر تهران

یکی دیگر از تفریحات جذاب در دریاچه چیتگر تهران با نام تشک پرش آزاد معرفی می‌شود. این بازی پرهیجان در قسمت شرقی دریاچه در بام لند واقع شده است. این بازی و تفریح هیجان‌انگیز نیز از میل همیشگی انسان برای پرواز نشأت گرفته است. انسان از دیرباز در سر رؤیای پرواز را داشته است و حتی امروزه نیز به پرواز با وسایلی از قبیل هواپیما و هلی‌کوپتر و غیره محدود نمی‌شود. انسان دوست دارد بدون تعلق، به دور از فلز و سایر بندها در آسمان به پرواز بپردازد. به این ترتیب شاید تنها راه برای چنین تجربۀ شگرفی سقوط از بلندای آسمان به سمت زمین باشد، البته به شرط آنکه تشکی امن و ایمن روی زمین به انتظار نشسته باشد. در مجموعۀ تفریحی چیتگر می‌توانید با خیال راحت در آسمان اوج بگیرید و به سمت زمین رهسپار شوید چون تشکی بزرگ، نرم و ایمن در انتظار فرود آرام شما خواهد بود.

فوتبال دستی منحصر به فرد در بام لند دریاچۀ چیتگر

یکی دیگر از تفریحات منحصر به فرد و دوست‌داشتنی و نابی که در مجموعۀ تفریحی دریاچه چیتگر تهران ارائه می‌شود با نام فوتبال دستی انسانی بام لند شناخته می‌شود. این تفریح بی‌نظیر را به نوعی می‌توان نوستالژی نامید و به نظر می‌رسد افرادی که به فوتبال دستی علاقۀ زیادی داشته باشند به این بازی نیز علاقه‌مند خواهند بود. مخصوصاً بازیکن‌های حرفه‌ای این بازی که همیشه دوست داشته‌اند به جای آدمک‌های چوبی یا پلاستیکی درون میدان قرار بگیرند و با پای خودشان توپ را به سمت دروازه شوت کنند.

اگر علاقه‌مند هستید این تجربۀ جذاب را از سر بگذرانید لازم است دست کم ۴۸ ساعت پیش زمین بازی را برای خودتان رزرو کنید. ضمن اینکه از شرایط استفاده از این زمین داشتن یک تیم است. شما می‌توانید با یک گروه دوازده نفری یا یک گروه شش نفری وارد زمین شوید. اتفاقاً ویژگی جالب این بازی نیز همین است. این بازی اهمیت همراهی را یادآور می‌شود. در دنیای امروز بیشتر تفریحات به صورت انفرادی برگزار می‌شود و چقدر خوب است که هنوز امکان تفریحات گروهی یا حتی بهتر از آن تیمی نیز وجود داشته باشد.

پ.ن: زمین بازی فوتبال دستی انسانی را می‌توانید برای نیم ساعت به تیم خودتان اختصاص دهید. در این بازی نشاط‌انگیز بانوان و آقایان و همچنین کودکان می‌توانند شرکت داشته باشند و نگران هیجان زیاد هم نباشند.

اسکای فلایر بام لند

یکی دیگر از تفریحات پرهیجانی که در مجموعۀ تفریحی دریاچه چیتگر تهران ارائه می‌شود با نام اسکای فلایر بام لند شناخته می‌شود. این بازی در واقع یک تاب زنجیری خیلی بزرگ است که بر فراز دریاچۀ آبی چیتگر به چرخش در می‌آید و تاب‌هایی که با زنجیر به میلۀ اصلی دستگاه اتصال یافته‌اند به آسمان می‌رساند. این بازی از هیجان بسیار زیادی برخوردار است. فراموش نکنید که ما انسان‌ها خیلی وقت‌ها به تجربه‌ای هیجان‌انگیز نیاز داریم تا از خمودگی و ضعف‌‌های معمولی و روزمره نجات پیدا کنیم. بدون شک با تجربۀ این بازی هیجان‌انگیز تا مدت‌هایی بسیار حال خوشی خواهید داشت. اما این بازی مهیج نیز برای افرادی که با هیجان سازگار نیستند یا افرادی که بیماری قلبی را تجربه کرده‌اند یا خانم‌های باردار و کودکان که روحی لطیف و حساس دارند مناسب نخواهد بود. اسکای فلایر بام لند در هر دور از بازی می‌تواند ۲۴ نفر را روی کابین‌های دو نفره‌اش جای دهد. همچنین این تاب‌های زنجیری در هر دور بازی به اندازۀ ۲۵ متر از سطح زمین فراتر خواهند رفت. ارتفاع بسیار قابل توجهی است …

سایر تفریحات جذاب در دریاچۀ شهدای خلیج فارس در شهر تهران

علاوه بر تفریحات متنوع و هیجان‌انگیزی که به آن‌ها اشاره شد تفریحات دیگری نیز خودنمایی می‌کنند که بسیار جالب توجه به نظر می‌رسند. این تفریحات ناب و لذت‌بخش در ادامه توضیح داده خواهند شد. به این ترتیب شایسته خواهد بود که همچنان با میزبون همراه باشید.

سافارای پارک وحشت

اگر به دنیای ترس و وحشت علاقه دارید، یا اگر جالب است که در فضایی مناسب با فیلم‌های ژانر وحشت قرار بگیرید! اگر از حضور در محیطی سرشار از اجنه و ارواح و حتی زامبی‌های اره به دست اذیت نمی‌شوید، میزبون پیشنهاد می‌کند سافارای پارک وحشت را به عنوان تفریح آخر هفتۀ خود انتخاب کنید. در سافارای پارک وحشت در دریاچه چیتگر تهران امکان حضور در دنیای منحصر به فرد و سرشار از هیجان را خواهید داشت. البته به طور قطع حضور در این محیط تفریحی پرهیجان برای تمام افراد مناسب نخواهد بود. اما اگر به ژانر وحشت علاقه دارید و اگر مطمئن هستید که حضور در این فضا به ذهن و احساسات شما آسیبی وارد نخواهد کرد، سافارای پارک وحشت را امتحان کنید. چون در این پارک خلاقانه و متفاوت، به صورتی هنرمندانه، لوکیشنی درخور فضای ژانر وحشت با رعایت تمام ظرافت‌های هنری به کار گرفته شده است و همین ظرافت‌های قابل توجه ممکن است توهم واقعی‌بودن فضا را ایجاد کند و بیشتر موجب ترس و هیجان شود. به همین دلیل میزبون توصیه می‌کند پیش از ورود به سافارای پارک وحشت تمام این موارد را در نظر بگیرید.

پ.ن: سافارای پارک وحشت در غرب دریاچۀ چیتگر در شهر بزرگ تهران واقع شده است.

چرخ و فلک در دریاچۀ چیتگر یا دریاچۀ شهدای خلیج فارس در تهران بزرگ

یکی دیگر از تفریحات نابی که در دریاچه چیتگر تهران یا دریاچه شهدای خلیج فارس در تهران بزرگ به انتظار گردشگران مشتاق و پرنشاط نشسته است چرخ و فلک یا همان فانفار است که در ابعادی بسیار بزرگ و قابل توجه از فاصله‌ای بسیار دور به خودنمایی می‌پردازد. بنابراین در هنگام قدم‌گذاشتن به داخل محدودۀ دریاچه، اولین تصویری که ذهن شما را به خود درگیر خواهد کرد چرخ و فلک بزرگ و غول‌پیکری است که در قسمت شرقی دریاچه و درست اندکی بالاتر از مرکز خرید بام لند واقع شده است. چرخ و فلک بازی بسیار محبوبی است که فرصت تماشای سطح وسیعی از شهر را همراه با کمترین میزان هیجان ایجاد می‌کند. حرکت آرام و باطمأنینۀ چرخ و فلک فرصتی هر چند کوتاه را فراهم می‌آورد که بر فراز بلندترین نقطۀ ممکن دقایقی را سپری کنید و شکوه و هیاهوی شهر را از منظر و زاویۀ دیگری نگاه کنید. از گذشته‌های بسیار دور تا به امروز همیشه چرخ و فلک‌ها در مراکز تفریحی شهرهای بزرگ حضور داشته‌اند و همیشه به عنوان محبوب‌ترین تفریح‌ها پذیرای مردم با عادات مختلف و در سنین متفاوت بوده‌اند. چرخ و فلک‌ها تفریحاتی خانوادگی هستند که برای هیچ یک از افراد خانواده نامناسب به نظر نخواهند رسید. بنابراین میزبون پیشنهاد می‌کند چرخ و فلک مستقر در دریاچه شهدای خلیج فارس را به صورت خانوادگی تجربه کنید.

ماشین برقی یا ماشین کوبنده

یکی دیگر از تفریحات لذت‌بخش و البته آشنایی که از گذشته‌ها تا به امروز در مراکز تقریحی همیشه حضور داشته‌اند ماشین‌های برقی‌ هستند. ماشین برقی تفریح شاد و پرنشاط اما بی‌خطری است که فرصت تجربۀ رانندگی بدون دقت و آزادانه را فراهم می‌آورد. در میدان ماشین برقی که نام دیگر آن کوبنده است می‌توانید با خیال راحت تصادف کنید و مطمئن باشید که هرگز هیچ خطری نه شما و نه ماشین‌های دیگر را تهدید نمی‌کند. این تفریح دیرینه و آشنا در دریاچه چیتگر تهران در قسمت غربی دریاچه، درست در کنار گیشۀ بلیت واقع شده است. خوشبختانه امکان تجربۀ این تفریح ناب برای تمام سنین فراهم است.

پیست کارتینگ در دریاچۀ شهدای خلیج فارس در تهران بزرگ

یکی دیگر از تفریحات محبوب و دلپذیر که بیشتر افراد مشتاق به هیجان به آن علاقه‌مند خواهند بود با نام کارتینگ شناخته می‌شود. خوشبختانه در دریاچه چیتگر تهران پیست مناسب و قابل توجهی برای تجربل کارتینگ فراهم آمده است. به این ترتیب اگر به رانندگی با سرعت بسیار زیاد و عبور از پیچ و تاب‌های بسیار جاده‌ای آن هم با همان سرعت بالا علاقه دارید می‌توانید خیلی راحت مهمان دریاچۀ چیتگر در تهران بزرگ باشید و سرعت و هیجان را در این پیست استاندارد و مناسب تجربه کنید. پیست کارتینگ نیز در قسمت غربی دریاچه و درست در کنار ماشین برقی جای گرفته است. به این ترتیب اگر در خانوادۀ خود دو دسته هستید و برخی به سرعت بسیار و هیجان علاقه دارند و برخی دیگر به آرامش و سرعت پایین، می‌توانید دوشادوش هم یکی از این دو بازی مفرح را انتخاب کنید.

زمین بازی مخصوص کودکان

اما از هر چه بگذریم سخن دوست خوش‌تر است. مهمترین قسمت تفریحات خانوادگی کودکان عزیز هستند که شاید حتی پیش از افراد بزرگ‌تر باید تفریح مناسب و درخور خود را پیدا کنند تا بتوانند هر چه بیشتر و بهتر از لحظه لحظۀ دوران خوش کودکی‌شان لذت ببرند. به این ترتیب، در هر فضای تفریحی لازم است بخشی به کودکان اختصاص پیدا کند. دریاچه چیتگر تهران فضای مخصوصی را با نام زمین بازی و جایزه برای کودکان عزیز و دلبند این مرز و بوم فراهم آورده است که در آن ۱۰ بازی مهیج، متنوع و البته بدون خطر گرد آمده‌اند. با وجود این زمین بازی، کودکان نیز از سفر به شهر تهران و دیدار از دریاچۀ شهدای خلیج فارس لذت خواهند برد.

فعالیت‌های مفرح و لذت‌بخش در دریاچۀ شهدای خلیج فارس

مواقع بسیار زیادی را در دفعات بی‌شمار تجربه کرده‌ایم، که با وجود تمام تفریحات مفرح و جذابی در اطراف ما در فضای تفریحی وجود داشته‌اند، باز ترجیح داده‌ایم که ساده‌ترین تفریحات را تجربه کنیم. تفریحاتی ساده اما لذت‌بخش، که فرصت احساس و درک آرامش یا فرصت باهم‌بودن یا حتی فرصت گفت‌وگویی دوستانه را فراهم می‌کنند و در عین حال مفرح نیز هستند و احساس شادی و نشاط را در قلب ما بیدار می‌کنند. یکی از این تفریحات منحصر به فرد پیاده‌روی است. یکی دیگر از این تفریحات محبوب دوچرخه‌سواری است. گاهی وقت‌ها شاید ماهیگیری آرامش‌بخش‌ترین تفریح دنیا به شمار رود و گاهی شاید عکس‌گرفتن از پدیده‌های شگرف طبیعی مناسب‌ترین تفریح محسوب شود. گاهی هم شاید مطلوب‌ترین اتفاق ممکن پهن‌کردن یک زیرانداز باشد با چند استکان چای فلاکسی و کمی از تنقلات مختلف که امکان نشستن افراد خانواده را در کنار هم فراهم بیاورد و فرصتی باشد برای گفت‌وگویی همدلانه میان افراد خانواده. خوشبختانه دریاچه چیتگر تهران با وسعت قابل توجهی که دارد توانسته است انواع و اقسام تفریحات مدرن و پرهیجان و تمام تفریحات لذت‌بخش ساده را پوشش دهد. با تمهیداتی که در طراحی این فضای تفریحی بزرگ در نظر گرفته شده است محیطی مناسب و تماشایی برای تجربۀ بهترین لحظات نه تنها برای ساکنان شهر بزرگ تهران بلکه برای تمام گردشگرانی که چه از سراسر ایران زمین و چه از اقصا نقاط دنیا شهر بزرگ تهران را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند فراهم آورده است.

مرکز خرید منحصر به فرد بام لند در محدودۀ دریاچۀ چیتگر

همیشه و در تمام سفرها و تفریحات یکی از جذاب‌ترین قسمت‌ها بخش مربوط به قدم‌زدن در مراکز خرید و مخصوصاً قسمت خرید کالاهای مرغوب و باکیفیت است. البته بدون شک در هنگام خرید و انتخاب دقیق از میان انواع و اقسام کالاهای بسیاری که در غرفه‌های متعدد در معرض فروش قرار گرفته‌اند دیو خستگی به سراغ تمام ما خواهد آمد و صد البته هر مرکز خرید باید علاوه بر فضای مناسب و غرفه‌های متعدد از امکاناتی از قبیل رستوران و کافی‌شاپ و حتی محلی برای تفریح کودکان و حتی محلی برای تفریح بزرگ‌سالان برخوردار باشد. شاید بتوان گفت مرکز خرید بام لند در دریاچه چیتگر تهران دقیقاً به دلیل رعایت‌کردن تمام این موارد است که توانسته است عنوان محبوب‌ترین و مرغوب‌ترین مراکز خرید را به خود اختصاص دهد و باعث شود تمام افراد ساکن در شهر تهران و تمام گردشگران ایرانی و غیرایرانی این مرکز خرید را برای تفریح و خرید کالاهای مورد نیاز خود انتخاب کنند. شاید جالب باشد بدانید که در این مرکز خرید مدرن و چشم‌نواز مراکز تفریحی از قبیل سالن‌‌های سینما، مجموعۀ تفریحی مخصوص کودکان، مسیر مخصوص پیاده‌روی، کلوپ ماهی‌گیری، وی آر لند، پاتیناژ، آمفی تئاتر روباز و سرپوشیده به همراه انواع و اقسام تفریحات دیگر فعال هستند. البته بام لند یک مرکز خرید منحصر به فرد است که ناب‌ترین و محبوب‌ترین برندها از قبیل آدیداس، آلدو، سواروفسکی، کالینز، ویمنز سیکرت، منگو و … را نیز گرد آورده است. بنابراین اگر موافق خرید برندهای مشهور هستید بهتر است در سایر مراکز خرید وقت خود را بیهوده سپری نکنید و بام لند را به عنوان اولین انتخاب در نظر بگیرید.

پ.ن. اول: مرکز خرید بام لند در روزهای شنبه تا چهارشنبه در هر هفته از ساعت ۱۰ صبح تا ساعت ۱۱ شب فعال است. این مرکز خرید در روزهای ۵شنبه و جمعه در هر هفته، ساعت کاری خود را برای رفاه حال مشتریان یک ساعت افزایش می‌دهد و از ساعت ۱۰ صبح تا ساعت ۱۲ شب آمادۀ خدمت‌رسانی خواهد بود.

پ.ن. دوم: مرکز خرید محبوب و مشهور بام لند در شهر بزرگ تهران، در بزرگراه شهید همت، در خروجی بلوار کاشانب، در میدان موج، در خیابان موج در بلوار صدف قرار گرفته است.

سفر به تهران بزرگ و گشت و گذار در دریاچۀ چیتگر

یکی از زیباترین و دیدنی‌ترین و جذاب‌ترین شهرهای ایران زمین، شهر تهران است. این شهر بزرگ که البته بهتر است بگویم بزرگ‌ترین شهر ایران زیبا و سربلند است، جذاب‌ترین جاهای دیدنی را به خود اختصاص داده و هر ساله تعداد بسیار زیادی از گردشگران را به خود جذب می‌کند. شما می‌توانید با اجاره سوئیت در تهران هر چند روز که مایل باشید اقامت داشته باشید و از تمام دیدنی‌های جذاب این شهر بزرگ بهره ببرید. یکی از هزاران زیباییِ پایتختِ پر شور و نشاطِ ایرانِ زیبا، با نام دریاچۀ چیتگر شناخته می‌شود. وجود این دریاچۀ مصنوعی بزرگ در شهر پهناور تهران امکان تفریحاتی ناب و مهیج را به وجود آورده است. دریاچه چیتگر تهران توانسته است امکان یک تفریح پرهیجان و جذاب را به همراه تنوع برای گردشگران عزیز به ارمغان آورد. در سفر به شهر تهران طوری برنامه ریزی کنید که فرصت کافی برای تفریح در این دریاچۀ زیبا و آبی را داشته باشید.

پ.ن اول: دریاچۀ چیتگر با نام خلیج فارس نیز خوانده می‌شود.

پ.ن دوم: اگر مشتاق هستید بیشتر در مورد جاهای دیدنی در شهر بزرگ تهران بخوانید فقط و فقط کافی است روی لینک زیر کلیک کنید:

جاهای دیدنی تهران ؛ سفری پر ماجرا به قلب ایران

میزبون رقم‌خوردن زیباترین خاطرات و گذر جذاب‌ترین لحظات را برای شما یاران جان آرزو دارد …

سفر به تهران به سلامت …

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید