معرفی بزرگراه هفت باغ کرمان و مجموعه های تفریحی آن(خواندن 6 دقیقه)

معرفی هفت باغ کرمان

استان تاریخی کرمان دارای جاذبه‌های طبیعی و گردشگری مختلفی است که هر کدام از آن‌ها می‌تواند دلیلی برای سفر به این استان زیبا باشد. یکی از زیباترین و پرطرفدارترین مکان‌های گردشگری کرمان، هفت باغ کرمان است که سالانه گردشگران بسیاری را از داخل و خارج استان به خود جذب می‌کند. در این مجموعه بخش‌های تفریحی متعددی وجود دارد که هر کدام به نوبه خود می‌تواند دلیلی برای جذب گردشگر تلقی شود. در این مقاله به معرفی هفت باغ کرمان و مجموعه‌های تفریحی آن پرداخته‌ایم، پس در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

معرفی هفت باغ کرمان

بزرگراه هفت باغ کرمان که به هفت باغ علوی و هفت باغ ماهان نیز معروف است، یکی از اصلی‌ترین محل‌های گشت و گذار مردم استان کرمان محسوب می‌شود. این بزرگراه از کرمان شروع شده و تا ماهان ادامه دارد و به همین دلیل به هفت باغ ماهان نیز معروف است. محبوبیت این بخش از کرمان به قدری شده که افراد از دیگر استان‌ها برای بازدید از این مکان و استفاده از مجموعه‌های تفریحی آن به این استان سفر می‌کنند. در اواسط دهه ۷۰ به جهت افزایش بخش گردشگری استان کرمان طرحی داده شد که این طرح در سال ۱۳۸۰ به بهره‌برداری رسید. در این طرح در وسعتی به اندازه ۱۳۰۰ هکتار بزرگراه هفت باغ کرمان تاسیس شد که از این مقدار فضا ۷۰۰ هکتار آن به فضای سبز اختصاص داده شد و به همین دلیل است که امروزه این منطقه به منطقه‌ای زیبا و خوش آب و هوا در استان کرمان تبدیل شده است. گفتنی است مجموعه هفت باغ علوی طولی حدود ۲۸ کیلومتر دارد. از آن جایی که بزرگراه هفت باغ برای رونق بخشیدن به بخش گردشگری کرمان و ماهان ساخته شده است، بخش‌های تفریحی، اقامتی، رفاهی، مذهبی، ورزشی و تجاری مختلفی برای آن طراحی شده که بخشی از آن‌ها ساخته شده و بخشی دیگر هنوز در دست ساخت است. گفتنی است به دلیل این که این مکان از ابتدا برای جذب گردشگر، چه داخلی و چه خارجی ساخته شده است، سازندگان بهترین طرح‌ها را با بهترین کیفیت‌ها پیاده‌سازی کرده‌اند تا تعداد گردشگرهای بیشتری جذب این محیط شوند.

پروژ‌ه‌های تفریحی

در بزرگراه هفت باغ کرمان برای راحتی مسافران وسایل مختلفی برای حمل و نقل در نظر گرفته شده تا مسافران به راحتی بتوانند به هر سمتی از بزرگراه که می‌خواهند بروند. از این وسایل می‌توان به دوچرخه، کالاسکه، اسب و … اشاره کرد. بزرگراه مذکور دارای یک جاده اصلی و دو باند رفت و برگشت است و از این رو به کمک وسیله نقلیه شخصی نیز می‌توان در مسیر بزرگراه تردد کرد. باندهایی برای پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و اسب‌سواری نیز وجود دارد تا از جهت رفت و آمد مشکلی برای گردشگران عزیز پیش نیاید.

در مجموعه هفت باغ پروژه‌های تفریحی چون سوارکاری سارینا، کارتینگ پالیز ۲، مجتمع فلامینگو، مجموعه‌های گردشگری باغ پروانه‌ها، پدیده کویر، باشگاه ورزشی شبدیز و … نیز وجود دارد که برخی از آن‌ها هنوز در دست ساخت بوده و با تکمیل شدن آن‌ها پیش‌بینی شلوغ‌تر شدن هفت باغ علوی می‌شود. از بین تمامی تفریحات ارائه شده در مجموعه هفت باغ علوی، کارتینگ و اسب سواری را به شما پیشنهاد می‌کنیم. کارتینگ یکی از ورزش‌های مورد علاقه بسیاری از جوانان است که هیجان زیادی را برای آن‌ها به همراه خواهد داشت. البته استفاده از کارتینگ شرایط خاص خود را دارد که یکی از آن‌ها محدودیت سنی برای افراد زیر ۱۶ سال می‌باشد. به علاوه افراد سنگین وزن به دلیل ایجاد شتاب بیش از اندازه، امکان استفاده از کارتینگ را نخواهند داشت. وزن ایده آل برای کسی که قصد استفاده از کارتینگ را دارد ۸۰ الی ۸۳ کیلوگرم می‌باشد. اگر به اسب سواری علاقه مند هستید، با سفر به منطقه هفت باغ علوی بهترین فرصت را به دست آورده‌اید تا این اشتیاق را به کمال برسانید. پیست اسب سواری این مجموعه یکی از بهترین پیست‌های اسب سواری ایران می‌باشد که بهترین امکانات را در اختیار سوارکاران قرار می‌دهد.

زیبایی‌های هفت باغ کرمان

در ۹ ردیف مشخص و به موازات بخش‌های تفریحی حدود ۶۰ هزار درخت کاشته شده است که این درخت‌ها در کنار هم فضایی منحصر به فرد را برای این مجموعه زیبا به وجود آورده‌اند. همچنین به دلیل وجود همین درختان هوای پاک و خنکی در کل مجموعه در جریان است. در بین این درختان مجسمه‌های بزرگ و زیبایی قرار گرفته که هر کدام نشانه‌ای از یکی از بخش‌های خدماتی مجموعه هفت باغ علوی است. به طور مثال از مجسمه‌هایی چون فلامینگوی سنگی، مرد سنگی، پنجره سنتی کرمان، دوچرخه، دار قالی دستباف، مداد رنگی‌های عظیم، اسب، طاووس، ساعت گردون و … استفاده شده است. این مجسمه‌ها در کنار درختان و همچنین برج ساعت، برج آسیاب بادی و فرفره‌های بادی به زیبایی مسیر افزوده‌اند. گردشگران بسیاری در هنگام سفر به بزرگراه هفت باغ ساعاتی را در کنار این مجسمه‌ها به عکس گرفتن می‌گذرانند.

در این بزرگراه پرچم‌های مختلفی از کشورهای مختلف تعبیه شده که بر رویشان عبارت خوش آمدید به زبان آن کشورها نوشته شده است و از این طریق خوش آمدی به مهمانان خارجی مجموعه داده می‌شود.

امکانات اقامتی و رفاهی

در هفت باغ کرمان ویلاهای متعددی برای اقامت مسافران ساخته شده است که تعداد این ویلاها به حدود ۲۰۰۰ ویلا نیز می‌رسد. گفتنی است تا به امروز حدود ۲۳ دهکده در اطراف مسیر بزرگراه ساخته شده است و دهکده‌های دیگری نیز در دست ساخت است تا به تعداد مکان‌های اقامتی افزوده شود.

در هفت باغ علوی انواع مختلفی از رستوران، کافه‌ها و … وجود دارد تا گردشگران از نظر وعده‌های غذایی خود مشکلی نداشته باشند. همچنین مکان‌هایی نیز به عنوان مسجد و نمازخانه، محل‌هایی برای استراحت و همچنین محل‌های برای ورزش و تفریح نیز در نظر گرفته شده است تا از نظر رفاهی نیز گردگشران اقامت خوب و پر از آرامشی را در این مجموعه سپری کنند. گفتنی است این بخش‌های رفاهی و تفریحی مجموعه مذکور به یکی از محبوب‌ترین محیط‌های ساکنان کرمان نیز تبدیل شده است به طوری که در روزهای آخر هفته افراد بسیاری از اهالی کرمان را در این مجموعه مشاهده خواهید کرد.

اهالی استان کرمان برای بارگزاری جشن‌ها و مهمانی‌های خود نیز از هفت باغ کرمان استفاده می‌کنند. به طور مثال در شب چهارشنبه سوری افراد بسیاری برای برپایی جشن به این محیط رفته تا در فضای باز چهارشنبه سوری را جشن بگیرند و از زیبایی‌های طبیعت هفت باغ علوی نیز لذت ببرند.

سخن پایانی

تا به امروز هر کدام از بخش‌های تفریحی بزرگراه هفت باغ کرمان به خوبی توانسته به جذب گردشگر بپردازد و به همین دلیل سالانه گردشگران بسیاری برای استفاده از بخش-های تفریحی این بزرگراه به استان کرمان سفر می‌کنند. البته طراحی و ساخت هفت باغ هنوز هم به انتها نرسیده است و سالانه بخش‌های متنوعی به این مجموعه اضافه می‌شود تا پتانسیل جذب گردشگر آن افزایش یابد. خوب است بدانید که اگر به دنبال سفر به استان کرمان و استفاده از مجموعه تفریحی هفت باغ هستید، می‌توانید با اجاره ویلا در هفت باغ کرمان اقامتی خوش و بی مشکل را در این استان زیبا سپری کنید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید