بازارها و مراکز خرید عروس شهرهای ایران؛ رامسر زیبا(خواندن 6 دقیقه)

رامسر
رامسر

شهر رامسر و بازارهایش؛ یکی از جاذبه‌های مهم در هر شهر و کشوری بازارها یا به زبان امروزی مراکز خرید هستند. از گذشته‌های دور رسم بوده است که هر مسافری به هر شهر و آبادی که می‌رسید حتماً به بازار بزرگ آن شهر می‌رفت و از اجناس خاص آن شهر خریداری می‌کرد. در گذشته مسافران بعد از برگشت از سفر تحفه‌ای از هدایای خریده شده را به اقوام و آشنایان پیشکش می‌کردند و به این پیشکش سوغات می‌گفتند. امروزه رسم سوغات بردن و سوغات گرفتن کم رنگ شده اما هنوز به طور کامل از بین نرفته است.

از سوغات و سوغاتی هم که بگذریم باز ارزشی از شکوه تماشای بازارهای مختلف شهرهای متفاوت کم نمی‌شود. علاوه بر اینکه ممکن است رفع نیاز کنند یا زیبایی‌شان را به رخ تماشاگران بکشند از فرهنگ و نوع زندگی در جریان و مرسومات شهر نیز سخن می‌گویند.

یکی از شهرهایی که بازارهایی متفاوت با شهرهای دیگر دارد و می‌توان گفت در نوع خودش بی نظیر است و چشم هر بیننده‌ای را به خود جذب می‌کند، بازارهای شهر رامسر است.

در بازارهای شمالی از جمله رامسر زیبا که عروس شهرهای ایران است زندگی در جریان است. از انواع و اقسام ماهی‌ها بگذریم. از سبزی‌های خاصی که حتماً باید طرز پخت و اسم و خاصیتش را بپرسیم بگذریم. برویم سراغ انواع ترشیجات و مرباجات و زیتون که هوش از سر می‌برند و ثابت می‌کنند که چقدر زندگی در رامسر با شهرهای دیگر متفاوت است.

بازارهای محلی شهر رامسر

لذت دیدار از بازارهای محلی رامسر با تفرج در باغ بهشت قابل مقایسه است. باور نمی‌کنید! امتحان کنید. برای سهولت این امتحان هم می‌توانید اجاره ویلا لاکچری در رامسر را انتخاب کنید؛ بعد از تفرج در بازار، ماهی تازۀ خریداری شده را طبخ کنید و همراه با زیتون پروردۀ مخصوص رامسر و دیگر چاشنی‌های دلبرانۀ رامسر نوش جان کنید.

ترشیجات در بازار محلی رامسر
ترشیجات در بازار محلی رامسر
ترشیجات در بازار محلی رامسر
ترشیجات در بازار محلی رامسر

برای محک صدق کلام میزبون سعی کنید طوری برنامه‌ریزی کنید که روزهای شنبه یا سه‌ شنبه (مخصوصا شنبه‌ها) در این شهر باشید؛ زیرا در این دو روز بازار هفتگی در این شهر برپا می‌شود. این بازار محلی قدیمی یکی از معروف‌ترین بازارهای سنتی شمال کشور است که قدمتی دیرینه دارد و سال‌های سال است که هر هفته برپا می‌شود.

اگر به هر دلیلی شنبه و سه شنبه را از دست دادید به هیچ عنوان نگران نباشید چون روزهای دوشنبه بازاری در کتالم رامسر برپاست که مردم محلی آن را دوشنبه بازار می‌خوانند. چهارشنبه‌ها نیز بازاری در سادات شهر رامسر برپا می‌شود. این بازار در میان مردم محلی به چهارشنبه بازار شهرت دارد. قدمت برپایی این بازار به سه دهه قبل برمی‌گردد.

آدرس شنبه بازار: ابتدای کمربندی شهر و اطراف میدان امام 

بازار جدید ماهی فروشان شهر رامسر

بازار جدید ماهی فروشان رامسر
بازار جدید ماهی فروشان رامسر

بازار ماهی فروشان شهر رامسر، بازاری کاملاً مدرن است و با بازار قدیم بسیار تفاوت دارد. در همین یکی دو سال اخیر این بازار احداث شده است. در این بازار بهداشت به طور کامل رعایت می‌شود و از لحاظ وسعت باید بگویم ۲۲ غرفه دارد. در ضمن این بازار یک رستوران دریایی دارد که در آن ماهی‌های تازه طبخ و سرو می‌شود. اگر به هر دلیلی دوست نداشتید در ویلای لاکچری رامسر خودتان به طبخ ماهی بپردازید می‌توانید لذیذترین ماهی‌ها را در این رستوران دریایی نوش جان کنید.

بازار جدید ماهی فروشان رامسر
بازار جدید ماهی فروشان رامسر

آدرس بازار جدید ماهی فروشان: لپاسرک، جنب پل صفارود

بازارهای صنایع دستی رامسر

پس از صرف غذای لذیذ رامسری تماشا و خرید صنایع دستی شهر رامسر کمک می‌کند خاطره‌ای ماندگار از این سفر برای شما رقم بخورد. یکی از بازارهای صنایع دستی، کارگاه هم‌جوشی شیشه در شرکت کوه‌ سبز واقع در روستای میان لات در مسیر رامسر به جواهرده است. با جاده آسفالته به راحتی می‌توانید به این بازار دسترسی پیدا کنید.

هم‌جوشی شیشه
هم‌جوشی شیشه

برای معرفی هنر هم‌جوشی شیشه که از صنایع دستی مهم شهر رامسر به شمار می‌رود باید عرض کنم در این هنر قطعات مختلف شیشه با رنگ‌ها، بافت و اشکال زیبا و متنوع با حرارت زیاد نرم می‌شوند و به یکدیگر متصل می‌شوند. این کار در نهایت منجر به خلق اثر هنری زیبایی می‌شود که برای تمام افراد با علایق و سلایق متفاوت جذاب است.

بازار صنایع دستی در رامسر
بازار صنایع دستی در رامسر

یکی دیگر از صنایع دستی شهر رامسر نمد است. برای تهیه بهترین صنایع‌دستی تهیه شده از نمد می‌توانید به یکی از کارگاه‌های عرضه کننده این محصولات واقع در محله لپاسر، مقابل شهرداری سر بزنید.

لباس سنتی قاسم آبادی
لباس سنتی قاسم آبادی

لباس سنتی قاسم آبادی یکی دیگر از صنایع دستی شهر رامسر است که برای گردشگران جاذبۀ بسیاری دارد. بهترین نمونۀ این لباس‌ها در کارگاهی واقع در لات محله، ابتدای مسیر رامسر به جواهرده، روبروی چشمه عرضه می‌شود.

مراکز خرید مدرن رامسر

این شهر علاوه بر بازارهای محلی و سنتی دو مرکز خرید مدرن و بزرگ به نام‌های مرکز خرید آرامش و مرکز خرید نگین دارد.

مرکز خرید آرامش

مرکز خرید آرامش بزرگترین و مجهزترین مرکز خرید رامسر است. این مرکز خرید با ۱۵۰ واحد تجاری لوکس و مدرن فضایی به وسعت ۵ هزار متر مربع را به خود اختصاص داده است. مرکز خرید آرامش امکانات رفاهی و تفریحی متنوعی همچون پله برقی، پارکینگ، آسانسور، رستوران و فست‌فود با غذاهای متنوع، شهربازی، سالن بیلیارد و پینگ‌پنگ و سینما دارد. همچنین هایپر مارکت آرامش معماری جالبی دارد که در آن معماری بومی ایران و معماری محلی منطقه با معماری مدرن ترکیب شده است. این مرکز خرید در مقابل هتل قدیم رامسر، یکی از جاذبه‌های دیدنی رامسر واقع شده است.

اکثر فروشگاه‌های مرکز خرید آرامش در زمینه پوشاک، لوازم آرایشی بهداشتی، شکلات و قهوه فعالیت می‌کنند. خوب است بدانید که در این پاساژ خرید ارزان قیمتی وجود ندارد زیرا پاساژ آرامش از لوکس‌ترین پاساژهای رامسر محسوب شده و در آن انواع برندهایی را مشاهده خواهید کرد که حتی در بهترین فروشگاه‌های شمال شهر تهران نیز مانندشان پیدا نخواهد شد.

مرکز خرید آرامش در رامسر
مرکز خرید آرامش در رامسر

آدرس مرکز خرید آرامش: خیابان عبدالرزاق، روبروی هتل قدیم رامسر

مرکز خرید مروارید سبز

از نظر لوکس بودن، مرکز خرید مروارید بعد از مرکز خرید آرامش قرار می‌گیرد. مرکز خرید مروارید را به نوعی می‌توان یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید رامسر به حساب آورد. به مانند مرکز خرید آرامش، اکثر فروشگاه‌های این مرکز خرید در حوزه پوشاک و لوازم آرایشی بهداشتی فعالیت می‌کنند در نتیجه بهترین مکان برای خریدن سوغاتی‌هایی به غیر از ترشی و کلوچه است. در مرکز خرید مروارید مرکز تفریحی‌ای برای کودکان نیز قرار دارد که می‌توانید از آن نیز بهره‌مند شوید. گفتنی است این بخش از پاساژ به دلیل شیوع کرونا فعلا تعطیل است و امید است در آینده نزدیک شاهد بازگشایی مجدد آن باشیم. همچنین در این مرکز خرید چایخانه‌ای در پشت بام قرار دارد که منظره زیبایی از جنگل و دریا را به پیش چشمانتان به تصویر می‌کشد.

آدرس مرکز خرید مروارید سبز: بلوار معلم، مرکز خرید مروارید سبز.

مرکز خرید نگین

مرکز خرید نگین در رامسر
مرکز خرید نگین در رامسر

مرکز خرید نگین مخصوص افراد مشکل‌پسند احداث شده است. کالاهای موجود در این مرکز خرید، عمدتا پوشاک مردانه و زنانه، محصولات آرایشی و بهداشتی و لوازم منزل هستند.

آدرس مرکز خرید نگین: خیابان مطهری

خرّم زیاد آنکه گفت: که مازندران را بهشت‌ است جفت!

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید