پاراگلایدر در جزیرۀ کیش ؛ تفریحی مهیج و پرنشاط(خواندن 9 دقیقه)

تجربۀ پاراگلایدر در جزیرۀ کیش
تجربۀ پاراگلایدر در جزیرۀ کیش

پاراگلایدر نام یک رشتۀ ورزشی است؛ ورزشی کوهستانی که سرشار است از هیجان و شور و نشاط. این رشته در سراسر دنیا طرفداران بسیاری دارد و افراد مختلف با روحیات متفاوت را به خود جذب کرده است. به همین دلیل رفته رفته این رشتۀ محبوب ورزشی تبدیل شد به یک تفریح مهیج توریستی یا گردشگری. در حال حاضر در بیشتر شهرهای کشور عزیزمان ایران زیبا ورزش یا تفریح مهیج پاراگلایدر رایج است و گردشگران می‌توانند در روزهای سفر خود با تجربۀ پاراگلایدر خاطرات سفر خود را زینت ببخشند. یکی از مقاصد ناب گردشگری که در کنار سایر تفریحات و دیدنی‌های جذاب از امکان تفریح پاراگلایدر نیز بهره دارد جزیرۀ کیش است. تجربۀ پاراگلایدر در جزیرۀ کیش، هیجان نشاط و جذابیت روزهای سفر شما را صدچندان خواهد کرد. به همین دلیل میزبون در این سفر مجازی جزیرۀ کیش را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کرده است و قصد دارد از تفریح محبوب و مهیج پاراگلایدر بنویسد. با امید به اینکه این مقاله بتواند اطلاعات مفیدی را در اختیار گردشگران عزیز قرار دهد.

تجربۀ مهیج پاراگلایدر در جزیرۀ کیش همراه با میزبون

پاراگلایدر چیست؟

پاراگلایدر در واقع ساده‌ترین نوع پرواز است و شاید بتوان گفت پاراگلایدر از جملۀ اولین تلاش‌های بشر به منظور تجربۀ پرواز به شمار می‌رود. این نوع پرواز از شیوۀ پرواز پرندگان الهام گرفته شده است. در واقع به عبارتی دیگر بهتر است بگویم که چتر پاراگلایدر در واقع بال پرنده است. در این نوع از پرواز هیچ موتوری وجود ندارد و برای به پرواز در آوردن پاراگلایدر از هیچ نیروی سوختنی یا مکانیکی استفاده نمی‌شود. تنها نیرویی که چتر پاراگلایدر را بر فراز آسمان‌ها به پرواز در می‌آورد نیروی جنبشی حاصل از دویدن بر سطح بلندی‌های زمین است؛ و پس از آن شتافتن به آغوش آسمان و ابتدا معلق ماندن در آسمان آبی و سپس شروع اوج گرفتن. جالب است بدانید هدایت پاراگلایدر بسیار راحت‌تر از آن چیزی است که در ذهن می‌توان تصور کرد. ضمن اینکه با تجربۀ پاراگلایدر امکان تجربۀ پرنده‌بودن، و مثل یک پرنده بدون دخالت فلز و آهن و انرژی‌های سوختنی پروازکردن، را در اختیار خواهیم داشت. با این تفاسیر تجربۀ پاراگلایدر در جزیرۀ کیش شیرین‌ترین قسمت سفر محسوب خواهد شد.

چتر پاراگلایدر چه ساختی دارد؟

باید بگویم چتر پاراگلایدر از یک نوع نایلون خاص و منحصر به فرد ساخته شده است. این چتر بزرگ به کمک چند آویزه که از جنس کولار ساخته شده‌اند به صندلی هدایت‌گر پاراگلایدر وصل شده‌اند. بر صندلی هدایت‌گر نیز به منظور تأمین امنیت بیشتر کمربندهای ویژه‌ای تعبیه شده است. بله پاراگلایدر ساختاری به همین سادگی دارد. در مرحلۀ بعد فقط و فقط کافی است فرد علاقه‌مند به تجربۀ ناب پرنده‌بودن و پرواز در جایگاه ویژه‌ای که مخصوص به او، یعنی همان صندلی هدایت‌گر، ترتیب داده شده است جای بگیرد، کمربند ایمنی خود را با دقت ببندد و سپس شروع کند به دویدن تا همچون یک پرنده بتواند در دل آسمان آبی و بر فراز ابرها پرواز کند و از فراز ابرها به زمین خاکی چشم بدوزد. اگر این تجربۀ شیرین پاراگلایدر در جزیرۀ کیش باشد از بلندای آسمان امکان تماشای آبی نیلگون خلیج فارس مهیا شده است. از تماشای این تصویر ناب لذت ببرید. بعد، زمانی که در آسمان به پرواز در آمدید می‌توانید خیلی راحت پاراگلایدر را هدایت کنید و سپس آرام آرام بر سطح زمین فرود آیید. البته اگر گذر زمان را احساس کنید!

آیا در تجربۀ پاراگلایدر ترس جایی دارد؟

یکی از جذاب‌ترین، زیباترین، لطیف‌ترین و راحت‌ترین نوع پروازها پرواز با پاراگلایدر به شمار می‌رود. در این شیوۀ ناب پرواز که کاملاً از روی پرواز طبیعی پرندگان اقتباس شده است شما با توان و نیروی جسمانی خود بر سطح زمین می‌دوید و متناسب با همان نیرو و توان چتر بزرگ پالاگلایدر را به پرواز در می‌آورید. به این ترتیب هیچ نیرویی خارج از توان شما در این میان دخالت ندارد و مسلماً توان هر فرد مساوی با نیروی آن فرد خواهد بود. ضمن اینکه برای شروع پرواز پاراگلایدر به هیچ وجه نیاز نیست که از صخره یا بلندی خشنی خود را به پایین پرتاب کنید. اتفاقاً در پرواز با پاراگلایدر به نرمی یک پر از فراز بلندای یک کوه به سمت سراشیبی آن به حرکت در خواهید آمد. به این ترتیب به جرأت می‌توان گفت تجربۀ پاراگلایدر در جزیرۀ کیش خاطره‌ای شیرین، ناب و البته فراموش نشدنی را برای شما رقم خواهد زد. در کنار این توضیحات لازم است اضافه کنم که پرواز با پاراگلایدر احساسی که ممکن است در هنگام قرار گرفتن بر فراز یک بلندی و اضطراب و ترس حاصل از چشم‌دوختن به پایین ایجاد شود را تداعی نخواهد کرد. بنابراین افرادی که ترس از ارتفاع دارند نیز در تجربۀ این تفریح مفرح مشکلی نخواهند داشت.

آیا در تجربۀ پاراگلایدر خطر تهدیدکننده‌ای وجود دارد؟

در مورد این پرسش که آیا در پرواز با پاراگلایدر خطری فرد را تهدید می‌کند یا خیر باید عرض کنم که در تمام تفریحات و ورزش‌ها و حتی در گشت و گذارهای معمولی اگر اصول و قوانین آن طور که باید رعایت نشوند و احتیاط لازم صورت نگیرد منجر به اتفاقات ناراحت‌کننده خواهد شد. پرواز با پاراگلایدر نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود. همان طور که کوهنوردان، غارنوردان، صخره‌نوردان یا حتی افرادی که برای تفریح خود تجربۀ اسکی یا حتی موتورسواری را انتخاب مب‌کنند لازم است مقررات خاصی را رعایت کنند و احتیاط لازم را داشته باشند بدون شک پرواز با پاراگلایدر نیز به رعایت امنیت و احتیاط محتاج خواهد بود. اما در کنار این توضیحات لازم است این را هم بگویم که سایت‌هایی که امکان پرواز پاراگلایدر را به صورت تفریحی به وجود آورده‌اند در کنار ارائۀ توضیحات لازم و آموزش اصول و قوانین مهم امنیت جان افراد را نیز تضمین می‌کنند و امکاناتی ایجاد کرده‌اند که به صورت خدمات ضروری رعایت می‌شود. بنابراین در پرواز با پاراگلایدر در جزیرۀ کیش به هیچ وجه نگران خطرات احتمالی نباشید. از این پرواز باشکوه نترسید و به متصدیان سایت اعتماد کنید.

آیا پاراگلایدر همان پاراسل یا چتر سقوط آزاد است؟

بدون شک پرواز با پاراگلایدر با پرواز با پاراسل و همچنین تجربۀ سقوط آزاد تفاوت دارد. در مورد پرواز با پاراگلایدر که در متن مقاله به قدر کفایت توضیح داده شده است. در این نوع از پرواز فرد بر سطح شیبدار زمین بر بلندی می‌دود و سپس با رهاشدن در آسمان به پرواز در می‌آید. در پرواز با پاراگلایدر امکان کنترل و هدایت مسیر پرواز وجود دارد و هر زمان فرد لازم بداند می‌تواند امکان فرود بر سطح زمین را فراهم کند و به نرمی بر سطح زمین فرود آید. شما می‌توانید به تجربۀ پاراگلایدر در جزیرۀ کیش بپردازید و لذت پرواز را با ذره ذرۀ وجود خود احساس کنید. اما پاراسل نوع دیگری از ورزش‌های تفریحی است که لازم است بر سطح آب و در حوالی ساحل صورت بگیرد. در این نوع از پرواز که یک نوع پرواز آبی محسوب می‌شود چتر پاراسل به یک قایق وصل می‌شود، قایق بر سطح آب حرکت می‌کند و چتر پاراسل را به دنبال خود می‌کشاند. در مورد چتر سقوط آزاد هم که نوع تفریح کاملاً از نام آن پیداست. در ورزش سقوط آزاد ابتدا فرد از هواپیما یا هلی‌کوپتر در آسمان سقوط می‌کند و پس از سقوط چتر باز می‌شود و سبب می‌شود که فرد در هنگام فرود بر سطح زمین آسیب نبیند. در واقع چتر سقوط آزاد از شدت نیروی فرد می‌کاهد تا فرودآمدن را تسهیل کرده باشد.

پ.ن: اگر مایل هستید در مورد تفریح یا ورزش تفریحی پاراسل در جزیرۀ کیش بیشتر بخوانید می‌توانید روی لینک زیر کلیک کنید. سایر تفریحات آبی کیش نیز در این مقاله ذکر شده‌اند:

تفریحات آبی مهیج در جزیرۀ زیبا و بی‌نظیر کیش

تجربۀ پاراگلایدر در جزیرۀ کیش

لئوناردو داوینچی:

از لحظه ای که پرواز را تجربه کنید، بر روی زمین با چشمانی دوخته به آسمان قدم بر خواهید برداشت، جایی که آنجا بودید و مشتاق بازگشت به آنجا هستید…

آرزوی دیرینۀ بشر دستیابی به آسمان و پرواز بر فراز ابرها بوده است. همین آرزو سبب شد امکاناتی که حالا داریم را اختراع کنیم تا به واسطۀ این ابزار و وسایل بتوانیم به آرزوهایی که روزی دست‌نیافتنی به نظر می‌رسیدند نائل شویم. در روزگار ما دانش بشری تا جایی پیش رفته است که حتی بدون آموزش خاص افراد متفاوت با هر سن، با ویژگی‌های خاص و منحصر به فرد که هر یک از ما ممکن است دارا باشیم امکان تجربۀ پرواز در آسمان بر فراز ابرها را دارند. امکانی که شاید برای نسل‌های پیش از ما؛ آرزو، رؤیا یا حتی شاید تخیل محسوب می‌شد. بنابراین شایسته است از این امکان مهیج بهره ببریم و این آرزوی دور و دراز را که قدمتی به قدر قدمت آفرینش بشر دارد را تحقق ببخشیم و خداوند را شاکر باشیم که در دوره و قرنی زندگی می‌کنیم که می‌توانیم در کمال آرامش و آسایش با اجاره خانه، سوئیت و ویلا در کیش اقامت داشته باشیم و به راحتی به منظور تفریح، بدون هیچ آموزش خاصی بر فراز ابرها به پرواز درآییم.

میزبون سفری دلپذیر همراه با پروازی پر شور را برای شما آرزومند است….

سفر به جزیرۀ روح‌نواز کیش به سلامت ….

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید