لاویج تابلوی بی‌نظیری از نقاش طبیعت(خواندن 3 دقیقه)

شهرستان نور، روستای لاویج
شهرستان نور، روستای لاویج

پهنه وسیع و سرسبز مازندران که بخش مهمی از زیبایی‌های شمال کشورمان را در بر گرفته است، علاوه‌بر جنگل‌ها و کوه‌ها و سواحل بی‌نظیرش، روستاهای زیادی دارد که سالانه گردشگران داخلی و خارجی فراوانی را به سمت خود جذب می‌نمایند. یکی از این روستاهای آرام‌بخش و دلفریب لاویج است.

در این مطلب با میزبون همراه شوید تا در ذهن خود به لاویج سفر کنید.

لاویج کجاست؟

لاویج روستایی در ۱۸ کیلومتری جنوب چمستان از توابع شهرستان نور در استان مازندران می‌باشد. این روستای ییلاقی و کوه‌پایه‌ای در دامنه سلسله کو‌ه‌های البرز قرار گرفته است. در بهار و تابستان هوای لاویج، که در میان کوه‌های همیشه سرسبز محصور شده است، بسیار خنک و مطبوع می‌باشد و حس دل‌انگیزی را القا می‌کند. بسیاری از مسافران با اجاره ویلا در نور اقامت می‌کنند و سفر خود را با گردش در این روستای زیبا آغاز می‌نمایند.

شهرستان نور، روستای لاویج
شهرستان نور، روستای لاویج

لاویج، تصویر کوه و دره و آرامش!

حقیقت این است که سفر به لاویج باید برای یک بار هم شده در پرونده هر ایرانی که عاشق طبیعت است، نقش بندد! حیف است خداوند چنین تابلوی زیبایی را برایمان طراحی کرده باشد و ما از دیدنش محروم بمانیم.

این‌جا به هر سو که بنگری درخت و کوه و آسمان خواهی دید. گویی از آسمان افتاده‌ای در آغوش درختان. وقتی صدای جریان آب رودخانه با صدای زنگوله‌های گله‌ای که روی تپه‌ها مشغول چرا هستند ادغام می‌شود، دلت می‌خواهد چشم‌هایت را ببندی و ساعت‌ها به این آرامش گوش فرا دهی.

در فاصله کمی از انتهای روستای لاویج جاده خاکی‌ای وجود دارد که شما را وارد دنیای بی‌نظیری از انبوه درختان تودرتو و گونه‌های گیاهی مختلف می‌کند. درختان راش که گاه عمرشان به میلیون‌ها سال می‌رسد و باقی‌مانده از جنگل‌های انبوه هیرکانی‌اند. ارتفاع این جنگل‌ها از سطح دریا در برخی مناطق به ۲۵۰۰ متر هم می‌رسد. این جنگل‌ها در هر فصل از سال با میوه‌های جنگلی و وحشی رنگارنگی از میهمانان خود پذیرایی می‌کنند. بهار جنگل را پوشیده از شکوفه‌های ریز رنگارنگ خواهید یافت و تابستان پوشیده از رنگ‌های سرخ میوه‌ها و طراوت و سرسبزی درختان. پاییز چشمتان را با هزار رنگ زیبای طبیعت می‌نوازد و زمستان رنگ پاکی و صلح و دوستی به تن می‌کند.

در حاشیه جاده معروف به آبپری که به لاویج منتهی می‌شود، آبشاری چشم‌نواز وجود دارد که بر روی سنگ‌هایش، گل سنگ‌های زیبایی روییده و جلوه آبشار را صد چندان نموده است. این آبشار که به عقیده مردم محلی دارای آبی با خواص درمانی است، حرم‌او نام دارد.

آب گرم لاویج سالانه مسافران زیادی را راهی این روستای دوست داشتنی می‌کند. این آب گرم که جنبه درمانی دارد از گوگردها و املاح معدنی فراوانی برخوردار است. این املاح برای مریضی‌های پوستی، آرامش اعصاب و دردهای مفصلی بسیار مفیدند. استخر، وان و دوش ا امکانات آب گرم لاویج است.

چگونه به لاویج برویم؟

برای رسیدن به لاویج ابتدا باید به شهرستان نور برسید. پس از آن وارد جاده چمستان شوید. این جاده در دل جنگل است و طبیعت بسیار شورانگیزی دارد. پس از اینکه به لاویج رسیدید حدود ۲۰ دقیقه باید طی مسیر کنید تا به آب گرم برسید. اگر قصد دارید به جنگل‌های لاویج نیز سری بزنید باید از درون روستا وارد جاده جنگلی شوید. این مسیر حدود یک کیلومتر خاکی است.

شهرستان نور، روستای لاویج
شهرستان نور، روستای لاویج

یک دیدگاه

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید