روستای بهشتی اَرده ؛ طبیعتی ناب، بکر و سبز(خواندن 10 دقیقه)

بهشتی ارده
بهشتی ارده

روستای بهشتی ارده ، روستایی سبز، زیبا و دیدنی است. شاید وجود چنین تصاویر ناب و خوش رنگ و لعابی در واقعیت، در خاک پاک کشور خودمان ایران، محال به نظر برسد. اما لازم است بدانید در استان سبز گیلان کم نیستند از این تصاویر ناب. البته خیلی از این قبیل روستاهای باصفا و بکر، در دامن طبیعت پنهان شده‌اند و کمتر خودنمایی می‌کنند؛ به همین دلیل کمتر شناخته می‌شوند. با میزبون همراه باشید تا یکی از ناب‌ترین و زیباترین و سبزترین مناطق روستایی ایران زمین را بشناسید. شک نخواهم داشت که این روستای منحصر به فرد مقصد گردشگری بعدی شما خواهد بود.

پیش از شروع سفری جذاب و پر جاذبه به روستای بهشتی ارده لازم است بدانید این روستای ناب یک روستای ییلاقی در شهرستان رضوان‌شهر است. دیگر اینکه رضوان‌شهر در استان گیلان واقع شده است و به تاریخ غنی و طبیعت باطراوت و سبز شهرۀ آفاق است. اگر مایل هستید بیشتر دربارۀ رضوان‌شهر بخوانید روی لینک زیر کلیک کنید:

آشنایی با جاذبه‌های رضوانشهر

پ.ن: بهشتی ارده از جذاب‌ترین جاذبه‌های رضوان‌شهر شمرده می‌شود.

روستای زیبا و چشم‌نواز بهشتی ارده کجاست؟

جالب است بدانید این بهشت زمینی در دره‌ای سبز و دلربا در میان کوه‌های تالش جا خوش کرده است. دیگر اینکه، بهشتی ارده یکی از مرتفع‌ترین روستاهای گیلان محسوب می‌شود، به همین دلیل این روستا از آب و هوایی خنک و چشم‌اندازی چشم‌نواز برخوردار است. در فصل گرم تابستان بهترین مقصد برای سفر یک منطقۀ ییلاقی با آب و هوای خنک است. به نسیم دلنشینی که در فضای این روستای سبز در جریان است فکر کنید، به سبزی سبز برگ‌ها و چمن‌ها و علف‌ها و گیاهان خود رو فکر کنید. آرامش خاصی در خود احساس نمی‌کنید؟

این روستای بهشتی در بخش پره‌سر شهرستان رضوان‌شهر قرار گرفته است. برای رسیدن به این بهشت ناب مجبو هستید مسیری مبهوت کننده و دلربا در دل جده‌های جنگلی و کوهستانی را رانندگی کنید.

چطور به این بهشت مبهوت کننده برسید!

پس از اینکه به بندر انزلی یا فومن رسیدید لازم است به سمت تالش و آستارا به حرکت خود ادامه دهید. آن قدر این مسیر را پیش بروید تا به پل بزرگ پونل برسید. درست زمانی که به پل پونل رسیدید به سمت چپ بپیچید. پس از عبور از پل کوچک به سمت راست تغییر جهت دهید. تا کیلومتر همچنان به راه خود ادامه دهید. پس از اینکه در حدود کیلومتر در جادۀ پونل به خلخال رانندگی کردید به یک دو راهی آسفالته می‌رسید. در این دو راهی تابلوی دهستان ارده را به چشم خواهید دید. این تابلو بهترین راهنماست. پس از دیدن تابلو لازم است کیلومتر دیگر در جاده‌ای پر پیچ و خم، پر دار و درخت و سبز و زیبا و چشم‌نواز به مسیر خود ادامه دهید.

پ.ن: محو مسیر نشوید، بهشتی ارده در انتهای همین ۵ کیلومتر منتظر شماست.

بهشتی ارده و لذت سفر به این روستای بکر و سبز

استان گیلان اوج شکوه و جلال طبیعت را به نمایش گذاشته است. در استان سبز و چشم‌نواز گیلان نقطه‌ای وجود ندارد که از سبزی و طراوت و زیبایی و چشم‌نوازی بی‌بهره باشد. سراسر این استان ناب زیباست. شک نداشته باشید که عبور از دالان‌های بی‌شمار بهشتی در این مسیر زیبایی که در نهایت می‌خواهد به بهشت ختم شود سراسر جاذبه و دلربایی است. در این منطقه نه تنها طبیعت که ساخته‌های دست انسانی نیز دلربایی می‌کنند. خانه‌های چوبی روستایی، مزارع کشت و کار، شالیزارهای سبز بر قرار، دام‌های رها در دل چمن‌زار در حال چرا، آسمان آبی و ابرهای سفید بر فراز این همه سبزی و زیبایی؛ تمام این دیدنی‌های چشم‌نواز برای استقبالی بی‌نظیر از مهمانان بهشت یا بهشتی ارده در جاده به انتظار ایستاده‌اند. میزبان را بیش از این منتظر باقی نگذارید. به میزبون اعتماد کنید، همین حالا با اجاره خانه چوبی در دل روستا راهی سفر شوید.

پ.ن: وقتی آسمان این قدر آبی است. وقتی ابرها این قدر سفید هستند، گویی آسمان می‌خندد. گویی آسمان از سبزبودن زمین خوشنود است. گویی آسمان تمام توجهش معطوف به زمین است. درست مثل پدربزرگی که از دور به نوه‌ها و فرزندانش نگاه می‌کند، و وقتی دوستی، خوشحالی و خندۀ آن‌ها را می‌بینید بی اختیار می‌خندد.

اهالی روستای بهشتی ارده

به نظر شما جذاب‌ترین مهمانی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟ از میزبون بپرسید می‌گوید آن مهمانی شیرین و جذاب است که میزبانش مهمان‌دوست باشد. البته مجلۀ گردشگری میزبون در همین رابطه مقاله‌ای منتشر کرده است اگر مایل هستید بیشتر دربارۀ میزبان مهربان بخوانید بر روی لینک زیر کلیک کنید:

اگر آب دندان بود میزبان در آن شهر خرم دو هفته بمان

همۀ این‌ها را گفتم که بگویم بهشتی ارده، بهشت روی زمین است نه به خاطر زیبایی وصف ناپذیرش، نه به خاطر سبزی مبهوت کننده‌اش، نه به خاطر طراوت و تازگی‌اش، نه به خاطر هوای دل‌انگیزش و نه به خاطر نسیم روح‌نوازش و نه به خاطر خنکای جان بخشش بلکه به خاطر اهالی مهربانش.

مهربان‌ترین و خوش‌ذوق‌ترین مردم میهن عزیزم در این روستای ناب ساکن هستند. البته که حال و هوای این روستا با آرامشی که به روح و روان ساکنانش می‌بخشد بی‌شک و به حتم موجب شادی و آرامش خیال و اخلاق نیک و گسترش مهر و مهربانی خواهد شد.

از میزبون می‌شنوید پای صحبت اهالی این روستای بکر بنشینید، نوع زندگی آن‌ها را با دقت ببینید. مردم این روستا به زبان تالشی صحبت می‌کنند. زبان شیرین‌شان را با گوش جان بپذیرید، شک نکنید که زبان تالشی را در خواهید یافت. مردم این خطۀ اصولاً دام‌دار یا کشاورز هستند. البته بانوان توانمند این خطه در کنار دام‌داری و کشاورزی به نخ‌ریسی و جوراب‌بافی و شال‌بافی و چادرشب‌بافی هم می‌پردازند. هر زمان به این روستا سفر کردید حتماً از این چادر شب‌های رنگارنگ و زیبا خریداری کنید.

پ.ن: وقتی به روستای زیبا و سبز بهشتی ارده رسیدید تمام قوانین زندگی شهرنشینی را رها کنید. کنار مردم باصفای بهشتی ارده بنشینید چای بنوشید، حرف بزنید، از نان تنوری و غذاهای سنتی این منطقه هم غافل نشوید.

روستای بهشتی ارده چه امکاناتی دارد؟

لازم است اضافه کنم که این بهشت زمینی دلکش از امکانات زندگی شهری بی‌بهره نیست. در این روستای ناب و چشم‌نواز چند مغازۀ کوچک و محلی وجود دارد. اگر به چیزی نیاز داشتید و فراموش کرده بودید پیش از سفر برای خود مهیا کنید می‌توانید از این مغازه‌ها آن اقلام را تهیه کنید. اما حتی اگر به چیز خاصی نیاز نداشتید و هر آنچه که لازم داشتید را با خود به همراه برده بودید باز هم پیشنهاد می‌کنم از این مغازه‌های جذاب غافل نشوید. این مغازه‌ها بهترین مکان برای تهیۀ سوغات هستند. چرا؟ چون تمام اجناس حاضر در این مغازه‌ها به دستان هنرمند اهالی همین روستا تولید شده‌اند. به تعبیری دیگر این اجناس منحصر به فرد، تک و یگانه هستند. پس به حتم ارزش خرید را دارند.

اگر به خوراکی‌های محلی هم علاقه دارید خوب است بدانید که در این روستا، پنیر پوستی، عسل، سیر محلی، گردو و گل گاوزبان به دست افراد محلی تولید می‌شود. این محصولات به معنای واقعی کلمه ارگانیک هستند و از هرگونه مواد نگهدارنده و صنعتی مبرا. بنابراین با خیال آسوده می‌توانید از این محصولات خریداری کنید.

نکتۀ دیگری که بد نیست دربارۀ امکانات روستای بهشتی ارده بدانید این است که این روستای دلپذیر و روح‌نواز چند کافۀ با صفا هم دارد. می‌توانید در این کافه‌ها به شب‌‌نشینی بنشینید و با اهالی روستا هم‌کلام شوید.

بهترین زمان برای سفر به روستای بهشتی ارده چه زمانی است؟

از آن جایی که روستای ارده جز روستاهای ییلاقی محسوب می‌شود، در بهار و تابستان آب و هوایی معتدل و فوق‌العاده دارد. در نتیجه این روستا مکانی مناسب برای افرادی است که علاقه به سفر به شهرهای شمالی کشور در تابستان را دارند ولی هوای شرجی این شهرها در فصل‌های گرم سال برای آن‌ها اذیت کننده است. به جز فصل بهار و تابستان، این روستا در فصل‌های پاییز و زمستان نیز زیبایی خبره‌کننده‌ای داشته و طبیعت فوق‌العاده آن مسافران را علاقمند به گذراندن روزهای سرد سال در این روستا می‌کند. به دلیل ییلاقی بودن این روستا در فصل‌های پاییز و زمستان ممکن است جاده‌های کوهستانی روستای ارده به وسیله برف پوشیده شوند و یا به دلیل باران‌های زیاد دچار لغزندگی شوند از این رو بهتر است بدانید که سفر در این دو فصل سرد سال می‌تواند مشکل‌تر از سفر در دو فصل گرم سال باشد.

پیشنهاد ویژۀ میزبون: بهتر است پیش از حرکت در رضوان‌شهر گیلان اقامتگاه مناسب خود را رزرو کنید. در این صورت دغدغۀ اقامتگاه شما را آزار نخواهد داد. در سفر سعی کنید چنان آرامش خاطر خود را مهیا کنید که لذت سفر فدای دغدغه‌های پوچ و بیهوده نشود. میزبون اینجاست تا شما آسوده‌خاطر سفر کنید.

سفر به بهشتی ارده به سلامت.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید