فهرستی از بهترین جاهای دیدنی ایران برای عکاسی(خواندن 13 دقیقه)

بهترین جاهای دیدنی ایران برای عکاسی
بهترین جاهای دیدنی ایران برای عکاسی

میزبون در این مقاله قصد دارد از بهترین جاهای دیدنی ایران برای عکاسی بنویسد. چون میزبون عقیده دارد که عکاسی یکی از جذاب‌ترین و شگفت‌ترین هنرهای بصری است. خوشبختانه ایران زیبا و تماشایی سراسر سرشار است از جاهای دیدنیِ تحسین‌برانگیز که هر کدام به نوعی می‌توانند به عنوان یک سوژۀ ناب برای عکس‌گرفتن انتخاب شوند. برخی از این جاهای دیدنی، بناهای تاریخی هستند که از قرن‌ها پیش برای مردم امروز باقی مانده‌اند و مسئولیت نگهداری از آن‌ها برای مردم آینده بر عهدۀ ما قرار گرفته است، برخی از این اماکن تماشایی یادگارهایی از ایران باستان هستند و برای رسیدن به عصر و روزگار ما هزاران سال دنیا را زیسته‌اند. علاوه بر این، برخی دیگر از جاذبه‌های ناب در کشور عزیزمان ایرانِ دل‌نواز، جنگل‌های سبز و رودهای آبی و کویرهای طلایی هستند که هر کدام به نوعی جذاب و دلربا به جلوه‌گری می‌پردازند. زیبایی و شکوهی که در هر یک از این جاذبه‌ها نهفته است سبب می‌شود افراد بسیار زیادی به هنر مدرن و محبوب عکاسی رو بیاورند و چشم‌نوازترین تصاویر را جاودانه کنند. عکاسی مسئولیت خطیر ثبت لحظه‌ها را بر عهده دارد. به نظر می‌رسد آنچه هنر عکاسی به زندگی ما آدم‌ها می‌بخشد، ارزشمندترین ارمغان است. بنابراین، میزبون پیشنهاد می‌کند با به دست گرفتن دوربین، از لنز آن به جهان و لحظه‌های خودتان نگاه کنید تا بتوانید این لحظه‌های زیبا را برای همیشه برای خودتان نگه دارید و هر وقت که دل‌گرفته شدید با تماشای لحظه‌های خوشی که گذرانده‌اید شور و نور و روح تازه‌ای به لحظه‌های خود ببخشید. میزبون از شما یاران جان دعوت می‌کند تا انتهای این مقاله همراهش باشید تا زیباترین لوکیشن‌ها برای برداشتن زیباترین عکس‌ها را بهتر بشناسید.

زیباترین عکس‌ها در زیباترین نقاط ایران زمین همراه با میزبون

عکاسی در شیراز

یکی از دلرباترین شهرهای بزرگ ایران زمین شهر تماشایی شیراز است. این شهر دلبرانه سرشار است از جاهای دیدنی ناب که هر کدام به نوعی حیرت‌برانگیز و چشم‌نواز هستند. به عبارتی دیگر به طور قاطعانه می‌توان ادعا کرد که یکی از بهترین جاهای دیدنی ایران برای عکاسی شهر اصیل و عزیز شیراز است. اما در این شهر محبوب بهتر است اول از همه به کدام جاذبه سر بزنید؟ با میزبون همراه باشید تا از شیراز دل‌نواز بیشتر بخوانید.

در مسجد جامع شیراز عکس‌هایی منحصر به فرد از آن شما خواهند بود!

یکی از تماشایی‌ترین و بهترین جاهای دیدنی ایران برای عکاسی در شهر شیراز دل‌نواز مسجد جامع این شهر است. کاشی‌کاری منحصر به فردی که بر دیوارهای این مسجد باشکوه نقش بسته است نه تنها هنرمندان ایرانی بلکه هنرمندان خوش‌ذوق غیرایرانی را نیز به سمت این دُردانۀ خاورمیانه جذب می‌کند. در مسجد جامع شیراز رقابتی سخت در میان هنرمندان عکاس برای ثبت خلاقانه‌ترین تصاویر در جریان است. اگر احساس می‌کنید قدرت خلاقیت منحصر به فردی دارید و می‌توانید گوی سبقت را از رقبای قَدَر بربایید راهی مسجد جامع شهر شیراز شوید و زیباترین تصویر را با نام خودتان به ثبت برسانید.

پ.ن: هنر منحصر به فرد و چشم‌نواز کاشی‌کاری که در قرن‌های گذشته برای ساخت بناهای مهم به کار گرفته می‌شده است، به تمامی دیوارهای این مسجد محبوب و پرطرفدار رنگ و جلایی خاص و شگرف بخشیده است. در کنار هم قرار گرفتن رنگ‌ها و ایجاد یک تصویر کامل مینیاتوری که نه تنها با رنگ، بلکه با طرح نیز دارد حکایتی شیرین و دلنشین را روایت می‌کند، بسیار جذاب و دلربا است. در عصر امروز سعی بسیاری شده است تا پارچه‌هایی هم‌طرح و هم‌نقش و حتی هم‌رنگ این کاشی‌های مجلل طراحی شوند. در بسیاری از عکس‌های مطرحی که از این کاشی‌های زیبا گرفته شده است خواهید دید که افراد لباس‌هایی مشابه کاشی‌کاری دیوار به تن دارند. همچنین اگر دقت کرده باشید حتماً متوجه شده‌اید که برای طراحی لباس‌های سنتی نیز در بیشتر موارد از طرح‌های منقش بر دیوارهای بناهای تاریخی و کاشی‌کاری‌های دوران گذشته بهره گرفته می‌شود. در هر صورت، رنگ‌های شاد و حیات‌بخشی که در کاشی‌کاری‌ها به چشم می‌خورند بسیار زیبا و بسیار چشم‌نواز هستند. تا حدی که شاید بتوان گفت اگر در عصر امروز نیز، همچون گذشته، دیوارها و لباس‌ها و اشیائی که زیاد با آن‌ها سر و کار داریم مملوء از رنگ‌هایی اینچنین شاد و درخشان بودند هرگز با بیماری‌هایی از قبیل افسردگی و خمودگی مواجه نبودیم. بنابراین سعی کنید لباس‌های رنگی و پر نقش و نگار بپوشید و دیوارهای خانه‌های خود را نیز با رنگ‌هایی شاد جلا دهید تا همیشه شاد و پرانرژی باشید.

در تخت جمشید هنر عکاسی خودتان را به نمایش بگذارید …

اما در فهرست بهترین جاهای دیدنی ایران برای عکاسی لازم است حتماً و حتماً از تخت جمشید باستانی و باشکوه نام برده شود. این بنای باستانی، به نوعی، شناسنامۀ ایرانی ما مردم ایران زمین به شمار می‌رود و در حال حاضر چندین و چند سال است که به عنوان نماد کشور ایران در محبوب‌ترین و پرطرفدارترین شبکه‌های اجتماعی شناخته می‌شود. علاوه بر گردشگران و هنرمندان ایرانی، گردشگران خارجی نیز در سفر خود به ایران زمین به تخت جمشید می‌روند و قَدَرترین هنرمندان عکاس دقیق‌ترین و خلاقانه‌ترین ابتکارات خودشان را در عکاسی از تخت جمشید به کار می‌گیرند. به این ترتیب اگر در هنر مدرن و ارزندۀ عکاسی زبده و ماهر هستید پیشنهاد میزبون را بپذیرید و در اولین فرصت به سمت تخت جمشید باستانی راهی شوید.

پ.ن اول: اگر مشتاق هستید پیش از قدم‌گذاشتن در راه در مورد تخت جمشید باستانی بیشتر بخوانید فقط و فقط کافی است همین حالا روی لینک زیر کلیک کنید:

تخت جمشید ؛ نگین درخشان ایران زمین

پ.ن دوم: به هیچ عنوان نگران محل اقامت چند روزۀ خود در شهر دل‌نواز شیراز نباشید. میزبون در این شهر باصفا میزبان شما خواهد بود. برای انتخاب محل اقامت خود در شهر شیراز فقط و فقط کافی است همین حالا روی لینک زیر کلیک کنید:

اجاره سوئیت در شیراز

پ.ن سوم: برای عکاسی از محیط تخت جمشید چند انتخاب خواهید داشت و این ذوق و هنر شما است که مشخص می‌کند در چه زاویه‌ای بهترین تصویر ثبت خواهد شد. اما دو نوع خیلی مشهور و پرکاربرد شامل تصویربرداری از فراز تخت جمشید یا از داخل بنا است. اگر مایل هستید تصویری کامل از بنای تخت جمشید بیندازید بهتر است خودتان را به بلندای اطراف عمارت برسانید و بهترین نقطه را برای داشتن بهترین چشم‌انداز پیدا کنید. در واقع در این حالت لازم است در بلندترین و دورترین نقطه از بنا ایستاده باشید. اما اگر ترجیح می‌دهید از داخل بنا تصویری ناب بیندازید لازم است به حد کافی به سنگ‌نبشته‌ها و نگاره‌ها نزدیک باشید که جزئیات نگاره نیز در تصویر ثبت شود. در ضمن نور و زاویۀ تابش خورشید را هم در نظر بگیرید تا دقت و زحمات شما به خاطر بی‌توجهی به جزئیات از بین نرود. البته زمان تصویربرداری نیز از اهمیت قابل توجهی برخوردار است. در واقع وقتی طبیعت و تاریخ در یک قاب مشترک ظاهر شوند تأثیر بسیار بسیار عمیقی بر چشم و دل بر جای خواهند گذاشت. از این تأثیر شگرف ناب هرگز غافل نباشید.

عکاسی در اصفهان

یکی دیگر از شهرهای تماشایی ایران زمین که آوازۀ آن به عنوان یکی از بهترین جاهای دیدنی ایران برای عکاسی پیچیده است، شهر دلگشای اصفهان است. این شهر ناب که با اطمینان می‌توان گفت رکورد تعداد بناهای تاریخی را شکسته است هر ساله میزبان هنرمندترین عکاسان ایرانی و غیر ایرانی بوده، هست و خواهد بود. امکان ندارد در شهر اصفهان قدم بزنید و چندین و چند گردشگر هنرمند و عکاس که در حال عکس‌گرفتن از ابنیۀ تاریخی هستند را نبینید. اما اگر مشتاق هستید ابتدا به دلرباترین جاذبه‌های جذاب این شهر وارد شوید در ادامۀ این فهرست نیز با میزبون همراه باشید.

زیباترین عکس‌ها در میدان نقش جهان از آنِ شما خواهند بود!

یکی از بهترین جاهای دیدنی ایران برای عکاسی در شهر دلگشای اصفهان، که نه تنها برای گردشگران ایرانی بلکه برای گردشگران غیر ایرانی از اقصا نقاط جهان نیز آشنا است، با نام میدان نقش جهان شناخته می‌شود. با اطمینان می‌توان ادعا کرد که یکی از اصیل‌ترین و تماشایی‌ترین میدان‌های تاریخی ایران زمین، میدان نقش جهان در شهر اصفهان است. این میدان تاریخی در هر چهار طرف خود یک بنای تاریخی ارزشمند، دل‌نواز و چشم‌نواز دارد. شاید بتوان گفت یکی از مراکز بزرگ و مشهور در زمینۀ هنر مدرن و محبوب عکاسی، میدان نقش جهان و چهار بنای تاریخی ارزشمند حاضر در چهار سمت آن است. زیباترین تصاویر، عکس‌هایی هستند که عکاسان هنرمند و خوش‌ذوق و خلاق از بناهای حاضر در میدان نقش جهان برداشته‌اند. بدون شک این امر ارتباط تنگاتنگ هنر اصیل و سنتی را با هنر مدرن و امروزی نشان می‌دهد. هنرمندان دیروز آثار قابل تقدیری بر دیوار به دیوار این ابنیه از خود به جا گذاشتند و امروز، در دنیای مدرن، همان هنر تحسین‌برانگیز به خلق و آفرینش جلوه‌هایی دیگر از هنر می‌پردازد و باز دوباره وارد عرصۀ هنر می‌شود، به روز می‌شود، و باز برای چندین و چند قرن دیگر ماندگار باقی می‌ماند. و بدون شک در قرن‌های بعدی نیز همین عکس‌ها الهام‌بخش آفرینش عرصه‌ای دیگر از هنرهای بصری خواهند بود و باز در جهان باقی خواهند ماند و باز دوباره تازه خواهند شد. به این ترتیب اغراق نخواهد بود اگر بگویم که هنر اکسیر جاودانگی است، که هنر هرگز نخواهد مرد، که هنر در تمام اعصار آرام‌بخش قلب‌ها خواهد بود. بر این اساس اگر شما هم دوست دارید در این حلقۀ دل‌نواز هنر برای هنر حضور داشته باشید راهی شهر دلگشای اصفهان شوید و در کنار سیر و سیاحت و گشت و گذار به خلق تصاویری ناب از زیباترین سوژه‌های عکاسی بپردازید.

مسجد امام یکی از بهترین مکان‌های دیدنی اصفهان است که در ضلع جنوبی میدان نقش جهان واقع شده است. در این مسجد گنبدهای باشکوهی وجود دارد که در آن طیف وسیعی از رنگ آبی به کار رفته و این رنگ‌های زیبا می‌تواند جلوه‌ای دیدنی برای عکس شما به وجود آورد. در این میدان منحصر به فرد بنای تاریخی دیگری به نام کاخ عالی قاپو وجود دارد که هر گوشه آن مکان بی نظیری برای گرفتن یک عکس فوق‌العاده است. نقاشی‌های دیواری و تالار موسیقی این بنا چشم‌اندازی بی‌نظیر را برای شما به وجود می‌آورد. یکی از مکان‌هایی که تا به امروز افراد بسیاری در آن عکس گرفته‌اند و یا از آن عکس گرفته‌اند، پله‌های موزاییکی این مجموعه است. این پله‌ها یکی از گزینه‌هایی است که می‌تواند عکسی فوق‌العاده را به وجود بیاورد.

پل خواجو یکی از بناهای تاریخی و معروف اصفهان است که در بین طاق‌های آن مکانی عالی برای عکاسی وجود دارد. قدم زدن بر روی این پل داستان‌های هزار و یک شب را در ذهن فرد تداعی می‌کند. عکس‌هایی که از این پل گرفته می‌شوند هم می‌تواند تداعی کننده داستان‌های این کتاب زیبا باشند.

پ.ن اول: اگر مشتاق هستید پیش از قدم گذاشتن در راه بیشتر در مورد میدان نقش جهان در شهر باصفا و اصیل اصفهان بخوانید فقط و فقط کافی است همین حالا روی لینک زیر کلیک کنید:

میدان نقش جهان و جاهای دیدنی اصفهان

پ.ن دوم: هر زمان دل مهربان شما برای سفر به شهر رؤیایی و تماشایی اصفهان تپید بدون درنگ عازم سفر شوید و حتی یک لحظه هم اجازه ندهید نگرانی برای چگونگی رسیدن به شهر اصفهان و محل اقامت چند روزه در این شهر بزرگ مانع راهی‌شدن شما شود. در شهر محبوب اصفهان، میزبون میزبان شما خواهد بود. برای انتخاب محل اقامت چند روزۀ خود در شهر اصفهان فقط و فقط کافی است همین حالا روی لینک زیر کلیک کنید:

اجاره سوئیت در اصفهان

عکاسی از طبیعت

یکی دیگی از انتخاب‌های ناب برای ثبت زیباترین تصاویر طبیعت دلبرانۀ ایران زمین است. ایران چهار فصل و وسیع، اقلیم‌های متنوعی را در خود جای داده است که هر کدام از این اقلیم‌ها می‌تواند یکی از بهترین جاهای دیدنی ایران برای عکاسی باشد.

عکاسی در پارک جنگلی سراوان در حوالی شهر رشت

یکی دیگر از بهترین جاهای دیدنی ایران برای عکاسی پارک جنگلی سراوان در حوالی شهر دلربای رشت است. این پارک جنگلی که سرشار از شکوه و طراوتِ طبیعت است، سراسر از درختان سبز و بلندقامت پوشیده شده است و توانسته است یکی از جذاب‌ترین لوکیشن‌ها را برای عکاسی فراهم بیاورد. اگر مشتاق عکاسی در دل طبیعت هستید، پارک جنگلی سراوان در حوالی شهر رؤیایی رشت برای شما انتخاب شایسته‌ای خواهد بود. میزبون پیشنهاد می‌کند به هیچ قیمتی عکاسی در این لوکیشن جذاب و رؤیایی را از دست ندهید.

پ.ن اول: اگر مشتاق عکاسی در دل طبیعت هستید و دوست دارید از لنز دقیق و موشکاف دوربین زیبایی و شکوه طبیعت جاری در پارک جنگلی سراوان را ببینید می‌توانید شهر رشت را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کنید. چون پارک جنگلی سراوان از شهر رشت فاصلۀ چندانی ندارد. به این ترتیب با یک تیر دو نشان زده‌اید، و نه تنها مهمان یکی از زیباترین و دل‌انگیزترین شهرهای ایران زمین بوده‌اید بلکه می‌توانید در یکی از روزهای جذاب سفر خود راهی پارک جنگلی سراوان شوید و زیباترین لحظات را در زیباترین قاب‌ها در کنار سبزترین برگ‌ها به ثبت برسانید. اگر ترجیح می‌دهید پیش از راهی‌شدن در راه در مورد شهر رشت و دیدنی‌های باشکوه آن اطلاعات بیشتری کسب کنید فقط و فقط کافی است همین حالا روی لینک زیر کلیک کنید:

رشت و جاهای دیدنی آن: موزه‌ها و بناهای تاریخی

پ.ن دوم: یکی از مهمترین مسائل در سفر مسئلۀ محل اقامت در شهر مقصد است. اما به هیچ وجه نگران محلی مناسب برای اقامتی چند روزه در شهر باطراوت رشت نباشید. چون در این شهر باشکوه نیز میزبون میزبان شما خواهد بود. برای انتخاب محل اقامت مناسب و باب طبع خود فقط و فقط کافی است همین حالا روی لینک زیر کلیک کنید:

اجاره ویلا در رشت

عکاسی یک هنر ارزشمند است!

بهترین جاهای دیدنی ایران برای عکاسی می‌توانند سراسر خاک وطن عزیزمان را در بر بگیرند. به هر طرف از این خاک باشکوه نگاه بیندازید جلوه‌ای حیرت‌برانگیز از طبیعت و هنر اصیل ایرانی را خواهید دید. در هر بنای تاریخی یا هر قلعۀ باستانی جذابیتی تحسین‌برانگیز در حال خودنمایی است. رقص رنگ‌ها در کنار زاویه‌های حساب‌شده و هنرمندانه در کنار هم قرار گرفته‌اند و دکورهایی منحصر به فردی را برای ثبت بهترین عکس‌ها خلق کرده‌اند. اگر از هنر اصیل و چشم‌نواز معماری و نگارگری و کاشی‌کاری‌های دُردانۀ ایرانی عبور کنیم به طبیعت سرشار از رنگ و شکوه این خاک ارزشمند خواهیم رسید. طبیعت ناب و بی‌همتایی که رنگ‌های مختلف را با ذوقی متفاوت در کنار هم قرار داده است و به خلاق‌ترین هنرمندان، دلرباترین طرح‌ها را الهام کرده است. این طبیعت دل‌نواز همیشه در تمام ادوار تاریخی سرچشمۀ جذاب‌ترین و محبوب‌ترین هنرهای عالم بوده است. برای عکاس‌بودن شاید هرگز دیر نباشد و شاید برای ثبت زیباترین تصاویر عالم فقط و فقط کافی باشد که با نگاهی هنرمندانه به محیط اطراف خود نگاه کنید. اما اگر مشتاق هستید جذاب‌ترین عکس‌ها را به نام خود ثبت کنید می‌توانید از میان فهرستی که ارائه شد مقصد سفر خود را انتخاب کنید. فراموش نکنید همیشه بهترین عکس‌ها را بهترین گردشگران ثبت می‌کنند. به عبارتی دیگر، به قول معروف، بسیار سفر باید تا پخته شود عکسی …

  • میزبون رقم‌خوردن زیباترین لحظه‌ها را برای شما یاران جان آرزومند است …
    • لحظه‌های‌تان شاد …
      • شادی‌هایتان ماندگار …
        • سفرهای‌تان خوش …

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید