جاهای دیدنی رامسر ؛ مقصدی رؤیایی مخصوص گردشگران پرنشاط(خواندن 32 دقیقه)

جاهای دیدنی رامسر
جاهای دیدنی رامسر

جاهای دیدنی رامسر شاید به معرفی نیازی نداشته باشند. چون شهر رامسر که عروس شهرهای ایران زمین به شمار می‌رود به قدر زیبایی و طراوتش، نام و آوازه‌‌اش در جهان پیچیده است. عروس شهرهای ایران زیبا هر ساله نه تنها میزبان تعداد بسیار زیادی از گردشگران ایرانی بلکه میزبان تعداد بسیار زیادی از گردشگران خارجی؛ بوده، هست و به حتم پس از این نیز خواهد بود. اتفاقاً همین نام و آوازۀ جهانی باعث شد مجلۀ گردشگری میزبون راهی دیار مازندران شود و مهمان شهر رامسر باشد. مجلۀ گردشگری میزبون در این مهمانی بی‌نظیر هزار و یک خاطرۀ شیرین و به‌یادماندنی با خود به همراه آورده است و حالا به واسطۀ این مقاله قرار است این خاطرات شیرین و دلنشین را با شما یاران جان و همدمان همیشگی به اشتراک قرار دهد. امیدوارم شما هم به زودیِ زود راهی دیار مازندران شوید و مهمان عروس شهرهای ایران زمین، رامسر جذاب و تماشایی باشید. اما یکی از کارهایی که لازم است برای برنامه‌ریزی سفر انجام دهید یافتن اطلاعات دقیق از شهر مقصد است. به این ترتیب به نظر می‌رسد خوانش این مقاله اولین قدم به سوی شهر محبوب گردشگران یعنی رامسر حیرت‌برانگیز خواهد بود.

دیدار از جذاب‌ترین جاهای دیدنی در شهر رؤیایی رامسر همراه با میزبون

روستای گرسماسر در حوالی شهر رامسر

یکی از جذاب‌ترین و تماشایی‌ترین جاهای دیدنی رامسر یا شاید حتی بتوان ادعا کرد در تمام جهان با نام آشنای روستای گرسماسر شناخته می‌شود. روستای گرسماسر در مسیر رامسر به سمت کتالم واقع شده است. این روستای دیدنی و حیرت‌برانگیز نه تنها از طبیعتی مسحورکننده بهره دارد بلکه از دیرینگی و قدمت هزاران ساله نیز برخوردار است. اگر از اهالی ورزش مفرح و جذاب کوهنوردی یا بهتر و دقیق‌تر بگویم البرزنوردی باشید به حتم با روستای گرسماسر آشنا خواهید بود. چون روستای گرسماسر یکی از اصلی‌ترین مسیرهایی است که کوهنوردان، ببخشید البرزنوردان طی می‌کنند. روستای گرسماسر از شهر زیبای رامسر فقط و فقط ۴۰ کیلومتر فاصله دارد. به این ترتیب برای تنفس در هوای خوش روستای گرسماسر فقط و فقط کافی است در جهات جنوب غربی شهر رامسر، عروس شهرهای ایران زمین ۴۰ کیلومتر پیش بروید.

اگر تمایل دارید بیشتر در مورد روستای گرسماسر بخوانید می‌توانید همین حالا روی لینک زیر کلیک کنید:

روستای گرسماسر رامسر ، نگینی درخشان بر عروس شهرهای ایران

جواهرده، جواهری در حوالی شهر رامسر

به طور کلی استان مازندران قدمتی دیرینه که چه عرض کنم، قدمتی هزاران ساله دارد. در واقع یکی از مناطقی که در شاهنامه به کرات نام آن برده شده است و به بیانی دیگر در داستان‌های شاهنامه یکی از مناطق مهم و حیاتی به شمار می‌رود، استان مازندران است. به این ترتیب سخن گفتن از قدمت و دیرینگی استان مازندران و شهری همچون رامسر و حوالی و اطراف آن بیشتر به حشو شباهت خواهد داشت؛ اما زیبایی، شکوه و جذابیت این منطقه باعث می‌شود باز هم بنویسم که جواهرده، این جواهر ناب و درخشان که در حوالی رامسر جا خوش کرده است نه تنها از طبیعتی دلنواز و چشم‌نواز بهره دارد بلکه به قدر داستان‌های اصیل شاهنامه اصالت دارد و به قدمت این داستان‌های جذاب و شنیدنی دیرینه است.

در گذشته‌های دور به دهکدۀ جواهرده جورده گفته می‌شده است. جورده به معنای ده بالا است. شاید محاط بودن این دهکدۀ جذاب، تماشایی و سبز سبب می‌شده است که آن را ده بالا بخوانند، چون منطقۀ یییلاقی و سبز جواهرده از سه جهت به واسطۀ کوه‌های سر به فلک کشیدۀ البرز احاطه شده است و همچنین از ارتفاع بلند و بالایی برخوردار است. ارتفاع ۲۰۰۰ متری جواهرده از سطح دریا عامل بسیاری از زیبایی‌های تحسین‌برانگیز در این منطقه به شمار می‌رود که در ادامه به طور مبسوط به این زیبایی‌های خیره‌کننده اشاره شده است.

منطقۀ ییلاقی جواهرده، همان طور که از نامش پیداست ییلاقی است و این به آن معناست که این منطقه از آب و هوایی خنک‌تر نسبت به سایر مناطق برخوردار است. بنابراین در دهکدۀ جواهرده رامسر که یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی رامسر به شمار می‌رود زمستان‌هایی سرد و پربرف و تابستان‌هایی خنک و خوش آب و هوا را تجربه خواهید کرد.

پ.ن اول: شاید بیشتر ما عاشقان گردشگری فصل گرما را برای سفر انتخاب کنیم. مسلماً این انتخاب بسیار عاقلانه خواهد بود. اما به نظر می‌رسد تجربۀ روزهای برفی در جواهرده جذاب و تماشایی در قلب زمستان بسیار جذاب و هیجان‌برانگیز باشد.

پ.ن دوم: جواهرده می‌تواند یک لوکیشن جذاب و رؤیایی برای ثبت زیباترین عکس‌ها باشد. این دهکدۀ بکر و دست‌نیافتنی به دلیل فاصلۀ اندکی که از دریا دارد و همچنین به خاطر ارتفاع ۲ متری‌اش از سطح دریا بیشتر به رؤیا شباهت دارد تا واقعیت.

پ.ن سوم: یکی از جذاب‌ترین و تماشایی‌ترین جنگل‌های ابر در شمال ایران زمین دهکدۀ جواهرده است. اگر مایل هستید بیشتر در مورد جنگل‌های ابر بخوانید فقط و فقط کافی است همین الان روی این لینک آبی رنگ کلیک کنید: آیا می‌دانید در ایران زیبا چند جنگل ابر وجود دارد؟

جواهرده فقط و فقط ۲۹ کیلومتر از عروس شهرهای ایران زمین، محبوبۀ گردشگران، رامسر زیبا فاصله دارد. بنابراین برای تجربۀ این همه شکوه و زیبایی تنها کاری که باید انجام دهید این است که از شهر رامسر در جهت جنوب غربی آن ۲۹ کیلومتر دیگر پیش بروید.

جواهرده سرشار از زیبایی است اگر مایل هستید بیشتر در مورد جواهرده بخوانید می‌توانید همین حالا روی لینک زیر کلیک کنید:

جواهرده، جواهری در رامسر

جنگل دالخانی در حوالی شهر رامسر

یکی دیگر از جاهای دیدنی رامسر که از سر سبزی و طراوت همچون عقیقی می‌درخشد و با درخشش بی‌نظیرش حتی از فاصلۀ دور تمام چشم‌ها را مسحور خود می‌کند با نام جنگل دالخانی شناخته می‌شود. جنگل دالخانی با نام دالان بهشت شهرت دارد، نامی که بسیار برازنده به نظر می‌رسد. جنگل دالخانی در حدود ۸۰۰ متر از سطح دریا فراتر قرار گرفته است. همین ارتفاعِ بسیار به عنوان دلیلی قابل توجه، هر ساله عدۀ بسیار زیادی از جماعت کوهنوردان و سبزنوردان را به سوی دالان بهشت یا جنگل داخانی فرا می‌خواند.

پ.ن: جنگل دالخانی نیز یکی از جنگل‌های ابر در ایران زمین به شمار می‌رود. به عبارت دیگر می‌توان گفت نام جنگل دالخانی نیز در فهرست آیا می‌دانید در ایران زیبا چند جنگل ابر وجود دارد؟ جای گرفته است.

جنگل دالخانی یا دالان بهشت فقط و فقط ۳۰ کیلومتر از محبوبۀ عاشقان گردشگری یعنی رامسر جذاب و تماشایی فاصله دارد. برای عبور از این دالان سبز کافی است در جهت جنوب شرقی شهر رامسر به اندازۀ ۳۰ کیلومتر پیش بروید. در ضمن اگر مایل هستید بیشتر در مورد جنگل دالخانی بخوانید می‌توانید همین حالا روی لینک زیر کلیک کنید:

جنگل دالخانی؛ دالان بهشت، در جنوب شرقی رامسر

تله کابین در حوالی شهر رامسر

یکی دیگر از جاهای دیدنی رامسر که فقط و فقط ۵ کیلومتر از شهر رامسر فاصله دارد با نام تله کابین رامسر شهرت پیدا کرده است. بدون شک تجربۀ سوارشدن بر تله کابین رامسر و عبور از میان این همه زیبایی و شکوه تجربه‌ای بی‌نظیر و شگفت‌انگیز خواهد بود. تله کابین رامسر ساحل دریای خزر و ارتفاعات جنگلی در این منطقه را به هم پیوند زده است و از سطح دریا تا ارتفاعی بیش از ۷۰۰ متر را طی می‌کند. به این ترتیب اگر در فصل مناسبی برای مثال اوایل بهار یا اواخر زمستان تله کابین رامسر را تجربه کنید به قلب ابرها راه پیدا خواهید کرد.

پ.ن اول: تله کابین رامسر ۴۰ کابین دارد و می‌تواند به طور همزمان ۴۵۰ نفر را تنها در بازۀ زمانی یک ساعت حمل کند. این توانایی نشان از ایمنی تله کابین رامسر دارد.

پ.ن دوم: برای رسیدن به تله کابین رامسر و سوارشدن بر آن و صعود به قلب ابرها فقط و فقط کافی است به اندازۀ ۵ کیلومتر در جهت غرب شهر رامسر پیش بروید.

بوستان جنگلی صفارود در حوالی شهر رامسر

یکی دیگر از جاهای دیدنی رامسر که در زیبایی و طراوت و شکوه زبان‌زد خاص و عام است و در دلربایی ید طولایی دارد با نام بوستان جنگلی صفارود شناخته می‌شود. این پارک جنگلی جذاب در میان یک درۀ وسیع واقع شده است. این پارک بزرگ، در این درۀ شگرف، درختان تنومند جنگلی و رودخانۀ پر جوش و خروش و چشمه‌های جوشان از قعر زمین را در یک مجموعه گرد آورده است. حضور و وجود این همه از شگفتی‌های طبیعت در یک منطقه سبب شده است که آب و هوا در این محدوده بی‌اندازه دلپذیر، و صد البته بی‌نظیر باشد. به همین دلیل هر ساله تعداد بسیار زیادی از گردشگران مشتاق و طبیعت‌دوست راهی دیار این بوستان جنگلی می‌شوند.

پ.ن اول: همان طور که گفته شد بوستان جنگلی صفارود در میان دره واقع شده است. موقعیت مکانی این بوستان سبب شده است که در سطحی پایین‌تر از سطح جاده قرار داشته باشد. بنابراین برای رسیدن به بوستان لازم است از چندین و چند پله پایین بروید. البته عبور از این پله‌ها با چشم‌انداز دل‌نوازی که تقدیم نگاه رهروان خود می‌کنند لذتی غیر قابل وصف دارد.

پ.ن دوم: برای رسیدن به بوستان جنگلی صفارود، کافی است وارد جادۀ جواهرده رامسر شوید. این بوستان تماشایی در ۹ کیلومتری همین جاده واقع شده است.

پ.ن سوم: اگر مشتاق هستید در مورد بوستان جنگلی صفارود در حوالی شهر رامسر بیشتر بخوانید فقط و فقط کافی است روی لینک زیر کلیک کنید:

بوستان جنگلی صفارود در شهر رامسر ییلاقی باطراوت

غار یاغی لوکا در حوالی شهر رامسر

یکی دیگر از جاهای دیدنی رامسر که یکی از جاذبه‌های جذاب و مهیج طبیعی به شمار می‌رود با نام غار یاغی لوکا شناخته می‌شود. یاغی لوکا در لغت به معنای سوراخ راه‌زنان است. به نظر می‌رسد نام این غار جذاب و پرشگفتی به قدر کافی گویای ماجراهای اسرارآمیزی که در مورد این غار می‌تواند وجود داشته باشد خواهد بود. یا به عبارتی دیگر، به خاطر همین نام، همین حالا، می‌توانیم هزاران هزار قصه برای این غار بسازیم. اما اگر بخواهم در مورد واقعیت این غار بنویسم، غار یاغی لوکا در اصل چاهی است که بر فراز کوهی به نام ایلمیلی واقع شده است. دهانۀ این غار به اندازۀ ۳ متر قطر دارد.

همان طور که از نام غار پیداست این غار در دوران مختلف تاریخ محل مخفی‌شدن گروه‌های متفاوتی از افراد بوده است. برای مثال، مردم محلی می‌گویند، در گذشته‌های خیلی دور، زمانی که هنوز دژ ایلمیلی تخریب نشده بوده است افرادی که از این دژ فرار می‌کرده‌اند به این غار می‌آمده‌اند و در آن پناه می‌گرفته‌اند. یا مثلاً در دوره‌های بعد از آن، زمانی که دژ ایلمیلی تخریب شده بوده است، افرادی که به هر دلیلی از حکومت وقت فرار می‌کرده‌اند به این غار پناه می‌آورده‌اند.

پ.ن اول: بر پایۀ همین قصه‌ها و بر پایۀ نام سوراخ راه‌زنان می‌توانیم بگوییم این غار محل مناسبی برای پنهان‌شدن افراد بوده است، در تمام دوران تاریخ. دیدار از این غار بسیار جذاب و هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد. شاید اگر هر کدام از ما در این غار قرار بگیریم بتوانیم برای این غار و سرگذشتش هزار قصه بنویسیم. یا شاید بتوانیم در همین غار بنشینیم و سمک عیار را تا به آخر ماجرا بخوانیم.

پ.ن دوم: اگر مشتاق هستید در مورد غار یاغی لوکا بیشتر بخوانید فقط و فقط کافی است روی لینک زیر کلیک کنید:

غار یاغی لوکا در رامسر ؛ حیرت‌برانگیز و پرماجرا

جنت رودبار در حوالی شهر رامسر

یکی دیگر از جاهای دیدنی رامسر که همیشه، در تمام روزهای سال، میزبان مهمانان عزیز نه تنها از سراسر ایران زمین بلکه از سراسر جهان خواهد بود با نام جنت رودبار شناخته می‌شود. این بهشت رؤیایی و چشم‌نواز در فاصلۀ ۶۰ کیلومتری از شهر رامسر قرار گرفته است. جنت رودبار را با نام سرزمین گل گاوزبان می‌شناسند و مرغوب‌ترین نوع گل گاوزبان حاصل کشت و کار در همین ناحیه است. به همین دلیل هر سال در هنگام جمع‌آوری محصول در این منطقه جشنواره‌ای مخصوص گل گاوزبان برگزار می‌شود. جنت رودبار یکی از تماشایی‌ترین تابلوهای چشم‌نواز خلقت است. زیبایی و شکوه این دشت پهناور به اندازه‌ای است که تمامی گردشگران با سلایق متفاوت را به خود جذب می‌کند.

پ.ن اول: تماشای دشتی وسیع که سراسر از گل‌های گاوزبان پوشیده شده باشد بسیار جذاب و باشکوه است. به ویژه اینکه تمام این روستای دل‌انگیز از درختان بلند قامت و پر شاخ و برگ پوشیده شده است و رود آبی و زلال نیز در کوچه و پس‌کوچه‌های آن در جریان است. روستای دل‌نواز جنت رودبار در حوالی شهر محبوب رامسر یکی از پرطرفدارترین و تماشایی‌ترین مناطق ییلاقی به شمار می‌رود. در سفر به این منطقه شکوه، زیبایی و طراوت طبیعت را با تمام وجود احساس خواهید کرد. به همین دلیل لازم است در هنگام رهسپارشدن به این روستای روح‌نواز لوازم مورد نیاز برای ماندن طولانی در روستا را با خود همراه داشته باشید. در ضمن همسفرشدن با افراد خوش‌سفر و خوش‌خو نیز یکی دیگر از مسائلی است که در زیبایی و لذت‌بخشی لحظات تأثیر چشم‌گیری خواهد داشت. به این ترتیب به نظر می‌رسد سفر به روستای جنت رودبار سفری متفاوت و متمایز خواهد بود و بدون شک روزهای خاطره‌انگیزی را رقم خواهد زد.

پ.ن دوم: روستای جنت رودبار از طبیعتی منحصر به فرد و باشکوه برخوردار است. این طبیعت دل‌انگیز مرغوب‌ترین محصولات خوراکی از قبیل انواع و اقسام مغزهای خوراکی و گیاهان خوراکی از قبیل گل گاوزبان را برای ساکنان خود به ارمغان آورده است. به این ترتیب بسیار شایسته خواهد بود که شما هم در سفر به این روستای دلبرانه از این محصولات اعلا و خوشمزه برای عزیزترین عزیزان خود ارمغانی همراه بیاورید. بدون شک دریافت‌کنندگان این ارمغان ویژه بلافاصله بار سفر را خواهند بست و راهی دیار جنت رودبار خواهند شد.

پ.ن سوم: اگر مشتاق هستید بیشتر در مورد روستای چشم‌نواز و باطراوت جنت رودبار بخوانید می‌توانید همین حالا روی لینک زیر کلیک کنید:

جنت رودبار رامسر جنت رودبار رامسر ؛ فضایی دلنشین و روح‌نواز

آبشار ایچ در حوالی شهر رامسر

یکی دیگر از جاهای دیدنی رامسر که در حوالی این شهر محبوب واقع شده است با نام آبشار ایج شناخته می‌شود. ویژگی منحصر به فرد در این منطقه، حضور کوه‌هایی بلند و سرشار از برف است. شاید باورش دشوار باشد اما در این منطقه بارش‌های فصلی توانسته‌اند طبیعتی چشم‌نواز و دلگشا ایجاد کنند. آبشار ایج با نام آبشار ده‌قلو نیز خوانده می‌شود. این آبشار خروشان در روستایی با نام ایج یا اشکور علیا در اطراف شهر رامسر واقع شده است. آبشار ایج حجم بسیار زیادی از آب را از فراز کوه‌های برفی به پایین سرازیر می‌کند. در قسمت کوه‌پایه، درست در همان نقطه که آبشار به زمین می‌رسد فضاهایی به چشم می‌خورد که بسیار شبیه به غار هستند. همچنین در این منطقه تعداد بسیار زیادی از چشمه‌ها که از دل زمین می‌جوشند به همراه حجم وسیعی از یخچال‌های دائمی دیده می‌شود. تمام این مظاهر ناب طبیعی در کنار هم قرار گرفته‌اند و تصویری جذاب و دل‌انگیز از درۀ اشکور ترسیم‌کرده‌اند. این درۀ دل‌نواز از پوشش گیاهی خاصی برخوردار است که عطر خوش آن تا دور دست‌ها کشیده می‌شود و بی حد و مرز دلبری می‌کند.

کاخ مرمر در شهر رامسر

یکی دیگر از جاهای دیدنی رامسر که از جمله جاذبه‌های تاریخی در این شهر با شکوه به شمار می‌رود و در داخل شهر واقع شده است با نام کاخ مرمر شناخته می‌شود. این عمارت وسیع و باشکوه، در سال ۱۳۱۶ هجری شمسی، یعنی در دوران حکومت پهلوی بنا شده است. ساختمان اصلی کاخ مرمر در حدود ۶۰۰ متر مساحت دارد. این ساختمان وسیع و دل‌انگیز در میان باغی سرسبز و رؤیایی به وسعت ۶۰ هزار متر واقع شده است. شاید بتوان گفت این باغ باشکوه در تمام پهنۀ ایران زمین از لحاظ تعداد و تنوع گونه‌های گیاهی رتبۀ نخست را به خود اختصاص داده است و از این جهت مثل و مانند و رقیبی نخواهد داشت. تنوع بسیار گونه‌های گیاهی در این باغ حساب‌شده و علمی است. برای مثال اولین نهال از خانوادۀ مرکبات که به عنوان نهالی اصلاح‌شده و برگرفته از نهال‌های خارجی بود، در خاک این باغ کشت شد. به عبارتی دیگر می‌توان گفت گونه‌های متفاوت کشت شده در این باغ سلطنتی از چهارگوشۀ دنیا گرد آمده‌اند.

گذشته از انواع گونه‌های گیاهی، از لحاظ معماری نیز عمارت کاخ مرمر در نوع خود بی‌نظیر است. این بنا سقفی پر نقش و نگار و ستون‌هایی از جنس مرمر دارد. این ستون‌ها به طرزی هنرمندانه و شگفتی آفرین تراش خورده‌اند. همچنین در این عمارت باشکوه امکان تماشای ببری سنگی، تندیس‌هایی از جنس برنز و سنگ مرمر، تابلوهای نقاشی ارزنده و منحصر به فرد، به همراه فرش‌هایی دست‌بافت و ارزشمند، حتی کریستال‌هایی ممتاز به چشم می‌خورد. علاوه بر این در این کاخ تاریخی نمونه‌های خاص و متمایزی از هنر شگرفت منبت‌کاری و همچنین گچ‌بری‌های بی‌نظیر به کار رفته است. این کاخ جذاب، باشکوه و تماشایی به مدت ۲۲ سال مصادره شده بود و هیچ رفت و آمدی به داخل آن وجود نداشت. اما در حال حاضر چند سالی هست که این بنا به موزۀ تبدیل شده است و هم‌اکنون با نام تماشاگه خزر مورد توجه ایران‌گردان عزیز واقع می‌شود. امکان دیدار از این موزۀ دلربا در تمام روزهای هفته از ساعت ۹ صبح تا ساعت ۴ بعد از ظهر فراهم شده است. این کاخ موزۀ تاریخی در خیابان شهید رجایی یا خیابان سخت‌سر، در شهر رامسر در قسمت غربی هتل رامسر واقع شده است.

آبشار سیاسرت در حوالی شهر رامسر

یکی دیگر از جاهای دیدنی رامسر که اتفاقاً آبشار است و از شکوهی غیر قابل وصف بهره دارد با نام آبشار سیاسرت شناخته می‌شود. این آبشار جذاب و تماشایی که پر جوش و خروش از ارتفاعی بسیار، خودش را به سطح زمین می‌رساند فقط و فقط به اندازۀ ۳۵ کیلومتر از شهر رامسر فاصله دارد. بنابراین برای دیدار از این آبشار دل‌انگیز کافی است در جهت جنوب شهر رامسر به اندازۀ ۳۵ کیلومتر دیگر رانندگی کنید. شک نداشته باشید که پس از طی‌کردن این ۳۵ کیلومتر، در آبشار سیاسرت رامسر، زندگی و طراوت ناب آن را احساس خواهید کرد. این آبشار پرشگفتی در همسایگی جنت رودبار واقع شده است. به این ترتیب شاید بتوانید با یک تیر دو نشان بزنید و هر دو شگفتی طبیعت را در یک روز ببینید. علاوه بر این شاید جالب باشد اگر بدانید که آبشار سیاسرت وقتی خودش را به زمین می‌رساند و از خشم خود می‌کاهد تبدیل می‌شود به رودی آرام و جاری که بر پهنۀ زمین به رقص در می‌آید و از حیات جاودانۀ خودش به تک تک درختان و نهال‌ها و گیاهان اطرافش می‌بخشد. این رودخانۀ آرام و بخشنده با نام رودخانۀ چالک شناخته می‌شود.

پ.ن: اگر به صورت خانوادگی به شهر رامسر سفر کنید می‌توانید در یکی از روزهای خوش سفر به صورت دسته جمعی توری خانوادگی را تجربه کنید. شما می‌توانید پس از خروج از شهر رامسر ابتدا به جنت رودبار بروید و پس از اینکه چند ساعتی از زیبایی لطافت و طراوت این دشت وسیع بهره‌مند شدید راهی آبشار سیاسرت شوید. در این منطقه نه تنها می‌توانید از شکوه آبشار لذت ببرید بلکه می‌توانید در کنار رودخانه فرش پهن کنید و در کنار آن از منظره، از آوای جریان رود و از همه مهمتر از بودن در کنار خانوادۀ خود لذت ببرید. سفرهای خانوادگی مهر و محبت و زنجیرۀ محکم وحدت خانوادگی را بیش از پیش استحکام می‌بخشند.

قلعۀ مارکوه در حوالی شهر رامسر

یکی دیگر از جاهای دیدنی رامسر که نه تنها شکوه طبیعت در محبوبیت بیش از حد آن مؤثر بوده بلکه ردپای تاریخ نیز به آن ارزشی مضاعف بخشیده است با نام قلعۀ مارکوه شناخته می‌شود. این قلعۀ جذاب و تماشایی فقط و فقط به اندازۀ ۶ کیلومتر از شهر دلبرانۀ رامسر فاصله دارد و تنها به قدر ۳ کیلومتر از دریای خزر دورتر قرار گرفته است. به این ترتیب با اجاره ویلا در رامسر می‌توانید اقامت داشته باشید و سپس در یکی از روزهای سفر شیرین خود رهسپار این قلعۀ دیدنی شوید.

قلعۀ مارکوه بر بلندای رشته کوه البرز واقع شده است. این قلعه از سطح دریا ۵۰۰ متر ارتفاع دارد و مساحت آن به ۶۰۰ مترمربع می‌رسد. اطراف قلعۀ مارکوه، یعنی قله‌‌ای که قلعه بر فراز آن قرار گرفته است از پوشش گیاهی غنی‌ای برخوردار است. به اندازه‌ای که بر فراز این قله و در جوار این قلعه می‌توانید انواع و اقسام درختچه‌ها و همچنین درختان انجیلی به همراه درخت بلوط و درختچه‌های شمشاد و حتی مزارع برنج و باغ‌های چای سیاه و انواع درخت‌های مرکبات را ببینید.

این قلۀ بلند و سر به فلک کشیده با ارتفاع بسیار خود بر سایر تپه‌های اطرافش اِشراف دارد. اتفاقاً احتمالاً به همین دلیل این قله به عنوان مکان مناسبی برای ساخت قلعه در نظر گرفته شده است. چون امکان دیدبانی از فراز آن با سهولت فراهم خواهد بود. همچنین علاوه بر سایر تپه‌های اطراف، سایر روستاهای این منطقه و حتی رودخانۀ نسارود به طور کامل قابل تماشا هستند. به این ترتیب هر زمان به قلعۀ مارکوه قدم گذاشتید از فراز آن می‌توانید سراسر مناطق اطراف را از نظر بگذرانید. بدون شک تماشای این منظرۀ باشکوه قلب شما را جلا خواهد بخشید.

سد میجران در حوالی شهر رامسر

یکی دیگر از جاهای دیدنی رامسر که دیدار از آن صفابخش روح و جان خواهد بود با نام سد میجران شناخته می‌شود. این سد دلربا تنها به اندازۀ ۲۰ کیلومتر از شهر جذاب و تماشایی رامسر فاصله دارد. سد میجران بر فراز رودخانۀ پر جوش و خروش نسارود ساخته شده است. این سد در سال ۱۳۸۲ بنا شده و توان ذخیرۀ ۸ میلیون مترمکعب آب را دارد. اما اگر بخواهید این سد بی‌نظیر و سبز را از نزدیک ببینید می‌توانید در قلب جنگل‌هایِ باطراوتِ مقیم در اطراف شهر رامسر پیش بروید، کوه‌های بلند و مغرورش را پشت سر بگذارید تا به اربه کله برسید. از زمانی که به اربه کله رسیدید تا پیش از اینکه سبزی و شکوه جنگل جذاب دالخانی را به چشم ببینید سد میجران را خواهید یافت. این سد سبز به اندازۀ ۱۹۰ متر درازا دارد و به اندازۀ پنج و نیم متر ارتفاع. البته سد میجران و اطراف آن از مناطق حفاظت شده به شمار می‌روند. بنابراین از یک فاصلۀ مشخص بیشتر نمی‌توانید پیش بروید. اما به هر حال تماشای مناظر ناب این محدوده حتی اگر اندکی با فاصلۀ بیشتر به چشم دیده شوند باز هم بسیار دلگشا و جذاب و آرامش‌بخش خواهند بود.

پ.ن: اگر مایل هستید بیشتر در مورد سد میجران، این قلب تپندۀ رامسر زیبا بخوانید فقط و فقط کافی است روی لینک زیر کلیک کنید:

سد میجران؛ قلب تپنده رامسر

آبگرم سادات محله در شهر رامسر

یکی دیگر از جاهای دیدنی رامسر که در هر سال تعداد بسیار زیادی از گردشگران را به سوی خود جذب می‌کند با نام آبگرم سادات محله شناخته می‌شود. این آبگرم دقیقاً در شهر جذاب و دوست‌داشتنی رامسر و در حوالی ساحل دریای خزر واقع شده است. خوشبختانه در حال حاضر این آبگرم به صورت یک استخر سرپوشیده ساخته شده است و مسافران عزیز می‌توانند به راحتی از این آبگرم طبیعی و معدنی استفاده کنند. از آنجایی که چشمه‌های آبگرم از دل زمین می‌جوشند و به زحمت بسیار، با جریان از لابه‌لای انواع سنگ‌ها و خاک‌ها و عناصر معدنی، خودشان را به سطح زمین می‌رسانند سرشار از خواص درمانی هستند و خیلی از افراد برای بهره‌بردن از همین خواص درمانی است که جذب این چشمه‌های معدنی و طبیعی آبگرم می‌شوند. در واقع این چشمه‌ها در سیر حرکت خود از اعماق زمین تا زمانی که به سطح زمین می‌رسند عناصر و املاحی را به خود جذب می‌کنند که ممکن است خیلی از ما در طول زندگی آن املاح را از دست داده باشیم و بدن ما به کمبود آن عنصر یا نمک مخصوص مبتلا شده باشد. به این ترتیب قرارگرفتن در معرض آبگرم غنی از املاح و عناصر معدنی سبب می‌شود آن کمبود جبران شود و بدن به تعادل و سلامت برسد. چشمه‌های آبگرم در بیشتر موارد در درمان برخی از انواع بیماری‌های پوستی و بیماری رماتیسم و همچنین چندی از بیماری‌های عصبی و عضلانی مؤثر هستند.

بلوار معلم یا بلوار کازینو در شهر رامسر

یکی دیگر از جاهای دیدنی رامسر که از جذابیت تاریخی و شهری برخوردار است و دیدار از آن در سفر به شهر بی‌مثال رامسر لازم و ضروری به نظر می‌رسد با نام بلوار معلم یا بلوار کازینو شناخته می‌شود. این بلوار تاریخی و جذاب که به نوعی نمادِ شهریِ رامسرِ زیبا نیز به شمار می‌رود، در دورۀ حکومت پهلوی بنا شده است. اهمیت و جذابیت این بلوار در ایجاد پیوند میان دریا، کوه و جنگل است. به عبارتی دیگر بلوار معلم در شهر رامسر کمربندی تماشایی و دلبرانه است که دریای خزر و رشته کوه‌های البرز و جنگل‌های سرسبز اطراف رامسر را به هم مرتبط می‌کند. این بلوار که سراسر سرشار است از طراوت و شکوهِ طبیعت، در سال ۱۳۱۰ احداث شده است و در انتهای خود هتل قدیم رامسر را جای داده است.

پ.ن: اگر مشتاق هستید در مورد بلوار معلم یا بلوار کازینو در شهر رامسر بیشتر بخوانید فقط و فقط کافی است روی لینک زیر کلیک کنید:

بلوار کازینو؛ جاذبۀ گردشگری رامسر (عروس شهرهای ایران)

هتل قدیم رامسر در انتهای بلوار معلم

یکی دیگر از جاهای دیدنی رامسر که اتفاقاً در انتهای بلوار معلم رامسر قرار گرفته است و از معماری باشکوهی بهره دارد با نام هتل قدیم رامسر شناخته می‌شود. این هتل جذاب و تماشایی و صد البته باشکوه در مهمترین نقطۀ شهر رامسر، در همسایگی پارک ملی شهر، و در جوار کاخ سلطنتی مرمر واقع شده است. این هتل باشکوه و تاریخی در فهرست آثار ملی ایران زمین به ثبت رسیده است. بر اساس منابع موجود گفته شده است که این هتل چشم‌نواز به دست معماران آلمانی بنا شده است.

هتل قدیم رامسر چند طبقه دارد. در طبقۀ اول این هتل فضایی وسیع به استراحت مهمانان هتل اختصاص داده شده است. در طبقۀ دوم رستورانی مرغوب به همراه تالار پذیرایی قابل مشاهده خواهند بود. همچنین در طبقۀ سوم تالار اجتماعات به همراه اتاق‌های هتل قرار گرفته‌اند. همچنین این هتل تاریخی و باشکوه در حال حاضر در قسمت زیرزمین خود، سفره‌خانه‌ای سنتی را جای داده است.

مراکز خرید در شهر رامسر

یکی دیگر از قسمت‌های شیرین سفر که بسیار لذت‌بخش خواهد بود و از جملۀ جاهای دیدنی به شمار می‌رود، قدم‌زدن در مراکز خرید شهر رامسر و خرید از دستاوردهای بی‌مثال مردم عزیز این شهر است. شهر جذاب و تماشایی رامسر، این عروس شهرهای ایران زمین چندین و چند مرکز خرید پررونق دارد. چند تا از این مراکز خرید ناب عبارتند از:

  • بازارهای روزانه و محلی در شهر رامسر
  • مرکز خرید آرامش در شهر رامسر
  • مرکز خرید نگین در شهر رامسر
  • بازار مخصوص ماهی‌فروش‌ها در شهر رامسر
  • بازار مخصوص صنایع دستی در شهر رامسر

پ.ن اول: میزبون پیشنهاد می‌کند:

  • تحت هیچ شرایطی دیدار از مراکز خرید در شهر رامسر را به تعویق نیندازید.
  • حتماً در این مراکز خرید که سرشار از زندگی و طراوت هستند قدم بزنید.
  • حتماً از این همه خوراکی خوشمزه و منحصر به فرد خرید کنید.
  • حتماً از این خوراکی‌های ناب و مخصوصاً از صنایع دستی حیرت‌برانگیز آن خریداری کنید و به عنوان سوغات به عزیزترین عزیزان خود هدیه دهید.

پ.ن دوم: اگر مشتاق هستید در مورد مراکز خرید در شهر رامسر بیشتر بخوانید فقط و فقط کافی است روی لینک زیر کلیک کنید:

بازارها و مراکز خرید عروس شهرهای ایران؛ رامسر زیبا

دریاچه قو در حوالی شهر رامسر

یکی دیگر از جاهای دیدنی رامسر که با تلاش بخش خصوصی به صورت مصنوعی ایجاد شده است با نام دریاچۀ قو شناخته می‌شود. در ابتدا در محل این دریاچه یک برکۀ کوچک وجود داشت. بخش خصوصی به منظور گسترش جاذبه‌های گردشگری این برکه را وسعت بخشید و آن را به یک دریاچۀ مصنوعی تبدیل کرد. دریاچۀ قو در منطقۀ جواهرده رامسر قرار دارد و توجه بسیاری از گردشگران عزیز را به خود جلب می‌کند.

آبشار ازارک در حوالی شهر رامسر

یکی دیگر از جاهای دیدنی رامسر با نام آبشار ازارک شناخته می‌شود. این آبشار نیز درست مثل سایر دیدنی‌های اطراف شهر رامسر با پوششی سبز، بافته از انواع و اقسام گونه‌های دل‌نواز گیاهی پوشیده شده است.این آبشار پرتلاطم در قسمت سنگ‌پشتۀ شهر رامسر واقع شده است.

موزۀ عاج در شهر رامسر

یکی دیگر از جاهای دیدنی رامسر با نام موزۀ عاج شناخته می‌شود. این موزۀ تماشایی در مجتمعی بزرگ با عنوان مجتمع فرهنگی موزه‌ای شهدای رامسر واقع شده است. این موزه شامل دو طبقه است که در زمینی به مساحت ۵۷۸ متر بنا شده است. در این موزه بالغ بر ۳۰۰ اثر چشم‌نواز که از عاج فیل ساخته شده‌اند قابل مشاهده خواهند بود. این آثار ارزنده به هنرمندان توانمندی از سراسر دنیا متعلق هستند. موزۀ عاج قدمتی در حدود ۹۰ سال دارد و همچنان نیز آثار ارزشمند هنری ساخته شده از عاج فیل را می‌پذیرد.

مقبره حبیب محبیان

مرد تنهای شب را همه ما میشناسیم و با صدای آن خاطره داریم. حبیب محبیان بعد از فوتش در روستای نیاسته در کتالم رامسر به خاک سپرده شد. شاید این روستا قبلا چندان مورد توجه گردشگران نبوده است. اما اکنون محل رفت و آمد بسیاری از طرفداران این خواننده محبوب است. روستای نیاسته در فاصله ۱۰ کلیومتری شهر رامسر قرار گرفته است.

موزه مردم شناسی

موزه‌های محلی و مردم شناسی بهترین جا برای شناخت مردم شهر و دیار آن منطقه است. موزه مردم شناسی رامسر با تلاش میراث فرهنگی و صنایع دستی و  گردشگری این شهر در سال ۱۳۸۹ تاسیس شد. از این جهت موزه بسیار مهم و ارزشمند است که برای جمع آوری تمام اشیای داخل آن ۳۰ سال زحمت کشیده‌اند تا همه اشیا دورهم گردآوری شوند. علاوه بر موزه، می‌توانید به خانه سنتی که داخلش قرار دارد نیز نگاهی بیندازید. این خانه به تنها یکی از جاهای دیدنی رامسر است که دیدن آن شما را هیجان زده خواهد کرد. موزه از ساعت ۹ صبح تا ۱۰ شب پذیرای شما مسافران و مهمانان عزیز است.

سفر به عروس شهرهای ایران زمین، رامسر جذاب و تماشایی

یکی از هزاران شهر پرطرفدار در ایران زمین که هر ساله؛ نه صدها، نه هزاران، بلکه میلیون‌ها میلیون گردشگر و طبیعت‌دوست را به خود فرا می‌خواند، محبوبۀ گردشگران، عروس شهرهای ایران، رامسر رؤیایی است. شاید بارها و بارها به شهر رامسر سفر کرده باشید که اگر این طور باشد بدون شک صحت گفتارم را تصدیق خواهید کرد، اما شاید هنوز فرصت رهسپاری به شهرِ شهرها، این محبوبۀ عاشقان امر گردشگری را پیدا نکرده باشید؛ در این صورت پیشنهاد می‌کنم همین حالا برای سفر آتی خود به برنامه‌ریزی بپردازید و به عنوان اولین قدم در برنامه‌ریزی فهرستی از جاهای دیدنی رامسر که مشتاق هستید از نزدیک ببینید را تهیه کنید. امیدوارم با اجاره ویلا در رامسر زیبا، زیباترین روزهای خداوند را تجربه کنید. برای این تجربۀ شیرین کافی است در صبح هر روز از روزهای اقامت خود در رامسر، زمانی که چشم از خواب باز کردید، به سمت پنجره بروید، به آسمان سلام کنید و هوای لطیفی که در آسمان آبی شهر رامسر جریان دارد را تنفس کنید. شک ندارم که در این لحظۀ سرشار از زیبایی خواهید گفت: بهشت همین جاست…

سفر به شهر رامسر به سلامت …

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید